مباحث و مشکلات مربوط به ترمز پراید. لنت، دیسک، بوستر و..

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: morbid, DEATH

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
mammad20
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 923
تاریخ عضویت: 17 ژوئن 2012, 00:44
نوع خودرو: پراید GTX
محل اقامت: T A B R I Z

Re: مباحث و مشکلات مربوط به ترمز پراید. لنت، دیسک، بوستر و..

پست توسط mammad20 » 13 ژوئن 2018, 23:07

ME1373ESF نوشته شده:
13 ژوئن 2018, 23:03
از خود بوستر شیلنگ متصل شده به انژکتور وقتی از سمت بوستر به سمت انژکتور دست بکشید زیر در حس میشود باز کنید از یک سمت فوت کنید هوا میکشد از یک سمت نه از سمت انژکتور هوا میکشد از سمت بوستر هوا نمی‌کشد
ممنون
ماشین کاربراتور هست
بعد از بوستر یه شلنک در اومده وصل شده به یه لوله فلزی رفته به سمت منیفولد و و ازش یه شلنگ دوباره وصل شده که شلنک هم وصل شده به خود منیفولد
میخوام جای دقیق سوپاپ رو پیدا کنم ببینم گیری چیزی نداره !!
آخه با دور موتور بالا ترمز عالی میگیره
حوصلم یوخدی . . . ! ! !

عابر پیاده عزیز
همین طور که معنی چراغ قرمز برای منِ راننده یعنی ایست ! برای تو یعنی حرکت هست
چراغ سبز برای من حرکت ! برای توی نفــــهم یعنی ایست ! بفهم
لطفا نپر وسط خیابون !
نمایه کاربر
almaseraga
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 245
تاریخ عضویت: 11 سپتامبر 2013, 15:53
نوع خودرو: پراید90.پرشیا87
محل اقامت: تهران

Re: مباحث و مشکلات مربوط به ترمز پراید. لنت، دیسک، بوستر و..

پست توسط almaseraga » 14 ژوئن 2018, 00:09

سلاممممم
آقا روم به دیوار یه مشکلی پیش اومده
یه پراید مدل پایین دارم(80) این چند سالی خواب بوده
الان دارم بهش میرسم
ترمزاش خیلی شل میگیرن
فکر کنم روغن ترمز اشتباه توش ریخته شده آخه رنگش سبز شده
روغن ترمزارو چجوری خالی کنم؟و دوباره پر کنم؟
یه چیزایی تو ذهنم هستا
برم پیچ ترمز چرغ عقب شاگردو باز کنم بعد پدال بزنم ؟بعد پیچو ببندم برم سراغ چرخ بعدی؟
روغن ترمز چه رنگی بریزم؟
تورو خدا نگین ببرم پیش بوستر سازو اینا ها .من واقا از مکانیک جماعت بدم میاد و اینکه دوس دارم خودم انجام بدم؟فنی هم هستم
تشکر
تجربه تلخ:
viewtopic.php?f=30&t=58255&start=100
پایین صفحه

ابوالفضل
میلاددددددد
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 320
تاریخ عضویت: 08 ژانویه 2016, 14:26
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مباحث و مشکلات مربوط به ترمز پراید. لنت، دیسک، بوستر و..

پست توسط میلاددددددد » 14 ژوئن 2018, 09:49

اموزش تعویضش اپارات هست.منم از تعمیرکار بدم میاد،هیییچ کاری رو اصولی و تمیز انجام نمیدن.یکی از بچه ها اسفند لاستیک نو انداخته به v8 چندروز قبل لاستیک عقب ترکید(لاستیک دورتادور باز شده از سمت رینگ!)چپ کرد ستون خورد سر سرنشین کما رفت ولی خوب شد.
کلا هرچی جنس خراب و بنجل وترکاری و... روی ماشین ملت انجام میدن.
_در محفظه ی روغن ترمز رو بردار.
_با سرنگ کل روغن ترمز کهنه تا اونجایی که میتونی بکش بریز دور.
_خییییلی اروم روغن ترمز دات4فومن شیمی ازین قوطی زردا رو اروم بریز داخل محفظه.
_یه بطری نوشابه کوچیک بردار تهش رو یه مقدار روغن سوخته یا تمیز یا...(فرقی نمیکنه)بریز.
_در بطری نوشابه رو اندازه ی نخود سوراخ کن.
_یه 30سانت شلنگ اکواریوم یا کولر ازین نرم و شفافها بکن داخل بطری نوشابه و داخل روغن.
_هر چرخ پیچ هواگیری داره.
_پیچ هواگیری چرخ عقب سمت شاگرد رو شل کن و اونسر شلنگ رو بکن داخل سوراخ هواگیری،به یکنفر بگو پدال بزنه تاااااا روغن کثیف از مدار خارج شه و روغن تمییز بیاد بیرون.پدال اخرو بگو تا تهههه نگه داره تا هوا نکشه و شما سریع پیچ هواگیری رو سفت کن.
_اینکارو برای چرخ عقب سمت راننده و بعد جلو سمت شاگرد و بعد جلو سمت راننده هم انجام بده.
نکته:پدال که میزنی روغن کثیف میاد بیرون وروغن تمییز جاشو میگیره درنتیجه سطح روغن میره پایین،دوباره بیا روغن تمییز وتازه به محفظه ی روغن ترمز اضافه کن تا پر بشه چون میره پایین هی.
ME1373ESF
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 88
تاریخ عضویت: 16 ژولای 2014, 15:50
نوع خودرو: پراید
محل اقامت: اصفهان

