تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

B50,B50F,B30,...

مدیر انجمن: دينگاليگا

ارسال پست
نمایه کاربر
mehrvarz2000
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 201
تاریخ عضویت: 01 نوامبر 2014, 16:30
نوع خودرو: پژو 207i
محل اقامت: تهران

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط mehrvarz2000 » 12 ژوئن 2018, 01:17

saberak نوشته شده:
11 ژوئن 2018, 00:20
این بهمن لیزینگ
تصویر

این سایتم الان پیدا کردم ، نمی‌دونم قابل اطمینان هست یا نه
https://arman-khodro.com/خودروها/خارجی/
ممنونم.
در خصوص روغن که دوستان نظر دادن، اما من پیشنهاد می کنم روغن ادینول رو امتحان کنید. این برند رو یکی از اقوامم که بنز clk داره پیشنهاد داده بود. قیمتشم چندان بالا نیست.
207i: نمد زیر کاپوت، روکش صندلی فابریک، دزدگیر تصویری، محافظ فلزی رکاب، قفل ECU، قفل زاپاس، کروز کنترل و لیمیتر، رادیو پخش کنوود، interface رادیو پخش، چراغ داشبورد، فلاپ راهنمادار آینه بغل، Dim sport
HAMIDT2
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 112
تاریخ عضویت: 03 مارس 2016, 11:39
نوع خودرو: B50F

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط HAMIDT2 » 12 ژوئن 2018, 06:07

mehrvarz2000 نوشته شده:
12 ژوئن 2018, 01:17
saberak نوشته شده:
11 ژوئن 2018, 00:20
این بهمن لیزینگ
تصویر

این سایتم الان پیدا کردم ، نمی‌دونم قابل اطمینان هست یا نه
https://arman-khodro.com/خودروها/خارجی/
ممنونم.
در خصوص روغن که دوستان نظر دادن، اما من پیشنهاد می کنم روغن ادینول رو امتحان کنید. این برند رو یکی از اقوامم که بنز clk داره پیشنهاد داده بود. قیمتشم چندان بالا نیست.
بله روغن ادینول روغن خوبی ولی درخصوص صرفه اقتصادیش گفتیم ادینول ۵ ۳۰ قیمتش ۱۹۰ تومنه ۵ لیترش کاسترول حدودا ۱۳۵ تومن و اکه روغنی که به نظر من یک جورایی سازگارتر با این موتور از نظر کم کردن صدای موتور توتال ۱۷۰ تومن که خودم از این روغن میریزم ولی قیمتش رفته بالا و می خوام از این به بعد کاسترولو تجربه کنم ادینولی که شما گفتین روغن خیلی خوبیه بیشتر نمایندگیهای بنز و bmw از این روغن میریزن چون میگن آلمانیه
[*]نگرش درست نیمی از موفقیت است[*][/color][/b]
Mohammad.avi73
شروع حركت
پست: 16
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2018, 00:50
نوع خودرو: بسترن b50f

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Mohammad.avi73 » 14 ژوئن 2018, 00:30

سلام دوستان
این چراغ ایربگ ما روشن شده
باید چیکار کنیم؟؟ ببریم نمایندگی؟؟
نمایه کاربر
Clarkson
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 308
تاریخ عضویت: 23 مارس 2016, 03:04
نوع خودرو: بسترن b50f

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Clarkson » 14 ژوئن 2018, 01:21

Mohammad.avi73 نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 00:30
سلام دوستان
این چراغ ایربگ ما روشن شده
باید چیکار کنیم؟؟ ببریم نمایندگی؟؟
سلام
روشن شدن چراغ ایربگ چند علت داره.
1-اتصال کوتاه(مقاومت الکتریکی صفر) در سوکتهای زردرنگ زیر صندلی در اثر کشیده شدن سوکت یا اتصال کوتاه در سوکت کوچک روی ایربگ صندلی.
2-قطعی (مقاومت الکتریکی بی نهایت) در مدار بعلت قطعی سیم در زیر صندلی
3- اتصال بدنه ضعیف در سیم قهوه ای رنگ در زیر موکت روی پروفیل تقویتی عرضی بدنه.
4- افزایش مقاومت الکتریکی مسیر مدار ایربگ صندلی در اثر ضعیف بودن مقاومت ایربگ بیشتر از 3 اهم، که خیلی شایع هست.
هر کدوم از این اشکالات بوجود بیاد کامپیوتر ایربگ که دقیقا در کنار پدال گاز و در وسط خودرو پشت موکت قرار گرفته گزارش خطا میده و پس از دیاگ زدن و معلوم شدن ایراد و رفع اون ، چراغ هشدار ایربگ خاموش میشه.
توضیح اینکه با روشن بودن این چراغ هیچ کدام از ایربگها عمل نخواهند کرد.
اگر پیاده هم شده است سفر کن ،در ماندن می پوسی.
Mohammad.avi73
شروع حركت
پست: 16
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2018, 00:50
نوع خودرو: بسترن b50f

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Mohammad.avi73 » 14 ژوئن 2018, 08:42

سلام مجدد ممنون از پاسخ‌گوییتون
خب پس خودم میتونم یه نیگا بهش بندازم نه؟
اتصال کوتاه یا قطعی حل بشه خودش خاموش میشه یا باید بازم دیاگ بخوره!؟
نمایه کاربر
Clarkson
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 308
تاریخ عضویت: 23 مارس 2016, 03:04
نوع خودرو: بسترن b50f

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Clarkson » 14 ژوئن 2018, 12:42

Mohammad.avi73 نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 08:42
سلام مجدد ممنون از پاسخ‌گوییتون
خب پس خودم میتونم یه نیگا بهش بندازم نه؟
اتصال کوتاه یا قطعی حل بشه خودش خاموش میشه یا باید بازم دیاگ بخوره!؟
بستگی به میزان فنی بودنتون داره. در هر صورت چند تا چیز هست که میتونید ظاهری چک کنید. یکیش همین سوکت زرد رنگ زیر صندلی هست. زیر صندلی شاگرد یه دونه و زیر صندلی راننده دوتا. متاسفانه نحوه سیم بندی به نحوی هست که بعضا پیش میاد که موتور زیر صندلی سوکت رو زیر میگیره . من صندلی رو باز کردم و سیم ها رو نظم دادم و از مکانهایی عبور دادم که احتمال این قضیه کم بشه. سوکتهای ایربگ در وسط یک پلاتین هفتی شکل داره که در صورت درآمدن سوکت دو تا سیم رو اتصال کوتاه میکنه. این پلاتین رو حذف کردم. تا با کمی جابجایی سوکت فرمان اتصال کوتاه ارسال نشه. مشابه این سوکت روی ایربگ هم هست . منتها کوچکتر و گرد. این پلاتین رو هم حذف کردم. وقتی با اهمتر دو سر سیم رو چک میکنید مقاومت حدود 3 اهم یا کمتر باید باشه. پیش میومد که با وجود وصل بودن سوکت مقاومت صفر بود و این یعنی پلاتین داخل سوکت داره بازی درمیاره.
بحث ضعف در مقاومت داخلی هم مساله دوم هست که با موازی کردن مقاومت 20 اهمی با مقاومت داخلی مدار اجازه بالاتر رفتن مجموع مقاومت بیشتر از 3 اهم رو میگیرید. کامپیوتر ایربگ در سه حالت اخطار میفرسته.
مقاومت صفر . مقاومت بی نهایت . مقاومت بیش از 3 اهم.
بعد از حل کردن این مسایل با دیاگ ایراد حذف خواهد شد .
در هنگام کار میتونید فیوز SAS داخل کابین که مربوط به ایربگ صندلی هست و یا منفی سر باتری رو بردارید تا از بروز خطر جلوگیری کنید.
اگر حس کردید که از عهده کار برنمی یاین دست نزنید ولی اگر تواناییش رو دارین در هر مرحله مشکل یا سوال داشتید بپرسید.
اگر پیاده هم شده است سفر کن ،در ماندن می پوسی.
Mohammad.avi73
شروع حركت
پست: 16
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2018, 00:50
نوع خودرو: بسترن b50f

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Mohammad.avi73 » 14 ژوئن 2018, 14:46

