قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

<< سوالات فني متفرقه مربوط به انواع موتور سيكلت >>

مدیر انجمن: رضا عمراني

Mamolex.ditiling
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 20 اردیبهشت 1399, 10:21 pm
نوع خودرو: 405

پست شنبه 20 اردیبهشت 1399, 11:01 pm

سلام خسته نباشید
دوستان و ادمین جان یه سوال داشتم
من یه پالس ۲۲۰خفاشی دارم
فیلر شل میکنه و سرعتش بیشتر ۱۱۰نمیره
لطفا راهنمایی کنید باید چیکار کنم
و اگر میشه بگین میشه تقویتش کرد اگه میشه تا چه حد
با تشکر خدمت دوستان و اساتید :who:

-- ادغام شد --

دوستان کسی میدونه چطوری پالس ۲۲۰تقویت میشه و تا چه حد میشه تقویت کرد و لوازمشو کدوم سایت بخرم
amir1202
پست: 1
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 26 تیر 1399, 8:01 pm
نوع خودرو: پالس ۱۸۰

پست پنج‌شنبه 26 تیر 1399, 8:12 pm

سلام دوستان من چند وقتیه به سرم زده موتور پالس ۱۸۰ رو تبدیل به ۲۲۰ کنم و ارتقاش بدم
از چند نفر سوال کردم جواب های مختلف گرفتم
طی تحقیقی که کردم گیربوس ها یکیه و شاتون پالس ۲۲۰ ۴ میلیمتر بلند تره ولی هنوز نمیدونم که میلنگ هاشون باهم متفاوته یا نه
پرسیدم از موتور ساز گفتم میشه بلوک ۱۸۰ تراش داد و بوش زد تا پیستون بزرگتر بندازی گفت میشه ولی موتورت داغ میکنه سوالی که دارم
اگه اویل پمپ عوض بشه و سیستم رادیاتور روغنو راه بندازم بازم داغ میکنه موتور یا نه
لطفا دوستانی که اطلاعات دارن یا این کارو انجام دادن منو راهنمایی کنن ممنون میشم
Mahmood4051
پست: 1
تاریخ عضویت: جمعه 10 مرداد 1399, 9:15 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست جمعه 10 مرداد 1399, 9:28 am

سلام دوستان
من تازه یه موتور 250 فلات گرفتم.الان دیدم از رو سرسیلندرش یه پیچ اومده بیرون و از اونجا روغن میریزه .
منم درش اوردم وای الان دگ جاش نمیره

کسی میتونه کمک کنه؟
Motor takht
پست: 2
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 19 مرداد 1399, 2:43 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست یک‌شنبه 19 مرداد 1399, 3:01 pm

سلام دوستان دوشاخ تنه موتورم رو خودم عوض کردم بعد پیچش رو هم تا آخر سفت کردم حالا سوالم اینه آیا درسته که سفتش کردم یا باید آزاد باشد چون یک مقدار فضای خالی داشت دو تا واشر گذاشتم تا کیپ بشه بعد پیچ رو سفت کردم لطفا راهنمایی کنید که بستنش به صورت صحیح چگونه است
Alizadehali
پست: 1
تاریخ عضویت: دوشنبه 20 مرداد 1399, 5:06 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست دوشنبه 20 مرداد 1399, 5:15 am

با سلام من یه موتور وسپا ایتالیایی مدل 72دارم قرمز رنگ کلا پنج شش سال کار کرده خوابیده تو پارکینگ خونه .
میخوام دوباره اور حالش کنم .نیاز به تعمیر داره با وجود اینکه سمنان هستم و مکانیک تخصصی این موتور گیر نمیاد .لطفا راهنمایی بفرمایبد .
Motor takht
پست: 2
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 19 مرداد 1399, 2:43 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست دوشنبه 20 مرداد 1399, 10:35 am

AVENGER1600 نوشته شده:
جمعه 25 بهمن 1398, 3:53 pm
سلام،من تازه عضو تایپیک تاک شدم و واقعا عالیه،یک سوال از اساتید محترم داشتم،من یک طرح سی جی 125مدل 1385دارم ،زمانی که با موتور تخته گاز می رم و بعدش وقتی گاز را کم میکنم موتور شروع به ریپ زدن میکنه و وقتی کلاچ را میگیرم به موتور ی حالت خفگی دست میده و خاموش میشه،بعد ده دقیقه با یک هندل روشن میشه،مشکلش کجاست؟در ضمن خودمم فنی هستم و تازه تعمیرش کردم،دستگاه برقشم مال سی دی آیه،ولی کاربراتور سالهاست دست نخورده ممکنه از اون باشه؟

سلام بله مطمئنا به دلیل خرابی یا کثیف بودن کاربراتور اینجوری ریپ میزند و خف میکند. ممنون میشم که شما هم سوال منو جواب بدید؟
نمایه کاربر
manoto159
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 724
تاریخ عضویت: دوشنبه 5 مرداد 1388, 5:01 am
نوع خودرو: فعلا برلیانس c3
محل اقامت: تهران

پست دوشنبه 21 مهر 1399, 7:56 am

سلام به دوستان محترم . من طرح ویو پیشرو 150 دارم . تو حالت درجا موتور که کار میکنه ( خلاص یا تو دنده باشه ) وقتی فرمون و چپ و راست میکنم موتور خفه میکنه و خاموش میشه . میدونید علتش چیه ؟؟ ممنون .
نمایه کاربر
نائینی
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 429
تاریخ عضویت: دوشنبه 12 اسفند 1387, 8:19 pm
Like شده: 74 بار

پست دوشنبه 21 مهر 1399, 5:08 pm

manoto159 نوشته شده:
دوشنبه 21 مهر 1399, 7:56 am
سلام به دوستان محترم . من طرح ویو پیشرو 150 دارم . تو حالت درجا موتور که کار میکنه ( خلاص یا تو دنده باشه ) وقتی فرمون و چپ و راست میکنم موتور خفه میکنه و خاموش میشه . میدونید علتش چیه ؟؟ ممنون .
سلام
احتمالا سیم کشی سوئیچ در قسمتی قطع شدگی داشته باشد. مسیر سیم ها را از زیر اتصالهای کلید به بعد بررسی کنید.
موفق باشید.
رسول خدا (صلّی الله علیه وآله):
مدارا کردن با مردم نیمى از ایمان است و ملاطفت با آنان نیمى از زندگی.
کافی، ج 2، ص 117
نمایه کاربر
manoto159
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 724
تاریخ عضویت: دوشنبه 5 مرداد 1388, 5:01 am
نوع خودرو: فعلا برلیانس c3
محل اقامت: تهران

پست چهارشنبه 30 مهر 1399, 8:04 am

سلام مجدد . اون مشکلم حل شد . جهت اطلاع بگم شاید به درد کسی بخوره . این مدل موتور چون دردگیر داره ، اتصال سیم به دستگاه مرکزی دزدگیر لحظه ای قطع میشد و باعث میشد موتور خاموش بشه ، که امتحان کردم بدون اون دستگاه اصلا موتور روشن نمیشد .
حالا یه مشکل دیگه ، صبح ها که موتور هنوز سرده و داغ نکرده ، موقع حرکت و تعویض دنده هیچ مشکلی باهاش ندارم . اما یخورده که تو ترافیک میافتم ، زمان تعویض دنده اگر یخورده کم گاز برم یا حالت دنده مرده برم ، کل موتور به لرزش میافته . خودم احتمال صفحه رو میدم که تموم شده . آیا میتونه مشکل دیگه ای داشته باشه ؟ ممنون .

بازگشت به “كلوپ آزاد و مباحث فنی و تخصصی موتور سيكلت Motorcycle”