Re: مباحث و مشکلات مربوط به ترمز پراید. لنت، دیسک، بوستر و..

پست توسط ME1373ESF » 14 ژوئن 2018, 13:49

mammad20 نوشته شده:
13 ژوئن 2018, 23:07
ME1373ESF نوشته شده:
13 ژوئن 2018, 23:03
از خود بوستر شیلنگ متصل شده به انژکتور وقتی از سمت بوستر به سمت انژکتور دست بکشید زیر در حس میشود باز کنید از یک سمت فوت کنید هوا میکشد از یک سمت نه از سمت انژکتور هوا میکشد از سمت بوستر هوا نمی‌کشد
ممنون
ماشین کاربراتور هست
بعد از بوستر یه شلنک در اومده وصل شده به یه لوله فلزی رفته به سمت منیفولد و و ازش یه شلنگ دوباره وصل شده که شلنک هم وصل شده به خود منیفولد
میخوام جای دقیق سوپاپ رو پیدا کنم ببینم گیری چیزی نداره !!
آخه با دور موتور بالا ترمز عالی میگیره
فرقی ندارد کاربراتور یا انژکتور فقط شکل شلنگ فرق میکند شما وقتی رو شلنگ که از بوستر به سمت منیفولد دست بکشید پیداست . باز کنید و فوت کنید ببینید از یک سمت هوا میکشد از سمت دیگه نه . یک پیشنهاد هم میکنم شما ماشین را روشن کن شلنگ را از سمت بوستر سخت هست ولی باز میشد میتونی تست کنی وقتی که دور موتور بالا برود فشار هوا هم زیاد میشود
saeed1000
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 249
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2013, 23:41
نوع خودرو: دوچرخه
محل اقامت: اذربایجان شرقی
تماس:

Re: مباحث و مشکلات مربوط به ترمز پراید. لنت، دیسک، بوستر و..

پست توسط saeed1000 » 14 ژوئن 2018, 14:16

شیلنگ بوستر سوپاپ داره . اگه سوپاپ اون خراب بشه خلا بوستر رو خوب نگه نمیداره
شیلنگ بوستر رو از سمت بوستر بکشین بیرون و اگه مکش کنید نباید هوا بیاد.

مورد دوم خود بوستر هستش که نشت هوا داره.
در صورتی که شیلنگ بوستر سالم بود میتونید موقع خاموش کردن موتور چند تا گاز تیز بدین و بعد خاموش کنید. و بعد به پدال ترمز دست نزنید تا فرداش که وقتی ماشینو روشن میکنید پدال ترمز رو فشار بدین. اگه صدای فیس هوا اومد اونوقت هم شیلنگ سالمه هم بوستر نشت هوا نداره

یه مورد دیگه هم بمرور زمان که کارکرد موتور زیاد میشه میزان خلائی که میتونه برای بوستر ایجاد کنه کم میشه و تو قدرت ترمز گیری یکم تاثیر داره


Sent from my LG-M400 using Tapatalk

نمایه کاربر
mammad20
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 923
تاریخ عضویت: 17 ژوئن 2012, 00:44
نوع خودرو: پراید GTX
محل اقامت: T A B R I Z

Re: مباحث و مشکلات مربوط به ترمز پراید. لنت، دیسک، بوستر و..

پست توسط mammad20 » 14 ژوئن 2018, 18:43

ممنون دوستان
میدونم مکش داره و سوپاپ داره
میخواستم ببینم این قطعه سوپاپ دقیقا کجای مسیر شلنک هست که اگه گیری چیزی داشته باشه درست کنم
چون با دور موتور بالا گیرای ترمزم بهتره !!
حوصلم یوخدی . . . ! ! !

عابر پیاده عزیز
همین طور که معنی چراغ قرمز برای منِ راننده یعنی ایست ! برای تو یعنی حرکت هست
چراغ سبز برای من حرکت ! برای توی نفــــهم یعنی ایست ! بفهم
لطفا نپر وسط خیابون !
نمایه کاربر
almaseraga
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 245
تاریخ عضویت: 11 سپتامبر 2013, 15:53
نوع خودرو: پراید90.پرشیا87
محل اقامت: تهران

Re: مباحث و مشکلات مربوط به ترمز پراید. لنت، دیسک، بوستر و..

