تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

B50,B50F,B30,...

مدیر انجمن: دينگاليگا

ارسال پست
faravahar
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 103
تاریخ عضویت: 08 سپتامبر 2010, 17:39
نوع خودرو: Merida TFS 500Trail
محل اقامت: Mashhad
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط faravahar » 18 آگوست 2018, 03:14

سلام
دوستان بنده قصد خرید بسترن بی۵۰اف رو دارم
اگر مورد خوبی سراغ دارید لطفاً معرفی کنید
09363197331
رامین سینکی
شروع حركت
پست: 20
تاریخ عضویت: 09 ژانویه 2016, 13:20
نوع خودرو: بسترن بی 50 اف
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط رامین سینکی » 02 سپتامبر 2018, 16:51

Clarkson نوشته شده:
16 ژولای 2018, 10:56
رامین سینکی نوشته شده:
12 ژولای 2018, 13:03
سلام به دوستان این روشن شدن چراغ ایربگ دیگه روی اعصاب بنده است تاکنون 5 بار روشن شده و این دفعه بعد از تعمیر آن ظرف یکماه روشن شده هر بار هم تعمیرگاه مرکزی بردم آیا تعمیرگاه دیگری در تهران هست که این مشکل را بتونه ریشه ای حل کنه یا خیر؟ البته وزن بنده هم 120 کیلو هست یک زمانی تعمیرگاه میگفت وزن بالاتر از 70 کیلو یکی از علل روشن شدن چراغ ایربگ هست. حالا یا باید وزن و کم کنم یا ماشین رو بفروشم. ناگفته نماند غیر از اینمورد از این ماشین بسیار راضی هستم هم قیافه به روزی داره، هندلینگ خوبی داره. قیافه اش بعد از 3 سال هنوز قدیمی نشده. جادار هست. کیفیت داشبورد و متریال اتاق خوبه . اما این مشکل چراغ ایربگ داره اذیتم میکنه. با تشکر
سلام
هیچ ربطی به وزن شما نداره این موضوع. مربوط به مقاومت مدار ایربگ میشه این موضوع که به محض بالاتر از 3 اهم شدن روشن میشه.
با تشکر از شماا. راستی راه حل برطرف کردن این عیب چیست؟ چون الان دوماهه که این چراغ همچنان روشن هست. چه باید کرد؟ تعمیرگاه هم به صورت موقتی خاموش میکنه.
نمایه کاربر
Clarkson
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 311
تاریخ عضویت: 23 مارس 2016, 03:04
نوع خودرو: بسترن b50f
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Clarkson » 04 سپتامبر 2018, 00:46

رامین سینکی نوشته شده:
02 سپتامبر 2018, 16:51
Clarkson نوشته شده:
16 ژولای 2018, 10:56

سلام
هیچ ربطی به وزن شما نداره این موضوع. مربوط به مقاومت مدار ایربگ میشه این موضوع که به محض بالاتر از 3 اهم شدن روشن میشه.
با تشکر از شماا. راستی راه حل برطرف کردن این عیب چیست؟ چون الان دوماهه که این چراغ همچنان روشن هست. چه باید کرد؟ تعمیرگاه هم به صورت موقتی خاموش میکنه.
راه حل اساسی تغییر مقدار مقاومت مجاز در کامپیوتر ایربگ توسط کارخونه فاو هست. راه حل موقتی و غیر استاندارد تغییر مقاومت قرائت شده توسط کامپیوتر و فریب سیستم هست. به این شکل که مقاومتی موازی با مدار تعبیه و مجموع مقاومت رو کاهش بدین.
شخصا با این قیمتهای فضایی قطعات ترجیه میدم ایربگ رو خاموش کنم و اصلا عمل نکنه. دماغ و چش و چال آدم بالاخره خوب میشه . ولی داشبورد ترکیده و ایربگ باز رو کجای دلم بذارم. :chol:
اگر پیاده هم شده است سفر کن ،در ماندن می پوسی.
Mj.iuim
پست: 4
تاریخ عضویت: 07 آگوست 2018, 14:50
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Mj.iuim » 11 سپتامبر 2018, 21:49

سلام دوستان و اوقات همگی بخیر، لطفا تجربه تان را در مورد روغن موتور مناسب این خودرو بفرمایید. بویژه از برندهای ایرانی. من خودم قبلا از مارک آیسین استفاده می کردم که دیگه الان تصمیم دارم شیفت کنم به یک برند ایرانی. ممنون
نمایه کاربر
Clarkson
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 311
تاریخ عضویت: 23 مارس 2016, 03:04
نوع خودرو: بسترن b50f
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Clarkson » 12 سپتامبر 2018, 01:02

Mj.iuim نوشته شده:
11 سپتامبر 2018, 21:49
سلام دوستان و اوقات همگی بخیر، لطفا تجربه تان را در مورد روغن موتور مناسب این خودرو بفرمایید. بویژه از برندهای ایرانی. من خودم قبلا از مارک آیسین استفاده می کردم که دیگه الان تصمیم دارم شیفت کنم به یک برند ایرانی. ممنون
سلام
بهران سوپر رانا 5w-30 و 5w-40 تو ایرانی ها جزو خوباست و تو ماشینای با تکنولوژی جدید جواب داده. حدود 7500 در جاده و 5000 در شهر تخلیه و با همان گرید و برند جایگزین کنید و تا 40 هزار کیلومتر حداقل این روند رو ادامه بدین و روی روغن دیگه ای سوییچ نکنید. بعد از اون اگه دلتون خواست می تونید روغن دیگه ای رو جایگزین کنید. روغن غیر از روانکاری و خنک کاری کارهای اضافه دیگه ای هم در موتور انجام میده که باید روغنهای بعدی ادامه دهنده روغن قبلی باشه. مثل رسوبزدایی و یا در بعضی از روغنها تشکیل لایه محافظ در برابر سایش و خوردگی.
روغنی که از خودرو تخلیه میکنین ظاهرا تخلیه کامل میشه ولی در واقعیت بخشی از اون که با دیواره های سطوح سایشی پیوند ملکولی برقرار کرده و به سختی سطحی سطوح با حرارت بالا کمک کرده در موتور باقی می مونه و به کمک روغن جدید به فرایندی که براش تعریف شده ادامه میده.
استمرار در استفاده از روغن مناسب و عدم سوییچ روی برندهای مختلف به عمر مفید قطعات حساس خودرتون کمک میکنه در دراز مدت از عدم کاهش راندمان خودروتون شگفت زده خواهید شد.
اگر پیاده هم شده است سفر کن ،در ماندن می پوسی.
نمایه کاربر
saberak
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 800
تاریخ عضویت: 22 فوریه 2015, 09:01
نوع خودرو: NEW B50
محل اقامت: مشهد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط saberak » 15 سپتامبر 2018, 22:43

سلام کلارکسون عزیز ممنون از توضیحات روغن موتور در تعویض پیشرو حتمن از بهران استفاده می‌کنم

در خصوص شمع هم اگر توضیح بدید اینکه چه کیلومتری نیاز به تعویض هست؟ چه برندی پیشنهاد میدید؟ و آیا شستشو شمع کار درستی هست؟
تمام مشکلات بشر ریشه در ناتوانی او در آرام و تنها نشستن در یک اتاق دارد
نمایه کاربر
Clarkson
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 311
تاریخ عضویت: 23 مارس 2016, 03:04
نوع خودرو: بسترن b50f
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Clarkson » 16 سپتامبر 2018, 22:55

saberak نوشته شده:
15 سپتامبر 2018, 22:43
سلام کلارکسون عزیز ممنون از توضیحات روغن موتور در تعویض پیشرو حتمن از بهران استفاده می‌کنم

در خصوص شمع هم اگر توضیح بدید اینکه چه کیلومتری نیاز به تعویض هست؟ چه برندی پیشنهاد میدید؟ و آیا شستشو شمع کار درستی هست؟
سلام
شمع با توجه به اینکه ایریدیوم(دمای ذوب بالا) هست و فابریک خودش برند torch ، در کیلومتر 100 هزار باید تعویض بشه . هر شمع تا حدی شناسنامه سیلندر مربوط به خودش هست. از نظر دوده یا روغن یا میزان خوردگی الکترود باید چک بشه تا اگر مشکلی در سیلندر مربوطه هست مرتفع بشه. بنابر این هر شمع رو پس از چکاپ در جای خودش ببندین و بعد از تعویض هم در قوطی شمع جدید و با شماره گذاری قرار بدین. مثلا از چپ اول و دوم و سوم و چهارم. تا در آینده بتونه به رفع مشکلات احتمالی کمک کنه.
شمع فابریک مزدا که برند مزدا هست شمع خوبیه. شمع ngk هم شمع خوبیه. همشون براحتی 100 هزار رو بدون افت طی میکنن. فقط حواستون باشه شمع ایریدیوم پایه بلند بدون واشر تهیه کنید. نحوه آببندی شمع بسترن با واشر نیست. بلکه با چمفر در لبه ی بعد از رزوه انجام میشه. موقعی که شمع رو باز میکنین اول یه نیم دور باز و مجدد کمی ببندین و سپس بصورت کامل باز کنید. هیچ قطعه ریزی دم دستتون نباشه تا نیوفته تو سیلندر. موقع بستن شمع هم با زور معمولی تا آخر سفت کنید و پس از سفت شدن آخرین رزوه حدود 25 درجه اضافه سفت کنید تا گازبندی کامل بشه. در مورد شمعهای واشر دار که استاندارد خودروهای دیگه هست به خاطر له شدن واشر نو باید پس از آخرین رزوه حدود 45 درجه اضافه سفت کنید.
شمع رو فیلر گیری کنید و بین 1.2 تا 1.3 فاصله جرقه زنی اوکی هست. به هیچ وجه شمعی که در این حد نیست رو با تقه یا ضربه یا کشیدن تلورانسش رو تغییر ندین. شمعی که این اتفاق براش افتاده باشه ریسک بالایی در استفاده در سیلندر داره و به هیچ وجه توصیه نمیشه.
شمع رو فقط معاینه کنید و اگر مشکلی نداشت که هیچ، در غیر اینصورت با شمع نو و دقیقا با مشخصات قبلی جایگزین کنید.
اگر پیاده هم شده است سفر کن ،در ماندن می پوسی.
نمایه کاربر
saberak
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 800
تاریخ عضویت: 22 فوریه 2015, 09:01
نوع خودرو: NEW B50
محل اقامت: مشهد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط saberak » 16 سپتامبر 2018, 23:16

شما یک کتاب راهنما کامل هستید ممنون از راهنمایتون
تمام مشکلات بشر ریشه در ناتوانی او در آرام و تنها نشستن در یک اتاق دارد
ارسال پست

بازگشت به “اف اي دبليو (فاو) بسترن FAW Besturn”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان