پژو پارس اتوماتيك

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ma.ha
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: 04 نوامبر 2012, 20:33
نوع خودرو: Step & EF7 & Pars LX
محل اقامت: دود آباد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پژو پارس اتوماتيك

پست توسط ma.ha » 19 ژوئن 2018, 09:19

شیفت97 نوشته شده:
17 ژوئن 2018, 15:09
امکان نصب صندوق پران روی ریموت هست ؟
باز کردن صندوق شده یکی از معضلات ما !! اول اینکه حتما سویچ باز باشه بعد هشت ثانیه دکمه رو نگه داری !! خوب یه دکمه میزاشتن روی ریموت باز کنیم !!
میشه نصب کرد روی ریموت ؟
با کلید (سوئیچ) هم که میشه صندوق را باز کرد ولی من برای جلوگیری از سرقت مغزی صندوق عقب را خلاص کردم و بازکردن صندوق عقب من رو هم کلافه کرده بود.
یه سیم صندوق پران سمند گرفتم و وصل کردم و دستگیره اش را هم آوردم کنار صندلی عقب و راحت شدم.
بهترین راه برای کاهش تلفات تصادفات خودروهای سنگین و سواری، نصب سپر همتراز با خودروهای سواری روی خودروهای سنگین است.
hzmaral13
پست: 4
تاریخ عضویت: 09 آپریل 2016, 01:10
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پژو پارس اتوماتيك

پست توسط hzmaral13 » 13 ژولای 2018, 14:17

سلام به همه دوستان عزیز
لطفا راهنمایی کنید که خیلی از ماشینم دلسرد شدم. :o
ماشین مدل 97 تازه خریدم، موقع دنده عوض کردن از یک به دو مثل اینکه ماشین نیم کلاچ حرکت میکنه و ماشین جون نداره و بعد چند ثانیه کلاچ کامل درگیر میشه و ماشین تازه شتاب میگیره ( آدم حس میکنه دوتا دنده عوض شده ولی در واقعیت همون دنده 2 در دو مرحله درگیر میشه). بردم پیش مکانیک سوار شد و باهم تست کردیم گفت ماشین و گیربکس هیچ مشکلی نداره و همه پارس های اتوماتیک اینجوری هستند :shock:
آیا همه ماشین ها همین حالت رو دارن یا ماشین من مشکل داره؟ لطفا راهنمایی کنید.
راستی دمای آب رادیاتور همیشه روی نصف هست این طبیعیه یا خیر؟
خواهش میکنم راهنماییم کنید که خیلی کلافه شدم. ممنون
ma.ha
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: 04 نوامبر 2012, 20:33
نوع خودرو: Step & EF7 & Pars LX
محل اقامت: دود آباد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پژو پارس اتوماتيك

پست توسط ma.ha » 14 ژولای 2018, 12:31

hzmaral13 نوشته شده:
13 ژولای 2018, 14:17
سلام به همه دوستان عزیز
لطفا راهنمایی کنید که خیلی از ماشینم دلسرد شدم. :o
ماشین مدل 97 تازه خریدم، موقع دنده عوض کردن از یک به دو مثل اینکه ماشین نیم کلاچ حرکت میکنه و ماشین جون نداره و بعد چند ثانیه کلاچ کامل درگیر میشه و ماشین تازه شتاب میگیره ( آدم حس میکنه دوتا دنده عوض شده ولی در واقعیت همون دنده 2 در دو مرحله درگیر میشه). بردم پیش مکانیک سوار شد و باهم تست کردیم گفت ماشین و گیربکس هیچ مشکلی نداره و همه پارس های اتوماتیک اینجوری هستند :shock:
آیا همه ماشین ها همین حالت رو دارن یا ماشین من مشکل داره؟ لطفا راهنمایی کنید.
راستی دمای آب رادیاتور همیشه روی نصف هست این طبیعیه یا خیر؟
خواهش میکنم راهنماییم کنید که خیلی کلافه شدم. ممنون
سلام
منظورتون اینه که وقنی دنده را به صورت دستی عوض میکنید این اتفاق میافته؟
یا در حالت اتوماتیک که خود گیربکس دنده عوض میکنه؟
بهترین راه برای کاهش تلفات تصادفات خودروهای سنگین و سواری، نصب سپر همتراز با خودروهای سواری روی خودروهای سنگین است.
hzmaral13
پست: 4
تاریخ عضویت: 09 آپریل 2016, 01:10
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پژو پارس اتوماتيك

پست توسط hzmaral13 » 14 ژولای 2018, 14:20

تفاوتی نداره در هر دو حالت موقع رفتن از 1به2 این حالت پیش میاد و ماشین چند ثانیه به صورت نیم کلاچ حرکت میکنه.
به تعمیرکار گیربکس اتوماتیک هم نشوند دادم گفت عادیه ولی چون خودم قبلا دنده اتوماتیک نداشتم نمیتوانم تشخیص بدم. حالا موندم ببرم جای دیگه یا بیخیالش بشم.
hzmaral13
پست: 4
تاریخ عضویت: 09 آپریل 2016, 01:10
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پژو پارس اتوماتيك

پست توسط hzmaral13 » 14 ژولای 2018, 14:25

البته اگر پر شتاب رانندگی کنم چون دور موتور بالاتر میاد طبیعتا دنده بعدی خیلی راحتتر و پرشتاب تر هست ولی این مشکل خیلی ضعیف تر خودش رو نشدن میده ولی باز هم وجود داره
ma.ha
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: 04 نوامبر 2012, 20:33
نوع خودرو: Step & EF7 & Pars LX
محل اقامت: دود آباد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پژو پارس اتوماتيك

پست توسط ma.ha » 14 ژولای 2018, 16:06

hzmaral13 نوشته شده:
14 ژولای 2018, 14:25
البته اگر پر شتاب رانندگی کنم چون دور موتور بالاتر میاد طبیعتا دنده بعدی خیلی راحتتر و پرشتاب تر هست ولی این مشکل خیلی ضعیف تر خودش رو نشدن میده ولی باز هم وجود داره
به نظر من هم طبیعی است و تقریبا همه ماشینهای اتومات اینجوری هستند یک دلیلش اینه که اساساً انتقال گشتاور موتور به چرخها هیدرولیکی هست و وقتی خودرو می خواد شروع به حرکت کنه یا سرعت اضافه بشه ابتدا دور موتور بالا میره و کمی طول میکشه سرعت توربین خروجی تورک کانورتر به سرعت ورودی اون برسه و برای همین احساس نیم کلاچ بودن دست میده و در واقع مثل همون نیم کلاچ با کلاچهای خشک ماشینهای دنده ای هست یعنی وقتی راننده گاز میده و کلاچ را نیمه نگه داشته موتور (فلایویل به عنوان توربین ورودی) دور بالاتر از صفحه کلاچ (به عنوان توربین خروجی) دارد .

دلیل دوم اینه که دنده یک خیلی سنگین است و معمولا در کفی و سرازیری و زمانهایی که خودرو با سرعت خیلی کم در حال حرکت هست (مثل وقتی با سرعت کم از دست انداز عبور می کنید)گیربکس از دنده 2 شروع به حرکت می کنه مگر اینکه پدال گاز را تا انتها فشار دهید. برای همین حس نیم کلاچ بودن مدت بیشتری حس میشه.
در واقع خودرو دنده ای را هم که می خواهید حرکت دهید یا باید خیلی پر گاز شروع کنید و یا نیم کلاچ بروید تا خودرو دور بگیرد و بعد کلاچ را کاملاً رها کنید وگرنه موتور خاموش می شود.
بهترین راه برای کاهش تلفات تصادفات خودروهای سنگین و سواری، نصب سپر همتراز با خودروهای سواری روی خودروهای سنگین است.
hzmaral13
پست: 4
تاریخ عضویت: 09 آپریل 2016, 01:10
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پژو پارس اتوماتيك

پست توسط hzmaral13 » 14 ژولای 2018, 23:48

ممنون که پاسخ دادید.
در مورد دما آب هم اگر اطلاعات دارید و لطف کنید راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم
ma.ha
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: 04 نوامبر 2012, 20:33
نوع خودرو: Step & EF7 & Pars LX
محل اقامت: دود آباد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پژو پارس اتوماتيك

پست توسط ma.ha » 15 ژولای 2018, 17:16

hzmaral13 نوشته شده:
14 ژولای 2018, 23:48
ممنون که پاسخ دادید.
در مورد دما آب هم اگر اطلاعات دارید و لطف کنید راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم
چه اطلاعاتی می خواهید؟
معمولا درجه وسط هست و گاهی تا دو سه میلیمتر هم بالاتر از وسط میره و بر میگرده.
بهترین راه برای کاهش تلفات تصادفات خودروهای سنگین و سواری، نصب سپر همتراز با خودروهای سواری روی خودروهای سنگین است.
Mohammadcar
پست: 2
تاریخ عضویت: 16 ژولای 2018, 09:42
نوع خودرو: پارس اتوماتیک
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پژو پارس اتوماتيك

پست توسط Mohammadcar » 16 ژولای 2018, 10:13

سلام خدمت دوستان عزیز
من یه پارس اتومات 91 دارم و اهواز زندگی می کنم بعضی روزها که دمای هوا 52 درجه است دمای آب خیلی میره بالا و تا وسط هم میاد و میمونه و فنها هم روی دور تند عاجز اند از پایین اوردن دما.
میخواستم ببینم کسی تا حالا رادیاتور 4 لول گذاشته روی پارس اتومات؟و علاوه بر رادیاتور دیگه چه قسمتهایی باید عوض بشه؟ واینکه قیمت رادیاتور 4 لول چقدر است.
ممنون
نمایه کاربر
mehdi_tt
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 162
تاریخ عضویت: 09 دسامبر 2014, 15:24
نوع خودرو: ساندرو استپ وی
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پژو پارس اتوماتيك

پست توسط mehdi_tt » 16 ژولای 2018, 14:48

Mohammadcar نوشته شده:
16 ژولای 2018, 10:13
سلام خدمت دوستان عزیز
من یه پارس اتومات 91 دارم و اهواز زندگی می کنم بعضی روزها که دمای هوا 52 درجه است دمای آب خیلی میره بالا و تا وسط هم میاد و میمونه و فنها هم روی دور تند عاجز اند از پایین اوردن دما.
میخواستم ببینم کسی تا حالا رادیاتور 4 لول گذاشته روی پارس اتومات؟و علاوه بر رادیاتور دیگه چه قسمتهایی باید عوض بشه؟ واینکه قیمت رادیاتور 4 لول چقدر است.
ممنون

دوست عزیز بهترین دمای کارکرد موتور همون وسط هستش اگر پایین تر باشه یعنی موتور داره سرد کار میکنه و در دمای مطلوبش نیست و این باعث افزایش استهلاک و مصرف سوخت ماشین میشه. حتی اگر یک مقدار بالاتر هم کار کنه اگر تا حد قرمز نرسه مشکلی نداره. به هیچ وجه با بزرگ کردن رادیاتور یا برداشتن ترموستات کاری نکنید که این تنظیم بهم بخوره.
ارسال پست

بازگشت به “پژو 405، پرشیا و...”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 17 مهمان