مشکلات مربوط به موتور انواع سمند و سورن (EF7)

تصویر بحث و بررسی در مورد انواع مدلهای خودروی سمند

مدیر انجمن: milad IV

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
H99D
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 96
تاریخ عضویت: 03 ژولای 2016, 21:30
نوع خودرو: Samand EF7 CNG 93

Re: مشکلات مربوط به موتور انواع سمند و سورن (EF7)

پست توسط H99D » 09 می 2018, 19:57

دوستانی که ef7 دارن ایا در استارت اول چراغ روغن بلافاصله خاموش میشه یا دو سه ثانیه طول میکشه؟
نمایه کاربر
Hamid-FTN
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 630
تاریخ عضویت: 09 ژولای 2013, 10:38
نوع خودرو: L90E2LP_Samand LX
محل اقامت: مشهد
تماس:

Re: مشکلات مربوط به موتور انواع سمند و سورن (EF7)

پست توسط Hamid-FTN » 10 می 2018, 22:32

دیروز ماشینم ef7 رو بردم نمایندگی برای سرویس 30 هزار
موقع تعویض روغن روی جک گفتن نشتی روغن از کاسه نمد انتهای میل لنگش داره و ماشین موند تا امروز که کاسه نمد رو تعویض کنن
امروز ظهر ماشین آماده بود
دو تا کاسه نمدهای انتها و سر میل لنگ رو تعویض کردن
جالب اینجا بود که روغن ریزی زیاد نبوده و چکه نداشته

یه سوال برام پیش اومده چرا کاسه نمدها به این زودی خراب شدن؟؟؟
احتمال این هست که فشار آوردم به موتور با دور بالا

30 هزار به نظرم خیلی عدد پایینی برای خرابی کاسه نمد هست
هرگز مگو ، خدا من يك مشكل بزرگ دارم
Never Say , God I have a big problem
به مشكل بگو ، من يك خداي بزرگ دارم
Say Problem , I have a Great God
نمایه کاربر
yoosefheidari
دنده 1
پست: 1146
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2011, 12:44
نوع خودرو: RD-SLX TU5-سورنTURBO
محل اقامت: شهرکرد-آریاشهر

Re: مشکلات مربوط به موتور انواع سمند و سورن (EF7)

پست توسط yoosefheidari » 10 می 2018, 23:23

Hamid-FTN نوشته شده:
10 می 2018, 22:32
دیروز ماشینم ef7 رو بردم نمایندگی برای سرویس 30 هزار
موقع تعویض روغن روی جک گفتن نشتی روغن از کاسه نمد انتهای میل لنگش داره و ماشین موند تا امروز که کاسه نمد رو تعویض کنن
امروز ظهر ماشین آماده بود
دو تا کاسه نمدهای انتها و سر میل لنگ رو تعویض کردن
جالب اینجا بود که روغن ریزی زیاد نبوده و چکه نداشته

یه سوال برام پیش اومده چرا کاسه نمدها به این زودی خراب شدن؟؟؟
احتمال این هست که فشار آوردم به موتور با دور بالا

30 هزار به نظرم خیلی عدد پایینی برای خرابی کاسه نمد هست
با این شرایط مهمترین دلیلش جنس بی کیفیت بوده
HU : CDA-137EBT RE : Helix H236 Precision FR : MX165PLUS
KAMRANY
پست: 5
تاریخ عضویت: 28 مارس 2014, 15:00
نوع خودرو: سمند ef7 90

Re: مشکلات مربوط به موتور انواع سمند و سورن (EF7)

پست توسط KAMRANY » 11 می 2018, 02:03

با سلام خدمت عزیزان..سمند مدل 90 پایه گاز سوزEF7 دارم ...چند وقت است مواردی مشکل پیدا کرده که امیدوارم راهنمایی کنید.....موقع استارت گاهی چراغ چک اش و CNG سریع چشمک میزند و استارت می خورد روشن نمی شود فعلا صبر کرده چند بار سوییچ را باز وبسنه میکنم تا چراغها ثابت شده....{باطری نو است}------مورد دیگر اینکه در حین رها کردن پدال گاز برگشت گاز از حد مجاز کمتر شده خواموش می شود.....در کولر که باید دور موتور زیاد شود خاموش نشده گاز هم نمی خورد----در انتقال گاز به بنزین کمی مکث یا لرزش وجود دارد
mehdibkh
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 449
تاریخ عضویت: 22 آگوست 2011, 13:03
نوع خودرو: سمند ef7 پایه گاز
محل اقامت: گیلان - تالش

Re: مشکلات مربوط به موتور انواع سمند و سورن (EF7)

پست توسط mehdibkh » 16 می 2018, 14:20

امروز در حال حرکت بودم که ماشین هر ۳۰ ثانیه چند بار بوق میزنه و چراغ استوپ روی صفحه مالتی پلکس روشن میشه یعنی مشکل کجاس؟
وقتی میمونم نه بوق میزنه و نه خبر از چراغ استوپ هست!!
کولر گفتم یه کم بزنم زدم اینطوری شده. بدون گولر هم اینطوریه
Omid2ef
دنده 1
پست: 1295
تاریخ عضویت: 02 می 2017, 15:41
نوع خودرو: Praid
محل اقامت: یزد

Re: مشکلات مربوط به موتور انواع سمند و سورن (EF7)

پست توسط Omid2ef » 16 می 2018, 14:41

Mohsen_tooka1982 نوشته شده:سلام خدمت دوستان عزیز
میخواستم بدونم ترموستات فابریک سمند ef7 دماش چنده؟؟
بخاطر گرم شدن هوا وچون از کولر زیاد استفاده میکنم میخام دما اب ماشینم کمی پایین تر باشه الان نزدیک به وسط دور کند روشن میشه ولی میخام اگه بشه یخورده زودتر ترموستات باز بشه و فن بزنه اگه ترموستات عوض کنم مشکل ساز نمیشه؟؟
و سوال اصلیم اینه ک آیا باز شدن ترموستات فن رو راه میندازه یا نه یعنی اگه دما پایین تر ببندم بازم فن کارشو درست انجام میده؟؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنین
خیر ترموستات دمای پایین تو ماشین های انژکتوری جواب نمیده...
چون حتی اگه ترموستات سریعتر باز بشه فن روشن نمیشه و باز اب گردش میکنه تا به دمایی که تو کامپیوتر ثبت شده برسه و همین حتی ممکنه باعث بشه فن دیرتر هم بزنه..
و اینکه گرم شدن سرد شدن هوا روی موتور های انژکتور تاثیر نداره..چه تو گرما چه تو سرما موتور در دمایی کار میکنه که تو کامپیوتر ثبت شده و یه دمای ثابتی داره..
فقط تنها فرقش زمان رسیدن به اون دماست تو زمستون یکم دیرتر دما ثابت میشه تو تابستون هوا گرم یکم زودتر دما ثابت میشه..


Sent from my SM-A310F using Tapatalk

نمایه کاربر
mohammd1983
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 684
تاریخ عضویت: 28 نوامبر 2007, 19:27
نوع خودرو: JACS5 AT-EF7
محل اقامت: استان البرز

Re: مشکلات مربوط به موتور انواع سمند و سورن (EF7)

پست توسط mohammd1983 » 17 می 2018, 18:21

سلام
طی چند روز اخیر ماشینم گاهی شروع میکیرد به تک کارکردن و دود و .. چراغ چک روشن میشد اما با خاموش روشن کردن درست میشد تا چند روز .
تا اینکه دیروز یهو شروع به تک کارکردن کرد و روی گاز هم بد کار می کرد.روی بنزین دود کوچه رو برمیداشت افتضاح.
رسوندم نمایندگی و چک کردن گفتند یکی از سوزن انژکتورها اتصالی برق داشته و بنزین زیادی میریخته توی سیلندر و گفت خطرناک هم بوده.خلاصه سوزن و شیلنک سوخت و عوض کردن با اجرت 240 تومان شد.
جالب اینجاست که من 99 درصد روی گاز هستم.حالا چرا سوزن خراب شده نمیدونم.
ای ف سون مدل 92
کارکرد 88 تا
mehdibkh
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 449
تاریخ عضویت: 22 آگوست 2011, 13:03
نوع خودرو: سمند ef7 پایه گاز
محل اقامت: گیلان - تالش

