تويوتا كمری 2007 - Toyota CAMRY XV40

تصویر شامل مباحث مربوط به تویوتا کمری، کرولا 9th، آریون
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
koohi
پست: 6
تاریخ عضویت: 22 نوامبر 2014, 02:27
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تويوتا كمری 2007 - Toyota CAMRY XV40

پست توسط koohi » 13 آگوست 2018, 02:50

امروز برای تعویض واترپمپ ماشین را بردم یک تعمیرگاه.
بعد از نصب واترپمپ جدید و نصب مجدد دینام و ریختن کولانت و وصل کردن سر باطری رفتم که استارت بزنم.
ولی اصلا استارت وصل نشد. البته برق پشت پنل بود. مکانیک برای اطمینان از استارت سیم برق استارت را جدا کرد و مستقیما اتصال بدنه داد و در حالت سویچ وصل، موتور روشن شد. ولی علامت ترمز و ABS روشن ماند. در حالیکه موتور روشن بود آمدم دنده را از پارک درآورم ولی مانند وقتی که موتور خاموش است از پارک در نیامد و مجبور شدم با فشار ضامن دنده را از پارک درآورم.

خلاصه در حالیکه موتور را مستقیما از سر استارت روشن کرده ایم، ظاهرا از نظر خودرو سویچ قطع است و رادیو، کولر، پنجره ها، آینه ها چراغهای ترمز و خطر و دنده عقب، سرعت سنج، چراعهای راهنما، صندلی برقی راننده همه قطعند.
اما چراغهای جلو (بدون دو تا چراغ کوچک دو طرف) و دور موتور و آمپرهای بنزین و حرارت کار می کنند.
پنل دیجیتال کامپیوتر سفری (سمت چپ) هم که با کلید دیسپلای روی فرمان کار می کند هیچ رقمی را نشان نمی دهد. برای دما هم یک علامت E نشان میدهد. ولی پنل دیجیتال سمت راست کیلومتر شمار کلیومتر رفته را نشان می دهد البته نمیدانم مسافت جدید را اضافه میکند یا نه.

مکانیک سر منفی باطری را جدا کرده بود ولی سر مثبت وصل بود. البته وقتی کار را شروع کرد بالای سرش نبودم. نمیدانم وقتی واترپمپ را باز کرده آب برق قطع بوده یا نه و آیا آبی که بر روی فیش دینام ریخته باعث اتصالی و این مشکلات شده یا نه!

تقریبا اکثر فیوزهای مررتبط را چک کردیم و سالم بودند

آیا کسی تا به حال چنین وضعیتی را دیده و باید چکار کرد؟
میترسم ECU سوخته باشد. ظاهرا کمری چندتا برد کامپیوتری هم دارد.
koohi
پست: 6
تاریخ عضویت: 22 نوامبر 2014, 02:27
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تويوتا كمری 2007 - Toyota CAMRY XV40

پست توسط koohi » 14 آگوست 2018, 08:54

حل شد.

به علت اینکه مکانیک سوکت دینام را بعد از تعویض واترپمپ خشک نکرده بود، فیوز اصلی دینام که سر راه اغلب فیوزهای دیگر است به نام ALT 120 A سوخته بود. این فیوز فیوز به شکل نوار طولی آبی رنگ دومی است که در جعبه فیوز قرار دارد.
در حالی که فیوز مستطیلی آبی اولی از بالا پیچ شده و راحت قابل تعویض است، این فیوز دومی از زیر پیچ شده است و خارج کردنش خیلی وقت گیر است. در حالی که در بعضی سایتها گفته شده که می شود با خارج کردن بخش نزدیک به بدنه فیوزها به دو پیچ تحتانی این فیوز دسترسی پیدا کرد اغلب گفته شده که برای دسترسی درست به آن دو پیچ باید کل جعبه فیوز را خارج کرد که مستلزم باز کردن برد کنترل کناری و جعبه فیلتر هوا است.

همچنین خود فیوز هم ظاهرا حتی همه نمایندگی ها هم ندارند و می گویند باید درخواست داد.
نمایه کاربر
Mehr7400
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 762
تاریخ عضویت: 26 می 2011, 09:33
نوع خودرو: 2011 Toyota Aurion
محل اقامت: کرج

Re: تويوتا كمری 2007 - Toyota CAMRY XV40

پست توسط Mehr7400 » 14 آگوست 2018, 10:12

miladfergie نوشته شده:
26 ژولای 2018, 05:05
سلام بنده ی کمری glx مدل ۲۰۰۷ دارم میخواستم بپرسم این ماشین فن دور ارام داره چون امپرش میره تا نزدیک های وصط یهو هردوتا فنش با دور تند تند روشن میشه دمای ماشین رو ۳ ثانیه ی میاره پایین باد خاموش میشه همینطوری این پروسه ادامه داره
لطفا بهم زاهنمایی کنین فن دور ارام داره یا خیر
بله فن دور کند هم داره و ممکنه برای شما فیوز فن دور کند سوخته و از کار افتاده باشه
برای همین وقتی دما از یه حدی بالاتر میره فن دور تند شروع به کار میکنه
موفق باشید
ارسال پست

بازگشت به “تویوتا سدان - Sedan”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان