سوزوکی کیزاشی - Suzuki Kizashi 2010

تصویر مباحث مربوط به گراند ویتارا، کیزاشی و...

مدیر انجمن: Ali Suzuki

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
spartan3
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 فروردین 1392, 6:21 pm
نوع خودرو: کیزاشی-پژو 206 تیپ 5
Like شده: 1 بار

Re: سوزوکی کیزاشی - Suzuki Kizashi 2010

پست توسط spartan3 » شنبه 30 آذر 1398, 9:00 pm

farshadenq نوشته شده:
شنبه 30 آذر 1398, 6:16 pm
spartan3 نوشته شده:
شنبه 30 آذر 1398, 4:23 pm
روغن 5W30 سوپر بهران
فیلتر ویتارا 2400 و یا اوریجینال کیزاشی از فروشگاه آشتیانی تو پاساژ کاشانی چراغ برق
تعمیرگاههای تخصصی ویتارا کیزاشی رو هم تعمیر میکنن البته بازم میگم ماشین سالم باشه نیازی به تعمیرگاه ندارید. ولی تو اینستا سرچ کنید تعمیرگاه سوزوکی زیاده
بله موتورش با ویتارا فرق داره ولی اجزای مشابه زیادی داره مثل واتر پمم دینام شمع کویل و ...
اگه قصد خرید مدل اتومات رودارید حتمن در مورد سرویس روغن گیربکس از فروشنده تحقیق کنید
ممنون بنزین چی میزنی؟شمال ما که بی کیفیت ترین بنزین کشور رو داره چون میگن اون طرفا اب و هوا خوبه :smile: بله بخوام بگیرم قطعا اتوماته به نظرت با این شرایط من کارمند مزدا ۳ نیو بگیرم با ۱۰۰ هزار کار که نمایندگی فعالی تو شهرمون داره یا کیزاشی با ۱۵۰هزار کارکرد؟ اگه AWD بود تردید نمیکردم ولی به نظرم دیگه منطقی نیست مخصوصا که اولین ماشینمه :mrgr:
با بنزین معمولی Euro4 مشکلی نداره ماشین چون موتور تنفس طبیعیه حساسیت چندانی به کیفیت بنزین نداره.
مزدا 3 هم انتخاب خوبیه ولی در مقایسه با کیزاشی انتخاب من کیزاشیه حداقل یه قلم میدونم صندلی راننده کیزاشی خیلی نرم تر و راحتر از مزدا3 هست.


farshadenq
پست: 5
تاریخ عضویت: چهارشنبه 27 آذر 1398, 4:53 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: سوزوکی کیزاشی - Suzuki Kizashi 2010

پست توسط farshadenq » شنبه 30 آذر 1398, 11:19 pm

spartan3 نوشته شده:
شنبه 30 آذر 1398, 9:00 pm
farshadenq نوشته شده:
شنبه 30 آذر 1398, 6:16 pm
spartan3 نوشته شده:
شنبه 30 آذر 1398, 4:23 pm
روغن 5W30 سوپر بهران
فیلتر ویتارا 2400 و یا اوریجینال کیزاشی از فروشگاه آشتیانی تو پاساژ کاشانی چراغ برق
تعمیرگاههای تخصصی ویتارا کیزاشی رو هم تعمیر میکنن البته بازم میگم ماشین سالم باشه نیازی به تعمیرگاه ندارید. ولی تو اینستا سرچ کنید تعمیرگاه سوزوکی زیاده
بله موتورش با ویتارا فرق داره ولی اجزای مشابه زیادی داره مثل واتر پمم دینام شمع کویل و ...
اگه قصد خرید مدل اتومات رودارید حتمن در مورد سرویس روغن گیربکس از فروشنده تحقیق کنید
ممنون بنزین چی میزنی؟شمال ما که بی کیفیت ترین بنزین کشور رو داره چون میگن اون طرفا اب و هوا خوبه :smile: بله بخوام بگیرم قطعا اتوماته به نظرت با این شرایط من کارمند مزدا ۳ نیو بگیرم با ۱۰۰ هزار کار که نمایندگی فعالی تو شهرمون داره یا کیزاشی با ۱۵۰هزار کارکرد؟ اگه AWD بود تردید نمیکردم ولی به نظرم دیگه منطقی نیست مخصوصا که اولین ماشینمه :mrgr:
با بنزین معمولی Euro4 مشکلی نداره ماشین چون موتور تنفس طبیعیه حساسیت چندانی به کیفیت بنزین نداره.
مزدا 3 هم انتخاب خوبیه ولی در مقایسه با کیزاشی انتخاب من کیزاشیه حداقل یه قلم میدونم صندلی راننده کیزاشی خیلی نرم تر و راحتر از مزدا3 هست.
دقیقا همینطوره صندلیهای راحتی نداره مزدا
منم کیزاشی رو خیلی دوست دارم و بابت همچین انتخاب خوبی بهت تبریک میگم کلی بررسی ازش دیدم البته با فرض اینکه AWD هست ولی آگهی های فروش و نظر شمارو که دیدم فهمیدم نسخه ایران این قابلیت رو نداره ناامید شدم چون تو شمال و آسفالتهای پرچاله و سربالایی کوه و جنگل ما واقعا بکار میومد و ارزش ریسک داشت