Clarkson نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 12:42
Mohammad.avi73 نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 08:42
سلام مجدد ممنون از پاسخ‌گوییتون
خب پس خودم میتونم یه نیگا بهش بندازم نه؟
اتصال کوتاه یا قطعی حل بشه خودش خاموش میشه یا باید بازم دیاگ بخوره!؟
بستگی به میزان فنی بودنتون داره. در هر صورت چند تا چیز هست که میتونید ظاهری چک کنید. یکیش همین سوکت زرد رنگ زیر صندلی هست. زیر صندلی شاگرد یه دونه و زیر صندلی راننده دوتا. متاسفانه نحوه سیم بندی به نحوی هست که بعضا پیش میاد که موتور زیر صندلی سوکت رو زیر میگیره . من صندلی رو باز کردم و سیم ها رو نظم دادم و از مکانهایی عبور دادم که احتمال این قضیه کم بشه. سوکتهای ایربگ در وسط یک پلاتین هفتی شکل داره که در صورت درآمدن سوکت دو تا سیم رو اتصال کوتاه میکنه. این پلاتین رو حذف کردم. تا با کمی جابجایی سوکت فرمان اتصال کوتاه ارسال نشه. مشابه این سوکت روی ایربگ هم هست . منتها کوچکتر و گرد. این پلاتین رو هم حذف کردم. وقتی با اهمتر دو سر سیم رو چک میکنید مقاومت حدود 3 اهم یا کمتر باید باشه. پیش میومد که با وجود وصل بودن سوکت مقاومت صفر بود و این یعنی پلاتین داخل سوکت داره بازی درمیاره.
بحث ضعف در مقاومت داخلی هم مساله دوم هست که با موازی کردن مقاومت 20 اهمی با مقاومت داخلی مدار اجازه بالاتر رفتن مجموع مقاومت بیشتر از 3 اهم رو میگیرید. کامپیوتر ایربگ در سه حالت اخطار میفرسته.
مقاومت صفر . مقاومت بی نهایت . مقاومت بیش از 3 اهم.
بعد از حل کردن این مسایل با دیاگ ایراد حذف خواهد شد .
در هنگام کار میتونید فیوز SAS داخل کابین که مربوط به ایربگ صندلی هست و یا منفی سر باتری رو بردارید تا از بروز خطر جلوگیری کنید.
اگر حس کردید که از عهده کار برنمی یاین دست نزنید ولی اگر تواناییش رو دارین در هر مرحله مشکل یا سوال داشتید بپرسید.
سلام مجدد..بازم ممنون بابت توضیحاتتون..امروز بردم نمایندگی گف بایذ بذاریش سیم کشیش مشکل داره! اینطوری که شما فرمودین باید بشه یه کارایی باهاش کرد..آگه خدا بخاد این یکی دوروز تعطیلات بیوفتم توش ببینم چی میشه...الان به نحویه که اول که سوییچ باز میکنم چراغ ایربگ روشن میشه خاموش میشه دوباره روشن میشه...
یه مورد دیگه پیش اومده آینه که یا اینکه من امروز هرچهارتا لاستیکو عوض کردم ولی باز هم روی آینه چراغ کم باد بودن لاستیک روشنه!! این سنسور ها سرویسمون کردن حسابی :)
در مورد ایربگ داشتم نیگا میکردم دسترسی به زیز صندلی به مقدار سخته..واسه دسترسی بهتر باید صندلی رو باز کنم؟ واسه باز کردن جز همون چارتا پیج چیز دیگه ایی نداره؟؟ ببخشیذ من علاقه به فنی دارم و اعتقاد دارم تا جایی باید برم جلو که دیکه واقعا هیچ کاری نشه باهاش کرد!! بابت همین ممکنه زیاد مزاحمتون شم
Mohammad.avi73
شروع حركت
پست: 16
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2018, 00:50
نوع خودرو: بسترن b50f

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Mohammad.avi73 » 14 ژوئن 2018, 20:38

سلام مجدد
زیر صندلی هارو این دفعه با دقت چک کردم..همون طور که فرمودین زیر صندلی راننده دوتا سیم زرد هس و زیر صندلی شاگرد یه دونه..یه فیش دیگه هم بود زیر صندلی شاگرد که جدا شده بود و من وصلش کردم نمیدونم جی بود حالا!!!
همون طور که اشاره کردین یکی از سیم های صندلی راننده ممکنه تحت فشار مسیر رفتو آمد موتور باشه که دقیقن همین بودو آثار فشار روی روکش سیم معلوم بود..فردا میخام صندلی هارو باز کنم و این ترمینال هارو.چک کنمو احتمالا از سر راه برشون دارم...تنها یه سوال واسم مطرحه اینکه آگه مشکل برطرف شه باید حتما دیاگ بزنم تا چراغ ایربگ توی کیلومتر خاموش شه یا نه خودش خاموشش میکنه؟
در مورد آون سنسور فشار باذ لاستیک نظرتون چیه؟
ممنون از پاسخ‌گوییتون
نمایه کاربر
Clarkson
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 308
تاریخ عضویت: 23 مارس 2016, 03:04
نوع خودرو: بسترن b50f

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Clarkson » 14 ژوئن 2018, 21:17

:(
Mohammad.avi73 نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 20:38
سلام مجدد
زیر صندلی هارو این دفعه با دقت چک کردم..همون طور که فرمودین زیر صندلی راننده دوتا سیم زرد هس و زیر صندلی شاگرد یه دونه..یه فیش دیگه هم بود زیر صندلی شاگرد که جدا شده بود و من وصلش کردم نمیدونم جی بود حالا!!!
همون طور که اشاره کردین یکی از سیم های صندلی راننده ممکنه تحت فشار مسیر رفتو آمد موتور باشه که دقیقن همین بودو آثار فشار روی روکش سیم معلوم بود..فردا میخام صندلی هارو باز کنم و این ترمینال هارو.چک کنمو احتمالا از سر راه برشون دارم...تنها یه سوال واسم مطرحه اینکه آگه مشکل برطرف شه باید حتما دیاگ بزنم تا چراغ ایربگ توی کیلومتر خاموش شه یا نه خودش خاموشش میکنه؟
در مورد آون سنسور فشار باذ لاستیک نظرتون چیه؟
ممنون از پاسخ‌گوییتون
سلام
زیر صندلی شاگرد سه تا سوکت وجود داره. زرد سوکت ایربگ. مشکی سوکت قفل کمربند. خاکستری سنسور وزن سرنشین.
زیر صندلی راننده در اصل سه سوکت وجود داره . علت دوتا بودن سوکت ایربگ زیر صندلی راننده رابط برای پل زدن مسیر هست(ادامه مسیر برای عبور از موتور). دو تا سوکتی که از کف خودرو اومده سفید برق سه تا موتوره و زرد ایربگ. مشکی قفل کمربند.
در مورد سنسور فشار باد لاستیک در صورتی که موقع در آوردن لاستیک قبلی تایلیور رو به سنسور زده باشن احتمال خرابی هست.
هر چرخ باید جای خودش باشه و جابجا نشه.
به خاطر سیستم مالتیپلکس و بحث های فرکانسی و ایجاد اختلال در برق خودرو حتما چراغ جهت لاستیک کم باد رو روی آینه خاموش کنید. مگر در مواقعی که می خواهید بدونید کدوم لاستیک کم باد هست. هر چرخ کد سنسور مربوط به خودش رو داره و با جابجایی چرخ سیستم به اشتباه میافته.
اگر پیاده هم شده است سفر کن ،در ماندن می پوسی.
HAMIDT2
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 112
تاریخ عضویت: 03 مارس 2016, 11:39
نوع خودرو: B50F

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط HAMIDT2 » 14 ژوئن 2018, 22:42

Mohammad.avi73 نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 14:46
Clarkson نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 12:42
Mohammad.avi73 نوشته شده:
14 ژوئن 2018, 08:42
سلام مجدد ممنون از پاسخ‌گوییتون
خب پس خودم میتونم یه نیگا بهش بندازم نه؟
اتصال کوتاه یا قطعی حل بشه خودش خاموش میشه یا باید بازم دیاگ بخوره!؟
بستگی به میزان فنی بودنتون داره. در هر صورت چند تا چیز هست که میتونید ظاهری چک کنید. یکیش همین سوکت زرد رنگ زیر صندلی هست. زیر صندلی شاگرد یه دونه و زیر صندلی راننده دوتا. متاسفانه نحوه سیم بندی به نحوی هست که بعضا پیش میاد که موتور زیر صندلی سوکت رو زیر میگیره . من صندلی رو باز کردم و سیم ها رو نظم دادم و از مکانهایی عبور دادم که احتمال این قضیه کم بشه. سوکتهای ایربگ در وسط یک پلاتین هفتی شکل داره که در صورت درآمدن سوکت دو تا سیم رو اتصال کوتاه میکنه. این پلاتین رو حذف کردم. تا با کمی جابجایی سوکت فرمان اتصال کوتاه ارسال نشه. مشابه این سوکت روی ایربگ هم هست . منتها کوچکتر و گرد. این پلاتین رو هم حذف کردم. وقتی با اهمتر دو سر سیم رو چک میکنید مقاومت حدود 3 اهم یا کمتر باید باشه. پیش میومد که با وجود وصل بودن سوکت مقاومت صفر بود و این یعنی پلاتین داخل سوکت داره بازی درمیاره.
بحث ضعف در مقاومت داخلی هم مساله دوم هست که با موازی کردن مقاومت 20 اهمی با مقاومت داخلی مدار اجازه بالاتر رفتن مجموع مقاومت بیشتر از 3 اهم رو میگیرید. کامپیوتر ایربگ در سه حالت اخطار میفرسته.
مقاومت صفر . مقاومت بی نهایت . مقاومت بیش از 3 اهم.
بعد از حل کردن این مسایل با دیاگ ایراد حذف خواهد شد .
در هنگام کار میتونید فیوز SAS داخل کابین که مربوط به ایربگ صندلی هست و یا منفی سر باتری رو بردارید تا از بروز خطر جلوگیری کنید.
اگر حس کردید که از عهده کار برنمی یاین دست نزنید ولی اگر تواناییش رو دارین در هر مرحله مشکل یا سوال داشتید بپرسید.
سلام مجدد..بازم ممنون بابت توضیحاتتون..امروز بردم نمایندگی گف بایذ بذاریش سیم کشیش مشکل داره! اینطوری که شما فرمودین باید بشه یه کارایی باهاش کرد..آگه خدا بخاد این یکی دوروز تعطیلات بیوفتم توش ببینم چی میشه...الان به نحویه که اول که سوییچ باز میکنم چراغ ایربگ روشن میشه خاموش میشه دوباره روشن میشه...
یه مورد دیگه پیش اومده آینه که یا اینکه من امروز هرچهارتا لاستیکو عوض کردم ولی باز هم روی آینه چراغ کم باد بودن لاستیک روشنه!! این سنسور ها سرویسمون کردن حسابی :)
در مورد ایربگ داشتم نیگا میکردم دسترسی به زیز صندلی به مقدار سخته..واسه دسترسی بهتر باید صندلی رو باز کنم؟ واسه باز کردن جز همون چارتا پیج چیز دیگه ایی نداره؟؟ ببخشیذ من علاقه به فنی دارم و اعتقاد دارم تا جایی باید برم جلو که دیکه واقعا هیچ کاری نشه باهاش کرد!! بابت همین ممکنه زیاد مزاحمتون شم
سلام بابت چراغ سنسور لاستیک اگه بعد از تعویض لاستیک روشن مونده اول باد لاستیکو تا ۴۰ ببرید بالا البته ماشین روشن بعد که خاموش شد بیاریدش روی ۳۰ درست میشه اگه بازم همونجوری با اینکه بالا بردین خاموش نشد حتمان موقع تعویض لاستیک زیر گیره دستگاه که بوده سنسورتون جدا شد یا بهتر بگم شکسته
[*]نگرش درست نیمی از موفقیت است[*][/color][/b]
ارسال پست

بازگشت به “اف اي دبليو (فاو) بسترن FAW Besturn”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان