راهنمايي برای خرید خودروهای سدان جنرال موتورز GM

مباحث مربوط به كاديلاك Cadillac , بیوک Buick , نوا Nova , ایمپالا Impala , کاپریس Caprice , الدزمبیل Oldsmobile

مدیران انجمن: علي هافكلاچ, آرمين

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:

- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
GOD SPEED
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 174
تاریخ عضویت: 13 سپتامبر 2011, 20:10
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: راهنمايي برای خرید خودروهای سدان جنرال موتورز GM

پست توسط GOD SPEED » 03 ژوئن 2018, 18:16

سلام ، من استاد نیستم فقط تجربه خودم رو عرض میکنم
-اگه مشکل جای پارک نداری کاپریس از نظر راحتی ، سواری ، کم صدا بودن، تو جاده بهتره شتاب اولیه بیوک کمی بالاتره اما بازهم تو جاده و دور کاپریس بهتره
- آمریکایی سوار نباید خیلی رو مصرف بنزین فکر کنه اصالت و مرام آمریکایی سوار بیخیالی بنزینه ، اما به هرجهت مصرف بیوک هم بسته به وضعیت ماشین و رانندگی شخص داره از حدود 14 جاده تا 20 شهری اما اگه ماشین کمی تنظیم نباشه و یا ایراد فنی داشته باشه مثلاٌ موتور و گیربکس تعمیری که از استاندارد خارج شده و غیره و شرایط ترافیک دوستان تجربه 25 هم رو داشتند.
- تو کاپریس هم همین قاعده که گفتم حکفرماست با این تفاوت که نسل های متفاوت آن با هم فرق داره کاپریس های قدیمی موتور 350؛؛؛ بالای مدل 80 موتور 305 ؛؛؛؛؛ بالای مدل 88 موتور 305 انژکتور ی هستند که خوب گیربکس های متفاوت 350، 700 و 200 که هر کدوم از این گیربکسها با هر موتور یه داستان خاص داره چون بیشتر گیربکس ها تعویضی رو 350 کردند که به اصظلاح سگ جونتر و لوازمش بهتر گیر میاد و مثل گیربکس 700 یا 200 که اوردرایو دراند نازی نازی نیستند البته باید گفت بیشتر گیربکسهای 350 رو مدلهای قدیمی با موتور 350 نصب شدن ( که مصرف بالاتری دارند) و روی موتور 305 انژکتوری گیربکس 350 نصبه نکردن
- در مجموع برای کاپریس های عادی مصرف جاده ای بین 14 تا 16 به بالا رو حساب کن که خیلی با بیوک فرقی نداره و برای انژکتور یه مقدار کمتر شاید 1 تا 2 لیتر کمتر حساب کن .
- در مورد هزینه بیوک با پارس و 206 با فامیل شما موافق نیستم شک نکن در صورت بروز مشکل فنی هزینه بیوک بالاتره در خصوص استهلاک هم که طبیعیه ماشین 8 با حدود 1700 کیلو استهلاک بیشتری داره.
موفق باشی
نمایه کاربر
raptor248
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 05 دسامبر 2017, 04:58
نوع خودرو: پیکان بار+سمند LX
محل اقامت: خطه شیران طبری
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: راهنمايي برای خرید خودروهای سدان جنرال موتورز GM

پست توسط raptor248 » 10 ژوئن 2018, 05:18

GOD SPEED نوشته شده:
09 می 2018, 14:10
اینها که میبینی اینجور ماشینها رو دارند به عنوان ماشین دوم هست اونهم برای آخر
هفته و ماشین اولشون برای زیر پا هست

ماشین های ایرانی که مورد تایید نیستند اگه بتونی قدرت خرید رو بالا ببری ماشین
خارجی روز بخری خب بهتره

اما به هرحال شما باید از ماشین سواری بگیری نه اینکه ماشین از شما سواری بگیره
منظورم اینکه شما که برای زیر پا میخوای به زودی با مصرف بالا و خرابی ماشین و
نبود قطعات و مکانیک مواجه میشی و اونوقته که از هزینه های بالا و تلف شدن
وقتت پشیمون میشی

یه نکته هم گفته بودی که بیوک سواری شد و خوشت اومد، باید بگم با یه دور
زدن نمیشه قضاوت کرد شاید در نگاه اول صدای غرش موتور وی 8 و 350 با
شتابش برای لحظاتی لذت بخش باشه اما شما که میخوای تو جاده و مدت طولانی
استفاده کنی همین صدای موتور آدم رو دیونه میکنه و اصولاً از این ماشینهای
قدیمی به دلیل تکنولوژی قدیمی و نوع طراحی نمیشه کولر گرفت اگر هم با هزار
بدبختی و نصب کولر ساندن ژاپنی راهش بندازی بازهم خنکی لازم رو نداره و تو
تابستان کلافه میشی
یعنی الان من یه نوا C6 بخرم کولرش خنک نمیکنه؟؟ولی اونایی که دارن میگن خوبه نظر اساتید و دوستان چیه؟؟
turn down for what
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
کاربر ويژه
پست: 13297
تاریخ عضویت: 12 اکتبر 2004, 10:47
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
تماس:

Re: راهنمايي برای خرید خودروهای سدان جنرال موتورز GM

پست توسط علي هافكلاچ » 10 ژوئن 2018, 11:04

نه بابا چه حرفیه؟
اگه داکتها فرار باد نداشته باشه و اواپراتور تمیز باشه و کولر ردیف باشه کمپرسورای ژاپنی باید بوق بزنن جلوی کمپرسورای هریسون و ای سی دلکو و ....

