قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

افزایش حجم CDI125 به 200CC + تعویض گیربکس

مدیر انجمن: رضا عمراني

FARZAD-II
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 451
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 29 خرداد 1390, 8:44 am
نوع خودرو: pride
محل اقامت: bushehr

پست چهارشنبه 2 مرداد 1392, 7:52 am

سلام
دوستان در این تاپیک قصد دارم افزایش حجم cdi125 به 200 سی سی+ تغییر گیربکس+ تقویت سیستم برق و سوخت رسانی رو به اطلاع شما برسونم که اگر این سه مرحله رو انجام بدید میتونید به راحتی به سرعت 140 کیلومتر دسترسی پیدا کنید!!!
- در ابتدا جا داره به اطلاع دوستان برسونم که هزینه انجام این کار با توجه به مهارت و قطعاتی که خودتون احیانا داشته باشید متغییره ونمیشه که دقیق گفت چقدر خرجش میشه...
همون طور که در ابتدا گفتم این پروژه شامل سه مرحله است که من هر مرحله رو بصورت جداگانه همراه با تصویر خدمتون عرض میکنم.
نکته=اگه میخاید نتیجه نهایی رضایت بخش باشه باید این سه مرحله رو به طور کامل انجام بدید یعنی اگر شما فقط موتور رو 200 سی سی کنید یا گیربکس رو تغییر بدید این کار ها به تنهایی خنثی محسوب میشن و شما رو راضی نمیکنن...
1-لوازم مورد نیاز برای افزایش حجم به 200 سی سی
-1-سر سیلندر موتور 200+سوپاپ
تصویرتصویر
2-سیلندر+ پیستون
تصویرتصویرتصویر
3- میلنگ+ شاتون
تصویرتصویر
4- تراشکاری کارتل(ته انجین)
تصویر
خوب مورد 1 و 2 که توضیح خاصی ندارن... اما مورد 3 رو شما باید یه تغییری رو توش ایجاد کنید که به انجین 125 بخوره و اون هم تعویض بلبرینگ های دو سر میلنگ هست که باید براش بلبرنگ 125 بزارید( بلبرینگ+ میلنگ رو ببرید تراشکاری تو یه دقیقه براتون انجام میدن)
و اما مورد 4 همون طور که خودتون میدونید بوش سیلندر 200 نسب به 125 خیلی بزرگ تره پس توی ته انجیل 125 نمیره( بعضی از موتور ها جای بوششون رو پوسته بصورت فابریک گشاده پس نیازی به تراشکاری ندارن.)برای این کار هم باید به تراشکاری مراجعه کنید .
البته میل تایپ+ چهار تا پیچ نگه دارنده سیلندر سریلندر 200 هم باید بخرید...تصویر
خوب نصب این قطعات به جز اون نکاتی که در بالا گفتم چیز خاصی نداره حالا چه خودتون چه تعمیرگاه میتونه براحتی قطعات رو نصب کنید.
----------
2- تعویض گیربکس
شاید این سوال براتون پیش بیاد که منظورم از گیربکس چیه؟؟! خوب برای این سوالتون من عکس یه گیربکس رو میزارم تا درک مطالب براتون راحت تر باشه...
تصویرتصویرتصویر
همون طور که میدونید گیربکس ها متعددی برایCDI موجوده که از جمله=1-چهار دنده جلو-2- چهار دنده چرخشی-3- پنچ دنده جلو-4- پنچ دنده CB - و گیربکس شش دنده XL 125
