قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

افزایش حجم CDI125 به 200CC + تعویض گیربکس

مدیر انجمن: رضا عمراني

mehdin
پست: 3
تاریخ عضویت: جمعه 8 دی 1396, 6:59 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست جمعه 8 دی 1396, 8:31 pm

125رو هم می توان300ccکرد
Zamany13811380
شروع حركت
پست: 26
تاریخ عضویت: دوشنبه 18 دی 1396, 10:23 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست دوشنبه 18 دی 1396, 10:50 am

سلام
دوستا من مطالب خوب ممنون ام
من قصد دارم یک موتور ۱۲۵cdi را تقویت کنم و کار هایی که می خوام کنم
۱نمی خوام سیلند تعویض شه می خوام ۱۲۵ باشه خودش را هم ۱۵۰تراش می کنم
۲سرسیلند را تعویض گی کنم ۲۰۰می زنم چهار سوپاپ اگه بتونم درست کنم
۳میلنگ ۲۰۰یا ۱۵۰ هر کدوم بهتر باشه استفاده می کنم
۴گریربکس هست که ۶دنده xlمی خوام بندازم ولی نمی دونم از کجا بخرم
اگه میشه ادرست یک مغاز را بدید قیمت اش را هم بگید
5تغییر خودرو های موتور خودروی جلو را ۱۳ یا اگه کو چیک تر باشه می ندازن و خودروی عقب را هم از همه بزرگ تر می ندازم تا هم تو دنده شیش بکشه و هم چنین قدرت بره بالا
فقط نمی دونم که پیستون ۱۵۰تراش برای ۱۲۵ کم یاب است نمی شه بجاش یه چیز دیگه استفاده کرد
و همچنین می خواستم ببینم چگونه سر سیلد را چهار سوپاپ می کننده اگه می شه عکس بزارید
نمایه کاربر
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1112
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 تیر 1388, 3:05 am
محل اقامت: تهران
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 19 دی 1396, 8:34 am

Zamany13811380 نوشته شده:
دوشنبه 18 دی 1396, 10:50 am
سلام
دوستا من مطالب خوب ممنون ام
من قصد دارم یک موتور ۱۲۵cdi را تقویت کنم و کار هایی که می خوام کنم
۱نمی خوام سیلند تعویض شه می خوام ۱۲۵ باشه خودش را هم ۱۵۰تراش می کنم
۲سرسیلند را تعویض گی کنم ۲۰۰می زنم چهار سوپاپ اگه بتونم درست کنم
۳میلنگ ۲۰۰یا ۱۵۰ هر کدوم بهتر باشه استفاده می کنم
۴گریربکس هست که ۶دنده xlمی خوام بندازم ولی نمی دونم از کجا بخرم
اگه میشه ادرست یک مغاز را بدید قیمت اش را هم بگید
5تغییر خودرو های موتور خودروی جلو را ۱۳ یا اگه کو چیک تر باشه می ندازن و خودروی عقب را هم از همه بزرگ تر می ندازم تا هم تو دنده شیش بکشه و هم چنین قدرت بره بالا
فقط نمی دونم که پیستون ۱۵۰تراش برای ۱۲۵ کم یاب است نمی شه بجاش یه چیز دیگه استفاده کرد
و همچنین می خواستم ببینم چگونه سر سیلد را چهار سوپاپ می کننده اگه می شه عکس بزارید
سلام.
اگر مطالب قبلی دوستاتن را خوانده باشید نتیجه میگیرید که با تراش سیلندر قدرت چندانی به موتور اضافه نمیشه .
اگر سیلندر شما 125 هست و میخواهید سر سیلندر 200 بندازید که احتمالا نتیجه منفی هم بگیرید !
اگر اطلاعات فنی کامل دارید برید دنبال این کارا و گرنه کلی هزینه میکنید و نتیجه دلخواه هم بدست نمیاد . خصوصا که تعمیرکارها هم اجرت های نامعقول میگیرن.
گیربکس 6 دنده هم گمرک ( تهران .میدان رازی) داره. ژاپنی دسته دوم حدود 400 و چینی نو حدود 150
از فکر 4 سوپاپ کردن سر سیلندر هندا 125 هم در بیا ! :smile:

من یه انجین تیتان 125 را 200 سی سی کردم . الان روی شاسی یه هارتفورد 200 انداختم و هنوز وقت نکردم کامل آب بند ی اش بکنم . همه چی عالی هست اما نمیدونم چرا انجین کمی لرزش داره ! البته اصلا صدای اضافه نداره . فقط یه نمه لرزش انجین 200 شده نسبت به تیتان 125 بیشتر هست . حالا یا بخاطر اینه که هنوز آب بندی نشده ، یا اینکه ایرادی در کار هست ... :wink:
Zamany13811380
شروع حركت
پست: 26
تاریخ عضویت: دوشنبه 18 دی 1396, 10:23 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست سه‌شنبه 19 دی 1396, 10:24 am

سلام
ممنون از مطلب مفید خوب من می خوام که یک ۱۲۵ عالی داشه باشم که با ۱۵۰ کرس بندازم واسه این کار چه می شه کرد هیچ راه حلی نداره
و در مورد چهار سوپاپ کردن سر سیلند کسی می تونه این کار را انجام بده برام هزینش را هم می دم
و یک سوال این که گیر بکس ۷دنده xlرا هم می تو نم بجای گیر بکس ۱۲۵ چهار دنده بندازم و قیمت اون چند هست
و یک سوال هم که دارم می خواستم ببینم میلنگ ۱۵۰یا ۲۰۰را می شه انداخت برای سیلند ۱۲۵ و منظور از کف تراش کردن چیه متوجه نشدم
و اگه میلنگ ۲۰۰بلند تر باشه از ۱۲۵ زیر سیلند واشر جم کنیم یا یچیزی دروست کرد و گذاشت زیر سیلند یک چیز هم هست می شه از میلنگ
Xl استفاده کرد به هندا می خوره
و یک سوال هم دارم که شنیدم می گن که روی پیستون دو جای رینگ بیشتر درست می کنن در بالا تر پیستون این کار شدنی و ارزش داره
و در انتخاب پیستون چه اسمی باشه و ارتفای پیستون زیاد باشه یا کم
خوب هست ممنون
نمایه کاربر
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1112
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 تیر 1388, 3:05 am
محل اقامت: تهران
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 19 دی 1396, 10:55 am

Zamany13811380 نوشته شده:
سه‌شنبه 19 دی 1396, 10:24 am
سلام
ممنون از مطلب مفید خوب من می خوام که یک ۱۲۵ عالی داشه باشم که با ۱۵۰ کرس بندازم واسه این کار چه می شه کرد هیچ راه حلی نداره
دوست عزیز موتورت چیه ؟ کم هزینه ترین و بهترین کار ، استفاده از کویل، کاربرات، شمع سوزنی ،ترانزیستور، دستگاه برق و ... هندا CDI ژاپنی هست .
و در مورد چهار سوپاپ کردن سر سیلند کسی می تونه این کار را انجام بده برام هزینش را هم می دم
تا اونجایی که من اطلاع دارم، تمام موتورهایی که چهار سوپاپ هستند، سیستم آنها زنجیر تایمی هست و در حالی که هندا 125 سیستمش تاپیتی هست . به نظر من که ارزش وقت و هزینه اش را نداره ...
و یک سوال این که گیر بکس ۷دنده xlرا هم می تو نم بجای گیر بکس ۱۲۵ چهار دنده بندازم و قیمت اون چند هست
منظورتان 6دنده بعلاوه یک دنده خلاص هست دیگه ! :smile: بله میشه اما بجز گیربکس باید ماهک، شانه ماهک ، غلطک ماهک و ... را هم مربوط به گیربکس 6 دنده بندازی. گیربکس 5 دنده بدون کوچکترین تغییری در پوسته کارتل جا میره اما گیربکس 6 دنده برای اینکه غلطک ماهک در جای مناسبی قرار بگیره باید یه سوراخ اضافه توی کارتل بزنی و غلاویز کنی . اگر به اون مرحله رسیدی عکسش را برات میزارم . قیمت گیربکس 6 دنده ژاپنی دسته دوم400 هزار تومان و 6 دنده چینی بی کیفیت حدود 150 هزار تومان هست .
و یک سوال هم که دارم می خواستم ببینم میلنگ ۱۵۰یا ۲۰۰را می شه انداخت برای سیلند ۱۲۵ و منظور از کف تراش کردن چیه متوجه نشدم
نه نمیشه مگر اینکه کف کارتل را تراش داد تا وزنه کفی میللنگ گیر نکنه که من شخصا توصیه نمیکنم .
و اگه میلنگ ۲۰۰بلند تر باشه از ۱۲۵ زیر سیلند واشر جم کنیم یا یچیزی دروست کرد و گذاشت زیر سیلند
شاید این کار شدنی باشه اما اصولی نیست و یه جایی تو فشار گند میزنه به تمام زحماتت ...
یک چیز هم هست می شه از میلنگ Xl استفاده کرد به هندا می خوره
نه نمیشه . میلینگ ایکس ال زنجیر تایمی هست در حالیکه میللنگ هندا تاپیتی هست . در ضمن پوسته های اونها بهم نمیخوره .
و یک سوال هم دارم که شنیدم می گن که روی پیستون دو جای رینگ بیشتر درست می کنن در بالا تر پیستون این کار شدنی و ارزش داره
من نه شنیدم . نه دیدم ! :(
و در انتخاب پیستون چه اسمی باشه و ارتفای پیستون زیاد باشه یا کم
معمولا تو بازار مارک رپیدو، لیزر، تکنیک و ... هست . اما اگه بتونی پیستون ژاپنی گیر بیاری یا الااقل تایوانی ، مثل هارتفورد که عالی میشه
خوب هست ممنون
Zamany13811380
شروع حركت
پست: 26
تاریخ عضویت: دوشنبه 18 دی 1396, 10:23 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست سه‌شنبه 19 دی 1396, 11:13 am

ممنون از رهنمایی های شما من در مود گیربک چند سوال دارم خوب من تا حالا روی گیر بکس کار نکردم اخه همش ۱۵ سالم هست اگه میشه عکس بفرستید از گام به گام شیش دنده کردن تا بتونم انجام بدم
و اون جوی که دوستا گفتن مثل اینکه شیش دنده کردن راحت هست ولی شما چیز های خیلی زیادی می گید که من موندم ولی باید انجام بدم و برا سوراخ های دیگر باید بره تراش کاری اگه میشه یک توضیح در مورد ۶دنده کردن بدید ممنون می شم
نمایه کاربر
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1112
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 تیر 1388, 3:05 am
محل اقامت: تهران
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 19 دی 1396, 11:24 am

Zamany13811380 نوشته شده:
سه‌شنبه 19 دی 1396, 11:13 am
ممنون از رهنمایی های شما من در مود گیربک چند سوال دارم خوب من تا حالا روی گیر بکس کار نکردم اخه همش ۱۵ سالم هست اگه میشه عکس بفرستید از گام به گام شیش دنده کردن تا بتونم انجام بدم
و اون جوی که دوستا گفتن مثل اینکه شیش دنده کردن راحت هست ولی شما چیز های خیلی زیادی می گید که من موندم ولی باید انجام بدم و برا سوراخ های دیگر باید بره تراش کاری اگه میشه یک توضیح در مورد ۶دنده کردن بدید ممنون می شم
والا نمیخوام نا امیدت کنم اما یه مقداری هم خودت باید فنی و دست به آچار باشی که یه مطالبی را متوجه بشی ...
نفرمودید اهل کدام شهر هستید ؟
من بازم تاکید میکنم اگر هدف شما قدرتی کردن و سرعت بیشتر موتورهست، 6 دنده کردن به تنهایی کفایت نمیکنه . چه بسا که قدرت موتور هم کم شه چون اون دو دنده اضافی با سیستم کلاچ هم خوانی نداره .
من یه سری عکس دارم که امیدوارم پیداشون کنم . از روی اونها بهتر میتونم قضیه را برای شما و دوستانی که بعدا به این تاپیک سر میزنند ، شرح بدم .
Zamany13811380
شروع حركت
پست: 26
تاریخ عضویت: دوشنبه 18 دی 1396, 10:23 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست سه‌شنبه 19 دی 1396, 11:40 am

داداش من موتور را جم می کنم و برا حتی می بندم و تا حا لا تو هیچ جایی از مو تور مشکل نداشتم تو درست کردنش فقط گیربکس زیاد کار نکردم
منظورتون با سیستم کلاچی هم خوتی نداشته باشه متوجه نشدم
مگه چی می شه هم خونی نداشته باشه
من احل زنجان سلطانیه هستم
نمایه کاربر
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1112
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 تیر 1388, 3:05 am
محل اقامت: تهران
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 19 دی 1396, 11:55 am

Zamany13811380 نوشته شده:
سه‌شنبه 19 دی 1396, 11:40 am
داداش من موتور را جم می کنم و برا حتی می بندم و تا حا لا تو هیچ جایی از مو تور مشکل نداشتم تو درست کردنش فقط گیربکس زیاد کار نکردم
منظورتون با سیستم کلاچی هم خوتی نداشته باشه متوجه نشدم
مگه چی می شه هم خونی نداشته باشه
من احل زنجان سلطانیه هستم
بنده قصد جسارت نداشتم فقط میخواستم مطمن باشم دست به آچار هستید وگرنه وسط کار با کلی هزینه کار را نمیکه کاره تمام میکنید ... :o
گیربکس موتور و دنده فلایول صفحه کلاچ و دنده اویل پمژ یه نسبتی با هم دارند که اگر این نسبت رعایت نشه نتیجه صددرصد نمیگیرید . یه عنوان مثال تعداد دندانه های دنده اویل پمپ و فلایول کلاچ ، در هندا 4،5 و 6 دنده با هم فرق میکنند .
اگر شما از گیربکس 6 دنده ایکس الی استفاده کردید ، ترجیحا از متعلقات کلاج و اویل پمپ همان ایکس الی استفاده کنید تا با هم همخوانی داشته باشند .
بهترین نتیجه را شما زمانی میگیرید که :
گیربکس 4 دنده را به 5 یا 6 دنده تبدیل کنید .
اگر گیربکس را به 5 دنده تغییر دادید از تعلقات کلاج و اویل پمپ یه انجین 5 دنده مثل تیتان 125 استفاده کنید .
اگرگیربکس را به 6 دنده تغییر دادید ترجیحا ازتعلقات کلاج و اویل پمپ ایکس ال 125 یا لااقل هندا 125 5 دنده استفاده کنید .
میلنگ 200 استفاده کرده و احتمالا بلبرینگ دو سر مییلنگ باید cdi ای شود .
از سیلندر و سرسیلندر 200 استفاده کنید .
و ...
اگر از لوازم دسته دوم اما سالم استفاده کنید هزینه به مراتب کمتر خواهد بود .
نمایه کاربر
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1112
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 تیر 1388, 3:05 am
محل اقامت: تهران
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 19 دی 1396, 12:11 pm

اگر بخواهید سیلندر 200 را روی کارتل 125 سوار کنید باید دهانه کارتل به میزان حدود 3 میلیمتر تراش بخورد .برای این کار حتما باید کل کارتل خالی شده و فقط پوسته آنرا به تراشکاری ببرید .
تصویر

اگر قسمت هایی از پوسته مثل جا پیچ ها خراب هستند یا ترک دارند ، همان موقع که کارتل را برده اید تراشکاری، حتما یه دفعه تعمیر یا جوشکاری کنید .

تصویر

پوسته خالی هندا 125 :smile:
جایی که زیرش خط زرد کشیدم پشتش پیچ غلطک ماهک گیربکس های 4 و یا 5 دنده بسته میشه .
اونجایی که نقطه زرد هست محل نصب پیچ غلطک ماهک گیربکس 6 دنده هست که در پوسته هندا 125 این جا پیچ تعبیه نشده اما در اکثر موتورهای 150 و موتورهای استارتی این جا پیچ بصورت پیش فرض و رزوه شده وجود دارد .

تصویر

گیربکس بالایی 5 دنده و مربوط به هندا تیتان125 هست.
گیربکس پایینی 5 دنده و مربوط به هارتفورد 200 هست .

تصویر

این هم گیربکس 6 دنده هندا ax_1 250 که بسیار شبیه هندا ایکس ال 125 هست :smile:

تصویر

بازگشت به “كلوپ آزاد و مباحث فنی و تخصصی موتور سيكلت Motorcycle”