سوالات برقي براي پرايد

تصویر مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)

مدیران انجمن: morbid, DEATH

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
Omid2ef
دنده 1
پست: 1378
تاریخ عضویت: 02 می 2017, 15:41
نوع خودرو: Praid
محل اقامت: یزد

Re: سوالات برقي براي پرايد

پست توسط Omid2ef » 13 ژوئن 2018, 14:15

بوق فابریک..فکر نکنم رله داشته باشه تو مسیرش..مسیرش باید چک کنی..قسمت بوق فشار میدی..فیوزش..
خود بوق
فیش های بوق سفت باشن
نمایه کاربر
hexman
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 334
تاریخ عضویت: 01 مارس 2016, 09:06
نوع خودرو: Dena-Pride111

Re: سوالات برقي براي پرايد

پست توسط hexman » 13 ژوئن 2018, 15:27

Omid2ef نوشته شده:
13 ژوئن 2018, 14:15
بوق فابریک..فکر نکنم رله داشته باشه تو مسیرش..مسیرش باید چک کنی..قسمت بوق فشار میدی..فیوزش..
خود بوق
فیش های بوق سفت باشن
اخه اگه اتصالی داشته باشه باید هی قطع و وصل بشه عجیب اینه که با روشن خاموش کردن ماشین تغییر حالت میده از قطع به و وصل و از وصل به قطع
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1826
تاریخ عضویت: 26 ژانویه 2013, 16:20
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
تماس:

Re: سوالات برقي براي پرايد

پست توسط AMIR N » 13 ژوئن 2018, 19:23

hexman نوشته شده:
13 ژوئن 2018, 15:27
Omid2ef نوشته شده:
13 ژوئن 2018, 14:15
بوق فابریک..فکر نکنم رله داشته باشه تو مسیرش..مسیرش باید چک کنی..قسمت بوق فشار میدی..فیوزش..
خود بوق
فیش های بوق سفت باشن
اخه اگه اتصالی داشته باشه باید هی قطع و وصل بشه عجیب اینه که با روشن خاموش کردن ماشین تغییر حالت میده از قطع به و وصل و از وصل به قطع
دادا ماشین شما سیم بوقش از توی دسته سیم ایر بگ فرمون رد میشه و از توی یونیت ایر بگ واسه همین پرسیدم
رله هم داره ب صورت فابریک
فکر میکنم مشکل از یونیت باشه
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
نمایه کاربر
hossein019940
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 334
تاریخ عضویت: 08 آپریل 2017, 10:17
نوع خودرو: پراید 82

Re: سوالات برقي براي پرايد

پست توسط hossein019940 » 14 ژوئن 2018, 12:53

سلام
چراغ ماشینم انگار رله نداره
فقط یه رله داره که اونم واسه بوقه
الان من بخوام رله بزارم واسه چراغ ماشین مشکلی ندارم فقط نمیدونم به کدوم سیم کاسه چراغ وصلش کنم0یه رله باید واسه نور بالا باشه یه رله هم نور پایین؟یا سیمی که قبل از اینکه به صورت فیش وصل بشه به کاسه چراغ میاد و چهارتا سیم داره؟
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... 8MpVfE88_O
لامپ هم اسرام 100 واته دونه ای 19 یا 22 خریدم فک کنم.
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2865
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: سوالات برقي براي پرايد

پست توسط MOHAMMAD1346 » 14 ژوئن 2018, 19:29

hossein019940 نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 12:53
سلام
چراغ ماشینم انگار رله نداره
فقط یه رله داره که اونم واسه بوقه
الان من بخوام رله بزارم واسه چراغ ماشین مشکلی ندارم فقط نمیدونم به کدوم سیم کاسه چراغ وصلش کنم0یه رله باید واسه نور بالا باشه یه رله هم نور پایین؟یا سیمی که قبل از اینکه به صورت فیش وصل بشه به کاسه چراغ میاد و چهارتا سیم داره؟
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... 8MpVfE88_O
لامپ هم اسرام 100 واته دونه ای 19 یا 22 خریدم فک کنم.
سلام

لامپ جلو 3 تا پایه داره . یک منفی و 2 مثبت
الان در ماشینتون اگر رله وجچد نداره پس برق مثبت از کلید مستقیم میره برای لامپ که بسیار غیر استاندارد و خطرناک و دزدی و مال مردم خوری هست
باید یک رله 12 ولت با آمپر مناسب نصب کنین به نحو زیر:
https://220volt.ir/forum/attachments/13 ... 9413985934

برق مثبتِ کلید فقط میره برای آهنربای داخل رله
برق مثبت باتری وصل میشه به پایه ی اول رله
از پایه دوم رله هم یک سیم میره برای مثبت لامپ
پایه چهارم رله هم منفیِ آهنربایِ رله هست
کنتاکت بالا و پایین 2 رله ی جداگانه لازم داره و 2 فیوز جداگانه
در شکل بالا فیوز رسم نشده که اشتباهه . فیوز باید قبل از رله باشه یعنی بین مثبتِ باتری و و پایه دوم رله

اگر چیزی واضح نیست بگین تا توضیح بدم

نکته مهم
رله کارش تقویت کردن نیست
رله یک کلید برقی هست . فقط همین
قبلاً مفصلاً توضیح داده شده
.
مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی با خواننده ی این مطالب هست
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
نمایه کاربر
hossein019940
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 334
تاریخ عضویت: 08 آپریل 2017, 10:17
نوع خودرو: پراید 82

Re: سوالات برقي براي پرايد

پست توسط hossein019940 » 14 ژوئن 2018, 22:03

MOHAMMAD1346 نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 19:29
hossein019940 نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 12:53
سلام
چراغ ماشینم انگار رله نداره
فقط یه رله داره که اونم واسه بوقه
الان من بخوام رله بزارم واسه چراغ ماشین مشکلی ندارم فقط نمیدونم به کدوم سیم کاسه چراغ وصلش کنم0یه رله باید واسه نور بالا باشه یه رله هم نور پایین؟یا سیمی که قبل از اینکه به صورت فیش وصل بشه به کاسه چراغ میاد و چهارتا سیم داره؟
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... 8MpVfE88_O
لامپ هم اسرام 100 واته دونه ای 19 یا 22 خریدم فک کنم.
سلام

لامپ جلو 3 تا پایه داره . یک منفی و 2 مثبت
الان در ماشینتون اگر رله وجچد نداره پس برق مثبت از کلید مستقیم میره برای لامپ که بسیار غیر استاندارد و خطرناک و دزدی و مال مردم خوری هست
باید یک رله 12 ولت با آمپر مناسب نصب کنین به نحو زیر:
https://220volt.ir/forum/attachments/13 ... 9413985934

برق مثبتِ کلید فقط میره برای آهنربای داخل رله
برق مثبت باتری وصل میشه به پایه ی اول رله
از پایه دوم رله هم یک سیم میره برای مثبت لامپ
پایه چهارم رله هم منفیِ آهنربایِ رله هست
کنتاکت بالا و پایین 2 رله ی جداگانه لازم داره و 2 فیوز جداگانه
در شکل بالا فیوز رسم نشده که اشتباهه . فیوز باید قبل از رله باشه یعنی بین مثبتِ باتری و و پایه دوم رله

اگر چیزی واضح نیست بگین تا توضیح بدم

نکته مهم
رله کارش تقویت کردن نیست
رله یک کلید برقی هست . فقط همین
قبلاً مفصلاً توضیح داده شده
.
مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی با خواننده ی این مطالب هست
ممنون فقط واسه چی خطرناک؟
هر دو رله واسه نور بالا و پایین رو تو یطرف وصل کنم مشکلی نداره؟یعنی به سیم چراغهای سمت باطری رله رو وصل کنم ؟
نمایه کاربر
MOHAMMAD1346
متخصص دوو ماتیز
پست: 2865
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 10:25
محل اقامت: KWT

