قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

Ferrari 458 Speciale

تصویر
نمایه کاربر
arashferrari
Ferrari specialist
پست: 976
تاریخ عضویت: شنبه 10 شهریور 1386, 7:27 am
نوع خودرو: کیا ریو

پست پنج‌شنبه 7 آذر 1392, 6:38 am

سلام.

458speciale اخیراً برای یک روز در اختیار ژورنالیست ها از مجلات اتومبیل سراسر دنیا قرار گرفت، در ادامه میتونید گزارش مجله ی autocar از این تجربه رو بخونید:


تصویر

چه هست؟

فراری 458speciale سریعترین، پیشرفته ترین و همچنین مفرح ترین ماشین هشت سیلندر موتوروسطی است که تا کنون این کمپانی ساخته. این جمله را خود شرکت فراری بیان داشته. وقتی کسی در رزومه ی خود F40 را داشته باشد این ادعای بزرگیست.
این ماشین در بریتانیا حدود 208هزار پوند قیمت خواهد داشت و از فوریه ی 2014 به این کشور وارد خواهد شد و قطعاً می توان گفت یکی از هیجان انگیزترین ماشینهای قابل خرید خواهد بود.
چرا؟ چون Speciale می تواند کمابیش تمام کارهایی را که 458 معمولی انجام میداد انجام دهد و در جایی که لازم است 20درصد بیشتر احساس انفجار به شما بدهد.
بنابراین سریعتر است، پر سر و صداتر است (البته جالب است که در داخل پرسرو صداتر بوده ولی صدای بیرون تفاوتی ندارد)، پیچها را با دقت بیشتری طی می کند و عملاً موهای پشت گردنتان را فقط سیخ نمی کند بلکه آنها را از ریشه در می آورد!
در زیر بدنه اش که تا حدودی متفاوت از نوع معمولیست و همچنان بسیار زباست تکنولوژی زیادی مخفی شده است، که بیشتر آنها برای بهینه کردن ارتباط ماشین با راننده هستند و نه محدود کردن آن. واقعاً یکی از فراریهای فوق العاده است.

تصویر

چگونه است؟

شاید بهترین ترفند در آستین های speciale سیستم SSC آن است، که مخفف side slip control می باشد. در واقع یک تنظیم جدید در منیتینوی آشنای فراریست که به شما اجازه می دهد ماشین را کمی منحرف کنید، ولی در حالیکه همچنان ESP کاملاً در مدار است.
در زمانیکه زیاده روی کنید و قدرت بیش از حدی را به چرخهای عقب منتقل کنید که با داشتن 605 اسب بخار در دور 9000 کار آسانی هم هست، این سیستم تمام تلاشش را میکند تا شما را از شرایط خطرناک دور کند.
این سیستم در نگاه اول نوع هوشمند ترکشن کنترل به نظر می آید، ولی در واقع به مراتب پیچیده تر از اینهاست. در حالیکه نتایجش در کم کردن تایم یک دور پیست و افزایش لذت رانندگی برای حتی بهترین راننده ها قابل توجه است.

تصویر

این سیستم با تخمین موثر میزان بهینه ی لغزش تایرها ، زاویه ی فرمان، جای پدال گاز و دور موتور در هر نقطه از پیچ کار می کند، و سپس برای بهترین شکل عبور از پیچ اقدام به کم کردن دور موتور و قفل و باز کردن دیفرانسیل الکترونیکی می نماید.
پیش بینی نمی کند، به طور مثال خبری از جی پی اس نیست. در عوض هر دو میلی ثانیه رفتارهای ماشین را بازبینی کرده و به طور مناسب عکس العمل نشان می دهد.
در حالت Race به هیچ وجه اجازه ی انحراف پشت ماشین را نمی دهد، ولی در حالت CT off تا وقتی که حس کند میزان کافی فرمان را برعکس چرخانده اید و فشارتان روی گاز مناسب است اجازه ی زیادپیچی را می دهد.
در عین حال اگر احساس کند فرمان گیری راننده نامناسب است و یا گاز را زیادی فشرده جریان تورک را به نرم ترین شکل ممکن کم می کند. هیچوقت حس نمی کنید که کنترل کار را از شما می رباید. بیشتر اوقات اینگونه حس می کنید که این شمایید که به خوبی ماشین را کنترل می کنید!
برای شما ترمز نمی کند! همچنان به عهده ی راننده است که ماشین را به داخل هر پیچی هدایت کند، به بیان دیگر زمانیکه وارد پیچ شدید می توانید از این سیستم استفاده کنید تا گاز را بیشتر و محکم تر از هر ماشین دیگری بفشارید، بدون اینکه ترسی از چرخاندن ماشین در وسط جاده داشته باشید.

تصویر

البته اگر میخواهید خیلی زیادپیچی کنید می توانید همه ی سیستمهای کمکی را خاموش کنید و ریسک اسپین شدن را به جان بخرید، ولی فراری می گوید speciale با روشن بودن سیستم ssc برای بیشتر راننده ها سریعتر و لذت بخش تر است. حتی Marc Gene راننده ی سابق فرمول یک می گوید:"این سیستم در بیشتر پیچها حداقل به خوبی من است، به خصوص در پیچ های سرعت بالا که سیستمهای الکترونیکی کمک بزرگی می کنند".
موتور 4.5لیتری speciale قویترین پیشران هشت سیلندر تنفس طبیعی است که فراری تا کنون ساخته، با وجود اینکه اساساً با پیشران 458italia یکسان است ولی به خوبی بهینه سازی شده است.
با نسبت تراکم باورنکردنی 14 به 1 و دور مجاز 9000 دور نه تنها قدرت بیشتری نسبت به 458 ایجاد میکند بلکه گشتاور بهتری هم دارد. و این باعث می شود که رفتار آن تا حدود زیادی متفاوت با پیشران 458 باشد. عکس العمل هایش سریعتر است و پرکشش تر احساس می شود.

تصویر

فراری همچنین 90 کیلو از وزن این ماشین نسبت به نوع پایه کم کرده است، همچنین در قسمتهای مختلفی مانند ترمز (ترمز این ماشین از LaFerrari گرفته شده است)، گیربکس (در سبک کردن دنده 20درصد و در معکوس کردن ان 44درصد سریعتر شده) ، تایرها (میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2) و فنربندی تقویت شده است.
حتی آیرودینامیک ماشین نیز مورد بازبینی قرار گرفته است، با بهینه سازی جریان هوا روی ماشین و زیر آن برای کم کردن درگ و بالا بردن دانفورس. آنچه به دست می آید ماشینی است که به راحتی 458 را در سایه خود قرار می دهد، در جاده و پیست. و آخرین باری که من با 458 رانندگی کردم به هیچ وجه به نظرم کند نیامد.
شاید باورش سخت باشد، ولی Speciale حداقل از لحاظ دینامیکی باعث می شود 458 معمولی قدیمی حس شود! زمانیکه با آن دیوانه وار رانندگی می کنید بسیار سرزنده تر است و همچنان وقتی میخواهید آرام رانندگی کنید تقریبا به همان اندازه متمدن است.
فراری speciale را ماشینی افراطی میداند، ولی بغیر از صندلیهای اسپرت سفت تر و کمربند چهارنقطه ای بیهوده تقریبا به همان اندازه ی 458 معمولی قابل استفاده حس شود.
سواری ماشین محکم است ولی در حد قابل قبول ، همچنین می توانید سفتی کمک فنرها را از طریق دکمه ای بر روی فرمان کمتر کنید.

تصویر

آیا باید یکی بخرم؟

حدود 200نفر در بریتانیا 458speciale خود را سال آینده تحویل خواهند گرفت، نه به خاطر اینکه از کیفیت سواری آن لذت ببرند!
در واقع میخواهند این ماشین آنها را به مرحله ی جدیدی از رانندگی ناب برساند بدون اینکه آنها را بترساند.
و نهایتاً این چیزی است که speciale ساخته شده است تا انجام دهد، به آنها اجازه دهد تا هرچه نزدیکتر به لیمیت رانندگی کنند و حتی اجازه می دهد از کمی زیادپیچی با کنترل دیجیتالی هم لذت ببرند، و همه ی اینها بدون اینکه ترسناک باشد.
شما با این ماشین نمیجنگید، بلکه رانندگی آن فقط لذت ناب و غلیظ با کنترل الکترونیکی است!
باعث می شود با خود فکر کنید فراری بعد از این چه چیزی را به این کلکسیون فوق العاده از ماشینها که در 2013 ساخته اند اضافه خواهد کرد.

مشخصات:

قیمت: 208هزار پوند
0تا 100: 3.0 ثانیه
حداکثر سرعت: 325 کیلومتر در ساعت
مصرف ترکیبی: 11.8 لیتر در صد کیلومتر
دی اکسید کربن: 275 گرم بر کیلومتر
وزن خشک: 1395 کیلوگرم
پیشران: v8 با حجم موتور 4497 سی سی بنزینی
ترکیب: پیشران وسط طولی، دیفرانسل عقب
قدرت: 605 اسب بخار در دور 9000
گشتاور: 398 پوند فیت در دور 6000
گیربکس: 7سرعته ی دوکلاچه
باک: 86 لیتری
حجم صندوق بار: 230 لیتر
لاستیکها: جلو: 245/35ZR20
عقب: 305/30ZR20

پیروز باشید.

ترجمه: آرش غفاری
نمایه کاربر
MASHIN
دنده 2
پست: 2905
تاریخ عضویت: جمعه 26 تیر 1388, 3:54 pm
نوع خودرو: Peugeot 206 t2 (83)
محل اقامت: کرج

پست پنج‌شنبه 7 آذر 1392, 12:13 pm

تشکر، مقاله کامل و زیبا :-)

اعتراف میکنم این هواکشهای جلو خیلی به 458 میاد،
نمایه کاربر
Pran©ing Horse
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 125
تاریخ عضویت: دوشنبه 9 اردیبهشت 1392, 12:07 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست یک‌شنبه 17 آذر 1392, 7:06 pm

خیلی ممنون آرش جان بسیار زیبا و روون :-)

اینم ویدیو تست این مجله معتبر که بعد از خوندن مقاله بالا دیدنش خالی از لطف نیست

Ferrari 458 Speciale tested on the limit - is this the world's best supercar
نمایه کاربر
roozyf40
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 241
تاریخ عضویت: چهارشنبه 10 مهر 1392, 7:42 pm
نوع خودرو: خودرو
محل اقامت: ارومیه

پست چهارشنبه 27 آذر 1392, 8:25 pm

آقا مقاله عالی بود ولی انصافا این اسپسیاله اون ظرافت ایتالیایی رو نداره ولی در عوض خیلی خشن و عصبیه

بازگشت به “فراری Ferrari”