نمایه کاربر
spartan3
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 فروردین 1392, 6:21 pm
نوع خودرو: کیزاشی-پژو 206 تیپ 5
Like شده: 1 بار

Re: سوزوکی کیزاشی - Suzuki Kizashi 2010

پست توسط spartan3 » یک‌شنبه 1 دی 1398, 12:02 am

ممنون از شما موفق باشید


نمایه کاربر
spartan3
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 فروردین 1392, 6:21 pm
نوع خودرو: کیزاشی-پژو 206 تیپ 5
Like شده: 1 بار

Re: سوزوکی کیزاشی - Suzuki Kizashi 2010

پست توسط spartan3 » جمعه 13 دی 1398, 11:56 pm

ماشین ما رسمن وارد 100 هزار مایل (150000KM) شد از نظر لوازم تعویضی وضعیت ماشین به شرح زیر است
1- کمک ها فابریک جلو عقب بدونه تعویض
2-دیسک ترمز جلو عقب در کیلومتر 120000 تعویض شد.
3- تسمه دینام فابریک بدونه تعویض
4- لاستیکهای جلو عقب در کیلومتر 80000 با نکسن تعویض شد هنوز بالای 50 درصد آج داره
5- تسمه تایم زنجیری فابریک بدونه تعویض
6- تعویض روغن گیربکس در کیلومتر 70000 و 100000 و 140000 که در 140 هزار فیلتر روغن گیربکس نیز تعویض شد.
7- شمع در کیلومتر 100000 تعویض شد اما شمعها در وضعیت مناسبی بود بعنوان یدک نگه داشتمش :smile:
8- آب رادیاتور فابریک بدونه تعویض
9- روغن ترمز یکبار در کیلومتر 60000 تعویض شد.

درکل تا حالا راضی کننده بوده باید دید تا 200 هزار چطوره


نمایه کاربر
spartan3
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 فروردین 1392, 6:21 pm
نوع خودرو: کیزاشی-پژو 206 تیپ 5
Like شده: 1 بار

Re: سوزوکی کیزاشی - Suzuki Kizashi 2010

پست توسط spartan3 » جمعه 20 دی 1398, 6:27 pm

حدود دوسال پیش تصمیم گرفتم از فیلتر K&N قابل شستشو برای کیزاشی استفاده کنم داخل چیزی پیدا نکردم اما تو سایت آمازون موجود بود به قیمت 65 دلار اینم لینکش

1- درنظر اول 65 دلار خیلی زیاد میاد اما الان بعد از دوسال باید بگم از نظر هزینه خرج خودشو درآورده مخصوصن با این قیمت لوازم ماشین دیگه خیالم از فیلتر ماشین راحته
2- از نظر قدرت فرق چندانی تو عملکرد ماشین ایجاد نکرده ولی باتوجه به پنبه ای بودن ساختار فیلترهای K&N عبور هوا راحتر صورت میگیره و این مزیته
3- برای استفاده مجدد از این فیلتر باید هر 3 ماه یکبار توسط اسپری مخصوص شستشو داده بشه و توسط یک اسپری دیگر refresh بشه کیته رفرش خوشبختانه در داخل موجود بود حدود 100 هزار تومن چون برای تمام فیلترهای K&N استفاده میشود.

4- باتوجه به گزارش بعضی کاربرهای فیلتر های K&N در مورد کثیف شدن سنسور MAF و همچنین دریچه گاز یه مقداری کنجکاو بودم بدونم در عمل این فیلتر آیا باعث کثیفی بیشتر سیستم ورودی هوا میشه یا نه که بعد از دوسال استفاده باید بگم میزان کثیفی سنسور MAF و دریچه گاز بسیار ناچیز و قابل صرفنظر کردن هستش

در کل عملکرد ماشین با این فیلتر هیچ گونه ضرری که برای ماشین نداشته بلکه از نظر مالی نیز در بلند مدت فایده داشته.


farshadenq
پست: 5
تاریخ عضویت: چهارشنبه 27 آذر 1398, 4:53 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: سوزوکی کیزاشی - Suzuki Kizashi 2010

پست توسط farshadenq » جمعه 27 دی 1398, 7:26 pm

spartan3 نوشته شده:
جمعه 20 دی 1398, 6:27 pm
حدود دوسال پیش تصمیم گرفتم از فیلتر K&N قابل شستشو برای کیزاشی استفاده کنم داخل چیزی پیدا نکردم اما تو سایت آمازون موجود بود به قیمت 65 دلار اینم لینکش

1- درنظر اول 65 دلار خیلی زیاد میاد اما الان بعد از دوسال باید بگم از نظر هزینه خرج خودشو درآورده مخصوصن با این قیمت لوازم ماشین دیگه خیالم از فیلتر ماشین راحته
2- از نظر قدرت فرق چندانی تو عملکرد ماشین ایجاد نکرده ولی باتوجه به پنبه ای بودن ساختار فیلترهای K&N عبور هوا راحتر صورت میگیره و این مزیته
3- برای استفاده مجدد از این فیلتر باید هر 3 ماه یکبار توسط اسپری مخصوص شستشو داده بشه و توسط یک اسپری دیگر refresh بشه کیته رفرش خوشبختانه در داخل موجود بود حدود 100 هزار تومن چون برای تمام فیلترهای K&N استفاده میشود.

4- باتوجه به گزارش بعضی کاربرهای فیلتر های K&N در مورد کثیف شدن سنسور MAF و همچنین دریچه گاز یه مقداری کنجکاو بودم بدونم در عمل این فیلتر آیا باعث کثیفی بیشتر سیستم ورودی هوا میشه یا نه که بعد از دوسال استفاده باید بگم میزان کثیفی سنسور MAF و دریچه گاز بسیار ناچیز و قابل صرفنظر کردن هستش

در کل عملکرد ماشین با این فیلتر هیچ گونه ضرری که برای ماشین نداشته بلکه از نظر مالی نیز در بلند مدت فایده داشته.
آقا دمت گرم با اطلاعات و انگیزه عالیت چراغ اینجارو روشن نگه داشتی آدم هوس میکنه یکی بخره خخخ


نمایه کاربر
spartan3
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 فروردین 1392, 6:21 pm
نوع خودرو: کیزاشی-پژو 206 تیپ 5
Like شده: 1 بار

Re: سوزوکی کیزاشی - Suzuki Kizashi 2010

پست توسط spartan3 » شنبه 28 دی 1398, 11:33 am

ممنون از شما راستش یه دوسالی که TT تعطیل بود الانم که راه افتاده من تازه دارم گرم میشم حتمن پستای بیشتری راجع به کارایی که رو ماشین کردم و یا برنامه دارم انجام بدم میفرستم ایشالا بدرد کسی بخوره


نمایه کاربر
spartan3
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 فروردین 1392, 6:21 pm
نوع خودرو: کیزاشی-پژو 206 تیپ 5
Like شده: 1 بار

