تاپیک جامع رینگ و لاستیک 405 ها و پرشیا ها و سمند ها

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
davo0d-s000t
دنده 3
پست: 3166
تاریخ عضویت: 18 ژوئن 2010, 17:36
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان

Re: تاپیک جامع رینگ و لاستیک 405 ها و پرشیا ها و سمند ها

پست توسط davo0d-s000t » 14 می 2018, 21:58

لاستیک17فقط و فقط و فقط میشلنpilot sport 4
فقط اروپایی
HoseinMoshiriD
پست: 6
تاریخ عضویت: 14 می 2018, 09:34
نوع خودرو: peugeot 405

Re: تاپیک جامع رینگ و لاستیک 405 ها و پرشیا ها و سمند ها

پست توسط HoseinMoshiriD » 15 می 2018, 13:25

سلام
1- داداش اینی که گفتی چهارفصل نیست درسته؟
اگه ممکنه یه مورد چهارفصلِ خوب معرفی کنید.

2- سوال قبلی م در مورد 405 رو هم کسی جواب نداد.

3- یه چیز دیگه
من شهرستان هستم، اینجا هم لاستیک فوقش هانکوک و بریجستون گیر میاد. اونم همه سایز نه!!
از دوستان کسی جایی رو میشناسه که برام بفرسته شهرستان پولشم پرداخت در محل باشه؟
یا اصلا خود تهران باشه به یکی بگم بره از اونجا تحویل بگیره.
نمایه کاربر
davo0d-s000t
دنده 3
پست: 3166
تاریخ عضویت: 18 ژوئن 2010, 17:36
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان

Re: تاپیک جامع رینگ و لاستیک 405 ها و پرشیا ها و سمند ها

پست توسط davo0d-s000t » 15 می 2018, 13:35

سلام مجدد
میشه گفت ما هیچ لاستیک4فصل واقعی در بازار نداریم.4فصل های واقعی مثل michelin crossclimateیاhankook kinergy4sوکانتیننتال all season contactهیچ موقع وارد نشدن چون اکثر مناطق ایران نیازی به این نوع لاستیک ندارن.
این لاستیک،لاستیک تابستانه هست ولی از تمام4فصل های بازار که فقط اسم4فصل رو یدک میکشن(مثل انواع سومیتومو و نکسن که روی تمامشون عبارتm+sدرج شده)عملکرد بهتری داشته در زمین خیس
عملکرد این لاستیک خودش گویای همه چیز هست و نیازی به توضیح نیست:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Miche ... port-4.htm
فقط اروپایی
HoseinMoshiriD
پست: 6
تاریخ عضویت: 14 می 2018, 09:34
نوع خودرو: peugeot 405

Re: تاپیک جامع رینگ و لاستیک 405 ها و پرشیا ها و سمند ها

پست توسط HoseinMoshiriD » 15 می 2018, 13:56

داداش پایینِ صفحه قبل سوالم رو در مورد 405 هم جواب بده دیگه
ممنون میشم :hb:
نمایه کاربر
davo0d-s000t
دنده 3
پست: 3166
تاریخ عضویت: 18 ژوئن 2010, 17:36
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان

Re: تاپیک جامع رینگ و لاستیک 405 ها و پرشیا ها و سمند ها

پست توسط davo0d-s000t » 15 می 2018, 14:17

primacy3هم لاستیک بسیار خوبیه
بستگی به نوع کاربری داره کاملا.پریماسی3مقداری نرم تر و کم صدا تر هست که چندان محسوس نیست.همچنین قیمت بهتری داره و به وفور در بازار یافت میشه.از نظر دوام وضعیت بسیار خوبی داره و حدود20-25درصد دوام بیشتر نسبت بهps4داره.
ولی اختلاف چسبندگی(چه در زمین خیس ورچه خشک)پایلوت با پریماسی3 به حدی هست که میتونه تمامی این موارد رو پوشش بده...
فقط اروپایی
HoseinMoshiriD
پست: 6
تاریخ عضویت: 14 می 2018, 09:34
نوع خودرو: peugeot 405

Re: تاپیک جامع رینگ و لاستیک 405 ها و پرشیا ها و سمند ها

پست توسط HoseinMoshiriD » 15 می 2018, 14:22

دمت گرم
خیلی ممنونم
راهنمایی خوبی کردی. :hb:
نمایه کاربر
mohandes-alizade
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 228
تاریخ عضویت: 06 مارس 2013, 00:06
نوع خودرو: SAMAND LX EF7-RD1600

Re: تاپیک جامع رینگ و لاستیک 405 ها و پرشیا ها و سمند ها

پست توسط mohandes-alizade » 18 می 2018, 02:09

سلام دوستان
لاستیکم کویر فابریکی سمند ۹۶ هست.
خیلی خشکه و‌ میخوام عوض کنم
اولا اینها رو‌ چند بر میدارن؟
ثانیا ارزونترین گزینه ای که نرمتر باشه چیه؟
خدا با ماست...

هیچ کس تنها نیست
HoseinMoshiriD
پست: 6
تاریخ عضویت: 14 می 2018, 09:34
نوع خودرو: peugeot 405

Re: تاپیک جامع رینگ و لاستیک 405 ها و پرشیا ها و سمند ها

پست توسط HoseinMoshiriD » 18 می 2018, 12:55

سلام خدمت دوستان عزیز
آقا من صفحات زیادی رو خوندم ولی به صورت کامل نتونستم جوابم رو پیدا کنم. ضمن اینکه از این لحاظ های فنی ضعیفم. واسه همین میپرسم. :-o
دوستان من 405 دارم. فقط فنر جلوش رو عوض کردم 206 انداختم. عقبش رو هم نسبت به اون میزون کردم(حالا نمیدونم این کار واقعا درسته یا به جلوبندی و تایر و غیره صدمه میزنه)،
حالا میخوام یه دست رینگ 15 بگیرم، بعدشم یه دست لاستیک 205.60.15 که البته اون مباحث محیط تایر و خطاش رو خونده م. حالا مونده م:
1. رینگ هایی که توی بازار هست و ما هم خوشمون میاد آیا مورد قبولند؟ اگه توصیه ای دارید بگید ممنون میشم. مثلا نوع رینگ و مارکش و غیره.
2. این سایز تایر مشکلی برام پیش میاره؟ اعم از کیلومتر و چه بدونم به گلگیر بگیره و این چیزا....؟
3. اگه در مورد درست بودن عوض کردن فنر هم نظری دارید بگید. یعنی کار درستی بوده یا غلط؟
ممنونم :wink:
نمایه کاربر
yoosefheidari
دنده 1
پست: 1146
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2011, 12:44
نوع خودرو: RD-SLX TU5-سورنTURBO
محل اقامت: شهرکرد-آریاشهر