Re: سوالات برقي براي پرايد

پست توسط MOHAMMAD1346 » 15 ژوئن 2018, 06:34

hossein019940 نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 22:03

ممنون
فقط واسه چی خطرناک؟
هر دو رله واسه نور بالا و پایین رو تو یه طرف وصل کنم مشکلی نداره؟
یعنی به سیم چراغهای سمت باطری رله رو وصل کنم ؟
سلام
عید سعید فطر بر همگی مبارک
قابلی نداشت دوست عزیز
وقتی لامپ 100 وات هست و ولتاژ 12 هست پس آمپر مصرفی لامپ 8 هست که شدت جریانِ بالایی هست
W=AV
وات=ولت×آمپر
A=W÷V
A=100÷12=8A
خطرناکه چون 8 آمپر برق از کلید میگذره که میتونه باعث آتشسوزی در اتاقِ خودرو بشه
.
علت نصب رله براش همینه که فقط یک برق 12 ولت با آمپر بسیار ضعیف از کلید بگذره برای راه انداختن آهنربای الکتریکی داخل رله . برقی که لامپها مصرف میکنه مستقیماً از باتری میره برای لامپ از طریق رله پس آمپر رله هم اگر کم باشه رله هم خیلی داغ میشه و ممکنه ذوب بشه یا آتش بگیره از گرمای زیاد پس باید روی رله نوشته شده باشه 12 ولت 10 آمپر (12V 10A)
سیم مثبتی که الان از کلید مستقیماً وصله به کنتاکت بالای لامپ باید بریده بشه و وصل بشه به پای آهنربای توی رله
پایه ی دوم آهنربای رله هم وصل میشه به بدنه
یک سیم مثبتِ با ضخامتِ مناسب هم باید از مثبت باتری بیارید وصل کنید به پایه ی اولِ ورودیِ رله
از پایه دومش هم یک سیم وصل میشه به یکی از دو مثبتِ لامپ . این سیم فقط وقتی برقدار میشه که کلید لامپ رو روشن کنین تا برق 12 ولت با آمپر یسیار ضعیف از کلید بره برای آهنربای رله .وقتی آهنربا برقدار بشه پلاتین توی رله به هم میچسبه و برق باتری میتونه از ورودی اول بره به پایه دوم رله و بره برای مثبت لامپ تا روشن بشه . یعنی لامپ از باتری برق میگیره نه از کلید
.
نور بالای لامپ جلو هم بایذ یک مدار جداگانه مثل همین داشته باشه
.
در ماشینهای استاندارد , این رله ها داخل جعبه فیوز کنار موتور هست و معمولاً جای جعبه فسوز هم کنار باتری هست
سیمها هم باید باکیفیت باشه تا بر اثر گرمای موتور روکشش نپوسه و اتصالی پیش نیاد
همه ی سیمها هم از داخل یک خرطومی پلاستیکی رد شد تا از حرارت موتور حفظ بشه و بیشتر عمر کنه و ایمنیش هم بالاتر بره
.

مدار رله با تصاویر متحرک
http://3.bp.blogspot.com/-1OmEh_H4a-w/T ... /relay.gif

http://www.google.com.kw/search?hl=en&t ... w.work.gif

.
برای صرفه جویی میتونین فقط یک مثبت از باتری بگیرین و وقتی به رله ها میرسه 2 شاخه بشه . هر شاخه وصل بشه به یکی از رله ها (به پایه ی ورودیِ رله ها )
اگر نمیدونین پایه ورودی کدومه , خیلی راحت روکش رله رو بردارین تا همه ی پایه هاش قابل تشخیص باشه



در این عکس پایه ورودی رله در چپ هست و پایه ای که برق میده به لامپ در راست
دو پایه ی وسط هم برای آهنربای رله هست یعنی برق کلید به یکیش وصل میشه و دومیش هم به بدنه وصل میشه یعنی منفی آهنربای رله هست
تصویر
http://www.bcae1.com/images/jpegs/IMG_4328b.jpg
عکسهای بیشتر
http://www.google.com.kw/search?q=insid ... ISO-8859-1
.
مسئولیت رعایت ایمنی و درس انجام دادن کارها و هرگونه زیان مالی و جانی با خواننده این مطالب هست
.

==============================
صرفه جویی میلیونی در هزینه های خودرو

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=410
همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار
نمایه کاربر
hossein019940
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 334
تاریخ عضویت: 08 آپریل 2017, 10:17
نوع خودرو: پراید 82

Re: سوالات برقي براي پرايد

پست توسط hossein019940 » 15 ژوئن 2018, 10:14

MOHAMMAD1346 نوشته شده:
15 ژوئن 2018, 06:34
hossein019940 نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 22:03

ممنون
فقط واسه چی خطرناک؟
هر دو رله واسه نور بالا و پایین رو تو یه طرف وصل کنم مشکلی نداره؟
یعنی به سیم چراغهای سمت باطری رله رو وصل کنم ؟
سلام
عید سعید فطر بر همگی مبارک
قابلی نداشت دوست عزیز
وقتی لامپ 100 وات هست و ولتاژ 12 هست پس آمپر مصرفی لامپ 8 هست که شدت جریانِ بالایی هست
W=AV
وات=ولت×آمپر
A=W÷V
A=100÷12=8A
خطرناکه چون 8 آمپر برق از کلید میگذره که میتونه باعث آتشسوزی در اتاقِ خودرو بشه
.
علت نصب رله براش همینه که فقط یک برق 12 ولت با آمپر بسیار ضعیف از کلید بگذره برای راه انداختن آهنربای الکتریکی داخل رله . برقی که لامپها مصرف میکنه مستقیماً از باتری میره برای لامپ از طریق رله پس آمپر رله هم اگر کم باشه رله هم خیلی داغ میشه و ممکنه ذوب بشه یا آتش بگیره از گرمای زیاد پس باید روی رله نوشته شده باشه 12 ولت 10 آمپر (12V 10A)
سیم مثبتی که الان از کلید مستقیماً وصله به کنتاکت بالای لامپ باید بریده بشه و وصل بشه به پای آهنربای توی رله
پایه ی دوم آهنربای رله هم وصل میشه به بدنه
یک سیم مثبتِ با ضخامتِ مناسب هم باید از مثبت باتری بیارید وصل کنید به پایه ی اولِ ورودیِ رله
از پایه دومش هم یک سیم وصل میشه به یکی از دو مثبتِ لامپ . این سیم فقط وقتی برقدار میشه که کلید لامپ رو روشن کنین تا برق 12 ولت با آمپر یسیار ضعیف از کلید بره برای آهنربای رله .وقتی آهنربا برقدار بشه پلاتین توی رله به هم میچسبه و برق باتری میتونه از ورودی اول بره به پایه دوم رله و بره برای مثبت لامپ تا روشن بشه . یعنی لامپ از باتری برق میگیره نه از کلید
.
نور بالای لامپ جلو هم بایذ یک مدار جداگانه مثل همین داشته باشه
.
در ماشینهای استاندارد , این رله ها داخل جعبه فیوز کنار موتور هست و معمولاً جای جعبه فسوز هم کنار باتری هست
سیمها هم باید باکیفیت باشه تا بر اثر گرمای موتور روکشش نپوسه و اتصالی پیش نیاد
همه ی سیمها هم از داخل یک خرطومی پلاستیکی رد شد تا از حرارت موتور حفظ بشه و بیشتر عمر کنه و ایمنیش هم بالاتر بره
.

مدار رله با تصاویر متحرک
http://3.bp.blogspot.com/-1OmEh_H4a-w/T ... /relay.gif

http://www.google.com.kw/search?hl=en&t ... w.work.gif

.
برای صرفه جویی میتونین فقط یک مثبت از باتری بگیرین و وقتی به رله ها میرسه 2 شاخه بشه . هر شاخه وصل بشه به یکی از رله ها (به پایه ی ورودیِ رله ها )
اگر نمیدونین پایه ورودی کدومه , خیلی راحت روکش رله رو بردارین تا همه ی پایه هاش قابل تشخیص باشه



در این عکس پایه ورودی رله در چپ هست و پایه ای که برق میده به لامپ در راست
دو پایه ی وسط هم برای آهنربای رله هست یعنی برق کلید به یکیش وصل میشه و دومیش هم به بدنه وصل میشه یعنی منفی آهنربای رله هست
تصویر
http://www.bcae1.com/images/jpegs/IMG_4328b.jpg
عکسهای بیشتر
http://www.google.com.kw/search?q=insid ... ISO-8859-1
.
مسئولیت رعایت ایمنی و درس انجام دادن کارها و هرگونه زیان مالی و جانی با خواننده این مطالب هست
.

==============================
صرفه جویی میلیونی در هزینه های خودرو

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=410

سلام

یه رله 12 ولت 10 آمپر بخرم و سیمی که داخل کاپوت میره واسه کاسه چراغ که سه تا هست(از داخل کاپوت هم درسته دیگه؟) و یکی بدنه و یکی هم نور بالا و یکی نور پایین (سیم نور پایین)رو به همراه اتصال بدنه و اتصال باطری و اونطرف سیم کاسه چراغ به رله وصل کنم که وقتی از کلید دستور روشن شدن رو میده به جای رد شدن 8 آمپر از دسته سیم مستقیم به چراغ با دستور کلید جهت روشن کردن رله اجازه این رو میده که برق مستقیم از باطری مستقیم گرفته بشه و برای چراغ بره درسته؟

تاثیری که رله توی نوربالا و یا نور پایین داره چقدره؟
نمایه کاربر
Mehr7400
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 750
تاریخ عضویت: 26 می 2011, 09:33
نوع خودرو: 2011 Toyota Aurion
محل اقامت: کرج

Re: سوالات برقي براي پرايد

پست توسط Mehr7400 » 17 ژوئن 2018, 12:23

hossein019940 نوشته شده:
15 ژوئن 2018, 10:14
MOHAMMAD1346 نوشته شده:
15 ژوئن 2018, 06:34
hossein019940 نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 22:03

ممنون
فقط واسه چی خطرناک؟
هر دو رله واسه نور بالا و پایین رو تو یه طرف وصل کنم مشکلی نداره؟
یعنی به سیم چراغهای سمت باطری رله رو وصل کنم ؟
سلام
عید سعید فطر بر همگی مبارک
قابلی نداشت دوست عزیز
وقتی لامپ 100 وات هست و ولتاژ 12 هست پس آمپر مصرفی لامپ 8 هست که شدت جریانِ بالایی هست
W=AV
وات=ولت×آمپر
A=W÷V
A=100÷12=8A
خطرناکه چون 8 آمپر برق از کلید میگذره که میتونه باعث آتشسوزی در اتاقِ خودرو بشه
.
علت نصب رله براش همینه که فقط یک برق 12 ولت با آمپر بسیار ضعیف از کلید بگذره برای راه انداختن آهنربای الکتریکی داخل رله . برقی که لامپها مصرف میکنه مستقیماً از باتری میره برای لامپ از طریق رله پس آمپر رله هم اگر کم باشه رله هم خیلی داغ میشه و ممکنه ذوب بشه یا آتش بگیره از گرمای زیاد پس باید روی رله نوشته شده باشه 12 ولت 10 آمپر (12V 10A)
سیم مثبتی که الان از کلید مستقیماً وصله به کنتاکت بالای لامپ باید بریده بشه و وصل بشه به پای آهنربای توی رله
پایه ی دوم آهنربای رله هم وصل میشه به بدنه
یک سیم مثبتِ با ضخامتِ مناسب هم باید از مثبت باتری بیارید وصل کنید به پایه ی اولِ ورودیِ رله
از پایه دومش هم یک سیم وصل میشه به یکی از دو مثبتِ لامپ . این سیم فقط وقتی برقدار میشه که کلید لامپ رو روشن کنین تا برق 12 ولت با آمپر یسیار ضعیف از کلید بره برای آهنربای رله .وقتی آهنربا برقدار بشه پلاتین توی رله به هم میچسبه و برق باتری میتونه از ورودی اول بره به پایه دوم رله و بره برای مثبت لامپ تا روشن بشه . یعنی لامپ از باتری برق میگیره نه از کلید
.
نور بالای لامپ جلو هم بایذ یک مدار جداگانه مثل همین داشته باشه
.
در ماشینهای استاندارد , این رله ها داخل جعبه فیوز کنار موتور هست و معمولاً جای جعبه فسوز هم کنار باتری هست
سیمها هم باید باکیفیت باشه تا بر اثر گرمای موتور روکشش نپوسه و اتصالی پیش نیاد
همه ی سیمها هم از داخل یک خرطومی پلاستیکی رد شد تا از حرارت موتور حفظ بشه و بیشتر عمر کنه و ایمنیش هم بالاتر بره
.

مدار رله با تصاویر متحرک
http://3.bp.blogspot.com/-1OmEh_H4a-w/T ... /relay.gif

http://www.google.com.kw/search?hl=en&t ... w.work.gif

.
برای صرفه جویی میتونین فقط یک مثبت از باتری بگیرین و وقتی به رله ها میرسه 2 شاخه بشه . هر شاخه وصل بشه به یکی از رله ها (به پایه ی ورودیِ رله ها )
اگر نمیدونین پایه ورودی کدومه , خیلی راحت روکش رله رو بردارین تا همه ی پایه هاش قابل تشخیص باشه



در این عکس پایه ورودی رله در چپ هست و پایه ای که برق میده به لامپ در راست
دو پایه ی وسط هم برای آهنربای رله هست یعنی برق کلید به یکیش وصل میشه و دومیش هم به بدنه وصل میشه یعنی منفی آهنربای رله هست
تصویر
http://www.bcae1.com/images/jpegs/IMG_4328b.jpg
عکسهای بیشتر
http://www.google.com.kw/search?q=insid ... ISO-8859-1
.
مسئولیت رعایت ایمنی و درس انجام دادن کارها و هرگونه زیان مالی و جانی با خواننده این مطالب هست
.

==============================
صرفه جویی میلیونی در هزینه های خودرو

http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.p ... &start=410

سلام

یه رله 12 ولت 10 آمپر بخرم و سیمی که داخل کاپوت میره واسه کاسه چراغ که سه تا هست(از داخل کاپوت هم درسته دیگه؟) و یکی بدنه و یکی هم نور بالا و یکی نور پایین (سیم نور پایین)رو به همراه اتصال بدنه و اتصال باطری و اونطرف سیم کاسه چراغ به رله وصل کنم که وقتی از کلید دستور روشن شدن رو میده به جای رد شدن 8 آمپر از دسته سیم مستقیم به چراغ با دستور کلید جهت روشن کردن رله اجازه این رو میده که برق مستقیم از باطری مستقیم گرفته بشه و برای چراغ بره درسته؟