از ضعف فنی طرفه که نمیتونه سیستم رو کامل راه اندازی کنه میره کمپرسور ژاپنی سمبل میکنه رو ماشین.

در خصوص استفاده ی روزمره هم به واسطه ی طراحی خوب و فراوانی لوازم کسی که بلد باشه یه اسب پیر رو بتازونه به راحتی میتونه از این ماشینا استفاده کنه.
نمایه کاربر
GOD SPEED
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 174
تاریخ عضویت: 13 سپتامبر 2011, 20:10
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: راهنمايي برای خرید خودروهای سدان جنرال موتورز GM

پست توسط GOD SPEED » 11 ژوئن 2018, 08:04

شما اگه ناراحت نمیشی
حاضرم در خصوص کولر نوا و بیوک های قدیمی و مشکلات آن وارد بحث فنی شم
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
کاربر ويژه
پست: 13297
تاریخ عضویت: 12 اکتبر 2004, 10:47
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
تماس:

Re: راهنمايي برای خرید خودروهای سدان جنرال موتورز GM

پست توسط علي هافكلاچ » 11 ژوئن 2018, 11:02

GOD SPEED نوشته شده:
11 ژوئن 2018, 08:04
شما اگه ناراحت نمیشی
حاضرم در خصوص کولر نوا و بیوک های قدیمی و مشکلات آن وارد بحث فنی شم
فکر نمیکنم لازم باشه وقتمونو در مورد یه چیز بدیهی که 40-50 ساله ثابت شده تلف کنیم. خصوصا اینکه من مدتها وقتمو برای راه اندازی و نصبشون گذاشتم و به اندازه ی کافی تجربه دارم در خصوصشون.

البته نظر شما محترمه.
نمایه کاربر
GOD SPEED
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 174
تاریخ عضویت: 13 سپتامبر 2011, 20:10
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: راهنمايي برای خرید خودروهای سدان جنرال موتورز GM

پست توسط GOD SPEED » 11 ژوئن 2018, 14:16

بله؛ نظر شما هم محترم
به نظر سوال کننده عزیز هم چون تجربه لازم رو در خصوص موضوع نداره تجربیات منعکس بشه بهتره و شخص هم از گفتگوهای موجود یه تجزیه و تحلیل میکنه و خود سوال کننده هم به دو نفر اهل فن که تو کار کولر ماشین آمریکایی هستند مراجعه کنه و جویا بشه نتیجه بهتری میگیره

بنده هم ادعا نباشه دقیق 36 ساله تجربه سو.اری و کار فنی با ماشینهای مختلف بخصوص آمریکایی روداشتم به عقیده من و سایر افراد که از من متخصص تر هستند و باهاشون ارتباط دارم چون تکنولوژی ماشین مورد بحث قدیمیه لذا در مقام مقایسه سرما دهی مورد انتظار ماشینهای نسل جدید رو نداره که این امر ناشی از دلایل مختلفی هست از جمله :

فشار و گرمای بالای موتور های پرحجم ماشینهای قدیمی آمریکایی از یک سو ؛ نبودن عایق بندی مناسب از سوی دیگر؛ باعث ورود گرما به داخل کابین میشه اگر شما فصل تابستان پشت فرمان بشینید گرما ناراحت کننده رو از ناحیه زانو به پایین حس خواهید کرد اما قضییه بهمین جا ختم نمیشه در ادامه وقتی سرمای تولید شده توسط مجموعه سیستم کولر میخواد وارد کابین بشه بازهم در مسیر به دلیل تکنولوژی قدیمی و عدم عایق بندی و نزدیک بودن آن به مجاری گرمایی و داخل کاپوت و داخل داشبورد باعث شده تا سرمای دلچسبی رو شاهد نباشیم، البته کمپرسور فابریکی هم بسیار سنگینه طوریکه اگر تو ترافیک کولر بگیریم کامل لرزش و ضعف موتور احساس میشه و برخی کمپرسور ساندن ژاپنی و دوو .... نصب میکنند که با توجه به توضیح های بالا و 100 البته تجربه خودم و دوستان اگرچه سرمای خوبی تولید میشه ولی باز هم سرمای ارضاء کننده وارد کابین نمیشه

ماشینهای نسل جدید تر وارادتی مثل کاپریس بخصوص اسپیس و یا الدز مبیل کاتلاس سیرا مدل 90 به بالا بخاطر تکنولوژی جدید سرما دهی خوبی دارند و ماشینهای به روز آمریکایی تو حوزه خلیج فارس و مناطق آزاد کولرهای عالی دارند.
یا حق
نمایه کاربر
raptor248
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 05 دسامبر 2017, 04:58
نوع خودرو: پیکان بار+سمند LX
محل اقامت: خطه شیران طبری
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: راهنمايي برای خرید خودروهای سدان جنرال موتورز GM

