پژو 405 SLX با موتور TU5

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
mohammadx8
پست: 8
تاریخ عضویت: 23 اکتبر 2017, 04:31
نوع خودرو: Slx

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط mohammadx8 » 09 ژوئن 2018, 15:33

اینم عکسها
تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
salamo
شروع حركت
پست: 36
تاریخ عضویت: 04 دسامبر 2017, 14:47
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط salamo » 14 ژوئن 2018, 14:36

سلام دوستان سه تا سوال دارم:

برای تعویض فیلتر روغن باید سینی کف باز بشه؟

دفعه اول روغن بهتره از ته تخلیه بشه یا ساکشن بشه؟

بعدش من روغن سوپر پایا 10 40 ریختم که میگن پرطرفدارترین روغن ایرانی هست ولی به نظرم ماشین سفت شده. این طبیعی هست؟
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2636
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط ممل-امریکایی » 14 ژوئن 2018, 16:19

salamo نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 14:36
سلام دوستان سه تا سوال دارم:

برای تعویض فیلتر روغن باید سینی کف باز بشه؟

دفعه اول روغن بهتره از ته تخلیه بشه یا ساکشن بشه؟

بعدش من روغن سوپر پایا 10 40 ریختم که میگن پرطرفدارترین روغن ایرانی هست ولی به نظرم ماشین سفت شده. این طبیعی هست؟
سلام دوست عزیز
۱-خیر نیازی نیست ولی اگر هنگام تخلیه روغن،سینی کثیف شد باید باز بشه و شستشو بدید.
۲-همیشه تخلیه از کارتل بهتر جواب میده و روغن کامل تخلیه خواهد شد بخصوص اگر ذرات خارجی در موتور وجود داشته باشد.
۳-روغن سوپر پایا خوب هست خیالتون راحت.ولی برای موتور تیوفایو و ای اف سون بدلیل تایپیت هیدرولیکی بهتر هست از روغن های مرغوب خارجی استفاده بفرمایید.مثل ادینول سوپر لایت یا ادینول ۱۰/۴۰
موفق باشید.
نیست شو تا هستیت از پی رسد
تا تو هستی، هست در تو کی رسد
تا نگردی محو خواری فنا
کی رسد اثبات از عز بقا
salamo
شروع حركت
پست: 36
تاریخ عضویت: 04 دسامبر 2017, 14:47
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط salamo » 14 ژوئن 2018, 17:49

ممل-امریکایی نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 16:19
salamo نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 14:36
سلام دوستان سه تا سوال دارم:

برای تعویض فیلتر روغن باید سینی کف باز بشه؟

دفعه اول روغن بهتره از ته تخلیه بشه یا ساکشن بشه؟

بعدش من روغن سوپر پایا 10 40 ریختم که میگن پرطرفدارترین روغن ایرانی هست ولی به نظرم ماشین سفت شده. این طبیعی هست؟
سلام دوست عزیز
۱-خیر نیازی نیست ولی اگر هنگام تخلیه روغن،سینی کثیف شد باید باز بشه و شستشو بدید.
۲-همیشه تخلیه از کارتل بهتر جواب میده و روغن کامل تخلیه خواهد شد بخصوص اگر ذرات خارجی در موتور وجود داشته باشد.
۳-روغن سوپر پایا خوب هست خیالتون راحت.ولی برای موتور تیوفایو و ای اف سون بدلیل تایپیت هیدرولیکی بهتر هست از روغن های مرغوب خارجی استفاده بفرمایید.مثل ادینول سوپر لایت یا ادینول ۱۰/۴۰
موفق باشید.
درود بر شما که همیشه پاسخگو هستید

راستش ادینول و توتول فلزی 3.75 لیرتش تقریبا 2.5 تا 3 برابر سوپر پایا در میاد که در طولانی مدت هزینه بزرگیه. واقعآ ارزشش رو داره؟

خود تعویض روغینه میگفت شما بهترین روغن هم بریزی بعد از 40000-50000 تا موتورت جرم میگیره و فقط راهش اینه که روغن موتور رو هر 5000 تا 5000 تا عوض کنی. میگفت تعویض زود به زود روغن مهمتر از نوع روغنه.

راستش ادم نمیتونه به حرف تعویض روغنی ها و مکانیکی ها اعتماد کنه اکثرآ بچاپ بچاپ میکنند.
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2636
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط ممل-امریکایی » 14 ژوئن 2018, 19:49

سلام
خواهش میکنم.
بله واقعا ارزش داره بخصوص در مورد تیوفایو که زمینه جرم بستن داره.درسته زود به زود تعویض کردن خوبه ولی وقتی روغن خوب نباشه این روش هم تآثیری نخواهد داشت‌بهتره از روغن مرغوب استفاده کنید.موفق و پایدار باشید‌.
نیست شو تا هستیت از پی رسد
تا تو هستی، هست در تو کی رسد
تا نگردی محو خواری فنا
کی رسد اثبات از عز بقا
نمایه کاربر
Alireza_MH
دنده 4
پست: 4272
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2013, 15:21
نوع خودرو: Mazda Protege
محل اقامت: تهران - پاسداران
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط Alireza_MH » 15 ژوئن 2018, 00:32

