قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تیونینگ موتور سیکلت

مدیر انجمن: رضا عمراني

نمایه کاربر
tt2
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 307
تاریخ عضویت: جمعه 8 مهر 1390, 8:21 pm
نوع خودرو: honda dio
محل اقامت: hadi....tehran city 21

پست شنبه 4 آذر 1391, 11:56 am

دوستان در مورد نصب توربو اطلاعاتی دارن....

تصویر
هادی ....در حال جذب موستانگ 1967
نمایه کاربر
jim-kx2
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 699
تاریخ عضویت: چهارشنبه 22 آبان 1387, 11:37 pm

پست دوشنبه 6 آذر 1391, 12:03 am

مهمترین مساله در نصب توربو ..برسی میزان تحمل قطعات موتور در برابر فشار اضافی تحمیل شده هست
نمایه کاربر
tt2
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 307
تاریخ عضویت: جمعه 8 مهر 1390, 8:21 pm
نوع خودرو: honda dio
محل اقامت: hadi....tehran city 21

پست دوشنبه 6 آذر 1391, 9:13 am

jim-kx2 نوشته شده:مهمترین مساله در نصب توربو ..برسی میزان تحمل قطعات موتور در برابر فشار اضافی تحمیل شده هست
درسته..از سر تا ته باید تقویت شه...حالا ما می خواهیم تربو برقی نصب کنیم....کاربراتور چه جوری برا ی هوای که زیاد شده تنظیم کنیم...
هادی ....در حال جذب موستانگ 1967
نمایه کاربر
ميثم1985
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 312
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1391, 9:00 pm
نوع خودرو: KLR250_KDX250_YZF450
محل اقامت: ساري_شاهي

پست دوشنبه 6 آذر 1391, 3:26 pm

توربو برقي؟؟؟
توربوشارژر توسط دود خروجي از اگزوز به گردش در مياد. در دورهاي پايين كه فشار دود اگزوز كمه عملا كارايي نداره و تازه از دورهاي مياني موتور به بالا كارشو آغاز ميكنه. بهمين دليل است كه موتورهاي توربوشارژ در دورهاي پايين عملكرد ضعيفي دارن.
سوپر شارژر كاري به اگزوز نداره و انرژي خودشو توسط تسمه از ميللنگ ميگيره و هوا رو با فشار بداخل موتور هدايت ميكنه و در تمامي دورها كار ميكنه. بهمين دليله كه موتورهاي سوپرشارژ مصرف سوخت بسيار بالايي دارن.

---- اضافه شده در تاریخ 6 آذر 1391, 19:54 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

تصویر
تصویر

---- اضافه شده در تاریخ 6 آذر 1391, 20:43 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

تصویر
انسان تازمانيكه فكرميكند خام است تلاش ميكند براي پخته شدن! و همين كه احساس كرد پخته شده است شروع ميكند به پوسيدن
mehran02
شروع حركت
پست: 41
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 18 مهر 1391, 12:56 pm
نوع خودرو: 206
محل اقامت: گرمسار

پست چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392, 4:14 pm

با سلام
تاپیکو خوندم ولی بیشتر مباحث ربطی به موضوع اصلی نداشت
آره میشه موتور معمولی رو هم تیون کرد تا شتاب بالاتر و سرعت بیشتر حدودِ 140 تا داشت
به این تاپیک سر بزنید ،البته تازه اول راهیم :
viewtopic.php?f=124&t=83134&start=10
206
¥ bermoda ¥
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 55
تاریخ عضویت: جمعه 9 تیر 1391, 12:44 pm
نوع خودرو: پالس200
محل اقامت: امل

پست سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1392, 5:42 am

سلام دوستان دلم ميخاداگزوز پالسمو(200)عوض كنم راستش چون امل زندگي ميكنم وكسي وندارم ميخام باكمك شما اگزوزو خالي كنم پشم شيششه و...رودربيارم منتهي موندم براي بستنش چنجاگشتم كه پرچ مث خودشو بزنم كه گير نياوردم موندم چه كنم اصلافايده اي داره؟؟؟؟؟؟؟ عواقبش چي؟؟؟؟؟؟
حالادوستان باتجربه كمك كنن منم تو تمام مراحل عكس ميگيرم تا دوستان هم استفاده كنن
راستش ميخام كاراي ديگه ام كنم كه موتورم 150تا روبره :wink2: مطمعنم كه شدنيه اگه دوستان كمك كنن
نمایه کاربر
عليرضا مقدم
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 612
تاریخ عضویت: شنبه 20 شهریور 1389, 2:09 am

پست سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1392, 8:49 am

دوست من . اگر از هر موتوري به اندازه توانش توقع داشته باشيد هم براي خودتون بهتره هم براي موتورسيكلت
مطمئن باشيد هيچ چيزي بي حكمت نيست . مخصوصا كات داخل اگزوز . كلي روش تحقيق و بررسي و سپس تائيد شده
بهش دست نزنيد خيلي بهتره . گازهاي خروجي اگر تعادل طبيعي خودش را از دست بده و زود يا دير تخليه بشه يعني ضرر مستقيم براي موتور
در ضمن شكا داريد اگزوز پالس فابريك رو دست ميزنيد كه خيلي حيفه
شدنش كه شدنيه اما همه چيز سرعت نيست . شما ميتونيد از اگزوزهاي استاندارد با صداهاي مختلف كه در بازار موجوده استفاده كنيد . بهتره
¥ bermoda ¥
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 55
تاریخ عضویت: جمعه 9 تیر 1391, 12:44 pm
نوع خودرو: پالس200
محل اقامت: امل

پست چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392, 12:07 pm

فرمايش شما متين اماميدونم اين پالس چون اولين موتوري بود كه راه رو براي موتوراي ديكه واسه ورود به بازار هموار كرد همون اولا بخاطر شتابو سرعت ميخاستن جلوشو بگيرن پس درنتيجه شركت هم قبل يابدش همنوپيش بيني كرده وتقيراتي تو موتوربكاربرده (مث نصب محدود كننده سرعت( سنسور) ) من فقط ميخام به حالت اولش برگرده اخه خداي 125تا واس پالس 200كم نيس؟
راسي اگزوز دوستان چي پيش نهاد ميكنن؟
نمایه کاربر
mehrdad matrook
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 215
تاریخ عضویت: دوشنبه 13 مهر 1388, 4:36 am
نوع خودرو: Honda
محل اقامت: پایتخت

پست چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392, 4:14 pm

sina_vek نوشته شده:
suzuki x7 نوشته شده:برای تغییر صدای اگزوز چه کاری میشه کرد؟
توی اگزوزتو بده خالی کنن
روی cg 125 یکی از دوستان من اینکارو کرده ولی صداش زیاد جالب نبود رفت یه اگزوز نو خرید
بازم اگه خواستی باید لوله اگزوزت رو برش بدی و یه فیلتر توشه اونو در میاری و دوباره اگزوز رو جوش .
ببر یه موتور سازی بگو میخوام اگزوزم رو شکاری کنم

---- اضافه شده در تاریخ چهارشنبه اردیبهشت 25, 92 8:48 pm ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

دوستان چند روزه به فکر افتادم یه بک فایر روی موتورم ببندم !
میدونم خیلی مشکله ولی اگه بشه واقعا جالبه .
اگه کسی ایده ای داره بگه .
توی یه تابیک یه دوستی کاربرات روغن بسته بود ! به نظرم اونم ایده جالبی هست
نمایه کاربر
عليرضا مقدم
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 612
تاریخ عضویت: شنبه 20 شهریور 1389, 2:09 am

پست جمعه 27 اردیبهشت 1392, 9:05 am

از سرعت 125 كيلومتر در ساعت بيشتر " با اين موتورها واقعا خطرناكه....

ميشه تيونينگ كرد باهاش 170 تا هم بري اما به چه قيمتي ؟؟
براي تجربه سرعت هاي بالا موتورهاي مخصوصي هست... (سنگين)

بازگشت به “كلوپ آزاد و مباحث فنی و تخصصی موتور سيكلت Motorcycle”