پست توسط almaseraga » 14 ژوئن 2018, 21:05

حجم روغن ترمز پراید چقدره؟
ینی برا تعویضش چقدر روغن لازمه؟
تجربه تلخ:
viewtopic.php?f=30&t=58255&start=100
پایین صفحه

ابوالفضل
saeed1000
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 249
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2013, 23:41
نوع خودرو: دوچرخه
محل اقامت: اذربایجان شرقی
تماس:

Re: مباحث و مشکلات مربوط به ترمز پراید. لنت، دیسک، بوستر و..

پست توسط saeed1000 » 14 ژوئن 2018, 23:06

mammad20 نوشته شده:ممنون دوستان
میدونم مکش داره و سوپاپ داره
میخواستم ببینم این قطعه سوپاپ دقیقا کجای مسیر شلنک هست که اگه گیری چیزی داشته باشه درست کنم
چون با دور موتور بالا گیرای ترمزم بهتره !!
بوست به معنی تقویت هستش
بوستر تنها کاری که میکنه تقویت فشار پدال ترمز هستش
مکانیزم بوستر بر مبنای خلا هستش. یدونه دیافراگم داره که جلو و عقبش خلا هستش و وقتی ترمز میگیری یکی از دریچه ها باز میشه هوا میاد پشت دیافراگم و اونو هل میده به جلو.... جزئیات دقیقو باید تحقیق کنی

خلا رو موتور تامین میکنه. با افزایش دور موتور خلا ایجاد شده بیشتر میشه و به همین خاطر قدرت ترمز گیری بوستر زیاد میشه و پدال نرمتر

این مکانیزم بوستر ترمز هستش
شنیدید میگن وقتی بوستر خرابه پدال ترمز مثل سنگ سفت میشه چون بوستر دیگه به شما کمک نمیکنه و فقط قدرت پا هستش که فشار میاره

سوپاپ وسط شیلنگ قرار داره و برجستگیش کامل معلومه.

ترجیها با هیچ چیز شیلنگ بوستر رو تمیز نکنید
ممکنه چیزی بریزید توش که باعث خرابیش بشه
قیمت انچنانی هم نداره ولی اگه خواستین تعویض کنید حتما جنس خوب و شرکتی تهیه کنید.


Sent from my LG-M400 using Tapatalk

نمایه کاربر
hossein019940
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 334
تاریخ عضویت: 08 آپریل 2017, 10:17
نوع خودرو: پراید 82

Re: مباحث و مشکلات مربوط به ترمز پراید. لنت، دیسک، بوستر و..

پست توسط hossein019940 » 15 ژوئن 2018, 01:41

almaseraga نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 21:05
حجم روغن ترمز پراید چقدره؟
ینی برا تعویضش چقدر روغن لازمه؟
شما دو تا روغن ترمز نارنجی میخری و اولی رو که با سرنگ خالی کردی تا نصف بریزی مخزن پر میشه و بعد موقعی که میخوای هواگیری کنی کم کم بش اضافه میکنی تا سطح روغن ترمز توی مخزن موقعی تخلیه تا اخر پایین نره و باید هر چرخی رو که روغن رو از سیلندرش تخلیه میکنی بیای و مخزن رو چک بکنی که پایین نره و هوا نره داخلش .همون دوتا بخری کافیه من سال قبل خریدم دونه ای 4 تومن االن فک کنم 7 تومن شده
emprator227
شروع حركت
پست: 46
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2015, 02:12
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مباحث و مشکلات مربوط به ترمز پراید. لنت، دیسک، بوستر و..

پست توسط emprator227 » 15 ژوئن 2018, 03:02

سلام دوستان
ماشین من وقت با سرعت بالا ترمز میگرفتم میلرزید با چند نفر که صحبت کردم گفتن دیسک تاب داره امروز هم یک دفعه صدای خر و خر از سمت جلو اومد که فهمیدم لنت هم تموم شده بردم جای جلوبندی ساز دادم دیسک و لنت ها رو عوض کرد
حالا مشکلی که هست قبلا ماشین تو سرعت بالا موقع ترمز میلرزید ولی الان کلا وقتی ترمز می گیری می لرزه چی سرعت کم چی زیاد.مشکل از چیه ؟
یک مورد دیگه اینکه روغن ترمز داخل منبعش اندازه بود و وقتی جک زد و یکی از لنت ها رو باز کرده بود اومدم نگاه کردم دیدم منبعش تا نزدیک لبه پر شده.
ترمز های جلو هم هواگیری میخواد؟ چون فکر نکنم انجام داد.
در ضمن پیستون های ترمز ها هم قفل کرده بود که با روغن ترمز و سرنگ روونشون کرد ولی گردگیر ها رو نمیدونم در چی وضعیتی بود.
ارسال پست

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 5 مهمان