قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

بازسازی هندا تیتان 125

مدیر انجمن: رضا عمراني

نمایه کاربر
عليرضا مقدم
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 612
تاریخ عضویت: شنبه 20 شهریور 1389, 2:09 am

پست پنج‌شنبه 2 مهر 1394, 3:28 pm

سلام
خسته نباشید آقا رضا.
پروژه به ظاهر کار سختی نیست اما در عمل کار طاقت فرسایی هست، همراه با لذت.
انشاا.. موفق باشید.
نمایه کاربر
mostafa stat
دنده 1
پست: 1053
تاریخ عضویت: چهارشنبه 10 شهریور 1389, 10:38 am
نوع خودرو: 4WD
محل اقامت: ایران
Like شده: 1 بار

پست پنج‌شنبه 2 مهر 1394, 7:09 pm

سلام دوستان
حامد جان از پاسخ تون بسیار سپاس گزارم


دوستان تیتان سوار راهنمای بفرمایند ما رو !
لوازم مصرفی تیتان (لنت ترمز ، کاسه نمد ) رو از کجا میشه تهیه کرد ؟
لوازم اصلی اش(ژاپنی) با لوازم دیگه ای که بهش میخوره(متفرقه چینی-ایرانی) خیلی تفاوت قیمت دارن ؟ مثلا همین لنت؟
اخه ایشالا بعد از اتمام پروژه آقا رضا، با کمک شما دوستان و بالاخص آقا رضا که همیشه زحمت های ما می کشند تیتان رو یه سرویس بکنیم گفتم قبلش برم گمرک یهو همه لوازمی که نیاز است رو بگیرم که یه روزه جمع اش کنم . و شبیه شکل زیر بشه
تصویر




اگر بخواهم تایر ها رو عاج گل درشت تریل بندازم به نظر شما برای چرخ عقب لاستیک سایز 410.18 یا 400.18 بهش میخوره یا گیر میکنه ؟
شما کدوم سایز لاستیک رو پیشنهاد می کنید 350 یا 410 ؟ کدوم بهتره در افرود ؟
تصویر
شبیه این چنین تایرهایی
تصویر



تیتان سوار ها اطلاع دارند خورشیدی جلو و عقب تیتان چند دندونه هست ؟
برای اینکه موتور رو بخواهم قدرتی کنم (استفاده فقط در آفرود) به نظرتون خورشید عقب و جلو به چه اندازه و نسبت بزرگ کوچک کنم که در عین حال که قدرتی میشه به انجین و گیربکس خیلی فشار نیاد ؟
تصویر

=========================================================================
=========================================================================
آقا رضا بسیار خرسندم که مشکل باک هم زودتر حل شد که پروژه به اتمام برسه اخه خیلی ضد حال هست وقتی شما تا اون حد پروژه رو جلو برده بودین بعد سر باک وقفه بیافته.
عجب تنفس دهان به دهان می دهید باک ها رو :smile: دارید بنزین اون باک رو داخل اش تخلیه می کنید ؟
فکر کنم فقط یه زین مونده تا تکمیل بشه ، زین دارین ؟
نمایه کاربر
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1112
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 تیر 1388, 3:05 am
محل اقامت: تهران
Like شده: 1 بار

پست جمعه 3 مهر 1394, 5:51 am

عليرضا مقدم نوشته شده:سلام .خسته نباشید آقا رضا ...
سلام علی آقا . سلامت باشی . بلاخره این بازسازی به لطف کمک ها و لوازم و قطعاتی است که شما لطف کردید .
دوستان تیتان سوار راهنمای بفرمایند ما رو !
لوازم مصرفی تیتان (لنت ترمز ، کاسه نمد ) رو از کجا میشه تهیه کرد ؟
لوازم اصلی اش(ژاپنی) با لوازم دیگه ای که بهش میخوره(متفرقه چینی-ایرانی) خیلی تفاوت قیمت دارن ؟ مثلا همین لنت؟
اخه ایشالا بعد از اتمام پروژه آقا رضا، با کمک شما دوستان و بالاخص آقا رضا که همیشه زحمت های ما می کشند تیتان رو یه سرویس بکنیم گفتم قبلش برم گمرک یهو همه لوازمی که نیاز است رو بگیرم که یه روزه جمع اش کنم . و شبیه شکل زیر بشه
مخلص آقا مصطفی . اختیار دارید ...
قبل از دست بکار شدن روی پروژه شما ، اول باید خود موتور بازدید و بررسی بشه . لیست لوازم تعویضی را آماده کرده و همه را یک دفعه میخریم . هم جنش اصلی و هم متفرقه در بازار موجود است . هر کدام را که خواستی انتخاب میکنیم .
اگر بخواهم تایر ها رو عاج گل درشت تریل بندازم به نظر شما برای چرخ عقب لاستیک سایز 410.18 یا 400.18 بهش میخوره یا گیر میکنه ؟
شما کدوم سایز لاستیک رو پیشنهاد می کنید 350 یا 410 ؟ کدوم بهتره در افرود ؟
استانداردش اینه که از لاستیک 350-18 استفاده کنید . اگر عاجدار باشه حتما جواب میده . اما برای شما که نمیخواهید از لوازم اضافی مثل گلگیر و قاب زنجیر و ... استفاده کنید ، به نظرم 410-18 هم جواب میده ...
تیتان سوار ها اطلاع دارند خورشیدی جلو و عقب تیتان چند دندونه هست ؟
برای اینکه موتور رو بخواهم قدرتی کنم (استفاده فقط در آفرود) به نظرتون خورشید عقب و جلو به چه اندازه و نسبت بزرگ کوچک کنم که در عین حال که قدرتی میشه به انجین و گیربکس خیلی فشار نیاد ؟
فکر میکنم عقب 42 و جلو 15 باشه .
حداکثر عقب 48 و جلو 15
عجب تنفس دهان به دهان می دهید باک ها رو :smile: دارید بنزین اون باک رو داخل اش تخلیه می کنید ؟
فکر کنم فقط یه زین مونده تا تکمیل بشه ، زین دارین ؟
اره . دقیقا همینطوره . آقا حامد لطف کردند و باکی که روی موتورشان بود را به من دادند . و باک نو را جایگزین کردند . بنزین را هم تخلیه کردیم .
بله . علی آقا لطف کردند و یه زین به من دادند . اما باید روکش بشه .
البته فعلا مونده تا کاملا تکمیل بشه ( قال بغل ، فلاب عقب و ... )
نمایه کاربر
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1112
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 تیر 1388, 3:05 am
محل اقامت: تهران
Like شده: 1 بار

پست جمعه 17 مهر 1394, 7:19 am

سلام .
بعد از چند مدت مشغله ، فرصتی شد تا باک را رنگ کنم . البته این رنگ فقط یه نوع ماست مالی بوده که فعلا موتور رنگ و لعابی بگیره ، تا بعدا سر فرصت باک را صافکاری و نقاشی کنم . تصمیم گرفتم رنگ موتور آبی باشه . برای همین موقتا با 2 تا اسپری ، باک را رنگ کردم ! :smile:

تصویر

دوستان به یه مشکلی برخوردم . سیستم ترمز جلو که دیسکی است عمل نمیکنه . هر کاری میکنم هواگیری نمیشه !
با اینکه پمپ بالا و شیلنگ نو است ، ترمز نمیگیره . تنها شک ام روی پمپ پایینه که اون هم در ظاهر سالمه . چونکه قبلا کار میکرد ... :cry:

تصویر

تصویر
نمایه کاربر
mostafa stat
دنده 1
پست: 1053
تاریخ عضویت: چهارشنبه 10 شهریور 1389, 10:38 am
نوع خودرو: 4WD
محل اقامت: ایران
Like شده: 1 بار

پست جمعه 17 مهر 1394, 1:54 pm

سلام آقا رضا، به به
مشتاق دیدار، تاپیکتون نورانی شد.
ما که حرفی نداریم برای گفتن چون از بس کارهای شما خوبه دیگه زبان قاصر هست.
باک هم که خوب شده
برای ترمز هم متاسفانه تخصصی ندارم که راهنمایی کنم.
نمایه کاربر
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1112
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 تیر 1388, 3:05 am
محل اقامت: تهران
Like شده: 1 بار

پست یک‌شنبه 19 مهر 1394, 5:58 pm

سلام .
مخلص آقا مصطفی . شما لطف دارید .
بازم دم شما گرم که به این تاپیک سر میزنید . فکر میکنم فقط برای خودم پست میزنم ! اما اشکالی نداره . تا آخر پیش میرم ...
.
.
.
از آنجایی که این موتور هواکش فابریکش دست کاری شده بود و فیلتر هواکش و مغزی و توری فلزی نداشت ، صدای نفس هواکش کاربرات ، شبیه صدای موتور کراس شده بود ! به همین دلیل رفتم انیار نفت و از روی یه موتور تیتان اوراقی درب و داغون یه هواکش باز کرده و خریدم . متاسفانه فروشنده توری و فیلتر آنرا جداگانه نمیداد و کل هواکش را یک کلام 30 هزار تومان میگفت . منم چونکه کارم گیر این هواکش بود ، با اکراه کل آنرا خریدم ...

تصویر

بعد قطعاتش را جدا کرده ، شسته و سرویس کردم ...

تصویر

هنگام باز کردن درب جعبه ابزار ، در کمال ناباوری دیدم که آچار های فابریک خود موتور که علامت هندا موتور روی آن حک شده داخل محفظه جعبه ابزار بود ! حتی آچار تنظیم کمک فنر عقب هم توی آنها هست ! هیچی . دیگه کلی خوشحال شدم ! :smile:

تصویر

بعد از نصب هواکش و فیلتر ، صدای موتور خیلی خوب شده و موتور هم میزان داره کار میکنه آمــــــــــا ! هنوز این موتور خیلی کار داره !

ماجرا ادامه دارد ...
نمایه کاربر
mostafa stat
دنده 1
پست: 1053
تاریخ عضویت: چهارشنبه 10 شهریور 1389, 10:38 am
نوع خودرو: 4WD
محل اقامت: ایران
Like شده: 1 بار

پست یک‌شنبه 19 مهر 1394, 8:17 pm

سوشیانت نوشته شده:سلام .
مخلص آقا مصطفی . شما لطف دارید .
بازم دم شما گرم که به این تاپیک سر میزنید . فکر میکنم فقط برای خودم پست میزنم ! اما اشکالی نداره . تا آخر پیش میرم ...


بعد قطعاتش را جدا کرده ، شسته و سرویس کردم ...


بعد از نصب هواکش و فیلتر ، صدای موتور خیلی خوب شده و موتور هم میزان داره کار میکنه آمــــــــــا !
هنوز این موتور خیلی کار داره ! ماجرا ادامه دارد ...
سلام
چاکریم، لطف و محبت از خودتون هست.
نه بابا حداقل من یکی که خیلی پی گیرم(چون واقعا علاقه زیادی دارم) دوستان دیگه هم مطلبی نمی گذارند چون از روی تعداد بازدید ها مشخصه چراغ خاموش سر می زنن و پیگیری می‌کنند.

به شخصه عاشق قبل و بعد از عمل تون روی کارهاتون ( شسشتو ، تمیزکاری، رنگ آمیزی ، سرویس، اورهال و ...) شما هستم خیلی با دقت و ظرافت انجام میدهید کاملا از روی عکسی که گذاشتید مشخصه اونم رو یک فیلتر هوا !

تموم شد دیگه کاری نمونده !!!! مگه به جز تیونینگ کاری دیگه ای هم داره ، دیگه روی پا خودش راه میره :smile:

راستی مشکل ترمز حل شد ؟
نمایه کاربر
عليرضا مقدم
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 612
تاریخ عضویت: شنبه 20 شهریور 1389, 2:09 am

پست سه‌شنبه 21 مهر 1394, 2:00 am

سلام
آقا رضا خسته نباشید
من به دلیل نداشتن اطلاعات و ضعیف بودن در مباحث فنی مطلبی نمیزارم اما همیشه پیگیر هستم :da:
بسیار عالی شده، خیلی خوب پیش رفتید.

ولی یک مشکلی هست اینکه من چشمم اینجا دنبال یک چیزی هست، ول کن هم نیست بی حیا !
میدونید که چی میگم؟
امان از دیده و دل هردو فریاد / که هرچه دیده بیند ، دل کند یاد

یک پیشنهاد ، جعبه فیلتر هوا ، درب ، لوله هواکش ، پیچ ها ، توری فلزی ، فیلتر ، اهرم ، واشرها ، درب جعبه ابزار و لوله انتقال هوا که مجموعا 30 هزار تومان خریداری کردید خیرش را ببینید، اون کیف آبی رنگ که 8 قطعه داخلش هست را به حقیر بفروشید به مبلغ کل مجموعه فیلتر هوا ، یعنی یک مجموعه فیلتر هوای رایگان خواهید داشت بدون کسری از لوازم.

یا معاوضه میکنم با یک سیم کلاچ فابریک تیتان :cry: :sad:
(لوازم بیشتری ندارم وگرنه تقدیم میکردم) :hb:
نمایه کاربر
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1112
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 تیر 1388, 3:05 am
محل اقامت: تهران
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 21 مهر 1394, 4:44 pm

تموم شد دیگه کاری نمونده !!!! مگه به جز تیونینگ کاری دیگه ای هم داره ، دیگه روی پا خودش راه میره :smile:
مخلص آقا مصطفی . حضور شما در اینجا باعث دلگرمی منه . سپاس ... :-D
آره . تا این موتور اونجوری که باب میلم باشه و صد درصد بهش اعتماد کنم ، کار خیلی داره .
از آنجایی که مکانی برای بازسازی نداشتم ، با کسب اجازه از مدیر شرکت ، این موتور راه به پارکینگ محل کارم آورده ام و هر زمان که وقت کنم ، روش کار میکنم . از انجایی که هر روز تعداد زیادی از همکاران و ... چشمشان به جمال این موتور روشن میشه ، عجالتا باید ابتدای به امر ظاهر موتور را راست و ریست کنم که از لحاظ ظاهری موجه باشه تا بعد سر فرصت ریزه کاری های آنرا انجام بدهم .
به همین دلیل تصمیم گرفتم یک دست قاب بغل و قاب کنار دمبی بخرم تا موتور ظاهر بگیره اما ....
یه دست قاب بغل با مخلفاتش بالای 200 هزار تومان قیمتشه !
به همین دلیل رفتم و یه دست قاب و فلاپ درب و دغون و شکسته را با هزار منت از انبار نفت خریدم به قیمت 50 هزار تومان .
با چسب دو قلو و ... تیکه ها را هم چسباندم که علی الحساب یه دست قاب و فلاپ ازش در بیارم تا بعدا که پولدار شدم برم یه نو بخرم .

تصویر

تصویر

تصویر

بعد از وصله پینه کردن اینجوری شد :

تصویر

همین الان هم دارم اونها را رنگ میکنم تا بعدا چی از آب در بیاد !

تصویر
ولی یک مشکلی هست اینکه من چشمم اینجا دنبال یک چیزی هست، ول کن هم نیست بی حیا !
میدونید که چی میگم؟
امان از دیده و دل هردو فریاد / که هرچه دیده بیند ، دل کند یاد
مخلص علی آقای گل ! مشتاق دیدار .... !
علی آقا چوب کاری نفرمایید . جعبه ابزار که قابل شما را نداره . این چه حرفیه . هر موقع من آمدم یا شما تشریف آوردید با کمال میل تقدیم میکنم .
نمایه کاربر
حامد1
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 554
تاریخ عضویت: چهارشنبه 19 بهمن 1390, 4:43 pm
نوع خودرو: XL125.CPIsx250.Titan
محل اقامت: تهران

پست چهارشنبه 22 مهر 1394, 12:40 pm

خوشحالم که کارای موتور داره به خوبی پیش میره
اما در مورد قیمتا خیلی عجیبه قاب بغلا رو سال 92 میدادن 50 تومن چطور یه دفعه چهار برابر کردن :(

بازگشت به “پروژه و تعدیل”