من توی این طرح از گیربکس شش دنده XL بدلیل باز دهی بالا تر نسب به بقیه استفاده کردم...
نکته= در گیربکس XL چون اون شفتی که دنده ها روش سوارن از شافت چهار دنده و پنچ دنده بلند تر پس ما به پوسته کلاچ XL هم احتیاج داریم.
پوسته کلاچ XL 125
تصویرتصویر
خوب حالا میریم سراغ فوت کوزه گری!!!
تعویض گیربکس + افزایش حجم به تنهایی کارایی محسوسی ندارن پس بنایراین ما باید یه کاری کنیم که دور میلنگ با دوری ورودی به شافت گیربکس به ضریب بالاتری نسبت به قبل داره برسونیم...
قطعات لازم برای این کار
1- چرخ دنده رابط میلنگ به فلایول
تصویرتصویر
2-فلایول کلاچ
تصویر
3-اویل پمپ
تصویرتصویر
در نگاه اول این قطعات با قطعات اورجینال خود 125 فرقی نداره اما وقتی بیشتر دقت کنید میبینید چرخ دنده رابط میلنگ به کلاچ دو دندونه از فابریکیش بیشتره و همچنین فلایول کلاچ و اویل پمپ هم دو دونه از فابریک کم تر هستن...
با نصب این پکیچ ما در حقیقت کاری کردیم دنده پنج یا شش خودشون رو تو دور بالا نشون بدن...
اون سه قطعی هم که براتون گفتم با نام اکس الی معروفن اما اگه فروشنده متوجه نشد خودتون بهش بگید که چی میخواید(تعداد کم وزیاد بودن دندونه ها...)
نکته= دوستان حدالمقدور از گیربکس شش دنده استفاده کنید یا نهایتا پنج دنده... چهار دنده به هیچ عنوان پاسخ گوی نیاز شما نیست.
3=تقویت سیستم سوخت رسانی و برق
موارد مورد نیاز
1-کاربراتور پمپ شتاب دار
2-شمع سوزنی
3-استفاده از دیود(ترانزیستور) cdi اصلتصویرتصویر
4-سیم پیچی صحفه برق
خوب کاربراتور و شمع که نکته خاصی ندارن اما ترانزیستور باید حواستون باشه که اصلی باشه... دست دومش حدود 50 تومنه اما خدایش برق رو فوق العاده میکنه...
-------------
1 بعضی از دوستان امکان داره بگن خوب این چه کاری یک مرتبه بگو کل انجین رو عوض کنیم...در جواب این دوستان باید بگم که این کار چند تا مزایت داره اول اینکه هزینه کمتری نسبت به تعویض موتور داره2- شما اگه موتور 200 سی سی هم بخرید باز هم 140 نمیره و باید گیربکس و ... رو تعویض کنید3- با انجام این مراحل موتور شما یه گرگ در لباش میش تبدیل میشه و به راحتی میتونید با هر موتوری که خواستید کل بندازید....و مهم تر از همه موتور شما مدارکش همچنان معتبر میمونه(شماره تنه و انجین یکی هستن)
2- شاید در نگاه اول 140 سرعت زیادی نباشه اما همون طور که خودتون هم میدونید موتور های وطنی بعد از یه مدت 100 تا رو هم به زور میرن... راستی علاوه بر سرعت قدرت موتور هم بطرز چشم گیری افزایش پیدا میکنه و وقتی سوار موتور هستین احساس نمیکنین سوار 125 شدین...
امیدوارم سرتون رو درد نیاورده باشم.
نمایه کاربر
A&A
دنده 1
پست: 1343
تاریخ عضویت: دوشنبه 25 اردیبهشت 1391, 7:31 am
نوع خودرو: پی کی کوچولو + تیبا
محل اقامت: شـــیراز

پست جمعه 4 مرداد 1392, 2:18 pm

سلام دوست عزیز .. راجع به مطلب مفیدتون ممنون ..
ضمنا لینک عکسها مشکل دارن ..
هر وقت دیدی موندن و رفتنت فرقی نداره ، برو !
RezaComputer
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 153
تاریخ عضویت: شنبه 29 بهمن 1390, 5:45 pm
نوع خودرو: No Car

پست جمعه 4 مرداد 1392, 3:26 pm

میشه یه قیمتی بدید هزینه کلی منظورمه
FARZAD-II
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 451
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 29 خرداد 1390, 8:44 am
نوع خودرو: pride
محل اقامت: bushehr

پست جمعه 4 مرداد 1392, 3:58 pm

سلام دوست عزیز .. راجع به مطلب مفیدتون ممنون ..
ضمنا لینک عکسها مشکل دارن ..
ممنون که اطلاع دادید در اولین فرصت لینک ها اصلاح میکنم...
میشه یه قیمتی بدید هزینه کلی منظورمه
اگه خودتون بخواید انجین رو باز و بست کنید که یه چیز حدود 450 تومنی میشه در غیر این صورت باید هزینه
تعمیرگاه رو هم روش بزارید
RezaComputer
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 153
تاریخ عضویت: شنبه 29 بهمن 1390, 5:45 pm
نوع خودرو: No Car

پست جمعه 4 مرداد 1392, 6:11 pm

خب با توجه به این قطعات هندا 125 نظیر شاتون سر سیلندر اینا میمونه شاید این 450 تومن 200 تومنش قطعات قدیمی و سالمش پر کنه من یه هندا 86 دارم امروز انگشتمو زدم به لوله اگزوزش دیدم سیاه و کمی چرب هست زیاد نه میتونه علائم روغن سوزی باشه یا بخاطر کاربراتور دوده سیاه؟مهمولا روغنه موتور دیدر به دیر عوض میکنم دو ماه یکبار الته موتور زیاد نمیدونم

اگر دیدم روغن سوزی داره انجینشو تبدیل به 200 میکنم اگر موتور سازی دورست حسابی پیدا کنم
FARZAD-II
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 451
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 29 خرداد 1390, 8:44 am
نوع خودرو: pride
محل اقامت: bushehr

پست پنج‌شنبه 17 مرداد 1392, 12:52 pm

خب با توجه به این قطعات هندا 125 نظیر شاتون سر سیلندر اینا میمونه شاید این 450 تومن 200 تومنش قطعات قدیمی و سالمش پر کنه
دوست عزیز تمام قطعاتی که من در بالا خدمتتون عرض کردم از قبیل سیلندر-سر سیلندر - میلنگ و شاتون و... باید مال 200 باشه در غیر این صورت بهم دیگه نمیخورن...
------------------------------
دوستان من نتونستم جلوی خودم رو بگیرم و این موتور رو هم فروختم رفت!!! اما بجاش فورا یه انجین 250 سفارش دادم که امروز به دستم رسید...
تصویر
انجین فوق فکر کنم مال این موتور های سه چرخ باشه... قیمتش هم 1250 شد. تو جعبه خود انجین قطعاتی از قبیل
-کاربراتور- هندل و دنده - اتوماتیک استارت و شارزر چراغ و ترانزیستور- فیلتر کربن- موجود بود.
هنوز وقت نکردم انجین رو رو موتور نصب کنم... اما بمحض نصب و تست اطلاعات بیشتری رو بهتون میدم.
نمایه کاربر
حامد1
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 554
تاریخ عضویت: چهارشنبه 19 بهمن 1390, 4:43 pm
نوع خودرو: XL125.CPIsx250.Titan
محل اقامت: تهران

پست جمعه 18 مرداد 1392, 2:01 pm

خیلی عالیه دستت درد نکنه از اقدامات بعدیت ما رو بی خبر نذار
FARZAD-II
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 451
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 29 خرداد 1390, 8:44 am
نوع خودرو: pride
محل اقامت: bushehr

پست دوشنبه 21 مرداد 1392, 6:21 am

خوب این هم یه سری از عکس انجین...
تصویرتصویرتصویرتصویر
بعد از نصب
تصویر
-----------------
الان قدرت و شتاب موتور فوق العاده شده و تا خود ادم سوار نشه باور نمیکنه!!!
راستی مجبور شدم خمره های اگزوز رو مرخص کنم چون خیلی جون موتور رو میگرفت...
یه سری کار دیگه هم دارم روش انجام میدم که بعدا میام و خدمتتون عرض میکنم.
نمایه کاربر
rasool1370
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 128
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 شهریور 1391, 5:06 pm
نوع خودرو: cdi125
محل اقامت: ديار معين

