مسافرت با موتور سيكلت

بحث و تبادل نظر در باره موتور سیکلتهای touring - cruisers

مدیر انجمن: رضا عمراني

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
eBloud
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 165
تاریخ عضویت: چهارشنبه 4 دی 1387, 8:40 am
محل اقامت: تهران

مسافرت با موتور سيكلت

پست توسط eBloud » پنج‌شنبه 28 خرداد 1388, 11:15 am

چند وقتي هست كه به شدت هواي مسافرت با موتور سيكلت به سرم زده.
فكر كنم قبلا گفته بودم كه به اتفاق همسرم تا كنون با موتور سيكلت از تهران به كرج و يك بار هم از تهران به قم (از جاده قديم) رفتم.
اما دوست دارم مسافت بيشتري را طي كنم و با تجهيزات كاملتري برم.
اين حس وقتي در من بيشتر شد كه يك هفته پيش سه موتور سوار لهستاني را با موتور BMW آب خنك در جاده قديم كرج ديدم كه داشتن به سمت تهران مي آمدن.
ديدن ابهت موتورسيكلتها و راكبينشون حس جالبي به من داد.
اما سئوالي از شما دوستان داشتم:
آيا مسافرت كردن مسافت طولاني با يك موتورسيكلت هواخنك اشكالي ايجاد مي كنه؟ اگر اينطوره آيا راهكاري پيشنهاد مي كنيد؟ (بجز خريدن موتورسيكلت آب خنك)
اصولا" موتور سيكلتهاي آب خنك گران قيمت هستن و لوازم و تعميرشون هم هر جايي نيست بنابراين مخصوصا ميخواستم بدونم نظر دوستان در مورد پالس يا پولسار يا آپاچي چيست و يا چه چيز ديگري را پيشنهاد مي كنيد؟
چه تجهيزاتي براي سفر لازمه؟ البته پارسال زن و شوهري بودند كه با موتور سيكلت به مسافرت رفتند و در وبسايتشون اطلاعاتي در اين مورد گذاشتن كه من اسم وبسايتشون را فراموش كردم


نمایه کاربر
x-boy
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 347
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 خرداد 1386, 10:59 pm
نوع خودرو: MVM 315 NEW
محل اقامت: Tehran

Re: مسافرت با موتور سيكلت

پست توسط x-boy » جمعه 29 خرداد 1388, 2:01 am

اون 3 تا رو منم ديدم بي ام و مشكي ها باهاشون انداختم خط ويژه و ..
من خودم 2 هفتس اپاچي خريدم يه روان و كثير هم دارم
با اپاچي 2000 تا رفتم تو همين شلوغي هاي قبل انتخابات هم حدود 6 7 ساعت مداوم روشن بود و سر بالايي هاي پارك وي رو تو ترافيك ميرفتم بالا با اين كه خيلي داغ شده بود ولي 1 بار هم خاموش نشد كه با اون 2 تاي ديگه من اين مشكل خاموش شدن رو دارم
واسه مسافرت هم بهتره هر 3 4 ساعت تو مسير يه توقف نيم ساعته يا 1 ساعته انجام بدين تا فشار زيادي به موتور نياد


اگه بعضی وقت ها مغزم جلو دستمو نمیگرفت به جای دست دادن میزدم تو گوش خیلی ها
نمایه کاربر
eBloud
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 165
تاریخ عضویت: چهارشنبه 4 دی 1387, 8:40 am
محل اقامت: تهران

Re: مسافرت با موتور سيكلت

پست توسط eBloud » شنبه 30 خرداد 1388, 11:25 am

x-boy نوشته شده:اون 3 تا رو منم ديدم بي ام و مشكي ها باهاشون انداختم خط ويژه و ..
من خودم 2 هفتس اپاچي خريدم يه روان و كثير هم دارم
با اپاچي 2000 تا رفتم تو همين شلوغي هاي قبل انتخابات هم حدود 6 7 ساعت مداوم روشن بود و سر بالايي هاي پارك وي رو تو ترافيك ميرفتم بالا با اين كه خيلي داغ شده بود ولي 1 بار هم خاموش نشد كه با اون 2 تاي ديگه من اين مشكل خاموش شدن رو دارم
واسه مسافرت هم بهتره هر 3 4 ساعت تو مسير يه توقف نيم ساعته يا 1 ساعته انجام بدين تا فشار زيادي به موتور نياد
خدا را شكر يكي تو اين انجمن پيدا شد بگه آپاچي داره :-)
ما كه از هر كسي مي پرسيم آپاچي چطوره فقط ميكن خوبه يا بده !
هيچ دليل و مدركي هم نميارن!
حالا شما كه داريد راضي هستيد؟
به نظرت يك مسافت 1000 كيلومتري را ميتونه دوام بياره؟
راستي به خاطر دارم كه دوستي تو اين فوروم ميگفت ميشه موتورهاي هواخنك را به رادياتور آب مجهز كرد. آيا واقعا" امكانپذير هست و تا بحال بصورت عملي جواب داده؟ آيا ميشه آپاچي را هم رادياتور ببنديم؟ اگر ميشه چقدر خرج داره؟


نمایه کاربر
x-boy
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 347
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 خرداد 1386, 10:59 pm
نوع خودرو: MVM 315 NEW
محل اقامت: Tehran

Re: مسافرت با موتور سيكلت

پست توسط x-boy » شنبه 30 خرداد 1388, 1:36 pm

خوبيه اپاچي اينه كه ديرتر از بقيه موتور هايي كه ديدم داغ ميشه مسافت 1000 كيلومتري رو هم اره دوام مياره فقط روغن هر 500 تا عوض بشه و بعد هر 6 7 ساعت رانندگي نيم ساعت تا 1 ساعت استراحت كنه
من واقعا راضي هستم چه از نظر شتاب چه راحتي و ...
هر 1000 كيلوتر هم چراغ سرويسش روشن ميشه كه بايد برد سرويس هاي 1000 تا الته نبري هم عيبي نداره ولي چراغ روشن ميمونه
در مورد اب خنك كردن هم من نميدونم ولي اگه بشه خيلي خوب ميشه


اگه بعضی وقت ها مغزم جلو دستمو نمیگرفت به جای دست دادن میزدم تو گوش خیلی ها
Mohammad Karol
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 825
تاریخ عضویت: شنبه 29 تیر 1387, 12:16 am
نوع خودرو: Bajaj Avenger
محل اقامت: تهران

Re: مسافرت با موتور سيكلت

پست توسط Mohammad Karol » شنبه 30 خرداد 1388, 1:54 pm

به نظر من بهترين گزينه همون پالس 200 هست كه حداقل رادياتور روغن داره،
ولي به نظر بنده بهتره يه موتور آب خنك بخريد.
اين خيلي بهتره تا اينكه بخواهيد يه موتور رو آب خنك كنيد.


نمایه کاربر
eBloud
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 165
تاریخ عضویت: چهارشنبه 4 دی 1387, 8:40 am
محل اقامت: تهران

Re: مسافرت با موتور سيكلت

پست توسط eBloud » شنبه 30 خرداد 1388, 3:00 pm

mamad karol نوشته شده:به نظر من بهترين گزينه همون پالس 200 هست كه حداقل رادياتور روغن داره،
ولي به نظر بنده بهتره يه موتور آب خنك بخريد.
اين خيلي بهتره تا اينكه بخواهيد يه موتور رو آب خنك كنيد.
من هم با شما موافقم
پولسار 200 براي مسافت طولاني تر مناسبتره
چون رادياتور روغن داره توي سرعت بالا كاركرد مناسبتري داره
اما براي داخل شهر فكر نكنم زياد مناسب باشه ضمن اينكه تا حدودي فرمونش محدودتر هست.
اگر اشتباه ميكنم راهنماييم كنيد.


نمایه کاربر
pouya-yz
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 486
تاریخ عضویت: دوشنبه 24 فروردین 1388, 10:45 pm
نوع خودرو: Cerato 2.0- Avenger

Re: مسافرت با موتور سيكلت

پست توسط pouya-yz » شنبه 30 خرداد 1388, 8:34 pm

دوست عزیز من خودم پالس 200 دارم و قبلا هم 180 داشتم .

من خودم با خانمم زیاد با موتور میچرخیم . در این انتخابات خیلی در ترافیک سنگین بالا و پائین رفتم و ضمنا جاده هم میرم و بیشتر از گردنه قوچک تا فشم میرم . قابل ذکره که پالس 200 با رادیات روغن اصلا نشانه ای از داغ کردن و اختلال نداشته .

دوستان پالس 200 بهیچ وجه با 180 قابل مقایسه نیست . وزن بیشتر - لاستیک عقب پهن تر و زنجیر چرخ بزرگ تر و ... همگی باعث شده که پایداری آن در سرعت بالا خیلی بیشتر باشه و بهتر به زمین بچسبه . اتفاقا پایداری آن 2 ترکه خیلی عالیه .

قدرت و کشش بیشتر آن نسبت به مدل 180 کاملا محسوسه و سرگاز 110 - 120 گاز میخوره و به نظرم تا 135 - 140 هم بره .

کلا اگر ملاک عمل شما پالس 180 باشه من پالس 200 را مناسب جاده میبینم.

:grin:


Mohammad Karol
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 825
تاریخ عضویت: شنبه 29 تیر 1387, 12:16 am
نوع خودرو: Bajaj Avenger
محل اقامت: تهران

Re: مسافرت با موتور سيكلت

پست توسط Mohammad Karol » شنبه 30 خرداد 1388, 11:31 pm

با سلام خدمت دوستان عزيز،
اين تاپيك خيلي خوب داره پيش ميره و استارتش به خوبي زده شده،
متاسفانه به خاطر قانون گريزي يك عده،محدوديتهايي براي سفر با موتورسيكلت به وجود اومده،
البته خيلي از اين محدوديتها به خاط حفظ سلامتي خود راكبه.
ولي در كل يكي از لذتبخش­ترين سفرها،سفر با موتورسيكلته،
از اونجايي كه من يكي از عشاق مسافرتهاي طولاني با موتورسيكلت هستم خيلي خوشحال ميشم وقتي ميام و نظرات و پيشنهادات ارزنده­ي دوستان رو در اين رابطه ميخونم.
در كلوپ موتورسيكلت تاپيكي وجود داره به اسم "شرح قرار ملاقات های موتورسواران عزیز + تصاویر" كه به سفرهاي آفرود و قرار ملاقاتهاي آفرود تعلق داره،
به نظر بنده جاي اين تاپيك در كلوپ بسيار خالي بود،
اگر بنده رو لايق بدونيد پيشنهادم رو مطرح ميكنم،
عرض شود خدمت شما دوستان محترم،از شما تقاضا دارم كه نظرات ارزشمند،پيشنهادات و عكسهاي زيباتون حين سفرهاي بين شهري با موتورسيكلت رو در اين تاپيك قرار بديد،
با اين ترتيب هم تاپيك آفرود داريم و هم تاپيك آنرود،
جا داره از آقاي eBloud به خاطر راه اندازي اين تاپيك تشكر به عمل بيارم و از بقيه دوستان كه نظرات مفيد و سازندشون رو در اختار بقيه قرار ميدن ضمن عرض تشكر فراوان خواهش كنم كه بيش از پيش ما رو از تجربياتشون براي سفر با موتورسيكلت بهره مند سازند، :hb:
از ديگر دوستان هم كه تابحال با موتورسيكلت سفرهاي بين شهري داشتن تقاضا ميكنم كه تجربياتشون رو در اين تاپيك عنوان كنند.
به اين ترتيب ميتونيم برندهاي مختلف موتورسيكلت رو هم مورد نقد و بررسي قرار بديم و از اين طريق بهترين و مناسبترين اونها رو با توجه رنج قيمت هر كدوم با اطلاع ساير دوستان برسونيم. :old:
همچين وقتي تجربيات ديگر دوستان رو داشته باشيم ميتونيم به يك جمعبندي كلي از خرابيهايي كه ممكنه حين سفر براي موتورسيكلت پيش بياد برسيم و با تدبير قبل از سفر،با خيال آسوده­تر به مسافرت خود بپردازيم،
از نظر لوازم ايمني و مورد نياز اينگونه سفرها هم تابحال مباحث زيادي رو هم در قسمت "تجهيزات ايمني موتور سواري" و هم درقسمت "شرح قرار ملاقات های موتورسواران عزیز + تصاویر" داشتيم،
پس بهتره در ابتدا بررسي كنيم كه يك موتور مسافرتي (كه در ايران موجود باشه) بايد چه ويژگي­هايي داشته باشه،
بعد از اون ميرسيم به سفر و شرح اون و عكسهاي زيبايي كه تهيه ميشه، :f:
به زودي اينجانب عكسهايي رو در همين رابطه در اين تاپيك قرار ميدم :)
از مديريت محترم كلوپ موتورسيكلت،جناب عمراني،درخواست دارم كه اين پست بنده رو پاك نكنند تا به نوعي اطلاعيه به حساب بياد البته باز هر جور خودتون صلاح ميدونيد و بنده تابع بي چون و چراي تصميم شما هستم،
با تشكر از شما،
ببخشيد وقتتون رو گرفتم.
در پناه حق و به اميد سفرهاي لذت بخش....... :-?