تاثیری که رله توی نوربالا و یا نور پایین داره چقدره؟


بله
دقیقا همین هست
قضیه از این قرار هست که به جای عبور برق از نصف دسته سیم ماشین و پشت آمپر
و افت ولتاژ ناشی از ضخامت کم و جنس نامرغوب سیمها و در انتها رسیدن به چراغها
اون برق به جای روشن کردن مستقیم چراغها رله رو روشن کنه تا رله برق مستقیم رو از باطری به چراغها برسونه (مسیر بسیار کمتر!)
فقط یادتون باشه تو مسیر سیمی که از سرباطری میگیرید حتما فیوز قرار بدید و برق رو به هیچ وجه مستقیم به رله وصل نکنید
مورد دیگه این هست که سیم منفی (بدنه لامپ) رو هم باید تقویت کنید
اونهم به این صورت که سیم منفی دو لامپ رو که به دسته سیم ماشین وصل هست رو هم قطع کنید
و با یک سیم قوی به هم وصل کنید (دو لامپ رو) و در انتها به بدنه وصل کنید

تاثیر رله بستگی مستقیم به میزان عمر ماشینتون داره
یعنی هرچی ماشین مدل پایینتر باشه افت ولتاژ بیشتر و نور چراغ زرد تره (به پراید صفر و یک پراید مدل پایین نگاه کنید تا متوجه تفاوت بشید)
معمولا بعد از 5-6 سال (بسته به میزان کارکرد) این افت ولتاژ شروع به تاثیر گذاشتن میکنه
(خودتون هم میتونید با اتصال یک سیم مستقیم از سرباطری به پایه مثبت لامپ این افت ولتاژ و تاثیرش رو ببینید)
ابتدا چراغهای جلو رو روشن کنید
بعد سیم مثبت لامپ که برقدار شده رو شناسایی کنید
حالا اگر با یک سیم قوی که از سرباطری گرفتید به پایه مثبت لامپ وصل کنید متوجه اون افت ولتاژ میشید و نور قوی تر میشه

این کار کاره اصولی هست و تاثیرش فقط برای روشن تر شدن نور لامپ نیست
از اونجایی که سیمکشی پراید ضعیف هست
این کار باعث میشه بخش عمده ای از فشار (حرارت ایجاد شده در دسته سیم) و خشک شدن روکش و خطر اتصال و آتشسوزی رو کم و از بین میبرد
مورد دیگه این هست که اگر اتصالی صورت بگیره
فقط همان فیوز و یا همان سیمی که کشیدید میسوزه و آسیبی به بقیه سیمکشی ماشین نمیرسه
درصورتی که اگر اتصالی در سیمکشی (فعلی) شما صورت بگیره (درصورت عمل نکردن فیوز / به خاطر جنس بد فیوزهای موجود که خیلی شنیده و گزارش شده!) کل سیمکشی ماشین (از فیوز سه تایی داخل موتور گرفته تا دسته راهنما و چراغها از بین میره و در کنارش تمامی سیمهای جانبی) رو از بین میبره و مجبور میشید کل دسته سیمهای جانبی رو تعویض کنید!

پس قرار دادن رله علاوه بر نور بیشتر محاسن دیگری هم داره
موفق باشید
نمایه کاربر
hossein019940
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 334
تاریخ عضویت: 08 آپریل 2017, 10:17
نوع خودرو: پراید 82

Re: سوالات برقي براي پرايد

پست توسط hossein019940 » 17 ژوئن 2018, 21:49

این رله چراغ خوبه یا اینکه رله های معمولی بگیرم؟
رله های معمولی هر کدم 20 آمپرن که حدودا دوتا باید بخرم که میشه 40 آمپر که یکی رو ب سیم نور پایین و یکی به سیم نور بالا وصل کنم این آفتامات یا همون رله چراغ http://esam.ir/sell/itemImages/182283/3 ... 45_802.jpg
6 تا پایه داره چطوری باید وصل بشه چون شماره نداره نصش چطوره؟
ارسال پست

بازگشت به “پراید Pride - سایپا”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: Google [Bot] و 7 مهمان