قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

شاسی و بدنه موتور سیکلت

مدیر انجمن: رضا عمراني

نمایه کاربر
hamidlovely0098
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 301
تاریخ عضویت: شنبه 4 تیر 1390, 9:01 am
نوع خودرو: lifan620
محل اقامت: قم

پست دوشنبه 5 دی 1390, 8:31 am

سلام دوست عزیز

این جاهایی رو که توی عکس مشخص کردم (جاهایی که کمک به موتور وصل میشه) عکسش رو بزار تا ببینم کدوم ورش بهت را میده که اضافش کنی

کمکت یه سره از تنه یه دوشاخت وصل میشه؟

اگه چیز دیگه ای هم داره کمکت رو ببند بعد از تمام زوایا ازش عکس بگیر

تصویر

عکس هات رو هم بانام انگلیسی سیو کن

---- اضافه شده در تاریخ 5 دی 1390, 13:10 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

اين عکس هارو ببين شايد بيخيال شدي

اين عکس ها براي زمانيه که شاسي رو نداده بودم بالا و کلي با موتور حال ميکردم
البته الآن جور ديگه اي باهاش حال ميکنم!!

http://upload.tuningtalk.com/upload/100_2763_resize.JPG



اينجا هايي رو که مشخص کردم ميبيني؟
شيب اينجاها 75 درجه هست که براي پايين اومدن با دوچرخه طراحي شده که من باموتور البته 2ترک ازشون بالا ميرفتم
بعضي وقت ها ازعقب که دور ميگرفتم با دنده 3 هم موتور خيلي راحت بالا ميرفت


http://upload.tuningtalk.com/upload/100_2764_resize.JPG


البته شما اگه خواستي از اين کارابکني بهتره بهم بگي تا يکم برات در مورد نهوه پايين اومدن و.... برات يه توضيح مختصري بدم تا بعدا به مشکل نخوري




من با موتور300کيلويي (البته با وزن خودم) پرش هم ميزدم!


تصویر


تصویر


اصلا بهت توصيه نميکنم که اين کار رو باموتورت بکني


و در آخر هم 4شنبه سوري که حتي پليس ها هم بهمون احترام ميگذاشتند!!!
ما هم کلي حال ميکرديم و به خ ..ر..ي..ت.. شون ميخنديديم

http://upload.tuningtalk.com/upload/DSC014450.jpg
--------------------------------------------
http://hamidlovely0098.blogfa.com/
نمایه کاربر
g838698
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: دوشنبه 5 اردیبهشت 1390, 7:49 am
نوع خودرو: pk & gy 200
محل اقامت: شیراز

پست سه‌شنبه 6 دی 1390, 3:46 pm

سلام
اقا محمد خیلی خیلی شرمندتونم :-o

http://upload.tuningtalk.com/upload/hibal.JPG


راسی اگه میشه بگید کجاهای شاسیشون ضعیف تر هست وبیشتر بهش فشار میاد


مرسی
سرم را نه ظلم می تواند خم کند ، نه مرگ ، نه ترس ،سرم فقط برای بوسیدن دست های تو خم می شود مادر
نمایه کاربر
hamidlovely0098
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 301
تاریخ عضویت: شنبه 4 تیر 1390, 9:01 am
نوع خودرو: lifan620
محل اقامت: قم

پست چهارشنبه 7 دی 1390, 8:23 am

سلام پسر خوب اسم من حمیده نه محمد :div:

بانتیجه گیری که من از عکسات کردم راحت ترین راه اینه که اون پایین کمکت رو یه قطعه دیگه عین خودش جوش بدی
توی عکی برات معلوم کردم


تصویر

ولی این تمام ماجرا نیست
شما قبل از اینکه کمکت رو دستکاری کنی اول دوشاخ عقبت رو کامل ببند
بعدش بالای کمک (جایی که کمک به تنه وصل میشه) رو جابنداز
بعد ببین پایین کمکت چقدر راه میده تا اضافش کنی یعنی پایین کمکت رو با قطعات هم تراز کن بعد تاجایی که میتونی ارتفاع رو زیاد کن ببین فاصله بین پایین کمک به قطعاتش چقدر میشه

اینم بگم که باید حواست به سیستم ترمز و..... هم باشه که با بالا بردن ارتفاع ممکنه به مشکل بخورن



در مورد جا هایی از موتور که معمولا فشار روشون زیاده و به وفور دیدم که میشکنن این جاهایی هست که توی عکس با خط سیاه و سفید مشخص کردم

جاهایی که به سیاه مشخص کردم بیشترین فشار روشونه

جاهایی رو هم که با شفید مشخص کردم در درجه بعدی در معرض فشار هستن


تصویر


اینم بگم که تا وقتی که جایی از تنه موتورت آسیب ندیده بهش دست نزن
چون اگه بخوای تقویتش کنی با فشاری که جوش دادن به آلیاژ بدنه میاره اون رو خشک میکنه وباعث میشه که بالا و پایین محل جوش شکننده بشه وبا کمترین ضربه ای میشکنه

---- اضافه شده در تاریخ 7 دی 1390, 12:56 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

راستی من هنوز اسم تو رو نمیدونم :gun:
--------------------------------------------
http://hamidlovely0098.blogfa.com/
نمایه کاربر
g838698
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: دوشنبه 5 اردیبهشت 1390, 7:49 am
نوع خودرو: pk & gy 200
محل اقامت: شیراز

