قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

افزایش حجم CDI125 به 200CC + تعویض گیربکس

مدیر انجمن: رضا عمراني

Zamany13811380
شروع حركت
پست: 26
تاریخ عضویت: دوشنبه 18 دی 1396, 10:23 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست چهارشنبه 20 دی 1396, 3:33 pm

سوشیانت نوشته شده:
سه‌شنبه 19 دی 1396, 11:55 am
Zamany13811380 نوشته شده:
سه‌شنبه 19 دی 1396, 11:40 am
داداش من موتور را جم می کنم و برا حتی می بندم و تا حا لا تو هیچ جایی از مو تور مشکل نداشتم تو درست کردنش فقط گیربکس زیاد کار نکردم
منظورتون با سیستم کلاچی هم خوتی نداشته باشه متوجه نشدم
مگه چی می شه هم خونی نداشته باشه
من احل زنجان سلطانیه هستم
بنده قصد جسارت نداشتم فقط میخواستم مطمن باشم دست به آچار هستید وگرنه وسط کار با کلی هزینه کار را نمیکه کاره تمام میکنید ... :o
گیربکس موتور و دنده فلایول صفحه کلاچ و دنده اویل پمژ یه نسبتی با هم دارند که اگر این نسبت رعایت نشه نتیجه صددرصد نمیگیرید . یه عنوان مثال تعداد دندانه های دنده اویل پمپ و فلایول کلاچ ، در هندا 4،5 و 6 دنده با هم فرق میکنند .
اگر شما از گیربکس 6 دنده ایکس الی استفاده کردید ، ترجیحا از متعلقات کلاج و اویل پمپ همان ایکس الی استفاده کنید تا با هم همخوانی داشته باشند .
بهترین نتیجه را شما زمانی میگیرید که :
گیربکس 4 دنده را به 5 یا 6 دنده تبدیل کنید .
اگر گیربکس را به 5 دنده تغییر دادید از تعلقات کلاج و اویل پمپ یه انجین 5 دنده مثل تیتان 125 استفاده کنید .
اگرگیربکس را به 6 دنده تغییر دادید ترجیحا ازتعلقات کلاج و اویل پمپ ایکس ال 125 یا لااقل هندا 125 5 دنده استفاده کنید .
میلنگ 200 استفاده کرده و احتمالا بلبرینگ دو سر مییلنگ باید cdi ای شود .
از سیلندر و سرسیلندر 200 استفاده کنید .
و ...
اگر از لوازم دسته دوم اما سالم استفاده کنید هزینه به مراتب کمتر خواهد بود .
سلام
ممنون از رهنمایی هاتون منظور شما از استفاده از وسایل xl6دنده
همون چرخ دنده رابط میلنگ به کلاج دو تا بیشتر است
و هم چنین چرخ دنده ی فلایول کلاج و چرخ دنده ی اویل پمپ هم دو تا از فابریک کمتر است
منظور تو این وسایل است
Zamany13811380
شروع حركت
پست: 26
تاریخ عضویت: دوشنبه 18 دی 1396, 10:23 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست پنج‌شنبه 21 دی 1396, 3:56 pm

سلام
دوستا اگه بخوایم کمپرس بره بالا باید چی کار کنیم
می خوام صدای وحشت ناک بده یعنی هم صدا زیاد باشه
و هم صدای بم بده
ایا نمیشه از زیر سیلند داد چند میلی متر بردارن کمپرس نمی ره بالا
لطفا جواب بدید سوال های قبلی را هم جواب ندادید ممنون می شم اونارو هم جواب بدید
Zamany13811380
شروع حركت
پست: 26
تاریخ عضویت: دوشنبه 18 دی 1396, 10:23 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست پنج‌شنبه 21 دی 1396, 4:20 pm

husaberg نوشته شده:
پنج‌شنبه 31 مرداد 1392, 7:12 pm
سلامي از جنس موتور به دوستان عزيز!
ميخواستم بگم من تموم كارهايي رو كه دوستمون گفت رو كردم
يعني انجين 125 رو اول تبديل به 200 كردم
تقريبا تموم كارايي رو كه دوستمون گفت درسته
فقط يجا رو من اصلاح ميكنم
اين كه پوسته كلاج ايكس ال لازم نيست همون شفتو سرشو سنگ ميگيري مهره شو هم نازك ميكني بعد با هر پوسته اي ميخوره
هيچ مشكلي هم پيش نمياد
وقتي 200 دست ساز ميسازي خيلي وحشي ميشه
شتابش باور نكردني ميشه
من با 200تم 145 تا رفتم
تا دنده 3 هم با گاز جلوش بلند ميشد
اما نقطه ي عطفش سربالايي هاست
سربالايي هارو ميخوره
من با 200تم تو سربالايي ايكس ال 250 رو هم گرفتم
ايقدر دنده ميخورد كه به پيچ ميرسيدم! كم اوردن تو كارش نبود
راستي اگه ميخواين موتور چهار دنده رو 200 كنين بايد قرقره دنده ي ايكس الي بزارين
اما اگه موتور فابريك 5 دنده باشه همون فابريكش جواب ميده
اما دوستان ديگه لوازم 200 با كيفيت گير نمياد
اصلا.منم واسه همين بعد يك سال باز كردمش 150 كردم!

---- اضافه شده در تاریخ 31 مرداد 1392, 23:47 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

سلامي از جنس موتور به دوستان عزيز!
ميخواستم بگم من تموم كارهايي رو كه دوستمون گفت رو كردم
يعني انجين 125 رو اول تبديل به 200 كردم
تقريبا تموم كارايي رو كه دوستمون گفت درسته
فقط يجا رو من اصلاح ميكنم
اين كه پوسته كلاج ايكس ال لازم نيست همون شفتو سرشو سنگ ميگيري مهره شو هم نازك ميكني بعد با هر پوسته اي ميخوره
هيچ مشكلي هم پيش نمياد
وقتي 200 دست ساز ميسازي خيلي وحشي ميشه
شتابش باور نكردني ميشه
من با 200تم 145 تا رفتم
تا دنده 3 هم با گاز جلوش بلند ميشد
اما نقطه ي عطفش سربالايي هاست
سربالايي هارو ميخوره
من با 200تم تو سربالايي ايكس ال 250 رو هم گرفتم
ايقدر دنده ميخورد كه به پيچ ميرسيدم! كم اوردن تو كارش نبود
راستي اگه ميخواين موتور چهار دنده رو 200 كنين بايد قرقره دنده ي ايكس الي بزارين
اما اگه موتور فابريك 5 دنده باشه همون فابريكش جواب ميده
اما دوستان ديگه لوازم 200 با كيفيت گير نمياد
اصلا.منم واسه همين بعد يك سال باز كردمش 150 كردم!
سلام داداش اگه میشه عکس بزارید ببینم کجارو سنگ بدیم
اگه سنگ دادیم ضعیف نشه
Zamany13811380
شروع حركت
پست: 26
تاریخ عضویت: دوشنبه 18 دی 1396, 10:23 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست شنبه 14 بهمن 1396, 5:42 pm

سلام 
دوستان کسی نیست که مشکلات عمده در تغییر گیر بکس به شیش ده رو بگه ممنون میشم
و گیر بکسی که از بازار می خریم به هم چسبیده و اماده نسب هست
نمایه کاربر
ميثم1985
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 312
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1391, 9:00 pm
نوع خودرو: KLR250_KDX250_YZF450
محل اقامت: ساري_شاهي
Like شده: 1 بار

پست دوشنبه 7 اسفند 1396, 12:49 am

با سلام خدمت دوستان گرامی. اول اینکه گیربکس شش دنده قیمتش 3تا4برابر نمونه های 5دنده هست. دوما گیربکس بسیار حساسی هست و مشاهده شده که خار میپرونه و دنده دوقلو خورد میکنه. سوما ضریب بسیار نزدیکی بهم داره و 3تا دنده اول قدرتی و 3تا دنده آخرش سرعتی هست. روی انواع موتورسیکلتهای طرح سیجی به راحتی نصب میشه. البته برای حجم 125 و 150 توصیه نمیشه چون عملا رو دنده 6نمیشه حساب کرد. با حجم 200سی سی بسیار عالی میشه و دنده 1 با خورشیدی فابریک هوندا تقریبا هر شیبی رو میتونید باهاش برید و تو جاده هم با دنده 6 راحت بهتون 140تا رو میده
انسان تازمانيكه فكرميكند خام است تلاش ميكند براي پخته شدن! و همين كه احساس كرد پخته شده است شروع ميكند به پوسيدن
نمایه کاربر
ميثم1985
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 312
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1391, 9:00 pm
نوع خودرو: KLR250_KDX250_YZF450
محل اقامت: ساري_شاهي
Like شده: 1 بار

پست دوشنبه 7 اسفند 1396, 1:09 am

پیشنهاد دیگه ای که دارم اینه که بجای خرید گیربکس ایکسل 6دنده با قیمت 400هزار تومن! میتونید از گیربکس 5دنده درشت مارک "لیون" که بهترین مارک گیربکس موجود در بازار است و واقعا امتحانشو پس داده استفاده کنید. در اینصورت هزینه ها بسیار کمتر میشه قیمتش هم حدود 110هزار تومنه. و ضرایب بازتری نسبت به نمونه معمولی 5دنده داره. یعنی سرعتش تو هر دنده بیشتره. با تشکر
انسان تازمانيكه فكرميكند خام است تلاش ميكند براي پخته شدن! و همين كه احساس كرد پخته شده است شروع ميكند به پوسيدن
Mohammad rauf
پست: 2
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1397, 9:31 pm
نوع خودرو: سوپر شهاب۱۲۵

پست دوشنبه 31 اردیبهشت 1397, 5:57 am

سلام .خسته نباشید.من یه مشکل داره درباره پرزه.پرزه XL رو پیدا نتونستم.چون کشور افغانستان این موتر کم یافته هم پرزه هاش.

1- چرخ دنده رابط میلنگ به فلایول

2-فلایول کلاچ

3-اویل پمپ

در نگاه اول این قطعات با قطعات اورجینال خود 125 فرقی نداره اما وقتی بیشتر دقت کنید میبینید چرخ دنده رابط میلنگ به کلاچ دو دندونه از فابریکیش بیشتره و همچنین فلایول کلاچ و اویل پمپ هم دو دونه از فابریک کم تر هستن...
با نصب این پکیچ ما در حقیقت کاری کردیم دنده پنج یا شش خودشون رو تو دور بالا نشون بدن...
اون سه قطعی هم که براتون گفتم با نام اکس الی معروفن اما اگه فروشنده متوجه نشد خودتون بهش بگید که چی میخواید(تعداد کم وزیاد بودن دندونه ها...
میشه یه راهنمایم کنید ک چیکار کنم.باتشکر
Mohammad rauf
پست: 2
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1397, 9:31 pm
نوع خودرو: سوپر شهاب۱۲۵

پست دوشنبه 31 اردیبهشت 1397, 11:02 pm

مرسی از کمک تون.با صدو پنجاه شهاب شش ماه کارکرده عوضش کردم.
سینا 250
پست: 4
تاریخ عضویت: دوشنبه 25 فروردین 1399, 8:04 am
نوع خودرو: هندا انرژی 125 استار

پست دوشنبه 25 فروردین 1399, 8:19 am

سلام دوستان عزیز من یه سوال دارم که یک سوم پروژم رو درگیر خودش کرده
توی گفتگو های دیگه خوندم که وقتی شش دنده ایکس ال بذاری روی انجین، دنده خلاص مرخص میشه
یعنی داخل دنده ها
دیگه دنده خلاص نداریم؟ یعنی وقتی موتور روشن میکنیم خود به خود تو دنده یک هست و از یک شرو میشه و موقع هندل یا استارت باید کلاج رو بگیریم؟ یا پشت چراغ قرمز مرطب کلاج رو گرفته باشیم؟
نمایه کاربر
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1112
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 تیر 1388, 3:05 am
محل اقامت: تهران
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 26 فروردین 1399, 7:00 am

سینا 250 نوشته شده:
دوشنبه 25 فروردین 1399, 8:19 am
سلام دوستان عزیز من یه سوال دارم که یک سوم پروژم رو درگیر خودش کرده
توی گفتگو های دیگه خوندم که وقتی شش دنده ایکس ال بذاری روی انجین، دنده خلاص مرخص میشه
یعنی داخل دنده ها
دیگه دنده خلاص نداریم؟ یعنی وقتی موتور روشن میکنیم خود به خود تو دنده یک هست و از یک شرو میشه و موقع هندل یا استارت باید کلاج رو بگیریم؟ یا پشت چراغ قرمز مرطب کلاج رو گرفته باشیم؟

سلام دوست عزیز
همچین چیزی نیست !
دنده خلاص سر جای خودش هست. 
برای 6 دنده شدن بجز گیربکس 6 دنده باید :
ماهک و شانه ماهک، ستاره ای سر ماهک و غلطک زیر ستاره و شانه دنده هم باید تعویض بشه.(اینها اسامی عامیانه هست. شاید به اسم دیگه هم گفته بشن. )
بلبرینگ کلاج ، قاب بلبرینگ کلاج و میله وسط بلبرینگ باید ایکسل ی بشه .
پوسته کارتل سمت کلاچ برای نصب غلطک زیر ستاره ای سر ماهک باید رزوه پیچ داشته باشه در غیر اینصورت باید سوراخ و رزوه بشه .
دنده اویل پمپ، دنده فلایول کلاچ و دنده سر میللنگ ( دنده مقابل فلایول کلاج ) هم باید ایکسل ی بشه .


با تمام این تغییرات، اگر سیلندر 150 یا 200 نشه ارزش چندانی نداره. 
 

بازگشت به “كلوپ آزاد و مباحث فنی و تخصصی موتور سيكلت Motorcycle”