تعميرگاه مجازي پرايد (آرشیو)

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: hexagon, DEATH

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
قفل شده
میلاددددددد
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 344
تاریخ عضویت: 08 ژانویه 2016, 14:26
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط میلاددددددد » 14 ژوئن 2018, 09:31

امیر- نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 00:21
suzuki2400 نوشته شده:
13 ژوئن 2018, 06:29

برای تعویض فیلتر روغنش حتما باید چال سرویس باشه نمیشه از بالا تعویضش کرد.
چرا تعويض فيلتر روغن حتمن بايد با چال سرويس باشه دوست من؟
چال نمیخواد که(من اوایل یه پارچه مینداختم میرفتم زیربا دست انجام میدادم،الان میبینم چقدر گیج بودم،ازبالا که راحتتره)، یدونه اچار فیلتر خریدم 5تومن،تسمه ش رو بریدم،کوتاه کردم دقیقا اندازه ی فیلتر پراید وحتی چند میلیمتر کوچیکتر از فیلتر پراید!که زوری و سفت جا بخوره.دسته ی بلندشم با مینی سنگ بریدم.از همون بالا و داخل کاپوت باز وبست میکنم فیلترو.
با دست هم اگه دستت روغنی نباشه ویه پارچه بپیچی قشنگ زور بزنی راحت اببندی میشه.
تعویض روغن خیلی راحته فقط دفعه ی اول یه کم ادم کثیف کاری میکنه و میگه:«دیگه غلط کنم اینکارو کنم و...»ولی بعد2_3بار حتی دستای ادم هم کثیف نمیشه چه برسه کف پارکینگ ولباسها.
نکته\تجربه:موقع تعویض روغن حتما بست باطری رو بردارید.احتمال اینکه دسته ی اچار فیلتر به دینام بگیره و برق ضعیف بگیرتتون و لامپها و... بسوزه هست(برای من اتفاق افتاد).
نکته\تجربه:یدونه از پیچای محفظه ی فیلتر هوا بد دسته و پشت سیماس،موقع بستن از دستتون نیفته بره داخل گلگیر.اگه با بکس ۱۰هم بازمیکنید(پیچگوشتی4سوبهتره) حواستون باشه سر بکس نیفته داخل گلگیر،با یه بدبختی باید درش بیارید.
همین خنگ بازیا که ادم توی کار درمیاره یه کم سختش میکنه دفعه ی اول ودوم.
Brave Boy
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 107
تاریخ عضویت: 11 آپریل 2016, 15:17
نوع خودرو: پراید صبا
محل اقامت: شیراز - شهرک
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط Brave Boy » 14 ژوئن 2018, 13:02

mehrdad_ab نوشته شده:
13 ژوئن 2018, 18:13
Brave Boy نوشته شده:
13 ژوئن 2018, 14:50
mehrdad_ab نوشته شده:
13 ژوئن 2018, 12:33
mehrdad_ab نوشته شده:
11 ژوئن 2018, 11:38


از دوستان کسی ، قروشگاه آنلاینی ، جائی ، شماره ای داره که محصولات WRT رو بفروشه ؟
از یه مغازه بطور شانسی پیدا کردم
الان مشکل اینه که وقتی ماشین کار میکنه و آب میاد داخل قمقمه ، بازهم مکش ایجاد نمیشه . یه مقدار که ماشین خنک میشه ، درب رادیاتور رو باز می کنم یه مقدار هوا از رادیاتور خارج میشه . بعدش رادیات رو فول می کنم ، دربش رو میبندم و میزارم شب تا صبح کامل خنک بشه
صبح اضافه آب مخزن رو تا حد نیاز میکشه داخل رادیاتور.
یعنی ماشین کمپرس رد میکنه ؟
به غیر از تست کمپرس با کمپرس سنج ، چه جوری میشه مشکل رو پیدا کرد ؟
ماشین اصلاًٌ تک کار نمیکنه و نفسش کم نشده .
بسته به مدل ماشین، خالی بودن سر رادیات طبیعی هست،
و البته به سر رادیات هم بستگی داره.
کلا اگر فقط بالای رادیات خالی هست بعد از فن زدن، و آب بالای خونه های رادیات هست، اصلا، مشکلی نیست.
ولی اگر آب پایینتر هست معمولا مشکل از سر رادیات هست که خوب اجازه مکش آب رو نمیده و یا گرفتگی لوله اتصال رادیات به قمقمه.

مثلا ماشین من 85 هست و معمولاً رادیاتم پر پره، البته اگر دقیقاً بعد از فن زدن باز کنم درب رادیات رو سرش مقداری خالی هست.(یک بار یک مکانیک باز کرد و دیدم، خودم که جراتش ندارم)
والا رادیاتور که نو هستش
دو هفته پیش سر همین قضیه نو گرفتم و نصبش کردم
اگر آب اضافه نکنم موقع سرد بودن کلاً آب رادیات پایین رفته و روی پره ها خشک هستن.
اگر از درب رادیات مطمئنی، لوله اتصال رادیات به منبع رو باید چک کنی.
میتونی از طرف فوت کنی ببینی راحت هوا رد میشه یا باید خیلی زور بزنی.
اون طرف که تو منبع هست رو باز کن، اون مییله پلاستیکی که رفته پایین رو از ته فوت کن ببین هوا راحت رد میشه یا نه!
اگر راحت رد شد که مشکل نداره وگرنه اگر خیلی سخت هوا رد شد یعنی گرفتگی داره یکی جایی و باید درستش کنی.
یا لوله گرفتگی داره و یا همین سر منبع.
در ضمن ممکن هست که شلنگ هم ترک برداشته باشه و به جای انبساط آب، هوا بکشه داخل!!!لوله رو هم چک کن اگر دیدی ترک داره عوض کن.
amirr2121
شروع حركت
پست: 49
تاریخ عضویت: 06 نوامبر 2017, 22:25
نوع خودرو: پراید ۱۱۱
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط amirr2121 » 14 ژوئن 2018, 15:00

amirr2121 نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 00:19
سلام اساتید
ماشین:پراید یورو۴ مدل۹۳

مشکل:بعد از دوسه ساعت خاموش بودن (بلافاصله بعد از خاموش شدن نه ها)، استارت که میزنم یکم صدای پرپرپر مخلوط با صدای اصلی موتور از داخل اگزوز شنیده میشه و با دادن گاز اوکی میشه کارکدن موتور

، گاهی هم اگر سی چهل ثانیه سلو روشن باشه بعد از همین استارته که گفتم ، ماشین پرپر میکنه که خاموش شه اما نمیشه و جون میگیره وضمنا از هر چند بار استارتام یکدفعش چراغ چکم بلافاصله خاموش نمیشه و ده ثانیه ای روشن میمونه و بعد خاموش میشه وایر و شمع و صافی تعویض شده

دیاگ خطای سنسور اکسیژن داده بهم اما فرمودن کامل خراب نشده و میشه باهاش رفت فعلا .....
دوستان با تجربه تایید میکنید مشکل دقیقا از سنسوره ؟؟؟یا چیزی دیگه رو چک کنم؟؟؟و اینکه خاستم بگیرم چه مارکی بگیرم ؟




۲_ یه صدای لرزشی هست از مجموعه کلاچ گیربکس که وقتی دنده عوض میشه (ابتدای گاز پرکردن با دنده ها وقتی دور موتورمون پایینه ) شبیه صدای قرقره که خیلی شنیدم تو ماشینا کسی میدونه این صدا دقیقا مال چیه و ایا مشکلی ایجاد میکنه یا نه؟
دوستان ممنون میشم نظریم بحال من بکنید
نمایه کاربر
almaseraga
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 399
تاریخ عضویت: 11 سپتامبر 2013, 15:53
نوع خودرو: پراید80پراید90پارس87
محل اقامت: تهران
Has thanked: 2 times
Been thanked: 32 times

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط almaseraga » 14 ژوئن 2018, 21:12

amin_boss نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 03:48
:-o
سلام ، پراید دارم مدل ۸۵ ، موقع تعویض دنده و گاز دادن مجدد (بیشتر موقع فشار دادن ناگهانی گاز) صدای تقه زدن میاد ، نمیدونم این صدا از پولوس هاست یا گیربکس ؟ موقع برگشتن فرمون به حالت اولش هیچ صدایی نمیاد که بگم از پولوس باشه. مرسی از کمک هاتون
:sad:
90 درصد برا پولوسه
برا منم یه وقتایی یه صدا تقه میده
حس میکنم از زیر پامه ولی بر پلوسه
تجربه تلخ:
viewtopic.php?f=30&t=58255&start=100
پایین صفحه

ابوالفضل
Venturi
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 811
تاریخ عضویت: 01 مارس 2016, 12:55
نوع خودرو: GOLPESAR SL 90
محل اقامت: IR93
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط Venturi » 14 ژوئن 2018, 21:44

almaseraga نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 21:12
amin_boss نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 03:48
:-o
سلام ، پراید دارم مدل ۸۵ ، موقع تعویض دنده و گاز دادن مجدد (بیشتر موقع فشار دادن ناگهانی گاز) صدای تقه زدن میاد ، نمیدونم این صدا از پولوس هاست یا گیربکس ؟ موقع برگشتن فرمون به حالت اولش هیچ صدایی نمیاد که بگم از پولوس باشه. مرسی از کمک هاتون
:sad:
90 درصد برا پولوسه
برا منم یه وقتایی یه صدا تقه میده
حس میکنم از زیر پامه ولی بر پلوسه
از دشلی ها و دسته موتور هم میتونه باشه
اگر ضربه زیاد نیست بیخیالش بشید تا مث من ضرر نکنید
هزار بار پیاده طواف کعبه کنی
قبول حق نشود گر دلی بیازاری
h dada_6896
پست: 7
تاریخ عضویت: 12 ژوئن 2018, 02:34
نوع خودرو: پراید131
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط h dada_6896 » 14 ژوئن 2018, 23:52

almaseraga نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 21:12
amin_boss نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 03:48
:-o
سلام ، پراید دارم مدل ۸۵ ، موقع تعویض دنده و گاز دادن مجدد (بیشتر موقع فشار دادن ناگهانی گاز) صدای تقه زدن میاد ، نمیدونم این صدا از پولوس هاست یا گیربکس ؟ موقع برگشتن فرمون به حالت اولش هیچ صدایی نمیاد که بگم از پولوس باشه. مرسی از کمک هاتون
:sad:
90 درصد برا پولوسه
برا منم یه وقتایی یه صدا تقه میده
حس میکنم از زیر پامه ولی بر پلوسه
اقا برا منم همین مشکلو داره
موقع راه افتادن یا موقعی که سرعتو کم میکنم و دوباره گاز میدم یه صدای تقه مانند از سمت چرخ شاگرد میاد
بردم جلوبندی میگه از پلوسته
والا زورم میاد 80چوق خرجش کنم
اخه یه سال نیست عوضش کردم
Omid2ef
دنده 1
پست: 1604
تاریخ عضویت: 02 می 2017, 15:41
نوع خودرو: Praid
محل اقامت: یزد
Has thanked: 0
Been thanked: 11 times

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط Omid2ef » 15 ژوئن 2018, 00:17

اگه تقه زدن موقع شروع حرکت بیشتر وقت ها از دنده دیشلی دیفرانسیل که خیلی حسه بدی داره..
با عوض کردن دنده دیشلی مثه روز اول میشه..

Sent from my SM-A310F using Tapatalk

نمایه کاربر
esmigel
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 661
تاریخ عضویت: 27 می 2012, 16:26
نوع خودرو: xu7jp/l3
محل اقامت: زاهدان
Has thanked: 36 times
Been thanked: 28 times

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط esmigel » 15 ژوئن 2018, 00:29

Venturi نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 02:08
سلام
زبونه قفل داخل اتاق پرایدم خیلی لق و شل هست بطوری که در دست انداز ها شدیدا صدا میده و لقه
به نظر شما باید چطوری فاصلشو با رودری کم کنم که به رودری برخورد نکنه؟؟
ممنون
سلام..
اسمش یادم نیست!..یه پلاستیکای خاردار هست که داخل زبونه جا میخوره..از من که خیلی صدا میداد اینجوری درست کردم...سر فرصت هم رودری رو باز کردم...جاش خیلی بد دسته..دیدم همون تیکه اهنی که زبونه رو نگه میداره شل و ول شده و جا باز کرده...منکه چند دور نوار تفلن! دور جایی که بازی میکرد پیچیدم و درست شد..مثل روز اول سفت!..ولی راحترینش همون تیکه چهارگوشه پلاستیکیه که دو مدل داره...مدل قدیمی و جدید..
تصویر
405<peugeot 405>samand>samand>pk>soren>pride>pride>pride>pride
h dada_6896
پست: 7
تاریخ عضویت: 12 ژوئن 2018, 02:34
نوع خودرو: پراید131
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط h dada_6896 » 15 ژوئن 2018, 02:21

Omid2ef نوشته شده:
15 ژوئن 2018, 00:17
اگه تقه زدن موقع شروع حرکت بیشتر وقت ها از دنده دیشلی دیفرانسیل که خیلی حسه بدی داره..
با عوض کردن دنده دیشلی مثه روز اول میشه..

Sent from my SM-A310F using Tapatalk
نه حاجی تقه ای که به گیربکس مربوط میشه فرق میکنه
واسه من فقط چرخ سمت شاگردمه
Venturi
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 811
تاریخ عضویت: 01 مارس 2016, 12:55
نوع خودرو: GOLPESAR SL 90
محل اقامت: IR93
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: تعميرگاه مجازي پرايد

پست توسط Venturi » 15 ژوئن 2018, 09:43

esmigel نوشته شده:
15 ژوئن 2018, 00:29
Venturi نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 02:08
سلام
زبونه قفل داخل اتاق پرایدم خیلی لق و شل هست بطوری که در دست انداز ها شدیدا صدا میده و لقه
به نظر شما باید چطوری فاصلشو با رودری کم کنم که به رودری برخورد نکنه؟؟
ممنون
سلام..
اسمش یادم نیست!..یه پلاستیکای خاردار هست که داخل زبونه جا میخوره..از من که خیلی صدا میداد اینجوری درست کردم...سر فرصت هم رودری رو باز کردم...جاش خیلی بد دسته..دیدم همون تیکه اهنی که زبونه رو نگه میداره شل و ول شده و جا باز کرده...منکه چند دور نوار تفلن! دور جایی که بازی میکرد پیچیدم و درست شد..مثل روز اول سفت!..ولی راحترینش همون تیکه چهارگوشه پلاستیکیه که دو مدل داره...مدل قدیمی و جدید..
تصویر
والا دیشب رفتم لوازم یدکی یه مدل آورد بهش نخورد بزرگش بود بهم گفت همشون یه سایزه مال من از این جدیداس(x100 مدل ۹۰)
حالا میرم دوباره میگردم نصب میکنم
ممنون
هزار بار پیاده طواف کعبه کنی
قبول حق نشود گر دلی بیازاری
قفل شده

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 13 مهمان