قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

<< سوالات فني متفرقه مربوط به انواع موتور سيكلت >>

مدیر انجمن: رضا عمراني

mha53
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 7 فروردین 1395, 2:06 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست شنبه 7 فروردین 1395, 2:13 am

با سلام و تبریک سال نو خدمت دوستان گرامی
بنده نحوه بسته شدن و ارتباط بوبین پلاتین فیوز و کویل را می خواستم از شما دوسستتان بپرسم
با تشکر
موتور دو زمانه مگنتی است
نمایه کاربر
LADA
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 742
تاریخ عضویت: جمعه 18 آبان 1386, 8:10 pm
نوع خودرو: رنو لوگان_سایپا تیبا
محل اقامت: بابل
Like شده: 1 بار

پست شنبه 7 فروردین 1395, 5:45 am

سلام دوستان. بنده نیاز فوری به تیکه زیر کارتل آپاچی دارم که با سه پیچ کوچیک به زیر کارتل بسته میشه و وسطش پیچ روغن هست. تو رو خدا کسی تجربه هرز شدن پیچ روغن آپاچی یا تعویض اون قطعه رو داره کمکم کنه. گرفتار شدم
نمایه کاربر
Simiak
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 95
تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 شهریور 1394, 7:18 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست سه‌شنبه 10 فروردین 1395, 3:28 pm

در مورد هرز شدن ، روش عمومی رزوه کردن برای مهره ( جای پیچ ) با قلاویز یک نمره بالاتر هست . قطعه از حالت استاندارد خارج می شه . ولی مشکل حل می شه .
علی3570
پست: 1
تاریخ عضویت: جمعه 13 فروردین 1395, 5:38 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست جمعه 13 فروردین 1395, 5:50 pm

سلام خدمت دوستان عزیز
میشه اگزوز خمره ای روروی سوزوکی تی اس سوارکرد
نمایه کاربر
rezamotori
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 458
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 19 اردیبهشت 1389, 9:03 am
نوع خودرو: B-King/131sx/Ef;7
محل اقامت: مشهد

پست یک‌شنبه 29 فروردین 1395, 10:10 am

Simiak نوشته شده:سلام
من یک کویر رادیسون 150 مدل 93 دارم که 3-4 ماه پیش خریدمش و تا به حال 800 کیلومتر راه رفته. طبعا بسیار سالم و تمیز و مرتب هست. ولی ... ولی چشمم روی آپاچی آرتی آر 160 یا 180 سفید مانده. با توجه به اینکه چهل و اندی سال سن دارم ، گواهینامه ندارم ( ولی قول می دم بگیرم ) و موتور رو خیلی هم برای کار استفاده نمی کنم ( بیشتر جهت شادی و خریدهای کوچک منزل استفاده می شه ) نظرتان در مورد تعویض این دو با هم چی هست ؟
البته رادیسان بد نیست. لرزشش کمی زیاد هست ، فنر بندیش چندان نرم نیست ، سرعت هم نمی خوام باهاش برم ، در دو ترک رفتن باهاش کمی مشکل دارم و شنیدم آپاچی هیچکدام این مشکلات رو نداره. به شتاب بسیار علاقمندم و از سرعت زیاد گریزان .
بیشتر دنبال نظر کسانی هستم که هر دو این موتورها رو تجربه کرده اند.
پیشاپیش بسیار سپاسگزارم
سلام خدمت شما.کلا رادیسون اضلا موتور با کیفیت و خوبی نیس.اصلاااا
بنده تعمیرکار هستم و کلا رادیسون از نظر خشکی کمک و بیب کیفیتی انجین رادیسون باان مشتری دایم ما هستند
rtrاز نظر بازار داخلی و تنوع کم موتورسیکلت اپاچی بسایر معقولانه تر هستش...
نمایه کاربر
rezamotori
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 458
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 19 اردیبهشت 1389, 9:03 am
نوع خودرو: B-King/131sx/Ef;7
محل اقامت: مشهد

پست یک‌شنبه 29 فروردین 1395, 10:13 am

LADA نوشته شده:سلام دوستان. بنده نیاز فوری به تیکه زیر کارتل آپاچی دارم که با سه پیچ کوچیک به زیر کارتل بسته میشه و وسطش پیچ روغن هست. تو رو خدا کسی تجربه هرز شدن پیچ روغن آپاچی یا تعویض اون قطعه رو داره کمکم کنه. گرفتار شدم
دوتا پیچ کارتل داره.با دوقلو پلمپش کن مشکل خاصی نیس.از اون یکی دیگش استفاده کن و ب راحتی هم میتونی باقلاویز همون طور ک دوست عزیزمون گفتن شمارشو ی نمره ببری بالاتر
نمایه کاربر
Simiak
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 95
تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 شهریور 1394, 7:18 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست یک‌شنبه 29 فروردین 1395, 9:19 pm

دستت درد نکنه آقارضای عزیز
راستش آنقدر جواب ندادند دوستان ، که رفتم یک آپاچی هم خریدم . الآن خیلی خوشبختم . هم رادیسان 150 رو دارم و هم آپاچی رو ، که البته رادیسان رو رد خواهم کرد.
اختلافهاشون زیاد هست . به چند تاش اشاره می کنم . شاید به درد یک بنده خدائی مثل خودم بخوره .
1 - برخلاف انتظار کنترل آپاچی با وجود وزن 40 کیلو بیشترش چندان سخت تر از رادیسان نیست . کنترل رادیسان 125 هم از رادیسان 150 سخت تر هست ( هر دو را داشتم ) !
2 - از مصرف سوخت که چیزی نگم بهتر هست . مصرف رادیسان بطور خیلی خیلی جدی بالاتر هست .
3 - آلودگی رادیسان به مراتب بیشتر هست . هر دو را در پارکینگ سرپوشیده روشن می کنم . پس از چند دقیقه از شروع کار رادیسان احساس مرگ به آدم دست می ده .
4 - باک بنزین رادیسان باعث شده بود یک پیت 10 لیتری بخرم و هربار می رم پمپ بنزین اون رو هم پر کنم . چون رووم نمی شد هر روز توی پمپ باشم .
5 - یکبار که دو نفر سنگین وزن سوارش شدیم ( حدود 220 کیلو ) لاستیک عقب رو هر سنگ ریزه ای به گلگیر عقب گیر کرد و زنجیر شل شد و پایه های بست چراغ عقب هم شکست . خیلی با کیفیت ساخته شده لامذهب .
6 - فکر می کردم چراغهاش خیلی خوبه . چون چراغهای آپاچی رو ندیده بودم .
7 - وقتی کسی که سبک وزن هست رو ترک سوار رادیسان کنید ، بدلیل لیز بودن صندلی مرتبا در حال لیز خوردن به چپ و راست و جلو و عقب هست و در نتیجه مرتب می خواد وضعیتش رو اصلاح کنه و تعادل موتور رو به هم بزنه . صندلی آپاچی چسب ناک است و کسی روی آن تکان نمی خورد .
8 - نرمی آپاچی تو چاله پوله ها اصلا چیز دیگریست .
9 - ترمزهای آپاچی بخصوص ترمز دیسکی عقب به مراتب بهتر است . بنظر می رسد ترمز عقب رادیسان را باید پس از هر ترمز رگلاژ کرد .
10 - دنده های آپاچی بسیار نرم تر است . که البته با توجه به بی کلاج بودن رادیسان کاملا طبیعیست .
11 - آپاچی ( حتی نیو و تحویلی نیمه دوم 94 که لاستیکهای ظاهرا بهتری دارد ) به راحتی در باران لیز می خورد . بخصوص لاستیک عقب در روی خط کشی ها .
12 - سبد جلوی رادیسان ، اصلا چیز دیگریست . واقعا عالیست و در هیچ موتور غیر ویوی وچود ندارد .
13 - راندن رادیسان در ترافیک تهران و لای ماشینها بسیار ساده تر است .
14 - تا سرعت 10 کیلومتر در ساعت رادیسان راحتتر است و از آن بیشتر آپاچی .
15 - صدای تلق و تلوق ( کمک فنر و غیره ) در آپاچی اصولا دیده نمی شود .
16 - با رادیسان جرات نکردم بیش از 60 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرم . گرچه مشخص است که می تواند خیلی بیشتر برود . به آپاچی که گاز می دهی می رود بالای 70 .
17 - ترک سوار آپاچی طبقه دوم نشسته و حتی با قد 180 بنده پایش به زمین نمی رسد .
18 - آئینه های آپاچی بسیار بهتر است .
19 - محل قرارگیری سوئیچ رادیسان و قفل فرمانش بسیار بهتر است و قفل فرمان بسیار جان دارتر به نظر می رسد .
20 - اون داشبورد زیر صندلی رادیسان واقعا حرف ندارد .
21 - در بغل آپاچی ( جاباطری / محل دستگیره بلند کننده صندلی ) واقعا مزخرف است .
22 - راهنمای آپاچی بسیار خوب کار می کند و آن صدای گوش خراش رادیسان را ندارد .
23 - تکلیف صندلی راننده و ترک در آپاچی کاملا مشخص و عملا جداست . درست برخلاف رادیسان .
24 - صدای بوق و صدای اگزوز آپاچی زیباتر است .
25 - رادیسان از نظر کیفیت قطعات نسبت به آپاچی دقیقا نظیر اسباب بازی هست .
26 - باک زاپاس آپاچی ( که رادیسان فاقد آن است ) نجات بخش زندگی انسان است .
27 - به رادیسان می توانید به راحتی مثل یک وانت بار بزنید . جا برای همه چیز دارد . اصلا موتورسیکلت باری است .
28 - چراغ استوپ ( معروف به پلیسی ) آپاچی چیز جالبیست . درست مثل چراغ فقط پشت آمپرش . هیچکدام را رادیسان ندارد .
29 - با توجه به تعداد واقعا زیاد آپاچی های موجود در خیابان ، احتمالا قطعاتش بسیار فراوان تر است .
30 - آپاچی موتور موتورسواریست که از راندن موتور لذت می برد . رادیسان مناسب کسانیست که ناچارند از موتور استفاده کنند .
این موارد همینطوری به نظرم رسید
موفق باشد
santana
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 99
تاریخ عضویت: دوشنبه 5 بهمن 1388, 11:11 am
نوع خودرو: XANTIA1.8،BMW320