در مورد جرم گرفتن و ادینول باید بگم که نمایندگی MG برای 6 از ادینول سوپرلایت استفاده میکنه و هر 10 هزار کیلومتر تعویض میکنه
یکی از دوستان بعد از 120 هزار کیلومتر در سوپاپ رو باز کرده بود موتور کاملا تمیز و بدون هیچ گونه جرمی بود
مصرف سوخت هم کاهش ملموسی پیدا میکنه
Diamonds Last For Ever
Reza.1992
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: 11 فوریه 2018, 18:51
نوع خودرو: Slx Tu5 405
محل اقامت: کوهچنار
اینستاگرام: rezaraeisi.1992
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط Reza.1992 » 15 ژوئن 2018, 06:00

بچه ها این اپدیت ای سی یو چقدر هزینه داره و به سیستم ماشین مشکل وارد نمیکنه
با تو حکایتی دگر این دل ما بسر کند - شب سیاه قصه را هوای تو سحر کند
Reza.1992
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: 11 فوریه 2018, 18:51
نوع خودرو: Slx Tu5 405
محل اقامت: کوهچنار
اینستاگرام: rezaraeisi.1992
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط Reza.1992 » 15 ژوئن 2018, 06:05

perspolice88888 نوشته شده:
04 ژوئن 2018, 00:22
دوستانی که ماشین مدلهای 90 تا 94 دارند حتما دو شاخ کلاج رو با نوع بهینه تعویض کنید برای من طوری کلاج نرم شده که اصلا احساس نمی کنم پدالی وجود داره و دنده ها خیلی نرم جا میره.فقط یه صدای تق تق در حالت درجا اضافه شده که با گرفتن پدال کلاج قطع می شه اما دائمی نیست که به بلبرینگ شفت گیربکس مشکوک بشم
دوست من هزیتنه خرید دوشاخ کلاچ و باز کردن گیربکس چقدر شد
تاثییرش در چه حد زیاده
با تو حکایتی دگر این دل ما بسر کند - شب سیاه قصه را هوای تو سحر کند
نمایه کاربر
yoosefheidari
دنده 1
پست: 1217
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2011, 12:44
نوع خودرو: RD-SLX TU5-سورنTURBO
محل اقامت: شهرکرد-آریاشهر

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط yoosefheidari » 15 ژوئن 2018, 17:58

salamo نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 14:36
سلام دوستان سه تا سوال دارم:

برای تعویض فیلتر روغن باید سینی کف باز بشه؟

دفعه اول روغن بهتره از ته تخلیه بشه یا ساکشن بشه؟

بعدش من روغن سوپر پایا 10 40 ریختم که میگن پرطرفدارترین روغن ایرانی هست ولی به نظرم ماشین سفت شده. این طبیعی هست؟
همیشه ساکشن کنید.
در مورد tu5 اگه از پیچ تخلیه کنید 200 تا 250 سی سی روغن داخل کارتل میمونه ولی ساکشن تمامشو تخلیه میکنه
HU : CDA-137EBT RE : Helix H236 Precision FR : MX165PLUS
salamo
شروع حركت
پست: 36
تاریخ عضویت: 04 دسامبر 2017, 14:47
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط salamo » 16 ژوئن 2018, 15:36

yoosefheidari نوشته شده:
15 ژوئن 2018, 17:58
salamo نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 14:36
سلام دوستان سه تا سوال دارم:

برای تعویض فیلتر روغن باید سینی کف باز بشه؟

دفعه اول روغن بهتره از ته تخلیه بشه یا ساکشن بشه؟

بعدش من روغن سوپر پایا 10 40 ریختم که میگن پرطرفدارترین روغن ایرانی هست ولی به نظرم ماشین سفت شده. این طبیعی هست؟
همیشه ساکشن کنید.
در مورد tu5 اگه از پیچ تخلیه کنید 200 تا 250 سی سی روغن داخل کارتل میمونه ولی ساکشن تمامشو تخلیه میکنه
اره تعویض روغنیه همین رو گفت. میخواست ساکشن کنه منم چون در این انجمن بچه ها میگفتن از پیچ تخلیه کردن بهتره و جرم موتور رو کامل تخلیه میکنه گفتم از پیچ تخلیه کن. اما چون فیلتر روغن رو عوض نکردم و نیم لیتر روغن هم اینطوری داخل موتور میمونه ساکشن نکردم. فکر کنم اشتباه کردم نه؟

کیلومتر 11 هزار که رفتم برای سرویس دوره ای هم از پایین تخلیه میکنم هم با ساکشن.


راستی دو تا سوال خیلی مهم دارم:

1. تو این سرویس های دوره ای برای تعویض روغن و فیلتر ها هزینه باید بدم؟ چون اگه قرار باشه هزنیه بدم خودم میبرم تعویض روغنی روغن خوب میریزم توش چون به نمایندگی ها اعتماد ندارم مثلآ پول ادینول رو بدم برام سوپر پیشتاز بریزن. ایکو کارت هم دارم و ماشین تحویل اسفند پارساله. ایکو کارت رو نمیدونم کارت طلایی داره یا نه. ولی میدونم کارت طلایی رو با ایکو کارت تلفیق کردن.

2.یکی که اولین سرویس دوره ایش رو گذرونده بگه چیکار میکنن و اختبارات مالک خودرو در چه حده تا جایی که گارانتی برای بعد معتبر بمونه. مثلآ اگه بگم برام روغن و فیلتر روغن رو عوض نکنید گارانتی معتبر میمونه؟؟؟ آیا تو سرویس دوره ای چیزهایی که تو دفترچه تیک خورده توسط نمایندگی به اجبار باید عوض شه؟
ارسال پست

بازگشت به “پژو 405، پرشیا و...”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 7 مهمان