پست چهارشنبه 30 مرداد 1392, 8:23 am

كارهي جالبي كرديد و لي با اين تغيرات من فكر كنم با يه دور زدن پيچ هاي موتور كه هيچ پيچ هاي خودتون هم باز بشه از بس ميلرزه تنه اين موتور هاي الان تحمل همين انجين 125 هم نداره چه برسه به 200 و 250
يه مورد ديگه اينكه فقط نبايد به فكر شتاب و سرعت بالا بود يه فكري هم بايد به حال ترمز هاي خسته اين موتور كرد كه خدايي نكرده كاري دست خودت ندي
و لطفا نا پديد نشيد و در مورد موتورتون و بقيه كار هاي كه كرديد به ما هم اطلاعات بديد با تشكر
ايستاده بميرد بهتر است تا روي زانو هايتان زندگي كنيد
كورش كبير
FARZAD-II
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 451
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 29 خرداد 1390, 8:44 am
نوع خودرو: pride
محل اقامت: bushehr

پست پنج‌شنبه 31 مرداد 1392, 6:57 am

كارهي جالبي كرديد و لي با اين تغيرات من فكر كنم با يه دور زدن پيچ هاي موتور كه هيچ پيچ هاي خودتون هم باز بشه از بس ميلرزه تنه اين موتور هاي الان تحمل همين انجين 125 هم نداره چه برسه به 200 و 250
يه مورد ديگه اينكه فقط نبايد به فكر شتاب و سرعت بالا بود يه فكري هم بايد به حال ترمز هاي خسته اين موتور كرد كه خدايي نكرده كاري دست خودت ندي
و لطفا نا پديد نشيد و در مورد موتورتون و بقيه كار هاي كه كرديد به ما هم اطلاعات بديد با تشكر
دوست عزیز جا داره در ابتدا بگم که هدف من از انجام این کار خالی کردن عقده سرعت یا ... نبوده و نیست. من تا بحال بیش از 4 تا AX-1 250 داشتم و 2 تا هم cb 400 و یک باندیت 250 و zzr 250 و... در Bikepics هم اسم من رو یه سرچ بزنید عکس همه رو میبنید و خلاصه من دیگه از موتور سنیگن خسته شدم و همون طور که در پست اول همین تایپیک هم گفتم قصد من از انجام این کار داشتن یه موتور با ظاهر معمولی اما با قدرت و شتاب قابل قبول هست.
در مورد پیچ ها هم تمام پیچ های نگه دارنده انجین رو پیچ ال المانی گذاشتم و به این سادگی ها باز نمیشه. اما در مورد لرزش باید بگم که اشتباه میکنید و حجم موتور ربطی به لرزش نداره و بیشتر به کیفیت انجین بر میگرده. بر مثال وقتی شما سوار یه CDI ژاپنی میشید میبیند که لرزش خیلی خیلی کمتری نسبت به موتور ها مونتاژ داخلی داره... البته بعضی از انجین های داخلی مثل پاژنگ 150 یه لرزش گیر میلنگ هم دارند که تا حدودی هم موثر هست. خود من بار ها برام پیش اومده بود وقتی گاز تخت با AX-1 میرفتم بقدری لرزش موتور کم بود که گاز موتور رو خالی و پر میکردم که نکنه موتور خاموش شده باشه...
- در ابتدا خود من هم تصور میکردم که این انجین لرزش زیادی داره اما در کمال نا باوری دیدم لرزشش حتی از انجین 125 خودش هم کمتره...
(در حال حاضر دارم رو ساخت یه منبع اگزوز برا ماشینم کار میکنم و کمتر وقت میکنم به موتور برسم)
فعلا کار خاصی رو موتور انجام ندادم و فقط برق کشی استارتش رو کردم چون هندلش خیلی سفت بود. از کاربراتور خودش هم زیاد راضی نیستم به همین دلیل یه کاربراتور XL 250 , و پالس 220 هم از پیش دوستام اوردم که بعدا روش امتحان میکنم هر کدوم بهتر جواب داد همون رو براش میزارم. :-P

بازگشت به “كلوپ آزاد و مباحث فنی و تخصصی موتور سيكلت Motorcycle”