پژو 405 SLX با موتور TU5

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
salamo
شروع حركت
پست: 31
تاریخ عضویت: 04 دسامبر 2017, 14:47
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط salamo » 14 ژوئن 2018, 17:49

ممل-امریکایی نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 16:19
salamo نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 14:36
سلام دوستان سه تا سوال دارم:

برای تعویض فیلتر روغن باید سینی کف باز بشه؟

دفعه اول روغن بهتره از ته تخلیه بشه یا ساکشن بشه؟

بعدش من روغن سوپر پایا 10 40 ریختم که میگن پرطرفدارترین روغن ایرانی هست ولی به نظرم ماشین سفت شده. این طبیعی هست؟
سلام دوست عزیز
۱-خیر نیازی نیست ولی اگر هنگام تخلیه روغن،سینی کثیف شد باید باز بشه و شستشو بدید.
۲-همیشه تخلیه از کارتل بهتر جواب میده و روغن کامل تخلیه خواهد شد بخصوص اگر ذرات خارجی در موتور وجود داشته باشد.
۳-روغن سوپر پایا خوب هست خیالتون راحت.ولی برای موتور تیوفایو و ای اف سون بدلیل تایپیت هیدرولیکی بهتر هست از روغن های مرغوب خارجی استفاده بفرمایید.مثل ادینول سوپر لایت یا ادینول ۱۰/۴۰
موفق باشید.
درود بر شما که همیشه پاسخگو هستید

راستش ادینول و توتول فلزی 3.75 لیرتش تقریبا 2.5 تا 3 برابر سوپر پایا در میاد که در طولانی مدت هزینه بزرگیه. واقعآ ارزشش رو داره؟

خود تعویض روغینه میگفت شما بهترین روغن هم بریزی بعد از 40000-50000 تا موتورت جرم میگیره و فقط راهش اینه که روغن موتور رو هر 5000 تا 5000 تا عوض کنی. میگفت تعویض زود به زود روغن مهمتر از نوع روغنه.

راستش ادم نمیتونه به حرف تعویض روغنی ها و مکانیکی ها اعتماد کنه اکثرآ بچاپ بچاپ میکنند.
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2284
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط ممل-امریکایی » 14 ژوئن 2018, 19:49

سلام
خواهش میکنم.
بله واقعا ارزش داره بخصوص در مورد تیوفایو که زمینه جرم بستن داره.درسته زود به زود تعویض کردن خوبه ولی وقتی روغن خوب نباشه این روش هم تآثیری نخواهد داشت‌بهتره از روغن مرغوب استفاده کنید.موفق و پایدار باشید‌.
با عدم خرید کالاهای گران شده همچون خودرو ،طلا،ارز،و...به مدت یک ماه،دست سودجویان را از بازار کوتاه میکنیم و به هموطن های نیازمند خود یاری میرسانیم.هموطن اتحاد از تو شروع میشود
نمایه کاربر
Alireza_MH
دنده 4
پست: 4259
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2013, 15:21
نوع خودرو: Lancer Evolution II
محل اقامت: تهران - پاسداران
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط Alireza_MH » 15 ژوئن 2018, 00:32

در مورد جرم گرفتن و ادینول باید بگم که نمایندگی MG برای 6 از ادینول سوپرلایت استفاده میکنه و هر 10 هزار کیلومتر تعویض میکنه
یکی از دوستان بعد از 120 هزار کیلومتر در سوپاپ رو باز کرده بود موتور کاملا تمیز و بدون هیچ گونه جرمی بود
مصرف سوخت هم کاهش ملموسی پیدا میکنه
Diamonds Last For Ever
Reza.1992
پست: 7
تاریخ عضویت: 11 فوریه 2018, 18:51
نوع خودرو: Slx Tu5 405
محل اقامت: کوهچنار
اینستاگرام: rezaraeisi.1992
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط Reza.1992 » 15 ژوئن 2018, 06:00

بچه ها این اپدیت ای سی یو چقدر هزینه داره و به سیستم ماشین مشکل وارد نمیکنه
Reza.1992
پست: 7
تاریخ عضویت: 11 فوریه 2018, 18:51
نوع خودرو: Slx Tu5 405
محل اقامت: کوهچنار
اینستاگرام: rezaraeisi.1992
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط Reza.1992 » 15 ژوئن 2018, 06:05

perspolice88888 نوشته شده:
04 ژوئن 2018, 00:22
دوستانی که ماشین مدلهای 90 تا 94 دارند حتما دو شاخ کلاج رو با نوع بهینه تعویض کنید برای من طوری کلاج نرم شده که اصلا احساس نمی کنم پدالی وجود داره و دنده ها خیلی نرم جا میره.فقط یه صدای تق تق در حالت درجا اضافه شده که با گرفتن پدال کلاج قطع می شه اما دائمی نیست که به بلبرینگ شفت گیربکس مشکوک بشم
دوست من هزیتنه خرید دوشاخ کلاچ و باز کردن گیربکس چقدر شد
تاثییرش در چه حد زیاده
نمایه کاربر
yoosefheidari
دنده 1
پست: 1168
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2011, 12:44
نوع خودرو: RD-SLX TU5-سورنTURBO
محل اقامت: شهرکرد-آریاشهر

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط yoosefheidari » 15 ژوئن 2018, 17:58

salamo نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 14:36
سلام دوستان سه تا سوال دارم:

برای تعویض فیلتر روغن باید سینی کف باز بشه؟

دفعه اول روغن بهتره از ته تخلیه بشه یا ساکشن بشه؟

بعدش من روغن سوپر پایا 10 40 ریختم که میگن پرطرفدارترین روغن ایرانی هست ولی به نظرم ماشین سفت شده. این طبیعی هست؟
همیشه ساکشن کنید.
در مورد tu5 اگه از پیچ تخلیه کنید 200 تا 250 سی سی روغن داخل کارتل میمونه ولی ساکشن تمامشو تخلیه میکنه
HU : CDA-137EBT RE : Helix H236 Precision FR : MX165PLUS
salamo
شروع حركت
پست: 31
تاریخ عضویت: 04 دسامبر 2017, 14:47
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط salamo » 16 ژوئن 2018, 15:36

yoosefheidari نوشته شده:
15 ژوئن 2018, 17:58
salamo نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 14:36
سلام دوستان سه تا سوال دارم:

برای تعویض فیلتر روغن باید سینی کف باز بشه؟

دفعه اول روغن بهتره از ته تخلیه بشه یا ساکشن بشه؟

بعدش من روغن سوپر پایا 10 40 ریختم که میگن پرطرفدارترین روغن ایرانی هست ولی به نظرم ماشین سفت شده. این طبیعی هست؟
همیشه ساکشن کنید.
در مورد tu5 اگه از پیچ تخلیه کنید 200 تا 250 سی سی روغن داخل کارتل میمونه ولی ساکشن تمامشو تخلیه میکنه
اره تعویض روغنیه همین رو گفت. میخواست ساکشن کنه منم چون در این انجمن بچه ها میگفتن از پیچ تخلیه کردن بهتره و جرم موتور رو کامل تخلیه میکنه گفتم از پیچ تخلیه کن. اما چون فیلتر روغن رو عوض نکردم و نیم لیتر روغن هم اینطوری داخل موتور میمونه ساکشن نکردم. فکر کنم اشتباه کردم نه؟

کیلومتر 11 هزار که رفتم برای سرویس دوره ای هم از پایین تخلیه میکنم هم با ساکشن.


راستی دو تا سوال خیلی مهم دارم:

1. تو این سرویس های دوره ای برای تعویض روغن و فیلتر ها هزینه باید بدم؟ چون اگه قرار باشه هزنیه بدم خودم میبرم تعویض روغنی روغن خوب میریزم توش چون به نمایندگی ها اعتماد ندارم مثلآ پول ادینول رو بدم برام سوپر پیشتاز بریزن. ایکو کارت هم دارم و ماشین تحویل اسفند پارساله. ایکو کارت رو نمیدونم کارت طلایی داره یا نه. ولی میدونم کارت طلایی رو با ایکو کارت تلفیق کردن.

2.یکی که اولین سرویس دوره ایش رو گذرونده بگه چیکار میکنن و اختبارات مالک خودرو در چه حده تا جایی که گارانتی برای بعد معتبر بمونه. مثلآ اگه بگم برام روغن و فیلتر روغن رو عوض نکنید گارانتی معتبر میمونه؟؟؟ آیا تو سرویس دوره ای چیزهایی که تو دفترچه تیک خورده توسط نمایندگی به اجبار باید عوض شه؟
F1365
پست: 4
تاریخ عضویت: 27 ژولای 2017, 21:37
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط F1365 » 16 ژوئن 2018, 20:18

دوستان سلام
به عنوان یک مالک slx از سال 92 و دنبال کننده فروم از همون سال لازم دونستن جهت افزایش اطلاع بقیه اعضا تجربیاتمو به اشتراک بذارم
اولین نکته ای که لازمه بگم این خودرو کاملا مهندسی شده ساخته شده و این مسائلی که وجود داره بدلیل منتاژ بد و بعضی قطعات بی کیفیته که باید با نمونه با کیفیت و ترجیحا اصلی عوض بشه
موتور با تیپ 5 یکیه-پوسته گیربکس یکیه-دسته موتور بالا و دسته موتور گیربکس یکیه فقط دسته موتور پایین مخصوص خودشه
موتور تیپ5 مخزن روغن هیدرولیک جلوی موتوره ولی برای slx با لوله به پمپ میرسه که خیلی فرقی نداره
دینام از جلو به پشت موتور منتقل شده و یک تسمه مستقل داره
هرزگرد تسمه هیدرولیک با پایه اون و همچنین پولی میل لنگ مخصوص به خودشه و هرزگرد بدلیل استرس کمتری که روشه از نوع رگلاژ دستیه و برای سرویس های دوره ای کافیه خود بلبرینگ فقط عوض بشه
واسکازین بهتره با نمونه 75w80 خارجی مثل تاپ وان عوض بشه تا هم دنده ها نرم بشن هم صدای پیکان مانندی که وجود داره از بین بره-از واسکازین 80w90 ادینول هم استفاده کردم ولی وقتی موتور سرد بود دنده های 1 و2 به سختی جا میرفتن و در میومدن
شمع حتما با مدل LFR6AIX-11 ان جی کا عوض بشه و هرگز گپ شمع سوزنی تغییر داده نشه- این شمع ها فاصله گپ 1.1 میلی متری دارن که برای گسترش شعله سریعتر در سیلندره وقتی میاین گپ رو 0.9 میکنین اون حسن رو ازش میگیرین
از بنزین با کیفیت و ترجیحا اکتان بدون سرب مثل ناس Nos استفاده بشه
دیسک و صفحه ایرانی رو حتما با مدل والئو جعبه کاهی , بلبرینگ skf اصلی 407 و دوشاخه کلاچ بهینه عوض کنین. اگر تونستین گریس نسوز hi-temp تاپ وان بگیرید و به مکانیک بدید تا به شفت ورودی گیربکس و بلبرینگ بزنه که بلبرینگ راحت بتونه حرکت رفت و برگشتی داشته باشه-مکانیک ها معمولا از گریس کرم رنگ ایرانی استفاده می کنن که بعد چندسال به تدریج تصعید میشه و بلبرینگ خشک روی شفت گیربکس حرکت می کنه و باعث تولید صدای جیرجیر و سفتی کلاچ میشه
ترمزهای جلو رو با نمونه تکستار جعبه سفید ایساکویی (کم یاب) عوض کنین تا صدای صوت ترمز بیفته
در مورد هر جنسی هم سوال داشتین بگین عکس بذارم که دقیقا همون بخرید جنس تقلبیشو نگیرین
F1365
پست: 4
تاریخ عضویت: 27 ژولای 2017, 21:37
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط F1365 » 16 ژوئن 2018, 20:27

در مورد شتاب این خودرو عرض کنم که شتاب رسمی که ایران خودرو برای سمند صادراتیش با همین موتور و گیربکس اعلام کرده با وزن 1220 کیلوگرم (حدود100 کیلو سنگین تر از SLX) در شرایط ایده ال 11.2 ثانیه است. اعدادی که شخصا در ارتفاع 1200 متری با بنزین معمولی بدون اکتان گرفتم در حدود12.2 می باشد که در صورت استفاده از اکتان و تعویض دنده در دورهای بالا میشه با عدد زیر 12 و حتی زیر 11 هم رسید.
گیربکس این ماشین BE4L یا همون R2 هستش که یک گیربکس تقریبا مناسبه دنده های 1و2 سنگین و دنده های 4و5 سبک هستن که مصرف سوخت در اتوبان و جاده کم بشه. دنده 5 اصطلاحا اوردرایور هستش که برای کفی های طولانی بین شهری واقعا لازمه
دیفرانسیل این ماشین 17/81 و بسیار سنگین طراحی شده که باعث افزایش گشتاور در سر چرخ میشه و علت شتاب بالاتر نسبت به تمامی ماشین های TU5 موجود در ایران همین مساله است.
Reza.1992
پست: 7
تاریخ عضویت: 11 فوریه 2018, 18:51
نوع خودرو: Slx Tu5 405
محل اقامت: کوهچنار
اینستاگرام: rezaraeisi.1992
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط Reza.1992 » 16 ژوئن 2018, 23:50

