تاپیک مباحث و مشکلات فرمان پراید.

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: hexagon, DEATH

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
hossein019940
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 378
تاریخ عضویت: 08 آپریل 2017, 10:17
نوع خودرو: پراید 82

Re: تاپیک مباحث و مشکلات فرمان پراید.

پست توسط hossein019940 » 15 ژوئن 2018, 01:48

Venturi نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 00:53
امیر- نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 00:07
من پيشنهاد ميكنم فيلم آموزشي تعويض كمك فنر پرايد كه توسط سايپا تهيه شده رو ببينيد.
در نت موجود هست.
با ديدن اين فيلم با مشخصات خرابي يه كمك فنر و فنر لول خسته آشنا مي شويد حتي با داشتن يه فنر جمع كن خودتون ياد مي گيريد كه راحت مي تونيد تمام كمك هارو تعويض كنيد.

تنها دليلي خرابي كمك فنر فقط روغن زدگي نيست. تا باز نشه و با دست جلو و عقب نشه تا ميزان مقاومتش تست بشه يا بوسيله معاينه فني نميشه نظر علمي داد.
درسته
تعویضش آسونه فقط فنرجمع کن ندارم...
انشالله بعد امتحانات میرم سراغشون
داداش واسه تعویض لول فنر عقب نیازی به فنر جمع کن نیست.ولی جلو چرا باید داشته باشی وسیله رو من یه بار واسه تعویض فنر و لولش رفته بودم طرف انجام داد با دقت دیدم ایندفعه شاگردش بود باز کرد و جمع رو بلد نبود که من بش میگفتم اینطوری بزن و نصب کن و بعد هم خودم اچار میزدم ببینم خوب نصب کرده یا نه .فنر عقب هم وقتی از توی صندوق پیچ رو باز کنی و ماشین رو ببری رو جک و چرخش رو باز کن و پیچ کمک روی اکسل رو باز کن کمک میاد پایین و به راحتی میتونی عوض کنی چو ن کمک عقب لول فنر به صورت آزاد میره داخلش و منجیت و ....میره روش و جا میندازی و پیچش بسته میشه.در ضمن واسه نرمی زیاد ماشینم هم لول سی ان جی خریدم که متسفانه ماشین افتضاح شده بود که برداشتمش و ماشین تا دست میزدی بش صندوقش میخوابید که رفتم و منجیت سی ان جی کلفت تر گرفتم الان خیلی بهتر شده
Venturi
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 789
تاریخ عضویت: 01 مارس 2016, 12:55
نوع خودرو: GOLPESAR SL 90
محل اقامت: IR93

Re: تاپیک مباحث و مشکلات فرمان پراید.

پست توسط Venturi » 22 ژوئن 2018, 21:48

سلام
این پراید ما مدتیه وقتی فرمونو میچرخونم یا ترمز میگیرم یه صدای لقی (تَق) از چرخ جلو شاگر میاد...
مدل ۹۰ همه چیز فابریک ضمنا سیبک ها و طبق ها رو با سرنگ روغن زدم فرمون نرم تر شد ولی صدا درست نشد
مشکل از چیه؟ :zz:
هزار بار پیاده طواف کعبه کنی
قبول حق نشود گر دلی بیازاری
saeed1000
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 279
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2013, 23:41
نوع خودرو: دوچرخه
محل اقامت: اذربایجان شرقی
تماس:

Re: تاپیک مباحث و مشکلات فرمان پراید.

پست توسط saeed1000 » 23 ژوئن 2018, 12:36

اگه فقط یه بار صدا تق میده احتمالا مربوط به لنت ترمز هستش
یا ناخنی های لنت جلو /ورق پشت لنت جلو رو نصب نکردن
تو دنده عقب گرفتن هم احتمالا صدا تق بیاد
ولی موقع دور زدن باشه و صدا پیوسته ، احتمالا سرپلوس خراب شده

Sent from my LG-M400 using Tapatalk

Venturi
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 789
تاریخ عضویت: 01 مارس 2016, 12:55
نوع خودرو: GOLPESAR SL 90
محل اقامت: IR93

Re: تاپیک مباحث و مشکلات فرمان پراید.

پست توسط Venturi » 23 ژوئن 2018, 12:59

saeed1000 نوشته شده:
23 ژوئن 2018, 12:36
اگه فقط یه بار صدا تق میده احتمالا مربوط به لنت ترمز هستش
یا ناخنی های لنت جلو /ورق پشت لنت جلو رو نصب نکردن
تو دنده عقب گرفتن هم احتمالا صدا تق بیاد
ولی موقع دور زدن باشه و صدا پیوسته ، احتمالا سرپلوس خراب شده

Sent from my LG-M400 using Tapatalk
از لنت ها نیست خار ناخنی ها و ورق پشت لنت هم سر جاشه
دنده عقب صدا نداره پلوس ها سالمه خاک گیر ها هم سالمه...
از چیا دیگه میتونه باشه؟
هزار بار پیاده طواف کعبه کنی
قبول حق نشود گر دلی بیازاری
Omid2ef
دنده 1
پست: 1548
تاریخ عضویت: 02 می 2017, 15:41
نوع خودرو: Praid
محل اقامت: یزد

Re: تاپیک مباحث و مشکلات فرمان پراید.

پست توسط Omid2ef » 23 ژوئن 2018, 15:06

تق تق بیشتر از طبق..یکم بیشتر روغن بریز تو گردگیرش بیبین خوب میشه..من سه تا سرنگ خالی کردم توش تا خوب شد..دوهفته خوب میشه دوباره صدا میکنه
به نظرم وقتی روغن خشک میشه دوباره صدا میفته..اصولیش اینکه باز بشه توش گریس بزننن
ولی وقتی بازش میکن چون گردگیراش پلمپ است گردگیرهای جدید بدرد نمیخوره..
اگه با سرنگ بشه گریس بزنی توش بهتره..اگه نشد نک تیزش فکر کنم بشه ورداری یه سوراخ کوجیک توش بزنی گریس خالی کنی توش
من فردا امتحان میکنم
Venturi
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 789
تاریخ عضویت: 01 مارس 2016, 12:55
نوع خودرو: GOLPESAR SL 90
محل اقامت: IR93

Re: تاپیک مباحث و مشکلات فرمان پراید.

پست توسط Venturi » 23 ژوئن 2018, 17:40

Omid2ef نوشته شده:
23 ژوئن 2018, 15:06
تق تق بیشتر از طبق..یکم بیشتر روغن بریز تو گردگیرش بیبین خوب میشه..من سه تا سرنگ خالی کردم توش تا خوب شد..دوهفته خوب میشه دوباره صدا میکنه
به نظرم وقتی روغن خشک میشه دوباره صدا میفته..اصولیش اینکه باز بشه توش گریس بزننن
ولی وقتی بازش میکن چون گردگیراش پلمپ است گردگیرهای جدید بدرد نمیخوره..
اگه با سرنگ بشه گریس بزنی توش بهتره..اگه نشد نک تیزش فکر کنم بشه ورداری یه سوراخ کوجیک توش بزنی گریس خالی کنی توش
من فردا امتحان میکنم
از این نیست هر چی روغن زدم درست نشده حدودا یکساله روغن میزنم اینا رو
نمیدونم از چیه
هزار بار پیاده طواف کعبه کنی
قبول حق نشود گر دلی بیازاری
majid00
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 236
تاریخ عضویت: 27 ژولای 2010, 12:50
نوع خودرو: 132

Re: تاپیک مباحث و مشکلات فرمان پراید.

پست توسط majid00 » 23 ژوئن 2018, 20:42

Venturi نوشته شده:
23 ژوئن 2018, 17:40
Omid2ef نوشته شده:
23 ژوئن 2018, 15:06
تق تق بیشتر از طبق..یکم بیشتر روغن بریز تو گردگیرش بیبین خوب میشه..من سه تا سرنگ خالی کردم توش تا خوب شد..دوهفته خوب میشه دوباره صدا میکنه
به نظرم وقتی روغن خشک میشه دوباره صدا میفته..اصولیش اینکه باز بشه توش گریس بزننن
ولی وقتی بازش میکن چون گردگیراش پلمپ است گردگیرهای جدید بدرد نمیخوره..
اگه با سرنگ بشه گریس بزنی توش بهتره..اگه نشد نک تیزش فکر کنم بشه ورداری یه سوراخ کوجیک توش بزنی گریس خالی کنی توش
من فردا امتحان میکنم
از این نیست هر چی روغن زدم درست نشده حدودا یکساله روغن میزنم اینا رو
نمیدونم از چیه
اگه کنس بلبرینگ چرخ هم خراب باشه موقع فرمون گرفتن صدای تقه میده بلبرینگ چرخو چک بنما
Venturi
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 789
تاریخ عضویت: 01 مارس 2016, 12:55
نوع خودرو: GOLPESAR SL 90
محل اقامت: IR93

Re: تاپیک مباحث و مشکلات فرمان پراید.

پست توسط Venturi » 23 ژوئن 2018, 21:43

majid00 نوشته شده:
23 ژوئن 2018, 20:42
Venturi نوشته شده:
23 ژوئن 2018, 17:40
Omid2ef نوشته شده:
23 ژوئن 2018, 15:06
تق تق بیشتر از طبق..یکم بیشتر روغن بریز تو گردگیرش بیبین خوب میشه..من سه تا سرنگ خالی کردم توش تا خوب شد..دوهفته خوب میشه دوباره صدا میکنه
به نظرم وقتی روغن خشک میشه دوباره صدا میفته..اصولیش اینکه باز بشه توش گریس بزننن
ولی وقتی بازش میکن چون گردگیراش پلمپ است گردگیرهای جدید بدرد نمیخوره..
اگه با سرنگ بشه گریس بزنی توش بهتره..اگه نشد نک تیزش فکر کنم بشه ورداری یه سوراخ کوجیک توش بزنی گریس خالی کنی توش
من فردا امتحان میکنم
از این نیست هر چی روغن زدم درست نشده حدودا یکساله روغن میزنم اینا رو
نمیدونم از چیه
اگه کنس بلبرینگ چرخ هم خراب باشه موقع فرمون گرفتن صدای تقه میده بلبرینگ چرخو چک بنما
والا اصلا صدا نمیده تا حالا باز نشده
حالا آچارکشی میکنم اگر نشد به درک
هزار بار پیاده طواف کعبه کنی
قبول حق نشود گر دلی بیازاری
majid00
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 236
تاریخ عضویت: 27 ژولای 2010, 12:50
نوع خودرو: 132

Re: تاپیک مباحث و مشکلات فرمان پراید.

پست توسط majid00 » 24 ژوئن 2018, 00:38

Venturi نوشته شده:
23 ژوئن 2018, 21:43
majid00 نوشته شده:
23 ژوئن 2018, 20:42
Venturi نوشته شده:
23 ژوئن 2018, 17:40
Omid2ef نوشته شده:
23 ژوئن 2018, 15:06
تق تق بیشتر از طبق..یکم بیشتر روغن بریز تو گردگیرش بیبین خوب میشه..من سه تا سرنگ خالی کردم توش تا خوب شد..دوهفته خوب میشه دوباره صدا میکنه
به نظرم وقتی روغن خشک میشه دوباره صدا میفته..اصولیش اینکه باز بشه توش گریس بزننن
ولی وقتی بازش میکن چون گردگیراش پلمپ است گردگیرهای جدید بدرد نمیخوره..
اگه با سرنگ بشه گریس بزنی توش بهتره..اگه نشد نک تیزش فکر کنم بشه ورداری یه سوراخ کوجیک توش بزنی گریس خالی کنی توش
من فردا امتحان میکنم
از این نیست هر چی روغن زدم درست نشده حدودا یکساله روغن میزنم اینا رو
نمیدونم از چیه
اگه کنس بلبرینگ چرخ هم خراب باشه موقع فرمون گرفتن صدای تقه میده بلبرینگ چرخو چک بنما
والا اصلا صدا نمیده تا حالا باز نشده
حالا آچارکشی میکنم اگر نشد به درک
قرار نیست ک همیشه خرابی بلبرینگ و کنس اون با زوزه شروع بشه
اتفاقا ماشین من این مشکلو داره ک زمان فرمان گرفتن از سمت شاگرد صدای تق میاد همه جا چک کرده بودم نهایتا مکانیک خرابیو کنس تشخیص داد و گفت نیازی ب تعمیر نداره فعلا ولی خب دوماه دیگه ب زوزه میفته
الان دوماه گذشته زوزه هم نداره و همچنان همون تقه رو دارم
Venturi
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 789
تاریخ عضویت: 01 مارس 2016, 12:55
نوع خودرو: GOLPESAR SL 90
محل اقامت: IR93

Re: تاپیک مباحث و مشکلات فرمان پراید.

پست توسط Venturi » 24 ژوئن 2018, 11:25

majid00 نوشته شده:
24 ژوئن 2018, 00:38
Venturi نوشته شده:
23 ژوئن 2018, 21:43
majid00 نوشته شده:
23 ژوئن 2018, 20:42
Venturi نوشته شده:
23 ژوئن 2018, 17:40

از این نیست هر چی روغن زدم درست نشده حدودا یکساله روغن میزنم اینا رو
نمیدونم از چیه
اگه کنس بلبرینگ چرخ هم خراب باشه موقع فرمون گرفتن صدای تقه میده بلبرینگ چرخو چک بنما
والا اصلا صدا نمیده تا حالا باز نشده
حالا آچارکشی میکنم اگر نشد به درک
قرار نیست ک همیشه خرابی بلبرینگ و کنس اون با زوزه شروع بشه
اتفاقا ماشین من این مشکلو داره ک زمان فرمان گرفتن از سمت شاگرد صدای تق میاد همه جا چک کرده بودم نهایتا مکانیک خرابیو کنس تشخیص داد و گفت نیازی ب تعمیر نداره فعلا ولی خب دوماه دیگه ب زوزه میفته
الان دوماه گذشته زوزه هم نداره و همچنان همون تقه رو دارم
میگم میتونه از لق بودن پلوس باشه؟
جفت پلوس ها رو که تکان میدم عقب و جلو میشه
میتونه از سیبک ها باشه؟
هزار بار پیاده طواف کعبه کنی
قبول حق نشود گر دلی بیازاری
ارسال پست

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 7 مهمان