Re: سوزوکی کیزاشی - Suzuki Kizashi 2010

پست توسط spartan3 » پنج‌شنبه 3 بهمن 1398, 2:22 pm

تمیز کردن دریچه گاز کیزاشی:
برا اولین بار در کیلومتر 100 هزار تصمیم به تمیز کردن دریچه هوا گرفتم
1- ابتدا بایستی جعبه فیلتر هوا توسط چهار تا پیچ دورش باز بشه
تصویر
2- بعد کانکتور MAF سنسور جدا میکنیم
تصویر
3- بست فلزی دوره کانل ورودی هوا رو شل میکنیم و لوله فلزی بخار گاز روغن رو بیرون میکشیم و سپس کانال هوا را بیرون میکشیم
تصویر

یه نگاه به دریچه گاز مشخص شد که خیلی کثیفه بنابر این تصمیم گرفتم کلن بازش کنم و بیرون تمیزش کنم
تصویر

4- چهار تا پیچه دوره درچه گاز رو باز میکنیم
تصویر

5- لوله های وروری و خروجی آب رادیور رو از دریچه گاز قطع میکنیم در این مرحله مقداری آب رادیات ممکنه سرریز بشه بهتره به دستمال زیر اون بذاریم تا کثیف کاری نشه
6- پس از بازکردن دریچه گاز داخل آن را با اسپری brake cleaner و یا الکل شستشو میدیم درضمن در محل اتصال دریچه گاز به intake manifold یه واشر پلاستیکی هستش چک شود که گم نشه ان واشر چون خیلی مهمه
عکسهای قبل
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

و بعد از شستشو
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

در پایان هم بعد از بستن باید دریچه گاز کالیبره بشه. کالیبراسیون دریچه گاز کیزاشی خیلی ساده است فقط کافیه دکمه استارت رو در وضعیت ON برده (موتور خاموش) و 10 ثانیه یا بیشتر مکث کنید تا کالیبراسیون تموم بشه و بعدش استارت بزنید. احتمال زیاد تو استارت اول ماشین روشن نشه و یا به سختی روشن بشه که این طبیعیه و تو استارتهای بعدی مشکل رفع میشه


نمایه کاربر
Mojo
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 505
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 5 اردیبهشت 1389, 10:49 am
نوع خودرو: کمری-سمند-سوناتا lf

Re: سوزوکی کیزاشی - Suzuki Kizashi 2010

پست توسط Mojo » چهارشنبه 23 بهمن 1398, 8:37 pm

spartan3 نوشته شده:
شنبه 28 دی 1398, 11:33 am
ممنون از شما راستش یه دوسالی که TT تعطیل بود الانم که راه افتاده من تازه دارم گرم میشم حتمن پستای بیشتری راجع به کارایی که رو ماشین کردم و یا برنامه دارم انجام بدم میفرستم ایشالا بدرد کسی بخوره
اقا کارت عالیه. دمت گرم.
کیزاشی هم جزو ماشین های تک و واقعا دوست داشتنی بازاره که حیف ایران خودرو اوردش فقط:دی


Arash
نمایه کاربر
spartan3
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 فروردین 1392, 6:21 pm
نوع خودرو: کیزاشی-پژو 206 تیپ 5
Like شده: 1 بار

Re: سوزوکی کیزاشی - Suzuki Kizashi 2010

پست توسط spartan3 » پنج‌شنبه 24 بهمن 1398, 3:54 pm

Mojo نوشته شده:
چهارشنبه 23 بهمن 1398, 8:37 pm
spartan3 نوشته شده:
شنبه 28 دی 1398, 11:33 am
ممنون از شما راستش یه دوسالی که TT تعطیل بود الانم که راه افتاده من تازه دارم گرم میشم حتمن پستای بیشتری راجع به کارایی که رو ماشین کردم و یا برنامه دارم انجام بدم میفرستم ایشالا بدرد کسی بخوره
اقا کارت عالیه. دمت گرم.
کیزاشی هم جزو ماشین های تک و واقعا دوست داشتنی بازاره که حیف ایران خودرو اوردش فقط:دی
لطف دارید :smile: کیزاشی کلن ماشین بدشانسی از آب درامد تو بازار جهانی تو ایرانم طبیعیه از شانس بدش ایرانخودرو متولی وارداتش بشه


موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “سوزوکی Suzuki”