F1365 نوشته شده:
16 ژوئن 2018, 20:18
دوستان سلام
به عنوان یک مالک slx از سال 92 و دنبال کننده فروم از همون سال لازم دونستن جهت افزایش اطلاع بقیه اعضا تجربیاتمو به اشتراک بذارم
اولین نکته ای که لازمه بگم این خودرو کاملا مهندسی شده ساخته شده و این مسائلی که وجود داره بدلیل منتاژ بد و بعضی قطعات بی کیفیته که باید با نمونه با کیفیت و ترجیحا اصلی عوض بشه
موتور با تیپ 5 یکیه-پوسته گیربکس یکیه-دسته موتور بالا و دسته موتور گیربکس یکیه فقط دسته موتور پایین مخصوص خودشه
موتور تیپ5 مخزن روغن هیدرولیک جلوی موتوره ولی برای slx با لوله به پمپ میرسه که خیلی فرقی نداره
دینام از جلو به پشت موتور منتقل شده و یک تسمه مستقل داره
هرزگرد تسمه هیدرولیک با پایه اون و همچنین پولی میل لنگ مخصوص به خودشه و هرزگرد بدلیل استرس کمتری که روشه از نوع رگلاژ دستیه و برای سرویس های دوره ای کافیه خود بلبرینگ فقط عوض بشه
واسکازین بهتره با نمونه 75w80 خارجی مثل تاپ وان عوض بشه تا هم دنده ها نرم بشن هم صدای پیکان مانندی که وجود داره از بین بره-از واسکازین 80w90 ادینول هم استفاده کردم ولی وقتی موتور سرد بود دنده های 1 و2 به سختی جا میرفتن و در میومدن
شمع حتما با مدل LFR6AIX-11 ان جی کا عوض بشه و هرگز گپ شمع سوزنی تغییر داده نشه- این شمع ها فاصله گپ 1.1 میلی متری دارن که برای گسترش شعله سریعتر در سیلندره وقتی میاین گپ رو 0.9 میکنین اون حسن رو ازش میگیرین
از بنزین با کیفیت و ترجیحا اکتان بدون سرب مثل ناس Nos استفاده بشه
دیسک و صفحه ایرانی رو حتما با مدل والئو جعبه کاهی , بلبرینگ skf اصلی 407 و دوشاخه کلاچ بهینه عوض کنین. اگر تونستین گریس نسوز hi-temp تاپ وان بگیرید و به مکانیک بدید تا به شفت ورودی گیربکس و بلبرینگ بزنه که بلبرینگ راحت بتونه حرکت رفت و برگشتی داشته باشه-مکانیک ها معمولا از گریس کرم رنگ ایرانی استفاده می کنن که بعد چندسال به تدریج تصعید میشه و بلبرینگ خشک روی شفت گیربکس حرکت می کنه و باعث تولید صدای جیرجیر و سفتی کلاچ میشه
ترمزهای جلو رو با نمونه تکستار جعبه سفید ایساکویی (کم یاب) عوض کنین تا صدای صوت ترمز بیفته
در مورد هر جنسی هم سوال داشتین بگین عکس بذارم که دقیقا همون بخرید جنس تقلبیشو نگیرین
درمورد دوشاخ کلاچ
شما عوض کردید؟
اگه عوض کردین چه جنسی چه مارکی خوبه ؟
اگه دوشاخ رو عوض کردی تغییر تو کلاچ هم داشتی؟
به نظرت واسه تعویض دوشاخ کلاچ چه کارهایی دیگه ای نیازه انجام بدم تا گیربکس پیاده هست
اخه من چند ماه پیش دیسک و صفحه رو عوض کردم ولی اصلا به فکر دوشاخ کلاچ نبودم . تعمیر کارم بهم نگفت که همون وقت تعویضش کنم
ارسال پست

بازگشت به “پژو 405، پرشیا و...”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 6 مهمان