پست توسط raptor248 » 14 ژوئن 2018, 18:45

اقا من الان بین نوا C6 بیوک b3 کادیلاک سویل موندم ماشین برای زیر پا نمیخام فقط برای اخر هفته یه دوره نهایتا 30 40 کیلومتری باهاش بزنم دل مردم اب بشه و سالی یه سفر هم باهاش برم حالا نظر دوستان و اساتید چیه؟؟؟
turn down for what
نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 142
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: راهنمايي برای خرید خودروهای سدان جنرال موتورز GM

پست توسط nader_gmr » 15 ژوئن 2018, 02:28

raptor248 نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 18:45
اقا من الان بین نوا C6 بیوک b3 کادیلاک سویل موندم ماشین برای زیر پا نمیخام فقط برای اخر هفته یه دوره نهایتا 30 40 کیلومتری باهاش بزنم دل مردم اب بشه و سالی یه سفر هم باهاش برم حالا نظر دوستان و اساتید چیه؟؟؟
با سلام
من نظر شخصیم روی بیوک هستش, پیچیدگیه فنیه کادیلاک رو نداره, و از لحاظ قدرت از نوا سرتره,
و شما که میخوای برای تفریح سوار بشی, لذت سواری هشت سیلندر خیلی بیشتره,
فقط باید واقع بین باشی , این ماشین ها عمری ازشون گذشته, هر چقدر هم خوب نگهداری شده باشه ازشون
در اثر مرور زمان قطعات مختلف کم کم به پایان عمرشون نزدیک میشن, واسه همین یه نقاطی شاید مشکل و خرج پیدا
کنه که یه ماشینه صفر و کم کارکرد هیچ وقت واسش مشکلی پیش نیاد, و البته طبیعی هم هستش,
ولی در نهایت این خرج و مخارج رو بابت عشق و حال خودت میکنی دیگه, جای دوری نمیره
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C
نمایه کاربر
raptor248
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 05 دسامبر 2017, 04:58
نوع خودرو: پیکان بار+سمند LX
محل اقامت: خطه شیران طبری
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: راهنمايي برای خرید خودروهای سدان جنرال موتورز GM

پست توسط raptor248 » 15 ژوئن 2018, 14:28

nader_gmr نوشته شده:
15 ژوئن 2018, 02:28
raptor248 نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 18:45
اقا من الان بین نوا C6 بیوک b3 کادیلاک سویل موندم ماشین برای زیر پا نمیخام فقط برای اخر هفته یه دوره نهایتا 30 40 کیلومتری باهاش بزنم دل مردم اب بشه و سالی یه سفر هم باهاش برم حالا نظر دوستان و اساتید چیه؟؟؟
با سلام
من نظر شخصیم روی بیوک هستش, پیچیدگیه فنیه کادیلاک رو نداره, و از لحاظ قدرت از نوا سرتره,
و شما که میخوای برای تفریح سوار بشی, لذت سواری هشت سیلندر خیلی بیشتره,
فقط باید واقع بین باشی , این ماشین ها عمری ازشون گذشته, هر چقدر هم خوب نگهداری شده باشه ازشون
در اثر مرور زمان قطعات مختلف کم کم به پایان عمرشون نزدیک میشن, واسه همین یه نقاطی شاید مشکل و خرج پیدا
کنه که یه ماشینه صفر و کم کارکرد هیچ وقت واسش مشکلی پیش نیاد, و البته طبیعی هم هستش,
ولی در نهایت این خرج و مخارج رو بابت عشق و حال خودت میکنی دیگه, جای دوری نمیره
ممنون از نظرت دوست عزیز من از هشت سیلندر بودن بیوک خوشم میاد ولی قیافش یه خورده پیرمردی :o :o (الان همه بیوک سوارا منو میزنن) ولی من بیشتر به نوا فکر میکنم یکی هست لینک عکسشو میزارم خیلی تمیز به نظر میاد و جلو پنجرش خیلی خفن اصلان قیفه ماشینو وحشی کرده.
http://s9.picofile.com/file/8329257884/r0qLuPMbL_2.jpg
turn down for what
نمایه کاربر
raptor248
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 05 دسامبر 2017, 04:58
نوع خودرو: پیکان بار+سمند LX
محل اقامت: خطه شیران طبری
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: راهنمايي برای خرید خودروهای سدان جنرال موتورز GM

پست توسط raptor248 » 15 ژوئن 2018, 14:36

راستی از بچه های امریکایی سوار مازندرانی کسی میدونه کی تو مازندران تودوزی امریکایی انجام میده میخام سقف ملشینمو این جوری در بیاره
http://s9.picofile.com/file/8329258550/whraOAol4_3.jpg
turn down for what
ارسال پست

بازگشت به “خودرو های سدان جنرال موتورز GM”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان