گاز ال پی جی(liquified petrolium gas)

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
Arashino
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 499
تاریخ عضویت: 08 مارس 2013, 21:28
نوع خودرو: 405
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: گاز ال پی جی(liquified petrolium gas)

پست توسط Arashino » 14 سپتامبر 2018, 17:42

ahmadpop80 نوشته شده:
14 سپتامبر 2018, 14:46
daryoosh A نوشته شده:
14 سپتامبر 2018, 03:00



مشکل اینجاس که این کلید برای ماشینای کاربراتی طراحی شده. تو ماشینای کاربراتی سر راه بنزین شیر برقی میزاشتن و اون سیم زرد که میگی برا امولاتوره درواقع مال شیر برقی بنزینه که اجازه بده بنزین بیاد تو کاربرات و حالا که شما به امولاتور وصل کردی برعکس عمل می‌کنه و سوزنا از کار میوفته به خاطر همینه رو حالت بنزین ماشین خاموش می‌شه. حالا خودت حساب کن رو حالت وسط که باید هر دو قطع باشن نه زرد برق داره نه آبی یعنی تو کاربرات هیچ شیری باز نیست ولی اینجا شما باز چون به امولاتور وصل کردی سوزن انژکتورا فعالن پس ماشین کار می‌کنه. حالا اگه متوجه شدی چی به چیه باید خودت بگی چرا رو گاز هم گاز میاد هم بنزین. چون هم آبی برق داره که مسیر گاز باز باشه هم زرد برق نداره که تو کاربرات مسیر بنزین قطع باشه ولی چون امولاتور برعکسه یعنی وقتی برق نداره مسیر بنزین بازه بنزین هم میاد. گرفتی چی شد؟
حالا شما دوتا راه داری یکی اینکه بیای با یه رله خروجی سیم زرد رو بر عکس کنی کار سختی نیست یا اینکه بیای اصلا سیم زرد رو وصل نکنی و آبی رو به امولاتور هم بدی ولی من اگه جات بودم یه کلید لمسی میذاشتم
یعنی یا کلید رو لمسی کنم که یه راهش هست.
یا اینکه از سیم آبی که به قطع کن گاز و رگلاتور و مخزن رفته یه سیمم بکشم جای سیم زردی که رفته تو امولاتور.
ولی قضیه این نصب رله رو نفهمیدم.
حالا بنظر خودم اگر از سیم آبی یه سیم بکشم به امولاتور خیلی باید بهتر باشه درسته؟
و اینکه امولاتور وقتی برق توش نیست مسیر بنزین رو میبنده؟ یعنی برعکس شیر برقی عمل میکنه
بابت راهنماییت و جواب به سوالام خیلی ممنونم دوست عزیز
با برق دار شدن شیر برقی مسیر باز میشه ولی با برق دار شدن امولاتور برق انژکتور ها قطع میشه و پاشش بنزین قطع میشه
شما باید سیم های امولاتور رو به سیم های شیر برقی گاز و شیر روی رگولاتور وصل کنید
پارامتر های استاندارد سنسور ها :
viewtopic.php?f=139&t=96468
نمایه کاربر
ahmadpop80
فعال کلوپ اپل
پست: 4369
تاریخ عضویت: 12 می 2011, 15:56
نوع خودرو: وانت & کیاls
محل اقامت: اندیشه-تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: گاز ال پی جی(liquified petrolium gas)

پست توسط ahmadpop80 » 14 سپتامبر 2018, 19:18

Arashino نوشته شده:
14 سپتامبر 2018, 17:42
ahmadpop80 نوشته شده:
14 سپتامبر 2018, 14:46

یعنی یا کلید رو لمسی کنم که یه راهش هست.
یا اینکه از سیم آبی که به قطع کن گاز و رگلاتور و مخزن رفته یه سیمم بکشم جای سیم زردی که رفته تو امولاتور.
ولی قضیه این نصب رله رو نفهمیدم.
حالا بنظر خودم اگر از سیم آبی یه سیم بکشم به امولاتور خیلی باید بهتر باشه درسته؟
و اینکه امولاتور وقتی برق توش نیست مسیر بنزین رو میبنده؟ یعنی برعکس شیر برقی عمل میکنه
بابت راهنماییت و جواب به سوالام خیلی ممنونم دوست عزیز
با برق دار شدن شیر برقی مسیر باز میشه ولی با برق دار شدن امولاتور برق انژکتور ها قطع میشه و پاشش بنزین قطع میشه
شما باید سیم های امولاتور رو به سیم های شیر برقی گاز و شیر روی رگولاتور وصل کنید
ممنون همین کار رو انجام میدم نتیجش رو اعلام میکنم. امیدوارم که مشکلم حل بشه.
بابت پاسخ و راهنماییتون ممنونم.
daryoosh A
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 67
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2016, 23:17
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

گاز ال پی جی(liquified petrolium gas)

پست توسط daryoosh A » 14 سپتامبر 2018, 23:54

ahmadpop80 نوشته شده:

یعنی یا کلید رو لمسی کنم که یه راهش هست.
یا اینکه از سیم آبی که به قطع کن گاز و رگلاتور و مخزن رفته یه سیمم بکشم جای سیم زردی که رفته تو امولاتور.
ولی قضیه این نصب رله رو نفهمیدم.
حالا بنظر خودم اگر از سیم آبی یه سیم بکشم به امولاتور خیلی باید بهتر باشه درسته؟
و اینکه امولاتور وقتی برق توش نیست مسیر بنزین رو میبنده؟ یعنی برعکس شیر برقی عمل میکنه
بابت راهنماییت و جواب به سوالام خیلی ممنونم دوست عزیز
آره از همون سیم آبی به امولاتور هم وصل کن ساده ترین راهه اینجوری رو حالت بنزین و حالت وسط ماشین رو بنزین کار می‌کنه و رو حالت گاز هم می‌ره رو گاز.

اگه میخوای دقیقا مثل سیستم کاربراتی رو حالت وسط نه گاز بیاد نه بنزین باید رله بزاری که توی ماشینای انژکتوری کاربردی نداره مگه اینکه دلیل خاصی داشته باشی

امولاتور وقتی توش برق میاد سوزن انژکتور ها رو از کار می‌ندازه و جلوی پاشش بنزین رو می‌گیره اوکی؟ ولی شیر برقی برعکس عمل می‌کنه یعنی وقتی توش برق میاد باز می‌شه و مسیر رو باز می‌کنه.

بازم می‌گم کلید لمسی بهتره بگیری مارک لاواتو قبلا خوب بود قیمتش هم قبلا ۱۰ تومن بود الان نمی‌دونم چنده هر بارم خراب بشه می‌تونی رله ای که داخلش داره رو عوض کنی درست میشه. تنها قطعه ای که توش خراب می‌شه همون رله هست که سالی یه بار شاید خراب شه.

حالا چرا اسرار داری از کلید کاربراتی استفاده کنی؟
نمایه کاربر
ahmadpop80
فعال کلوپ اپل
پست: 4369
تاریخ عضویت: 12 می 2011, 15:56
نوع خودرو: وانت & کیاls
محل اقامت: اندیشه-تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: گاز ال پی جی(liquified petrolium gas)

پست توسط ahmadpop80 » 15 سپتامبر 2018, 00:55

daryoosh A نوشته شده:
14 سپتامبر 2018, 23:54
ahmadpop80 نوشته شده:

یعنی یا کلید رو لمسی کنم که یه راهش هست.
یا اینکه از سیم آبی که به قطع کن گاز و رگلاتور و مخزن رفته یه سیمم بکشم جای سیم زردی که رفته تو امولاتور.
ولی قضیه این نصب رله رو نفهمیدم.
حالا بنظر خودم اگر از سیم آبی یه سیم بکشم به امولاتور خیلی باید بهتر باشه درسته؟
و اینکه امولاتور وقتی برق توش نیست مسیر بنزین رو میبنده؟ یعنی برعکس شیر برقی عمل میکنه
بابت راهنماییت و جواب به سوالام خیلی ممنونم دوست عزیز
آره از همون سیم آبی به امولاتور هم وصل کن ساده ترین راهه اینجوری رو حالت بنزین و حالت وسط ماشین رو بنزین کار می‌کنه و رو حالت گاز هم می‌ره رو گاز.

اگه میخوای دقیقا مثل سیستم کاربراتی رو حالت وسط نه گاز بیاد نه بنزین باید رله بزاری که توی ماشینای انژکتوری کاربردی نداره مگه اینکه دلیل خاصی داشته باشی

امولاتور وقتی توش برق میاد سوزن انژکتور ها رو از کار می‌ندازه و جلوی پاشش بنزین رو می‌گیره اوکی؟ ولی شیر برقی برعکس عمل می‌کنه یعنی وقتی توش برق میاد باز می‌شه و مسیر رو باز می‌کنه.

بازم می‌گم کلید لمسی بهتره بگیری مارک لاواتو قبلا خوب بود قیمتش هم قبلا ۱۰ تومن بود الان نمی‌دونم چنده هر بارم خراب بشه می‌تونی رله ای که داخلش داره رو عوض کنی درست میشه. تنها قطعه ای که توش خراب می‌شه همون رله هست که سالی یه بار شاید خراب شه.

حالا چرا اسرار داری از کلید کاربراتی استفاده کنی؟
اسرار به استفاده از کلید کاربراتوری ندارم ولی قطعا کلید لمسی تو این بازار خیلی باید گرونتر باشه. من نمیخوام الکی هزینه ی بیخود کنم فقط چون واقعا دست و بالم بسته هستش.
شرمنده یه سوال دیگه هم داشتم. میشه رو حالت گاز کاری کرد که پمپ بنزین کار نکنه؟ خطری نداره؟ آخه شنیدم میگن اگر پمپ بنزین رو حالت گاز قطع باشه گرمای ریل سوخت بالا میره و احتمال آتیش سوزی داره. درسته؟
حالا نظرتون چیه؟ پمپ بنزین رو حالت گاز وصل باید باشه یا بدون خطر و ریسک میشه رو حالت گاز قطعش کنیم؟
daryoosh A
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 67
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2016, 23:17
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: گاز ال پی جی(liquified petrolium gas)

پست توسط daryoosh A » 15 سپتامبر 2018, 08:12

ahmadpop80 نوشته شده:
اسرار به استفاده از کلید کاربراتوری ندارم ولی قطعا کلید لمسی تو این بازار خیلی باید گرونتر باشه. من نمیخوام الکی هزینه ی بیخود کنم فقط چون واقعا دست و بالم بسته هستش.
شرمنده یه سوال دیگه هم داشتم. میشه رو حالت گاز کاری کرد که پمپ بنزین کار نکنه؟ خطری نداره؟ آخه شنیدم میگن اگر پمپ بنزین رو حالت گاز قطع باشه گرمای ریل سوخت بالا میره و احتمال آتیش سوزی داره. درسته؟
حالا نظرتون چیه؟ پمپ بنزین رو حالت گاز وصل باید باشه یا بدون خطر و ریسک میشه رو حالت گاز قطعش کنیم؟

کلید لمسی الکی اسمش لمسیه هیچ چیزش لمسی نیست که گرونتر باشه، قیمتش خیلی فرق نمی‌کنه. تا دو سه ماه پیش ۱۰ هزارتومن بود باز هرطور خودت می‌دونی.

به نظر من بهتره کاری با پمپ بنزین نداشته باشی، روشن بودنش موقه کار با گاز هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کنه ولی اگه موقه کار با گاز خاموش بشه قطعا خطر و ریسک داره درسته. ضمن اینکه من شنیدم اگه بنزین نچرخه سوزن انژکتورها هم خراب می‌شن یا کثیف می‌شن. یه ایراد دیگه هم اینه که باعث می‌شه از روی گاز که می‌خوای بری رو بنزین ماشین خاموش بشه.
اگه می‌خوای پمپ بنزین خراب نشه فقط مراقب باش همیشه ته باک حداقل ده لیتر بنزین بمونه که پمپ رو خنک نگه داره وگرنه تو کمتر از یه ساعت مرخص می‌شه.
daryoosh A
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 67
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2016, 23:17
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: گاز ال پی جی(liquified petrolium gas)

پست توسط daryoosh A » 16 سپتامبر 2018, 21:11

سلام دوستان

کسی هست راجع به سیستم نسل دوم اطلاع داشته باشه؟ به نظرتون راهی داره که شیر مصرف گاز رو با استپر موتور جایگزین کرد؟

تصویر

اگه بشه با گرفتن یه سری اطلاعات از ای سی یو کنترلش کرد عالی می‌شه. تو زمینه برنامه نویسی و میکروکنترلر من تسلط دارم ولی از ای سی یو ماشین سر در نمیارم. اگه کسی بلد باشه می‌تونیم این پروژه رو انجام بدیم
meysam.juni
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 77
تاریخ عضویت: 25 ژولای 2015, 17:20
نوع خودرو: پراید-85
محل اقامت: رشت
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: گاز ال پی جی(liquified petrolium gas)

پست توسط meysam.juni » 16 سپتامبر 2018, 23:51

[quote="daryoosh A" post_id=3909932 time=1537116091 user_id=149229]
سلام دوستان

کسی هست راجع به سیستم نسل دوم اطلاع داشته باشه؟ به نظرتون راهی داره که شیر مصرف گاز رو با استپر موتور جایگزین کرد؟

[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201809 ... 269b72.jpg[/IMG]

اگه بشه با گرفتن یه سری اطلاعات از ای سی یو کنترلش کرد عالی می‌شه. تو زمینه برنامه نویسی و میکروکنترلر من تسلط دارم ولی از ای سی یو ماشین سر در نمیارم. اگه کسی بلد باشه می‌تونیم این پروژه رو انجام بدیم
[/quote]

سلام تو صفحات اولیه این تاپیک آقا مرتضی - ninjamore با میکرو مداری درست کردن که میتونست استپر موتور رو عقب جلو کنه هم فیلمش هست هم عکساش به نظرم میتونید با ایشون مشورت کنید اگه نتیجه گرفتید ما رو هم بی نصیب نگذارید ممنون .
daryoosh A
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 67
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2016, 23:17
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: گاز ال پی جی(liquified petrolium gas)

پست توسط daryoosh A » 17 سپتامبر 2018, 11:16

بله دیدم اون پست رو ولی کنترل استپرموتور ساده ترین قسمت کاره.
مراحل کار به نظرم باید اینطوری باشه که اول یه سری اطلاعات از وضعیت دور موتور و سنسور اکسیژن و ... رو از ای سی یو می‌خونیم بعد بر اساس این اطلاعات میکروکنترلر وضعیت استپر موتور رو تنظیم می‌کنه.
راجع به خوندن اطلاعات از ecu یه راه هست به اسم can bus که روی اکثر ماشینای ایرانی جواب می‌ده.

من می‌تونم قسمت خوندن اطلاعات از ecu، برنامه نویسی میکروکنترلر و کنترل استپر موتور رو انجام بدم، فقط احتیاج به یه نفر داریم که از ارتباط بین پارامترهای خودرو با هم سر دربیاره تا روش تنظیم گاز رو توی اون برنامه ای که می‌نویسم به میکرو بدیم.

نمی‌خوام خیلی پیچیده باشه. حتی می‌شه قسمت میکروکنترلر رو کلا حذف کرد و راننده هر موقه دید ماشین کم میاره با یه ولوم گاز رو زیاد کنه مثلا تو سربالایی ولی خوب تصور کنید این کار به صورت اتوماتیک تو هر ثانیه چند بار انجام بشه، هم توی مصرف سوخت صرفه جویی زیادی می‌شه هم اینکه ماشین روی گاز کم نمیاره.
Arashino
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 499
تاریخ عضویت: 08 مارس 2013, 21:28
نوع خودرو: 405
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: گاز ال پی جی(liquified petrolium gas)

پست توسط Arashino » 17 سپتامبر 2018, 21:00

daryoosh A نوشته شده:
17 سپتامبر 2018, 11:16
بله دیدم اون پست رو ولی کنترل استپرموتور ساده ترین قسمت کاره.
مراحل کار به نظرم باید اینطوری باشه که اول یه سری اطلاعات از وضعیت دور موتور و سنسور اکسیژن و ... رو از ای سی یو می‌خونیم بعد بر اساس این اطلاعات میکروکنترلر وضعیت استپر موتور رو تنظیم می‌کنه.
راجع به خوندن اطلاعات از ecu یه راه هست به اسم can bus که روی اکثر ماشینای ایرانی جواب می‌ده.

من می‌تونم قسمت خوندن اطلاعات از ecu، برنامه نویسی میکروکنترلر و کنترل استپر موتور رو انجام بدم، فقط احتیاج به یه نفر داریم که از ارتباط بین پارامترهای خودرو با هم سر دربیاره تا روش تنظیم گاز رو توی اون برنامه ای که می‌نویسم به میکرو بدیم.

نمی‌خوام خیلی پیچیده باشه. حتی می‌شه قسمت میکروکنترلر رو کلا حذف کرد و راننده هر موقه دید ماشین کم میاره با یه ولوم گاز رو زیاد کنه مثلا تو سربالایی تصویر ولی خوب تصور کنید این کار به صورت اتوماتیک تو هر ثانیه چند بار انجام بشه، هم توی مصرف سوخت صرفه جویی زیادی می‌شه هم اینکه ماشین روی گاز کم نمیاره.
به نظر من اصلا لازم نیست که اینقدر پیچیدش کنید
ساده ترین کار طراحی مداری هست که اطلاعات رو از سنسور دریچه گاز بگیره و عکس العمل رو روی استپر گاز اعمال کنه
پارامتر های استاندارد سنسور ها :
viewtopic.php?f=139&t=96468
meysam.juni
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 77
تاریخ عضویت: 25 ژولای 2015, 17:20
نوع خودرو: پراید-85
محل اقامت: رشت
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: گاز ال پی جی(liquified petrolium gas)

پست توسط meysam.juni » 17 سپتامبر 2018, 21:41

[quote=Arashino post_id=3910093 time=1537201821 user_id=81462]
[quote="daryoosh A" post_id=3910015 time=1537166807 user_id=149229]
بله دیدم اون پست رو ولی کنترل استپرموتور ساده ترین قسمت کاره.
مراحل کار به نظرم باید اینطوری باشه که اول یه سری اطلاعات از وضعیت دور موتور و سنسور اکسیژن و ... رو از ای سی یو می‌خونیم بعد بر اساس این اطلاعات میکروکنترلر وضعیت استپر موتور رو تنظیم می‌کنه.
راجع به خوندن اطلاعات از ecu یه راه هست به اسم can bus که روی اکثر ماشینای ایرانی جواب می‌ده.

من می‌تونم قسمت خوندن اطلاعات از ecu، برنامه نویسی میکروکنترلر و کنترل استپر موتور رو انجام بدم، فقط احتیاج به یه نفر داریم که از ارتباط بین پارامترهای خودرو با هم سر دربیاره تا روش تنظیم گاز رو توی اون برنامه ای که می‌نویسم به میکرو بدیم.

نمی‌خوام خیلی پیچیده باشه. حتی می‌شه قسمت میکروکنترلر رو کلا حذف کرد و راننده هر موقه دید ماشین کم میاره با یه ولوم گاز رو زیاد کنه مثلا تو سربالایی ولی خوب تصور کنید این کار به صورت اتوماتیک تو هر ثانیه چند بار انجام بشه، هم توی مصرف سوخت صرفه جویی زیادی می‌شه هم اینکه ماشین روی گاز کم نمیاره.
[/quote]

به نظر من اصلا لازم نیست که اینقدر پیچیدش کنید
ساده ترین کار طراحی مداری هست که اطلاعات رو از سنسور دریچه گاز بگیره و عکس العمل رو روی استپر گاز اعمال کنه
[/quote]

به نظر من میشه محور دریچه گاز رو با ولوم کنترل استپر رو یکی کرد و با آزمون و خطا جای مناسب رو پیدا کرد ولی اگر بخوایم از سنسور های دیگه کمک بگیریم شنیدم میشه از همون ای سیو گاز سی ان جی استفاده کرد با این تفاوت که باید ریمپ بشه و برنامه ای مناسب با سیستم ال پی جی تهیه کرد.
ضمنا تو تاپیک های قبلی یه بنده خدایی در مورد سیستم سکوئنشیال ال پی جی تبلیغ میکرد که دیگه اثری ازش نیست تا ازش کمک بگیریم.
ارسال پست

بازگشت به “پژو 405، پرشیا و...”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 14 مهمان