مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
A.M.N
پست: 7
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2018, 20:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط A.M.N » 14 ژولای 2018, 12:10

سلام. ماشین ال نود بنده مدل 89 است چند روز پیش بعد از روشن کردن کولر یکدفعه خاموش شد بعد از بکسل کردن و بردن نزد مکانیک متوجه شدیم که قاب پلاستیکی تسمه تایم ذوب شده و رفته بین دنده های تسمه تایم و تسمه رد داده و سوپاپ ها کج شدند الان سر سیلندر باز کردم از آنجا که بنده 10000 کیلومتر نیست با تسمه تایم جدید از ماشین استفاده می کنم میخواستم ببینم علت چی میتونه یاشه؟ قبلا از راهنماییتون تشکر می کنم.
امیر-
يار همراه
پست: 811
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2016, 04:05
نوع خودرو: لوگان - پرایدو

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط امیر- » 14 ژولای 2018, 14:24

A.M.N نوشته شده:
14 ژولای 2018, 12:10
سلام. ماشین ال نود بنده مدل 89 است چند روز پیش بعد از روشن کردن کولر یکدفعه خاموش شد بعد از بکسل کردن و بردن نزد مکانیک متوجه شدیم که قاب پلاستیکی تسمه تایم ذوب شده و رفته بین دنده های تسمه تایم و تسمه رد داده و سوپاپ ها کج شدند الان سر سیلندر باز کردم از آنجا که بنده 10000 کیلومتر نیست با تسمه تایم جدید از ماشین استفاده می کنم میخواستم ببینم علت چی میتونه یاشه؟ قبلا از راهنماییتون تشکر می کنم.
سلام اول از همه اتفاقي كه براي موتور ماشينتون افتاده متاسفم.
بنظر من تسمه تايم موقع تعويض خوب روي فولي ها قرار نگرفته بوده و بيرون زدگي داشته يا فولي ميلنگ خراب شده يا تسمه سفت كن خراب بوده و بيرون زدگي داشته.
در كل مكانيكي كه براتون كار تعويض تسمه تايم رو انجام داده خيلي ناشي بوده.
شما آيا كيت كامل تسمه تايم فرانسوي تهيه كردين با ليبل رنو؟به تغيير رنگ بالاي ليبل دقت كردين؟
جديدا تاجران سود جو از خواب مسئولان تعزيرات حكومتي بخور و بخواب و قوه قضاييه اي كه دنبال رقص دختر ١٧ ساله هستن تا دستگيري متقلبين و محتكرين!!! ، سوءاستفاده ميكنن تسمه تايم توليدي تركيه رو بعداز تعويض جعبه به اسم اصل رنو فرانسه ميفروشن.
مرگ عده اي از انسان ها مثل كاه سبك و مرگ پاره اي ديگر مثل كوه سنگين
A.M.N
پست: 7
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2018, 20:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط A.M.N » 14 ژولای 2018, 15:01

بله جنس اصلی انداختم. مکانیکم هم مکانیک خوبیه چون اگر بد جا اتداخته بود 15000 کیلومتر نمیرفت به نظرم هر وقت کولر رو که روشن می کردم. یه بو سوختنی میومد حالا تمیدونم دلیلش چی بوده؟
A.M.N
پست: 7
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2018, 20:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط A.M.N » 14 ژولای 2018, 15:04

ممکنه از کاتالیزور باشه که حرارت رو برمیگردونه به داخل موتور یا انباری وسط چون من کاتالیزور رو تا حالا عوض نکردم. یا شایدم مریوط به افت ناگهانی قدرت موتور هنگام روشن کردن ناگهانی کولر میشه.
امیر-
يار همراه
پست: 811
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2016, 04:05
نوع خودرو: لوگان - پرایدو

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط امیر- » 14 ژولای 2018, 15:28

A.M.N نوشته شده:
14 ژولای 2018, 15:04
ممکنه از کاتالیزور باشه که حرارت رو برمیگردونه به داخل موتور یا انباری وسط چون من کاتالیزور رو تا حالا عوض نکردم. یا شایدم مریوط به افت ناگهانی قدرت موتور هنگام روشن کردن ناگهانی کولر میشه.
كاتاليزور هيچ نقشي در اين اتفاق نداره.
مگان هست كه بالآي يك ميليون صد هزار كيلومتر راه رفته و فقط تا كيلومتر چهارصد و پنجاه هزارتا دوبار كاتاليزور تعويض شده بعدش صاحبش ديگه از تعويض كاتاليزور و جوش دادن اگزوز خسته شده ديگه بهش دست نزده معاينه فني هم مشكل نداشته.
مشكل شما از فولي ها چه هرزگرد چه فولي ميلنگ چه تسمه سفت كن بوده كه باعث شده مقداري تسمه تايم بيرون جاش بشينه.
چرا ميگم مكانيك ناشي يا بي دقت بوده چون صد در صد اين عيب رو ديده ولي گفته ولش قبلن چيزي نشده الانم نميشه.
شما هم بايد به استشمام بوي سوختي حساسيت به خرخ ميدادين و پيگير كسب علت مي بوديد.
واقعن متاسفم شدم از باز شدن موتور اينم الان كه قيمت اجناس بنداز بندازه و حساب و كتاب نداره.
كاركرد ١٥٠٠٠ براي تسمه تايم هيچي نيست. اين تسمه تايم اگه باز بشه با تسمه تايم درون كارتن و پلمپ هيچ فرقي نميكنه.

