افزایش حجم CDI125 به 200CC + تعویض گیربکس

بحث در مورد انواع موتور سيكلت

مدیر انجمن: رضا عمراني

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
Zamany13811380
شروع حركت
پست: 26
تاریخ عضویت: 08 ژانویه 2018, 13:53
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: افزایش حجم CDI125 به 200CC + تعویض گیربکس

پست توسط Zamany13811380 » 09 ژانویه 2018, 15:47

ممنون از مطالب مفیدتون
فقط یک سوال در مودر چیدمان چه جوری هست اگه میشه عکس بفرستید که چه جوری جای گزاری کنیم
داداش فقط گفتی نقطه زرد را باید بدیمتراش کاری تا روش پیچ قلطک ماهک را درست کنه کا خودم هم می تو نم انجام بدم
و منظورتون پوشت این پیچ قلط ماهک هست یعنی اونکی طرف را را سوراخ کنیم برای قلطک ماهک
نمایه کاربر
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1110
تاریخ عضویت: 25 ژوئن 2009, 07:35
محل اقامت: تهران

Re: افزایش حجم CDI125 به 200CC + تعویض گیربکس

پست توسط سوشیانت » 09 ژانویه 2018, 16:10

جایگزاری گیربکس یه مقداری تجربی هست . یعنی نمیشه توضیح داد !
اما بهتره که چیدمان دنده های گیربکس و خارو واشرهای اونو بلد بای یا تصویر آنرا داشته باشی که اگر اشتباه شد دوباره از نو بچینی و اشتباه نکنی . تو سایت https://www.cmsnl.com/ تصاویر گیربکس موتورهای مختلف هست .
اون نقطه زرد حدودی هست و از پشت باید سوراخ بشه و قلاویز بشه . حتما باید نمونه دم دستت باشه .
برای گیربکس 5 دنده نیازی به سوراخ جدید نیست اما گیربکس 6 دنده اون جا پیچ را میخواد.

https://images.cmsnl.com/img/partslists ... 0_3046.gif

https://images.cmsnl.com/img/partslists ... 0_0dd6.gif
Zamany13811380
شروع حركت
پست: 26
تاریخ عضویت: 08 ژانویه 2018, 13:53
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: افزایش حجم CDI125 به 200CC + تعویض گیربکس

پست توسط Zamany13811380 » 09 ژانویه 2018, 17:50

داداش ممنون از رهنمایی شما
خوب من برای سوراخ کردن نمونه از کجابیارم نمیشه با به دست داشتن گیربکس اون را سوراخ کرد
ومگه باید خودم او سوراخ را بزنم نمی شه داد تراش این کار را انجام بده
میشه پوسته را من بفرستم برای شما شما سوراخ را بزنید ممنون می شم
اگه انجام بدید این کار را
و یک چیز هم هست مگه گیر بکس ها اماده نیستن و باید ما به هم بچسبونیم
آخرین ويرايش توسط 1 on Zamany13811380, ويرايش شده در 9.
نمایه کاربر
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1110
تاریخ عضویت: 25 ژوئن 2009, 07:35
محل اقامت: تهران

Re: افزایش حجم CDI125 به 200CC + تعویض گیربکس

پست توسط سوشیانت » 09 ژانویه 2018, 17:54

والا چی عرض کنم ! اگه جای پیچ دقیق نباشه ممکنه دنده درست جا نره .
اندازه خاصی هم نداره بگم !
احتمالا تعمیرگاههای موتور انجین استارتی در حال تعمیر داشته باشند که از روش نگاه کنی :smile:
قبلا یه عکس گرفته بودم اگه پیداش کنم متوجه منظورم میشید ...
Zamany13811380
شروع حركت
پست: 26
تاریخ عضویت: 08 ژانویه 2018, 13:53
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: افزایش حجم CDI125 به 200CC + تعویض گیربکس

پست توسط Zamany13811380 » 09 ژانویه 2018, 17:59

ممنون باز هم از رهنمایی ها تو
نمی شه انجین را خالی کنم بفرستم شما کار های انجین را انجام بدین
Zamany13811380
شروع حركت
پست: 26
تاریخ عضویت: 08 ژانویه 2018, 13:53
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: افزایش حجم CDI125 به 200CC + تعویض گیربکس

پست توسط Zamany13811380 » 10 ژانویه 2018, 08:14

سلام
نمی شه به جای سوراخ کردن جای پیچ قلطک ماهک یک پوسته انجین ۱۵۰ بگیرم مربوط به طرف پیچ های قلطک ماهک این کار شدنی هست و هزینش چقدر در میاد
نمایه کاربر
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1110
تاریخ عضویت: 25 ژوئن 2009, 07:35
محل اقامت: تهران

Re: افزایش حجم CDI125 به 200CC + تعویض گیربکس

پست توسط سوشیانت » 10 ژانویه 2018, 08:41

Zamany13811380 نوشته شده:
09 ژانویه 2018, 17:59
ممنون باز هم از رهنمایی ها تو
نمی شه انجین را خالی کنم بفرستم شما کار های انجین را انجام بدین
سلام. شرمنده برای من امکان پذیر نیست ... :o

Zamany13811380 نوشته شده:
10 ژانویه 2018, 08:14
سلام
نمی شه به جای سوراخ کردن جای پیچ قلطک ماهک یک پوسته انجین ۱۵۰ بگیرم مربوط به طرف پیچ های قلطک ماهک این کار شدنی هست و هزینش چقدر در میاد
من به شما پیشنهاد میکنم بجای این هزینه اضافی ( خرید گیربکس6 دنده، تغییرپوسته و ... ) از گیربکس 5 دنده با کیفیت و پدرمادر دار استفاده کنید . هم لوازمش برای آینده در بازار موجود هست و هم این دردسرها را نداره . من خودم از گیربکس 5 دنده تریل هارتفورد VR200استفاده کردم . خیلی هم خوب جواب داد بدون کوچکترین تغییری ...
البته یه گیربکس کامل 6 دنده ژاپنی دارم که اونو در یکی دو هفته آینده میخوام روی یه انجین دیگه بندازم که ارزش کار کردن داره و بعدا شما و سایر دوستان را در جریان میزارم... :wink:

همینجوری جهت اطلاعات عمومی :hb:

گیربکس 5 دنده هارتفورد وی آر 200
تصویر

گیربکس 6 دنده هندا ایکس ال 125
تصویر

همان گیربکس ، باز شده ...
تصویر

مقایسه گیربکس 4 دنده و 6 دنده
تصویر


در اکثر موتورهای 150و بالاتر ، این سوراخی که گفتم برای پیچ کردن غلطک ماهک تعبیه شده وجود داره
در تصویر زیر با فلش زرد مشخص کردم .

تصویر

تصویر
Zamany13811380
شروع حركت
پست: 26
تاریخ عضویت: 08 ژانویه 2018, 13:53
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: افزایش حجم CDI125 به 200CC + تعویض گیربکس

پست توسط Zamany13811380 » 10 ژانویه 2018, 17:01

داداش ممنون از مطالب مفیدتون
خوب من اگه بخوام پسته را اوض کنم می شه یه دونه ۱۵۰ بگیرم
تصویر
این عکس فکر کنم اونجایی که بر جسته است را باید سراخ کنیم
آخرین ويرايش توسط 1 on Zamany13811380, ويرايش شده در 10.
نمایه کاربر
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1110
تاریخ عضویت: 25 ژوئن 2009, 07:35
محل اقامت: تهران

Re: افزایش حجم CDI125 به 200CC + تعویض گیربکس

پست توسط سوشیانت » 10 ژانویه 2018, 17:08

خواهش میکنم . دقیقا متوجه منظورتان نشدم اما 90درصد پوسته انجین های بدون استارت 125 150 200 یکی هست .
Zamany13811380
شروع حركت
پست: 26
تاریخ عضویت: 08 ژانویه 2018, 13:53
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: افزایش حجم CDI125 به 200CC + تعویض گیربکس

پست توسط Zamany13811380 » 10 ژانویه 2018, 17:25

تصویرداداش این نقطه ای را که مشخص کردم روش باید سوراخ بزنم
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ آزاد و مباحث فنی و تخصصی موتور سيكلت Motorcycle”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان