قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

بازیابی YAMAHA YB 125 E

مدیر انجمن: رضا عمراني

نمایه کاربر
مجید.
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 254
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 2 شهریور 1389, 6:55 am

پست جمعه 26 شهریور 1389, 2:52 pm

سلام

انجینو با گازوییل بشور . اگزوز رو باید با مشعل داخلشو حرارت بگیری تا روغن و دوده ها بسوزه تموم شه . فقط مواظب باش رنگ اگزوز زرد نشه یه موقع .

بیرون انجین اگه خیلی کثیفه و با شتشو پاک نمیشه باید با برس سیمی نرم و گازوییل پاک کنی
Arash_323
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 281
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 اسفند 1387, 9:37 pm
نوع خودرو: 405 - روان QM200

پست جمعه 26 شهریور 1389, 7:40 pm

سیم کلاچش پشت یه میله قلابی گیر میکنه و پیچ تنظیمش هم پوسته بیرونی موتوره
کارش هم به این صورته که این میله قلابی توسط پیچ به پوسته بسته شده و با گرفتن کلاچ جلو میاد و اون میله (میله 10 - 15 سانتی) رو فشار میده و کلاچ میشه
نمایه کاربر
rohollah
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 841
تاریخ عضویت: چهارشنبه 11 آذر 1388, 7:08 pm
نوع خودرو: MERIDA TFS 100V
محل اقامت: بوشهریم
اینستاگرام: ra.sad

پست جمعه 26 شهریور 1389, 8:53 pm

Arash_323 نوشته شده:سیم کلاچش پشت یه میله قلابی گیر میکنه و پیچ تنظیمش هم پوسته بیرونی موتوره
کارش هم به این صورته که این میله قلابی توسط پیچ به پوسته بسته شده و با گرفتن کلاچ جلو میاد و اون میله (میله 10 - 15 سانتی) رو فشار میده و کلاچ میشه
سپاس بابت راهنماییت!
حالا این مقدار جابه جایی چقدر باید باشه؟ من هرچی کلاچ رو می گرفتم تا تغییری ببینم هیچی جابه جا نمی شد!
قبلا هم که سوارش شدم وقتی کلاچ رو می گرفتم مثل نیم کلاچ می گرفت!
راستی اون میلهه که نباید بهش وص باشه دیگه؟ چون جداست! من خیال کردم شکسته!
داداش علی و داداش مجید دست شما هم درد نکنه بابات راهنمایی.
با سپاس
ﺗﺎﻭﺍﻥ ﺣﺮﻓﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﻧﯽ ﺑﮕﯽ ﺗﺎﺭﻫﺎﯼ ﺳﻔﯿﺪﯾﻪ ﮐﻪ ﯾک ﺷبه ﻻﺑﻻﯼ ﻣﻮﻫﺎﺕ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯿﺎﺩ.
Arash_323
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 281
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 اسفند 1387, 9:37 pm
نوع خودرو: 405 - روان QM200

پست یک‌شنبه 28 شهریور 1389, 8:24 am

مقدار جابجایی بستگی به صفحه کلاچ داره
اگه هر چی تنظیم کردی درست نشد و موتور کلاچ بود باید صفحه کلاچ رو عوض کنی یا صفحه فلزی اضافه کنی
اون میله جدا هست و کاسه نمد داره که باعث میشه روغن بیرون نریزه
نمایه کاربر
rohollah
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 841
تاریخ عضویت: چهارشنبه 11 آذر 1388, 7:08 pm
نوع خودرو: MERIDA TFS 100V
محل اقامت: بوشهریم
اینستاگرام: ra.sad

پست یک‌شنبه 28 شهریور 1389, 11:15 am

Arash_323 نوشته شده:مقدار جابجایی بستگی به صفحه کلاچ داره
اگه هر چی تنظیم کردی درست نشد و موتور کلاچ بود باید صفحه کلاچ رو عوض کنی یا صفحه فلزی اضافه کنی
اون میله جدا هست و کاسه نمد داره که باعث میشه روغن بیرون نریزه
مسئله این هست که کلاچ گرفته نمیشه!
کلاچ که میگیرم موتور و دنده با هم درگیرن! مثل نیم کلاچ تقریبا!
..........
خوردم به یه پیچ هرز! چطور بازش کنم! خودش سفته و تکون نمی خوره! پیچ گوشتی توش هرز می گرده!
..
یه پیچ باز کردم ازش روغن میزنه بیرون! قطره قطره! فکر کنم به مشکل خوردم! باید بررسی بشه ولی اولش باید پیچ رو باز کنم!
..
پمپ روغنش برام جالب بود! یه سوال دیگه اون سنسوری که چراغ قرمز رو روشن می کنه چیه؟
با سپاس
ﺗﺎﻭﺍﻥ ﺣﺮﻓﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﻧﯽ ﺑﮕﯽ ﺗﺎﺭﻫﺎﯼ ﺳﻔﯿﺪﯾﻪ ﮐﻪ ﯾک ﺷبه ﻻﺑﻻﯼ ﻣﻮﻫﺎﺕ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯿﺎﺩ.
نمایه کاربر
rohollah
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 841
تاریخ عضویت: چهارشنبه 11 آذر 1388, 7:08 pm
نوع خودرو: MERIDA TFS 100V
محل اقامت: بوشهریم
اینستاگرام: ra.sad

پست یک‌شنبه 28 شهریور 1389, 2:06 pm

مشکل پیچ حل شد!
مشکل هندل اضافه شد!
امشب با عکس میام!
با سپاس
ﺗﺎﻭﺍﻥ ﺣﺮﻓﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﻧﯽ ﺑﮕﯽ ﺗﺎﺭﻫﺎﯼ ﺳﻔﯿﺪﯾﻪ ﮐﻪ ﯾک ﺷبه ﻻﺑﻻﯼ ﻣﻮﻫﺎﺕ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯿﺎﺩ.
Arash_323
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 281
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 اسفند 1387, 9:37 pm
نوع خودرو: 405 - روان QM200

پست یک‌شنبه 28 شهریور 1389, 8:09 pm

اون سنسوری که چراغ قرمز رو روشن می کنه چیه؟
کدوم چراغ قرمز؟
یه فشنگی داره که اگه اشتباه نکنم یه سیم سبز بهش وصله مال چراغ خلاصی هست.
هر پیچی که باز نمیشه با پیچ گوشتی دوسو ضربه ای به بغلش در جهت باز شدن ضربه بزن باز میشه
این قلق باز کردن پیچای این جور موتوراس!
نمایه کاربر
رضا عمراني
مدیر کلوپ موتورسیکلت
پست: 2793
تاریخ عضویت: جمعه 1 دی 1385, 5:00 pm

پست یک‌شنبه 28 شهریور 1389, 8:46 pm

اون سنسوری که چراغ قرمز رو روشن می کنه چیه؟
افتامات
اون چراغ قرمز اگر روشن بمونه به معني شارژ نكردن باطري هست
Rhytm & Balance
نمایه کاربر
مجید.
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 254
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 2 شهریور 1389, 6:55 am

پست چهارشنبه 31 شهریور 1389, 8:53 pm

داداش چی شد پس انجین رو باز کردی ؟ اگه قطعه خواستی بگو تا برات بگردم پیدا کنم تو شهر ما هنوز کما بیش قطعاتش پیدا میشه . خلاصه کاری بود در خدمتیم . راستی بدنه رو رنگ میکنی یا نه ؟
نمایه کاربر
hamed mustang
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 87
تاریخ عضویت: جمعه 20 آذر 1388, 5:21 pm
نوع خودرو: فعلا هیچی
محل اقامت: بام ایران

پست جمعه 2 مهر 1389, 10:05 am

Arash_323 نوشته شده:
اون سنسوری که چراغ قرمز رو روشن می کنه چیه؟
کدوم چراغ قرمز؟
یه فشنگی داره که اگه اشتباه نکنم یه سیم سبز بهش وصله مال چراغ خلاصی هست.
هر پیچی که باز نمیشه با پیچ گوشتی دوسو ضربه ای به بغلش در جهت باز شدن ضربه بزن باز میشه
این قلق باز کردن پیچای این جور موتوراس!
سلام
پیچهایی که باز نمیشه یه کم روغن ترمز بریز روش چند دقیقه صبر کن بعد به راحتی باز میشه هر جاشم زنگ زده با برس سیمی ها هستن مخصوص دریل هست ببند سر مته مثه آبه خوردن زنگها کنده میشه میره عین اولش :smile:
منم دارم یکیشو بازسازی میکنم تو شهر ما از این موتورا زیاده داییم هم یکیشو گرفت ده هزارتومان نه راه میرفت نه روشن میشد هیچی نداشت داغون مفت نمی ارزید روش کار کرد نوی نو اگه شد عکساشو میذارم تو شهره ما وسیله هاشون گیر میاد الان چنتایی سراغ دارم انگار موتور صفر
V8

بازگشت به “پروژه و تعدیل”