پست پنج‌شنبه 8 دی 1390, 9:49 am

مرسی اقا محمد ببخشید آقا حمید :smile:


نوکرتم اقا حمید اسمم رضا


راستشو بخوای بخاطر ترک کچولویی که کنار تنه افتاده میخوام جوش کاریش کنم

هنوزم موندم که جوشه برق ( جوش درو پنجره ) بدم یا برم پیشه صاف کاریا و جوشه کاربید بدم


بازم مرسی اقا حمید
سرم را نه ظلم می تواند خم کند ، نه مرگ ، نه ترس ،سرم فقط برای بوسیدن دست های تو خم می شود مادر
نمایه کاربر
hamidlovely0098
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 301
تاریخ عضویت: شنبه 4 تیر 1390, 9:01 am
نوع خودرو: lifan620
محل اقامت: قم

پست جمعه 9 دی 1390, 1:17 pm

سلام رضا جان :git:

اون ترک رو اول کاملا جابنداز(جوری میزونش کن که مثل اولش بشه)

بعدش با جوش برق آمپر پایین ترمیمش کن حواست رو جمع کن که تنه موتورت خیلی داغ نشه چون استحکامش رو از دست میده(یه موقع آب روش نریزی بزار بعد از جوشکاری خودش خنک بشه)

اصلا طرف کاربیت نرو چون برای جوش کاربیت باید آلیاژ موتورت تا حد ذوب شدن داغ بشه که در اون صورت باید فاتحه تنه موتورت رو باید بخونی :-x
--------------------------------------------
http://hamidlovely0098.blogfa.com/
نمایه کاربر
hamidlovely0098
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 301
تاریخ عضویت: شنبه 4 تیر 1390, 9:01 am
نوع خودرو: lifan620
محل اقامت: قم

پست سه‌شنبه 13 دی 1390, 8:37 am

سلام رضا جان :git:
مشکبت حل شد؟ :da:
تونستی ارتفاع رو زیاد کنی؟ :fly:
اگه ارتفاع رو زیاد کردی بگو تا چند مورد هم برای کمک جلو بهت بگم
چون وقتی ارتفاع رو زیاد میکنی فشار روی کمک های جلو خیلی زیاد میشه :chol:
(کمک های جلو موتورت رو هم باید تقویت کنی باید تقویت کنی) :-x
--------------------------------------------
http://hamidlovely0098.blogfa.com/
نمایه کاربر
g838698
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: دوشنبه 5 اردیبهشت 1390, 7:49 am
نوع خودرو: pk & gy 200
محل اقامت: شیراز

پست سه‌شنبه 13 دی 1390, 3:45 pm

سلام اقا حمید
والا قرار شد بگید چطور ارتفاع رو ببرم بالا :sad:

هنوز شاسیو جوش ندادم . یعنی دستاگشو گیر نیاوردم

میترسم جوشه برق بدنشو بخوره . . .
سرم را نه ظلم می تواند خم کند ، نه مرگ ، نه ترس ،سرم فقط برای بوسیدن دست های تو خم می شود مادر
نمایه کاربر
hamidlovely0098
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 301
تاریخ عضویت: شنبه 4 تیر 1390, 9:01 am
نوع خودرو: lifan620
محل اقامت: قم

پست چهارشنبه 14 دی 1390, 12:26 pm

سلام رضا جان
این همه برات توضیح دادم تازه میگی چجوری ارتفاع رو زیاد کنم :(
نترس جوش برق آمپرپایین (از اونایی که باهاش لوله های گاز رو جوش میدن) با سیم جوش 2 استفاده کن هیچیش نمیشه :box: من خودم تمام پایین تنه و دسته موتور رو جوش دادم :cool:
--------------------------------------------
http://hamidlovely0098.blogfa.com/
نمایه کاربر
g838698
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: دوشنبه 5 اردیبهشت 1390, 7:49 am
نوع خودرو: pk & gy 200
محل اقامت: شیراز

پست چهارشنبه 14 دی 1390, 1:06 pm

سلام اقا حمید

اخ ببخشید یه قسمتیشو نخونده بودم
ببخشید

پس یه قطعه شبیه به قسمت پایینی جوش بدم بعد بزارمش رو کار تا شاسی بالا بیاد درست میگم؟؟؟؟؟؟

---- اضافه شده در تاریخ 14 دی 1390, 17:45 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

راسی این دوشاخ یکم کج نیست یا اینکه باید همینجوری یاشه؟؟؟

تصویر
سرم را نه ظلم می تواند خم کند ، نه مرگ ، نه ترس ،سرم فقط برای بوسیدن دست های تو خم می شود مادر
نمایه کاربر
oz.rimz
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 270
تاریخ عضویت: شنبه 12 تیر 1389, 4:22 pm
نوع خودرو: 405 - santafe
محل اقامت: کاشان

پست پنج‌شنبه 15 دی 1390, 11:19 am

این شاسی باید همین جوری باشه احتمالا یه طرفش چیزی بوده که باید بیشتر جا براش میزاشتن
Low is a life style
Driving low cars & listening low bass musics

بازگشت به “كلوپ آزاد و مباحث فنی و تخصصی موتور سيكلت Motorcycle”