Re: مشکلات مربوط به موتور انواع سمند و سورن (EF7)

پست توسط mehdibkh » 18 می 2018, 13:24

mehdibkh نوشته شده:
16 می 2018, 14:20
امروز در حال حرکت بودم که ماشین هر ۳۰ ثانیه چند بار بوق میزنه و چراغ استوپ روی صفحه مالتی پلکس روشن میشه یعنی مشکل کجاس؟
وقتی میمونم نه بوق میزنه و نه خبر از چراغ استوپ هست!!
کولر گفتم یه کم بزنم زدم اینطوری شده. بدون گولر هم اینطوریه
کسی نیست کمک کنه !

امروز دیدم فقط مشکل روی کولر هست ، فکر کنم یه کوجولو امپر از وسط رد میشه صدای بوق و علامت استوپ میاد !
فن در حالت کولر همیشه باید کار کنه ؟ اون دوتا فن که جلوی کاپوت هست در حالت کولر خاموش هستن !
وقتی ماشین خاموش و فن میکنه اونا کار میکنن !
نمایه کاربر
snooop doggg
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 375
تاریخ عضویت: 29 ژانویه 2013, 09:54
نوع خودرو: پایه گاز EF7
محل اقامت: ایران 86

Re: مشکلات مربوط به موتور انواع سمند و سورن (EF7)

پست توسط snooop doggg » 18 می 2018, 15:06

KAMRANY نوشته شده:
11 می 2018, 02:03
با سلام خدمت عزیزان..سمند مدل 90 پایه گاز سوزEF7 دارم ...چند وقت است مواردی مشکل پیدا کرده که امیدوارم راهنمایی کنید.....موقع استارت گاهی چراغ چک اش و CNG سریع چشمک میزند و استارت می خورد روشن نمی شود فعلا صبر کرده چند بار سوییچ را باز وبسنه میکنم تا چراغها ثابت شده....{باطری نو است}------مورد دیگر اینکه در حین رها کردن پدال گاز برگشت گاز از حد مجاز کمتر شده خواموش می شود.....در کولر که باید دور موتور زیاد شود خاموش نشده گاز هم نمی خورد----در انتقال گاز به بنزین کمی مکث یا لرزش وجود دارد
برای منم چنین مشکلی بود
با تعویض رله دوبل مشکل حل شد
نمایه کاربر
alireza hirman
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: 12 مارس 2012, 01:52
نوع خودرو: سمند lx دوگانهEF7
محل اقامت: تهران

Re: مشکلات مربوط به موتور انواع سمند و سورن (EF7)

پست توسط alireza hirman » 19 می 2018, 12:22

دوست عزیز هر وقت کولر روشن کنیدباید هر دو فن با هم کار کنند. هر وقت کمپرس قطع شه صدای چغ میده فن ها هم خاموش میشن و دوباره با کمپرس کولر روشن میشه. با توجه به فرمان ecuو دمای موتور معمولا 96 درجه فن دور تند به کار میوفته.تحت هیچ شرایطی نباید از وسط امپر بگزره . مگر موارد خیلی خاص سربالایی با کولر که اونم به سرعت با دور تند فن ها پایین میاد دماو من فکر میکنم فن ماشین شما مشکل داره. و احتمالا از رله فن اون 3 تا که کنار فن هستن. از پشت رادیاتور.یا فیوز ها باشه.یا رله دوبل ..... این چیزا باطری ساز میتونه تشخیص بده.یا با دیاگ. اون چراغ استپ هم روشن میشه موتور اخطار دما موتور میده و احتمالا موقع کولر زدن فن ها روشن نمیشه.دقت کنید دما از وسط نباید رد شه حتی 1 میلیمتر :old:
تیبا خودرویی است که تلاش میکند ریو باشد
ارسال پست

بازگشت به “کلوپ سمند Samand”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: Bing [Bot], mostafa_soren, tashjee و 11 مهمان