پست یک‌شنبه 5 اردیبهشت 1395, 5:30 am

با سلام خدمت دوستان
مشکل من پمپ ترمز چرخ عقب هست که وقتی هوا گرم باشه یا چند بار ترمز بزنم که لنتها کمی داغ بشه خود بخود پدال زیر پا سفت میشه ولنتها درگیر شده وموتور را میگیرن، چندین بار هواگیری هم کردم ولی نتیجه نداشت ووقتی این حالت پیش میاد باید پیچ هواگیری را باز کنم ودوباره ببندم تا لنتها آزاد بشه.
لطفاًدوستان راهنمایی کنید
نمایه کاربر
Simiak
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 95
تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 شهریور 1394, 7:18 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست یک‌شنبه 5 اردیبهشت 1395, 8:20 pm

داخل پمپ ترمز ( متصل به دسته ترمز جلو و یا به پدال ترمز عقب ) فنری وجود دارد که وظیفه آن بازگرداندن دسته یا پدال به سرجای خود است . درصورت آسیب دیدن این فنر احتمالا اتفاقی مشابه آنچه فرمودید پیش خواهد آمد. یعنی پس از چند بار ترمز گرفتن و کمی داغ شدن روغن و مجموعه ترمز و پکینگ های مربوط و افزایش چسبندگی آنها به سیلندرهای خود ، قدرت فنر برای بازگرداندن دسته / پدال به حالت اول کافی نخواهد بود .
ولی پیش از ور رفتن با این بخشها ظرفی را زیر سوراخ هواگیری ترمز مربوط قرار دهید ( معمولا باید شلنگی به سر سوراخ خروجی متصل فرمائید ) و پس از شل کردن پیچ هواگیری مکرر ترمز بزنید تا مقدار زیادی روغن تخلیه شود و مرتب هم روغن جمع شده در ظرف را به داخل مخزن روغن ترمز بریزید تا خالی نشود . به این ترتیب احتمال خروج هوای موجود در لوله ها و شلنگ های ترمز هم پدید می آید و شاید کارساز باشد .
خوشحال می شوم که نتیجه نهائی را در اینجا درج فرمائید .
نمایه کاربر
dehghani_a
شروع حركت
پست: 38
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 8 شهریور 1388, 1:53 pm
نوع خودرو: پیژو 206 مدل 83

پست شنبه 11 اردیبهشت 1395, 11:04 am

با سلام خدمت دوستان. من یه باکسر 150 دست دوم 1391 خریدم. (دوروز پیش) موتور خوبی هست. از دست گرفتم. از اول دست خودش بوده. اگه برای نگهداریش نکته خاصی لازمه لطفا راهنماییم کنین. موتور تقریبا راه نمیره. تا 70 تا خوب میره. بعدش هم خوب گاز میخوره ولی راه نمیره . انگار صفحه نداشته باشه. نمیدونم واقعا صفحه نداره یا همینه سرعتش. ترمز نداره . مخصوصا عقبش. یارو میگفت لنتش رو تازه انداخته. آیا ترمزش همینه یا دروغ گفته. همین. اگه نکته ای دارین بهم بگین لطفا
pioneer deh 9450
pioneer ts 6980 دزد برد الان Kadence 691
pioneer 307 - d2 دزد اینم برد الان اینفینیتی 1260
کامپوننت اینفینیتی 62.5i
Infinity Reference 7540a

بازگشت به “كلوپ آزاد و مباحث فنی و تخصصی موتور سيكلت Motorcycle”