قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

اخبار مسابقات

مدیر انجمن: رضا عمراني

نمایه کاربر
offf road
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 79
تاریخ عضویت: جمعه 18 اردیبهشت 1388, 11:54 am
نوع خودرو: rmz 250 2010
محل اقامت: سمنگان

پست یک‌شنبه 6 دی 1388, 6:28 pm

نيمه دوم دي‌ماه در كرمان؛
مسابقات قهرماني موتور كراس كشور برگزار مي‌شود
خبرگزاري فارس: مسابقات قهرماني موتوركراس كشور در روزهاي 17 و 18 دي‌ماه سال جاري در شهرستان كرمان برگزار مي‌شود.

حسين كردي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در كرمان با اشاره به برگزاري مسابقات قهرماني موتوركراس كشور در مركز استان اظهار داشت: مرحله زمستاني اين مسابقات در رده‌هاي سني خردسالان، نوجوانان، بزرگسالان و پيشكسوتان در محل پيست موتورسواري كوه‌هاي صاحب‌الزمان(عج) واقع در جنگل قائم برگزار مي‌شود.
وي افزود: اين مسابقات با حضور اعضاي هيئت‌هاي موتورسواري همه استان‌هاي كشور و در چهار كلاس 50cc 85cc، 125cc‌ و 250cc برگزار مي‌شود.
رئيس هيئت موتورسواري و اتومبيلراني استان كرمان تصريح كرد: از تيم كرمان 16 نفر در اين مسابقات شركت مي‌كنند.
وي خاطرنشان كرد: تيم كرمان در مسابقات فصل بهار مقام اول، در فصل تابستان مقام ششم و در فصل پاييز رتبه سوم كشوري را كسب كرده است و به عنوان ميزبان و يكي از بخت‌هاي قهرماني كشور در اين مسابقات شركت مي‌كند.
نمایه کاربر
شاهين 13
مدیر پیشین
پست: 5831
تاریخ عضویت: جمعه 13 آبان 1384, 8:11 pm
نوع خودرو: 206TU5
محل اقامت: همين نزديكي

پست چهارشنبه 7 بهمن 1388, 7:46 am

سلام

روز جمعه مسابقه تایم تریل و انتخابی استان تهران برگزار شد.

کلاس 1000 سی سی
1 - مهدی جابری
2 - علی هاشمی
3 - سعید غفار پور

کلاس 600 سی سی
1 - محمد ایلخانی
2 - پیمان طاهری
3 - حسین آرانلوی کوچک

کلاس 400 سی سی
1 - مجید گنجینه
2 - منصور اسلامی
3 - جواد جلیلوند

چند تا هم عکس :

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
مرگ درست از لحظه یی آغاز می شود که در برابر آن چه مهم است، سکوت می کنی!
مارتین لوتر کینگ
نمایه کاربر
شاهين 13
مدیر پیشین
پست: 5831
تاریخ عضویت: جمعه 13 آبان 1384, 8:11 pm
نوع خودرو: 206TU5
محل اقامت: همين نزديكي

پست چهارشنبه 7 بهمن 1388, 7:55 am

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
مرگ درست از لحظه یی آغاز می شود که در برابر آن چه مهم است، سکوت می کنی!
مارتین لوتر کینگ
نمایه کاربر
شاهين 13
مدیر پیشین
پست: 5831
تاریخ عضویت: جمعه 13 آبان 1384, 8:11 pm
نوع خودرو: 206TU5
محل اقامت: همين نزديكي

پست چهارشنبه 7 بهمن 1388, 7:59 am

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

اینها چند تا از عکس های مسابقه بود ، اینهم گزارش مسابقه، شنبه هفته آینده می تونید توی مجله ایران خودرو مطالعه کنید :

وسوسه انگیزان

گزارش مسابقه تایم تریل انتخابی استان تهران

مسابقه ای دیگر برای سنگین سواران تهرانی برگزار شد، رقابتی که هوای سرد و ابری و زمین نمناک صبح جمعه 2 بهمن هم نتوانست از گرمی آن بکاهد. همچنان که حدس می زدم، این مسابقه به دلیل سردی زمین و عدم گرم شدن زیاد لاستیک موتورسیکلت ها با چند حادثه همراه شد و البته خوشبختانه در این زمین خوردن ها، آسیب جسمی به کسی وارد نشد.
صبح روز جمعه چون قبلا از سوی علی هاشمی به ما اعلام شده بود که رقابت ساعت 10 شروع می شود، به اتفاق امیر موسوی حدود ساعت 9:30 در پیست کارتینگ فرمولا حاضر شدیم در حالی که نمی دانستیم به علت دیر کردن چند موتور سوار کمی تا اندکی بی نظم باید در سرما تا ساعت 11 برای شروع رقابت منتظر بمانیم.
ساعت از 10:30 گذشته بود که تقریبا تمام ورزشکاران این رشته به پیست رسیده بودند و بنابر صلاحدید هاشمی و سام رحیمی، شروع کردند به دور زدن دسته جمعی در پیست برای گرم کردن موتورها و البته خود شرکت کنندگان. در این دورها هم آنهایی که مسیر را به آرامی طی می کردند یا خطری برای سایر سنگین سواران داشتند با پرچم سیاه مواجه شده و یکی یکی از دور خارج می شدند تا آنجا که تقریبا آنهایی که حرفه ای تر بودند در پیست باقی ماندند. چند دقیقه ای به ساعت 11 مانده، سام رحیمی با جدیت مشغول تست دستگاه زمان گیری دقیق بود، این دستگاه که برای اولین بار زمان گیری موتورهای سنگین را انجام می داد قادر است زمان طی هر دور از پیست را برای هر شرکت کننده ثبت کرده و در برگه پرینت شده هم بهترین زمان هر فرد را مشخص کند. قابل ذکر است از این دستگاه قبلا در باشگاه فرمولا برای زمان گیری کارت ها استفاده می شد.
اولین کلاسی که شرکت کنندگانش ساعت 11 صبح به نوبت برای ثبت زمان فراخوانده می شدند، 400 سی سی ها بودند. همچون مسابقات قبل روال کار به این ترتیب بود که هر شرکت کننده ابتدا دو دور را برای گرم کردن لاستیک هایش طی کرده و در سه دور بعد، زمان هایش ثبت می شد. کلاس 400 سی سی همچون مسابقات قبل شرکت کننده چندانی نداشت ولی جواد جلیلوند و منصور اسلامی را می توان از موتورسواران با تجربه اش به شمار آورد. در این رقابت، مجید گنجینه که به وضوح نسبت به قبل پیشرفت خوبی داشت، در پیچ ها بسیار خوب ظاهر می شد و توانست عنوان اولی را با ثبت برترین زمان به خود اختصاص دهد و نفرات بعدی اش هم به ترتیب منصور اسلامی و جواد جلیلوند بودند.
کلاس موتورهای 600 سی سی همانطور که در مطالب قبلی اشاره کرده بودم از جذابیت خاصی برخوردار است چرا که شتابی خوب، مصرف سوختی کمتر و البته قیمتی مناسب تر نسبت به انواع 1000 سی سی دارد. در این بخش می توان محمد ایلخانی را پر کارترین موتورسوار به حساب آورد چون به طور مرتب و اکثر روزهای هفته و زمان های بی کاری اش در پیست به تمرین می پردازد.
این رده شرکت کنندگانی به مراتب بیشتر نسبت به کلاس 400 سی سی دارد اما باز هم از 1000 سی سی ها کمتر هستند، به طور کلی می توانم این بخش را به عنوان پلی میان کلاس نسبتا سبک مثل 400 سی سی و سنگین مثل 1000 سی سی به حساب آورد که البته موتورسوارانی بسیار حرفه ای هم در آن حضور دارند.
در این کلاس هم نهایتا مشخص شد که محمد ایلخانی، جوان خوش اخلاق اهل شرق تهران توانسته عنوان اولی را با اقتدار از آن خود کند و پیمان طاهری هم در جای دوم بایستد. حسین آرانلوی کوچک که همیشه لبخند بر لب دارد هم مکان سومی را از آن خود کرد تا پیشرفت خوبش را نشان دهد.
هیولاهای 1000 سی سی، پرتعداد ترین شرکت کنندگان را در میان سه کلاس داشتند. موتورهای این کلاس تقریبا سال ساختشان در بین 2000 تا 2010 متغییر است، این میزان تفاوت در اندام شرکت کنندگانش هم به چشم می خورد، مثلا مهدی جابری با قدی حدود 170 سانتی متر و وزنی حدود 55 کیلو در کنار فردی چون هومن صفار هرندی با قدی حدود 2 متر و وزنی حدود 100 کیلو به رقابت می پردازد که تقریبا تمام موتورهای موجود با توجه به قد بلندش برایش کوچک به نظر می آیند. همانطور که تمام علاقه مندان این رشته ورزشی می دانند، قد و وزن تاثیر بسیاری بر روی کیفیت سواری و نتیجه بدست آمده توسط شرکت کنندگان رشته های مختلف ورزشهای موتوری، خصوصا موتورسواری ریس دارد. به عنوان مثال، والنتینو روسی، سلطان حال حاظر مسابقات موتو جی پی 182 سانتی متر قد و تنها 67 کیلوگرم وزن دارد.
زمان گیری های این کلاس با چند نکته مهم همراه بود که از مهمترین شان می توان به زمین خوردن مهدی جابری و حضور سعید غفارپور با موتور 750 سی سی در بین 1000 سی سی ها اشاره کرد. جابری که این روزها به جرات جزو برترین های این رشته کشور به حساب می آید پس دورهای اولیه برای گرم کردن در اولین دور زمان گیری اش به زمین خورد تا موتور هندا رپسول 2009 اش خسارتی زیاد ببیند، خوشبختانه در این بین به خودش آسیبی وارد نشد، او که فرصت ثبت زمان را از دست داده بود با موتور کاوازاکی نینجای 1000 سی سی علی هاشمی زمانش را ثبت کرد. جالبترین نکته در این میان را می توان به ثبت برترین زمان این کلاس توسط جابری ذکر کرد زیرا او به راندن این موتور عادت نداشت ولی بسیار خوب توانست آن را مهار کند.
علی هاشمی، مدیر کمیته موتورریس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان تهران هم توانست در جای دوم قرار گیرد، در این بین سعید غفارپور هم که موتوری ضعیف تر در اختیار داشت با مهارت خوبش جای سومی را از آن خود کرد. این قهرمانان خوب اگر بتوانند از پیستی بزرگتر چون پیست اتومبیلرانی آزادی استفاده کننده مثلما پیشرفتی سریعتر را نشان خواهند داد و می توان امیدوار بود که حتی در رقابت های منطقه ای هم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. با آمدن سرهنگ میربهرسی، مدیر جدید کمیته موتورریس فدراسیون اتومبیل رانی امید زیادی می رفت که تغییراتی مثبت در این میان ایجاد شود اما ظاهرا به ایشان مجال چندانی برای عرض اندام و خدمت به جوانان کشور داده نمی شود. امیدواریم امکانات فدراسیون توسط ایشان، آنگونه که لایق این ورزشکاران است در خدمت آنها و برای رشدشان قرار داده شود نه اینکه همچون گذشته تنها به عده ای خاص اختصاص یابد.
در پایان این رقابت به دلیل کمبود بودجه اختصاص یافته به هیئت، امکان اهدای جوایز مالی وجود نداشت و تنها به اعطای برگه ثبت زمانشان اکتفا شد. اینگونه که شنیده می شود، سرهنگ میربهرسی در تلاش است تا یک رالی موتورهای سنگین قهرمانی کشور در روزهای انتهایی این ماه برگزار کند که امیدواریم با همکاری دوستان، این کار رنگ واقعیت به خود بگیرد.
در پایان همچون قبل امیدواریم که با همکاری بخش های دست اندرکار بتوانیم روز به روز پیشرفت این رشته جذاب را شاهد باشیم و این ورزشکاران علاقه مند بتوانند به دور از هرگونه جهت گیری و احساس مالکیت عده ای خاص، به ورزش مهیج و البته سخت و هزینه بر مورد علاقه شان بپردازند.
مرگ درست از لحظه یی آغاز می شود که در برابر آن چه مهم است، سکوت می کنی!
مارتین لوتر کینگ
نمایه کاربر
شاهين 13
مدیر پیشین
پست: 5831
تاریخ عضویت: جمعه 13 آبان 1384, 8:11 pm
نوع خودرو: 206TU5
محل اقامت: همين نزديكي

پست شنبه 17 بهمن 1388, 6:59 am

زمان بندی مسابقه موتور ریس 23/11/1388


21/11/1388 12-10 و 14-12 تمرین آزاد
22/11/1388 14:00 تست فنی و تایم گیری
23/11/1388 مسابقه

محل ثبت نام: پیست اتومبیلرانی و موتور سواری


منبع : فدراسیون

معلوم نیست دوستان چه فکری کردن که روز 22 بهمن رو برای تایم گیری اعلام کردن ! :smile:
مرگ درست از لحظه یی آغاز می شود که در برابر آن چه مهم است، سکوت می کنی!
مارتین لوتر کینگ
نمایه کاربر
x-boy
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 347
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 خرداد 1386, 7:29 pm
نوع خودرو: MVM 315 NEW
محل اقامت: Tehran

پست یک‌شنبه 18 بهمن 1388, 12:30 pm

50 نفر هم کمتر برن 50 نفره واسشون :-(
اگه بعضی وقت ها مغزم جلو دستمو نمیگرفت به جای دست دادن میزدم تو گوش خیلی ها
نمایه کاربر
mehran_corey
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 561
تاریخ عضویت: شنبه 12 اردیبهشت 1388, 9:17 pm
نوع خودرو: megeli-apache-toyota
محل اقامت: تهران

پست جمعه 23 بهمن 1388, 4:45 pm

خوب دوستان امروز توی این هوای یخ رفتیم مسابقات موتور سواری رو ببنیم..اینم شرح مختصری از کلاس های مختلف
1.کلاس cg 125 که باعث خنده ی تمام حاضرین بود با حدود 9 شرکت کننده(دقیق نمیدونم) برگزار شد که تقریبا 4 بار شروع دادند و هر بار یه نفر دیر و زود میرفت بالاخره این کلاس تموم شد و کلاس بعدی شروع شد
2.کلاس دوم کلاس پالس بود+ نفر اول کلاس cg125 جالب اینجاست توی پیچ cg تمام موتورها رو میگرفت و داشت اول میشد ولی وسط مسابقه موتورش افت شدیدی کرد اما مشکل اینجا بود که یکی از پالس سوارها سعی کرد اونو به زمین بزنه ولی به شکل عجیبی رو موتور موند(همین باعث شد همه پالس رو هوش کنند =n ) ولی بعدش تو پیچ خودش خورد زمین(جالب اون وسط داشت هندل مزد و ساسات میکشید تا موتور رو روشن کنه :-( که اخرم تونست) نکته جالب اینه که یکی از پالس ها غیرتی شد اومد پیچ رو با سرعت بپیچه که خورد زمین
3.کلاس بعد 6 شرکت کننده داشت 3 تا zx یک hi وپالسی که تو کلاس قبلی اول شد و یک هیوسانگ 250 که hi توی پیچ خورد زمین و انصراف داد هیوسانگ هم که دید تو شتاب نمیتونه zx رو بگیره واسه خودش تو پیست قدم میزد و بعد پالس اخر شد
4.کلاس 400cc که حدود 7 شرکت کننده بود با موتورهای قدیمی و متعلق به دهه 90 که توی اون کلاس یه cbr400 اول شد نکته جالب این کلاس یه cbr400 بود که صدایی فراتر از حد خودش میداد و میشه گفت بیشترین صدا رو بین تمام کلاس ها داشت :lol:
5.کلاس بعد 600 بود که اقای ایلخانی با cbr600rr 2004-2005 با اختلاف زیاد اول شد مشکلی که توی این کلاس بود خالی بودن جای zx6r , r6 بود چون فقط cbr600rr و gsxr توی مسابقه بود
6.کلاس اخر که 1000 بود واقعا دیدنی بود و در اخر یه cbr1000 repsol 2008-2009 fireblade اول شد جال اینجا بود توی 30 ثانیه اول مسابقه 1 کیلومتر با همه فاصله داشت توی این کلاس هم نبودن موتوری مثل r1 حس میشد درحالی که اکثر موتورها cbr1000rr و دو gsxr1000 و یک zx10r بود جالب اینجا بود موتوری که اول شد انگار 2000 cc بود چون موتورای دیگه اصلا بهش نمیرسیدند تازه توی خط شروع اول نبود :ques:
نمایه کاربر
radical
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 142
تاریخ عضویت: جمعه 9 بهمن 1388, 1:22 pm
نوع خودرو: pulse 180
محل اقامت: تهران

پست جمعه 23 بهمن 1388, 8:54 pm

سلام

نمی دونید چقدر اعصابم خورد شد که نرفتم مسابقه رو ببینم (صبح پا شدم دیدم هوا بارونیه زمین یه کم خیسه بیخیال شدم اما تا ظهر یه قطره نبارید ) :cry: :D

آقا کسی نمی دونه این مسابقات قانون داره یا نه :smile: :-(

چطور سی جی می ره با پالسا مسابقه می ده و 250 با زد ایکس و پالس و های که تو یه کلاس نیستند
شاید مثل بازیه بچه ها به جای نخودی می ذارن

آقا مهران پالسا چند سی سی بودن 180 یا 200 ؟

کلاس 250 چی شد ؟ زد ایکسا 250 بودن ؟

این طور که معلومه جای یه سی بی آر 250 خالی بود من خیلی دلم می خواست ببینم می تونه ببره یا نه

نظر شما چیه ؟
نمایه کاربر
mehran_corey
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 561
تاریخ عضویت: شنبه 12 اردیبهشت 1388, 9:17 pm
نوع خودرو: megeli-apache-toyota
محل اقامت: تهران

پست شنبه 24 بهمن 1388, 7:21 am

نفر اول کلاس قبل میتونه تو کلاس بعد بره
فقط پالس 180
اگه منظورت از zx250 نینجا 250 یا zzr250 هست خیر نبودن
جای خیلی از موتورها خالی بود ولی اصلا کلاس 250 نبود که cbr250 بخواد بیاد فقط یه هیوسانگ اومده بود اونم واسه تفریح
نمایه کاربر
radical
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 142
تاریخ عضویت: جمعه 9 بهمن 1388, 1:22 pm
نوع خودرو: pulse 180
محل اقامت: تهران

پست شنبه 24 بهمن 1388, 10:24 am

mehran_corey نوشته شده:نفر اول کلاس قبل میتونه تو کلاس بعد بره
فقط پالس 180
اگه منظورت از zx250 نینجا 250 یا zzr250 هست خیر نبودن
جای خیلی از موتورها خالی بود ولی اصلا کلاس 250 نبود که cbr250 بخواد بیاد فقط یه هیوسانگ اومده بود اونم واسه تفریح
ممنون

حیف که کلاس 250 نذاشتن

بازگشت به “مسابقات موتور سواری”