نمایه کاربر
eBloud
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 165
تاریخ عضویت: چهارشنبه 4 دی 1387, 8:40 am
محل اقامت: تهران

Re: مسافرت با موتور سيكلت

پست توسط eBloud » یک‌شنبه 31 خرداد 1388, 8:56 am

از دوست عزيزم "mamad karol" بخاطر راهنماييشون ممنونم.
خيلي وقت هست كه تاپيك "شرح قرار ملاقات های موتورسواران عزیز + تصاویر" را نظاره گر هستم. اما به نظر من اين تاپيك بيشتر در مورد سفرهاي آف رود هست اما همانطور كه دوست عزيزم گفت يكي از زيباترين سفرها سفر با موتور سيكلت هست.
من هم خودرو دارم (پژو) و هم موتور اما نه فقط براي سفرهاي درون شهري بلكه براي سفرهاي بين شهري هم ترجيح ميدم با موتور مسافرت كنم.
البته براي سفرهاي بين شهري با موتور سيكلت تجهيزاتي لازم هست كه خوشحال ميشم دوستاني كه در اين زمينه تجربياتي دارن من را هم راهنمايي كنن.


Mohammad Karol
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 825
تاریخ عضویت: شنبه 29 تیر 1387, 12:16 am
نوع خودرو: Bajaj Avenger
محل اقامت: تهران

Re: مسافرت با موتور سيكلت

پست توسط Mohammad Karol » یک‌شنبه 31 خرداد 1388, 2:28 pm

با سلام خدمت دوستان عزيز،
ممنونم از شما جناب eBloud،
قبلا راجع به اين مساله صحبت شده بود كه رانندگي طولاني مدت با پولسار آدم رو خسته ميكنه،
جناب آقاي عمراني هم تجربشون رو راجع به اين قضيه قبلا فرموده بودند،
رضا عمراني نوشته شده:رانندگي طولاني مدت باهاش منو كه خسته كرد ومچ دستام درد گرفت.
ميخوام بدونم اين ايراد در ورژن 200 سي سيه پالس بر طرف شده يا نه؟
ممنون ميشم از دوستان اگر كسي اطلاعي راجع به اين قضيه داره مطرح كنه،
اين هم يه عكس از يه موتور مسافرتي،موتورسواران عزيز خودتون رو در يه همچين جايي تصور كنيد ببينيد چه احساسي بهتون دست ميده،
تصویر
من كه حتي با ديدن اين عكس هم روحم پرواز ميكنه،
يا حق


موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “touring - cruisers”