در مدل 93 در اين تاپينگ يادم مياد درمورد نقص و دفرمه بودن قاب تسمه تايم دوستان توضيح داده بودن و تاكيد كرده بودن كه مكانيك چك كنه بعد ببنده يا بهتره خود قاب پلاستيكي هم تعويض بشه! اما درمورد مدل ٨٩ تا حالا حتي بيرونم نشنيده بودم.

راستي آيا با گرفتن كولر چراغ دينام حتي براي لحظه اي يا بصورت كمرنگ و ضعيف روشن ميشد؟
مرگ عده اي از انسان ها مثل كاه سبك و مرگ پاره اي ديگر مثل كوه سنگين
farshid37
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 395
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2011, 14:17
نوع خودرو: تندر 90 - ریجو 200

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط farshid37 » 14 ژولای 2018, 18:37

من هم چنذ سال پیش که فولی سر میل لنگم بریده بود و مدل ماشینم 87 بود و فولی خار دار نبود زده بود در تسمه تایم رو آب کرده بود و کمی تایم رو به هم زده بود. البته به پارگی تسمه تایم و کج شدن سوپاپ نرسید.
A.M.N
پست: 7
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2018, 20:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط A.M.N » 14 ژولای 2018, 21:25

بله. حقیقت یه سری که بوی سوختنی آمد چراغ دینام هم روشن شد خیلی بوی سوختنی ناجوری اومد بعد کولر رو خاموش کردم و چراغ دینام خاموش شد. بعد هر چه فکر کردم بو مربوط به چه چیز هست متوجه نشدم گفتم شاید فیوز سوخته و دیگه توجهی بهش نکردم اما بعد از 10 روز این اتفاق افتاد اگه همون موقع به مکانیک مجاز مراجعه می کردم این جوری نمیشد.
A.M.N
پست: 7
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2018, 20:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط A.M.N » 14 ژولای 2018, 21:33

امیر- نوشته شده:
14 ژولای 2018, 15:28
A.M.N نوشته شده:
14 ژولای 2018, 15:04
ممکنه از کاتالیزور باشه که حرارت رو برمیگردونه به داخل موتور یا انباری وسط چون من کاتالیزور رو تا حالا عوض نکردم. یا شایدم مریوط به افت ناگهانی قدرت موتور هنگام روشن کردن ناگهانی کولر میشه.
كاتاليزور هيچ نقشي در اين اتفاق نداره.
مگان هست كه بالآي يك ميليون صد هزار كيلومتر راه رفته و فقط تا كيلومتر چهارصد و پنجاه هزارتا دوبار كاتاليزور تعويض شده بعدش صاحبش ديگه از تعويض كاتاليزور و جوش دادن اگزوز خسته شده ديگه بهش دست نزده معاينه فني هم مشكل نداشته.
مشكل شما از فولي ها چه هرزگرد چه فولي ميلنگ چه تسمه سفت كن بوده كه باعث شده مقداري تسمه تايم بيرون جاش بشينه.
چرا ميگم مكانيك ناشي يا بي دقت بوده چون صد در صد اين عيب رو ديده ولي گفته ولش قبلن چيزي نشده الانم نميشه.
شما هم بايد به استشمام بوي سوختي حساسيت به خرخ ميدادين و پيگير كسب علت مي بوديد.
واقعن متاسفم شدم از باز شدن موتور اينم الان كه قيمت اجناس بنداز بندازه و حساب و كتاب نداره.
كاركرد ١٥٠٠٠ براي تسمه تايم هيچي نيست. اين تسمه تايم اگه باز بشه با تسمه تايم درون كارتن و پلمپ هيچ فرقي نميكنه.

در مدل 93 در اين تاپينگ يادم مياد درمورد نقص و دفرمه بودن قاب تسمه تايم دوستان توضيح داده بودن و تاكيد كرده بودن كه مكانيك چك كنه بعد ببنده يا بهتره خود قاب پلاستيكي هم تعويض بشه! اما درمورد مدل ٨٩ تا حالا حتي بيرونم نشنيده بودم.

راستي آيا با گرفتن كولر چراغ دينام حتي براي لحظه اي يا بصورت كمرنگ و ضعيف روشن ميشد؟
بله حقیقت اولین بار که ماشین در حالت سکون یک ساعتی کولر روشن بود بعد بوی سوختنی خیلی ناجوری شد و چراغ دینام هم روشن شد بعد کولر رو خاموش کردم و چراغ دینام خاموش شد هر چی فکر کردم که بو مربوط به چیه متوجه نشدم گفتم شاید مربوط به سوختن فیوز باشه اما بعد از یک هفته بازم موقع گرفتن کولر کلا دیگه ماشین خاموش شد اگه همون موقع به مکانیک مجاز مراجعه می کردم به باز کردن سرسیلندر منتهی نمیشد ولی خودم فکر میکنم هر چی که بود به کولر گرفتن ربط داشته.
امیر-
يار همراه
پست: 811
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2016, 04:05
نوع خودرو: لوگان - پرایدو

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط امیر- » 14 ژولای 2018, 21:50

A.M.N نوشته شده:
14 ژولای 2018, 21:33
بله حقیقت اولین بار که ماشین در حالت سکون یک ساعتی کولر روشن بود بعد بوی سوختنی خیلی ناجوری شد و چراغ دینام هم روشن شد بعد کولر رو خاموش کردم و چراغ دینام خاموش شد هر چی فکر کردم که بو مربوط به چیه متوجه نشدم گفتم شاید مربوط به سوختن فیوز باشه اما بعد از یک هفته بازم موقع گرفتن کولر کلا دیگه ماشین خاموش شد اگه همون موقع به مکانیک مجاز مراجعه می کردم به باز کردن سرسیلندر منتهی نمیشد ولی خودم فکر میکنم هر چی که بود به کولر گرفتن ربط داشته.
كاشكي همون هفته پيش سوالتون و علت استشمام بوي سوختگي رو در اينجا مطرح ميكردين.
با پاسخ به پرسشم علت خرابي و سوختگي قاب پلاستيكي تسمه تايم مشخص شد.
مشكل شما از فولي ميلنگ بوده كه حسم ميزدم و مكانيكي كه تسمه تايم رو تعويض كرده بايد اين فولي رو چك ميكرده چون قلفتي دم دستش بوده اما تنبلي كرده.
فولي ميلنگ شما باعث بيرون زدگي و سابيدگي تسمه تايم به قاب پلاستيكي پاييني تسمه تايم شده.
وقتي كولر رو روشن ميكردين بخاطر فشار مضاعف بهش نقص قطعه هويدا ميشده.

الان شك كردم كه نكنه مكانيكً يواشكي فولي ميلنگ شمارو با يه فولي ديگه تعويض كرده باشه.
چون خيلي زود بعداز تعويض تسمه تايم ( حدود ١٠ هزار كاركرد)نقص خودش رو نشون داده!
ماشين شما كلن چقدر كار كرده و آيا باهاش بيشتر با دور موتور بالآي ٣٢٠٠ ميرين؟يا به قول معروف آروم و پيرمردي رانندگي مي كنيد؟
مرگ عده اي از انسان ها مثل كاه سبك و مرگ پاره اي ديگر مثل كوه سنگين
نمایه کاربر
Aali
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 932
تاریخ عضویت: 01 آگوست 2008, 00:25
نوع خودرو: تندر90E2LP,تندر+AT

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط Aali » 16 ژولای 2018, 13:17

Behshad.Gh نوشته شده:
08 ژولای 2018, 02:14
سلام دوستان . حدود یک هفتس یه مشکلی برای لوگان بنده پیش اومده .
روی دور موتور بین 1500 تا 2000 یه صدای ویبره یا لرزش (خرخر) دقیقا نمیدونم چطوری بیانش کنم ، از سمت راست موتور میاد .
چه در حال حرکت ، چه در حالت ساکن و دنده خلاص این صدا روی دور 1500 تا 2000 شنیده میشه و از از 2000 که بالاتر میره صدا قطع میشه .
کولر که میگیرم ، شدت این صدا بیشتر میشه . نمیدونم صدا از تسمه تایمه یا دسته موتوره یا بلبرینگ کمپرسور کولره یا...؟!
ماشین مدل 1388 ، با 98000 کیلومتر کارکرد .
تسمه تایم هم سال 93 روی کیلومتر 50000 کیلومتر تعویض شده و ماشین تا الان کوچکترین ایراد فنی نداشته .
ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید مشکلو پیدا کنم .
بهروز شوچنکو نوشته شده:
05 ژولای 2018, 12:08
سلام.ببخشید دوستان ال نود مدل 88 دارم .دور موتور 2500 صدای بم زیادی از موتور میاد ..خیلی اذیت کننده است ..فقط هم دور موتور 2500..دور موتور پایین تر و دور موتور بالاتر صدا کمتر میشه ..ممنون میشم راهنمایی کنید .
سلام, دوستان پیشنهاد من اینه که دسته موتور بالا که روی گلگیر راست سواره رو بدید کنترل کنند یکوقت خراب نشده باشه.
ارسال پست

بازگشت به “تندر90 - LOGAN”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان