قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مسایل و مشکلات مربوط به مجموعه گیربکس و کلاچ تندر90

نمایه کاربر
alireza_noorafkan
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 530
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 مرداد 1391, 11:13 am
نوع خودرو: U90/E2/MeganAuto
محل اقامت: Tehran - Qom
Like شده: 1 بار

پست چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397, 7:31 am

abbasGT نوشته شده:
جمعه 17 فروردین 1397, 6:14 am
whitespy نوشته شده:
پنج‌شنبه 16 فروردین 1397, 1:28 pm
گیربکس جدید jhq بشدت تو دنده های 4 و 5 سنگین شده و خیلی این مساله بده اصلا ماشین راه نمیره فقظ گاز میخوره
با درود . بنده با مراجعه به سایت دیتا های سازنده گیربکس رنو و مقایسه ضریب دنده این گیربکس قبلی JH3 و JHQ صحت حرف دوست عزیزمون تایید میکنم و این گیربکس JHQ دارای گشتاور خروجی بیشتر نسبت به نوع قبلی میباشد . به نظر میرسه گیربکس JHQ برای وانت تندر در اصل طراحی شده بوده است که شرکت های سازنده وطنی به دلیل فروش نرفتن وانت تندر اقدام به نصب این گیربکس بر روی سواری آن اقدام کرده و با تبلیغ های خود آن را اقدامی برای رفع مشکلات قبلی این گیربکس ( گردگیر و سیم کلاچ ) عنوان کرده اند . در کشور ما نود درصد جاده ها مسطح و بدون شیب هستن و انتخاب این گیربکس علاوه بر بالارفتن مصرف سوخت سبب اصطحلاک بالاتر اتومبیل میگردد. در ادامه به طرح جدول مقایسه نسبت دور کلی ( دیفرانسیل + خروجی گیربکس) دو گیربکس پرداخته که به خاطر محدودیت آپلود سایت تنها نمودار نمایش داده شده است .
تصویر
کاملا با صحبت های شما موافقم و این گیربکس JHQ واقعا برای وانت هست بطوری که من با 900 کیلو بار نیاز به معکوس دادن در اکثر سربالایی ها ندارم فقط نهایت از 5 به 4 یا به 3 دارم ولی این را بگم دنده 5 پیکاپ من نسبت به 4 خیلی خیلی سبک هست البته نه در مقابل تندر مدل 90 سواریم.

یک ایرادی که نمیدونم بایدچکارش کنم یکی صدا دادن پدال ترمز و دیگر ظاهرا رگلاژ نشدن سیستم کلاج جدید است خیلی بالاست کلاج کسی توانسته این نوع سیستم کلاج را رگلاژ کنه ؟

یک زمانی برای ترمز بردم نمایندگی متاسفانه اصلا تو نمایندگی صدا نداد و طبیعتا دستم نزدن
نمایه کاربر
alireza_noorafkan
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 530
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 مرداد 1391, 11:13 am
نوع خودرو: U90/E2/MeganAuto
محل اقامت: Tehran - Qom
Like شده: 1 بار

پست چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397, 7:37 am

sid نوشته شده:
سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1397, 4:12 am
Reza1001sh نوشته شده:
دوشنبه 17 اردیبهشت 1397, 6:35 pm
سلام دوستان..
ببخشید ال 90 من مدل 90 .. کارکرد 135000
امروز یکم روغن ریزی کف پارکینگ دیدم، گفتم فردا ببرمش تعمیرگاه که شب بعد از خونه اومدن دیدم کلا پدال کلاچ کار نمی کنه! ماشینو خلاص کردم و زدم کنار.. دنده ها مشکلی نداشتن، پدال کلاچ هم وقتی بالا بود خوب بود،اما وقتی کلاچ میگرفتم یکم خر خر میکرد.. حالا چیکار باید کنم؟ بنظرتون مشکل از صفحه کلاچه..؟ ممنون از راهماییتون
با سلام و احترام خدمت شما
دوست عزیز در صفحه 104 در مورد دیسک و صفحه تندر 90 مدلهای سال 88و به بعد توضیحاتی ارائه دادم خدمت دوستان
دیسک و صفحه خودرو شما هم از نوع والئو ساخت شرکت پایا کلاچ می باشد و با این کارکرد به احتمال بسیار زیاد بلبرینگ کلاچ
از بین رفته و صفحه کلاچ در شرف اتمام میباشد. با مراجعه به تعمیرگاه و نصب دیسک و صفحه مناسب طبق توضیحات در صفحه فوق اگر مورد پسندتان بود نسبت به تعویض اقدام نمایید و نتیجه را اعلام فرمائید .
سلام امکانش هست از آن دوستتان بپرسید که مشکل صدادادن بلبرینگ کلاج رفع شده ؟ چون بلبرینگ فابریک تندرهای جدید چند سالی است ظاهرا صدا میده و از عملکرد کلی دیسک و صفحه در شرایط پر فشار تست گرفتن یا راضی هستند؟
sid
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: دوشنبه 13 شهریور 1396, 9:48 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست شنبه 22 اردیبهشت 1397, 4:30 am

alireza_noorafkan نوشته شده:
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397, 7:37 am
sid نوشته شده:
سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1397, 4:12 am
Reza1001sh نوشته شده:
دوشنبه 17 اردیبهشت 1397, 6:35 pm
سلام دوستان..
ببخشید ال 90 من مدل 90 .. کارکرد 135000
امروز یکم روغن ریزی کف پارکینگ دیدم، گفتم فردا ببرمش تعمیرگاه که شب بعد از خونه اومدن دیدم کلا پدال کلاچ کار نمی کنه! ماشینو خلاص کردم و زدم کنار.. دنده ها مشکلی نداشتن، پدال کلاچ هم وقتی بالا بود خوب بود،اما وقتی کلاچ میگرفتم یکم خر خر میکرد.. حالا چیکار باید کنم؟ بنظرتون مشکل از صفحه کلاچه..؟ ممنون از راهماییتون
با سلام و احترام خدمت شما
دوست عزیز در صفحه 104 در مورد دیسک و صفحه تندر 90 مدلهای سال 88و به بعد توضیحاتی ارائه دادم خدمت دوستان
دیسک و صفحه خودرو شما هم از نوع والئو ساخت شرکت پایا کلاچ می باشد و با این کارکرد به احتمال بسیار زیاد بلبرینگ کلاچ
از بین رفته و صفحه کلاچ در شرف اتمام میباشد. با مراجعه به تعمیرگاه و نصب دیسک و صفحه مناسب طبق توضیحات در صفحه فوق اگر مورد پسندتان بود نسبت به تعویض اقدام نمایید و نتیجه را اعلام فرمائید .
سلام امکانش هست از آن دوستتان بپرسید که مشکل صدادادن بلبرینگ کلاج رفع شده ؟ چون بلبرینگ فابریک تندرهای جدید چند سالی است ظاهرا صدا میده و از عملکرد کلی دیسک و صفحه در شرایط پر فشار تست گرفتن یا راضی هستند؟
سلام از بنده است
ماشین ایشون را چند بار سوار شدم پدال کلاچ بسیار نرم هستش و خودرو پرشتاب حرکت می کنه تا الان حدود هشت هزار کیلومتر با دیسک وصفحه جدید راه رفتند هیچ مشکلی ندارد . بلبرینگ های استفاده شده در دیسک و صفحه E. Sassone ساخت شرکت coram ایتالیا هست بسیار با کیفیت . در مورد بلبرینگ های فابریک دیسک و صفحه های استفاده شده جدید شما دقیقا درست می فرمایید حتی بلبرینگ دیسک و صفحه به اصطلاح فابریک فرانسه راهم من با بلبرینگ دیسک و صفحه لوک قدیمی مقایسه کردم هردو از برند معروف INA هست و یک شکل اما بلبرینگ دیسک و صفحه فابریک بی کیفیت به نظر میرسه خصوصا قسمتهای کائوچویی بلبرینگ رنگ پریده و بی روح هست انگار از مواد درجه دو و سه درست کردند اما بلبرینگ دیسک و صفحه لو ک که عرض کردم باهم یکی هستند و از یک برند، بسیار مرغوبتر به نظر میرسه و باکیفیت . بنده گمان می کنم این دیسک و صفحه هایی که به اسم اصلی فروخته میشه بلبرینگ هاش را با بلبرینگ درجه دو و شاید تقلبی جا بجا می کنند من الان برای ماشین خودم دو دست دیسک و صفحه دارم و سال گذشته خریداری کردم یکی لوک و دیگری
E. Sassone ساخت ایتالیا هنوز دلم نیومده دیسک و صفحه اصلی ماشین که مدل 1386 هست را عوض کنم . سعی می کنم عکس هردو بلبرینگ اونها را بزارم. یه دیسک و صفحه با لیبل شرکت ایساکو هم یکی از همکارانم خریدند بلبرینگ اون هم همان طور که عرض کردم بی کیفیت به نظر میرسه ایشون هم الان دودل شدنداز خریددیسک و صفحه . ماشین ایشون مدل 1390هست یکبار دیسک و صفحه این طور که خودشون گفتن عوض کردند در کیلومتر 120هزار مشکل عدم جا رفتن دنده ،خر خر کردن و خرد شدن بلبرینگ بود. اسقاط دیسک و صفحه کلاچ را گرفته بودند بنده دیدم مارک والئو پایا کلاچ بود بلبرینگ کاملا از بین رفته بود و صفحه کلاچ روبه اتمام و تقریبا به پرچ رسیده بود. با این کیلومتر خوب کار کرده بوده براشون ولی می گفتند در ترافیک وقتی داغ می شد همیشه لرزش داشت و باید پر گاز حرکت می کردی. بنده سعی می کنم عکس هر سه تا بلبرینگ و حتی عکس هر سه تا دیسک و صفحه را قرار بدم برای اطلاع و استفاده دوستان . واقعا آشفته بازاری است.
نمایه کاربر
اکبر آقا
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 325
تاریخ عضویت: شنبه 15 فروردین 1394, 10:08 am
نوع خودرو: پراید، L90
محل اقامت: کرج

پست دوشنبه 4 تیر 1397, 6:39 am

whitespy نوشته شده:
پنج‌شنبه 23 فروردین 1397, 7:01 pm
Orednas نوشته شده:
دوشنبه 20 فروردین 1397, 8:05 am
با سلام خدمت دوستان
لطفا دوستان تجربیات و نظرات خود را در خصوص گیربکس جدید JHQ در محصولات رنو و ضریب دنده ها نصبت به گیربکس قدیمی JH3 به اشتراک بگذارند.
سه ماهه تحویل گرفتم ۴۰۰۰ تا راه رفتم
اما حالم از تندر بهم خورده بدم میاد سوارش شم
دنده های سنگین ، ماشین فقط گاز میخوره نمیشه اصلا جاده بری باهاش کلاچ موقع ول کردن صدا میده دنده ها تو دور پایین صدای زوزه دارن! تو شهر که باهاش دور میزنی باید دنده ۵ بری
تو ترافیک موقع ولکردن کلاچ صدای ضربه موتور به چرخها حس میشه همینطور وقتی گازو رها میکنی صدا میده
دسته موتورها بشدت شل و ولن قشنگ میشه احساس کرد موقعی که با شتاب زیاد راه بیافتی ضربه شدیدی میزنه وصدای وحشتناکی میده !
کمک‌ های ماشین میکوبه و لقی داره و خیلی ماشین شل و ولیه انگار کهنست
خداییش پشیمونم از خریدش واقعا نمیدونم چرا یه عده ازش تعریف میکنن
من قبلش پراید داشتم تو جاده سواریش لذت داشت اما این لگن۹۰ خستم کرد مجبور بودم کل مسیر ۸۰ تا ۹۰ سرعت برم اونم با مصرف سوخت بالا
من دگ حرفی ندارم !! 😢😢😢
مطمئنی صفر گرفتی؟
من 95 گرفتم هنوزم بعد از دو سال کوچکترین ایرادی نداشه. تازه من به ماشین رحم نمیکنم، مسیر آفرودی میرم، موقع دنده عوض کردن هم بعضی وقتها پاور شیفت میکنم، دور موتور رو هم مجبور بشم تا 6500 بالا میبرم. فعلا جز روغن و فیلتر هیچ خرجی واسش نکردم.
سجاد نجمی زاده
شروع حركت
پست: 32
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 13 بهمن 1394, 6:19 am
نوع خودرو: logan

پست سه‌شنبه 5 تیر 1397, 4:00 am

سلام دوستان ماشین من مدتی هست که وقتی درجا کار میکنه از ناحیه گیربکس صدای بدی میده ولی وقتی پای روی کلاچ میذارم صدا قطع میشه نمیدونم مال چیه به نظرتون میتونه مال بلبرینگ کلاچ باشه؟
نمایه کاربر
whitespy
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 168
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 19 خرداد 1390, 6:20 pm
نوع خودرو: tondar 90
محل اقامت: گرگان - کردکوی
اینستاگرام: rezahps

پست پنج‌شنبه 2 آبان 1398, 3:59 pm

سجاد نجمی زاده نوشته شده:
سه‌شنبه 5 تیر 1397, 4:00 am
سلام دوستان ماشین من مدتی هست که وقتی درجا کار میکنه از ناحیه گیربکس صدای بدی میده ولی وقتی پای روی کلاچ میذارم صدا قطع میشه نمیدونم مال چیه به نظرتون میتونه مال بلبرینگ کلاچ باشه؟
قطعا برای بلبرینگ کلاچه ! =n
mortezashafi63
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 24 دی 1398, 8:55 am
نوع خودرو: ال نود الپی مدل 90

پست سه‌شنبه 24 دی 1398, 9:04 am

سلام خدمت دوستان من ماشین ال90 دارم مدل 90 موقیکه ماشین سرده صدای داره کلاج راتااخر فشار میدم صدا گرفته میشه بعد از اینکه ماشین گرم میشه دیگه صدا نمیده مشکل کجاست
نمایه کاربر
whitespy
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 168
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 19 خرداد 1390, 6:20 pm
نوع خودرو: tondar 90
محل اقامت: گرگان - کردکوی
اینستاگرام: rezahps

پست شنبه 28 دی 1398, 7:54 am

mortezashafi63 نوشته شده:
سه‌شنبه 24 دی 1398, 9:04 am
سلام خدمت دوستان من ماشین ال90 دارم مدل 90 موقیکه ماشین سرده صدای داره کلاج راتااخر فشار میدم صدا گرفته میشه بعد از اینکه ماشین گرم میشه دیگه صدا نمیده مشکل کجاست
این مشکلات همه از کیفیت پایین بلبرینگ کلاچه کم و بیش همه با این مشکل درگیرن! تو سیستم کلاچ قطعه دیگه ای وجود نداره که همچین صدایی بده!
farshid eslami
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 176
تاریخ عضویت: جمعه 26 آذر 1395, 8:01 am
نوع خودرو: رنو تندر پلاس اتومات
محل اقامت: تهران

پست یک‌شنبه 6 بهمن 1398, 4:08 pm

سلام به اساتید گرامی. یه سوال از خدمتتون داشتم. تو همین تاپیک عزیزان گفتن که ضرایب گیربکس jhqبیشتر به وانت شبیهه و واسه سواری خیلی مناسب نیست.
ما یه پارس تندر مدل اسفند ۹۶ داریم با گیربکس جدید. مصرف این بشر خیلی زیاده، یعنی اصلا از صدی ۹ پایینتر نمیاد.‌ ممکنه به خاطر ضرایب گیربکس باشه؟ اگه جواب مثبته ایا چاره هم داره این مشکل؟؟
ess_1362
دنده 1
پست: 1526
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 16 خرداد 1392, 8:44 am
نوع خودرو: گاری چهار چرخ
Like شده: 6 بار

پست سه‌شنبه 8 بهمن 1398, 11:52 am

farshid eslami نوشته شده:
یک‌شنبه 6 بهمن 1398, 4:08 pm
سلام به اساتید گرامی. یه سوال از خدمتتون داشتم. تو همین تاپیک عزیزان گفتن که ضرایب گیربکس jhqبیشتر به وانت شبیهه و واسه سواری خیلی مناسب نیست.
ما یه پارس تندر مدل اسفند ۹۶ داریم با گیربکس جدید. مصرف این بشر خیلی زیاده، یعنی اصلا از صدی ۹ پایینتر نمیاد.‌ ممکنه به خاطر ضرایب گیربکس باشه؟ اگه جواب مثبته ایا چاره هم داره این مشکل؟؟
نه نمی تونه ایراد از گیربکس باشه
من هم مدل ۸۹ با گیربکس قدیم داشتم هم مدل ۹۶ با کیربکس جدید در حال حاضر
الان داخل شهر با کولر روشن ۷.۸ میانگینش هست
با یک باک پر حدود ۶۰۰ تا میره
به نظر بیشتر مربوط به نحوه رانندگی و نوع روغن مورد استفاده هست

بازگشت به “تندر90 - LOGAN”