Re: تاپیک جامع رینگ و لاستیک 405 ها و پرشیا ها و سمند ها

پست توسط yoosefheidari » 18 می 2018, 23:53

HoseinMoshiriD نوشته شده:
18 می 2018, 12:55
سلام خدمت دوستان عزیز
آقا من صفحات زیادی رو خوندم ولی به صورت کامل نتونستم جوابم رو پیدا کنم. ضمن اینکه از این لحاظ های فنی ضعیفم. واسه همین میپرسم. :-o
دوستان من 405 دارم. فقط فنر جلوش رو عوض کردم 206 انداختم. عقبش رو هم نسبت به اون میزون کردم(حالا نمیدونم این کار واقعا درسته یا به جلوبندی و تایر و غیره صدمه میزنه)،
حالا میخوام یه دست رینگ 15 بگیرم، بعدشم یه دست لاستیک 205.60.15 که البته اون مباحث محیط تایر و خطاش رو خونده م. حالا مونده م:
1. رینگ هایی که توی بازار هست و ما هم خوشمون میاد آیا مورد قبولند؟ اگه توصیه ای دارید بگید ممنون میشم. مثلا نوع رینگ و مارکش و غیره.
2. این سایز تایر مشکلی برام پیش میاره؟ اعم از کیلومتر و چه بدونم به گلگیر بگیره و این چیزا....؟
3. اگه در مورد درست بودن عوض کردن فنر هم نظری دارید بگید. یعنی کار درستی بوده یا غلط؟
ممنونم :wink:
1-مشکلی ندارن و خوبن اما تقریبا همشون نسبت به رینگ الومینیومی ایرانخودری مقداری بیرون تر میزنن
2-بستگی به رینگ داره که به گلگیر یا شلگیر بگیره یا نه
3-کار درست و بجایی هست.
HU : CDA-137EBT RE : Helix H236 Precision FR : MX165PLUS
نمایه کاربر
Actros 1861
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 988
تاریخ عضویت: 20 فوریه 2007, 01:14
نوع خودرو: 405-85
محل اقامت: کرمانشاه - ایران 19

Re: تاپیک جامع رینگ و لاستیک 405 ها و پرشیا ها و سمند ها

پست توسط Actros 1861 » 21 می 2018, 15:15

Amir6990 نوشته شده:
05 می 2018, 11:12
pirayesh نوشته شده:
05 می 2018, 08:45
لا سلام بنده قراره که یه پارس lx تا یک ماه یا بیشتر تحویل بگیرم خواستم بپرسم تعویض لاستیک به سایز ۲۰۵ چقدر تاثیر میزاره؟و اینکه همون موقع صفر عوض کنم توجیه اقتصادی داره یعنی به صرفه تره یا دو سالی با همون لاستیک ها برم بعد عوض کنم اینطور که شنیدم خیلی خوب لاستیک خودش بردارن ۴۰۰ میدن تازه از اونطرف اونی که بهت میدن میکنن تو پاچت!
حالا با این اوصاف اگه نظر بر عوض کردنه رو همون رینگ ۱۵ سایز ۲۰۵ خارجی چی توصیه میکنید؟میدونم میشلن خوبه ولی گرونه برا من نرمی و سواری بهتر ملاکه و قدرت ترمزگیری و امنیت
سلام
اگه خیلی روی نرمی ماشین و البته صدایی که لاستیکهای ایرانی تولید میکنن حساس نیستید با همون لاستیکهای ایرانی میشه ۵۰ الی ۶۰ هزار سر کرد.(البته غیر از گلدستون که کیفیت پایینی داره و همون اول باس عوض بشه)
ولی اگه نرمی مهمه من لاستیک رودستون رو پیشنهاد میکنم.توی بارون و برف بهتر از همرده های خودش عمل میکنه و ترمز گیری عالی داره.اما تعادلش نسبت به ژاپنیا یکم کمتره
هرچند به نظر من برای جاده های ایران همون لاستیکهای کره ای(بعد از میشلن) برای ایران بهتر از ژاپنیا جواب میدن
اگه لاستیک ۲۰۵/۶۰/۱۵ میندازید باید شلگیر و پشت شلگیر لاستیک عقب سمت راننده رو صاف کنید(شلگیر برش بخوره و آهن پشتش رو صافکار صاف کنه) چون اگه یکم عقب ماشین سنگین بشه اون قسمت توی دست اندازای جاده گیر میکنه
موفق باشید.
من الان این مشکل گیر کردن لاستیک به شلگیر و دارم وقتی 3 4 نفر سوارن. البته تو موجهای جاده فقط
سایز 205/55/16
شلگیر برش بخوره دقیقا یعنی چی ؟ برش بخوره که انعطاف داشته باشه ؟
FC Hollywood
ارسال پست

بازگشت به “پژو 405، پرشیا و...”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: pirayesh, terminator2009 و 16 مهمان