مقایسه ، تست شتاب و تجربه ی رانندگی با انواع سمند و سورن ( XU7،EF7،EF7TC )

تصویر بحث و بررسی در مورد انواع مدلهای خودروی سمند

مدیر انجمن: milad IV

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
persian_man
پاي ثابت
پست: 2295
تاریخ عضویت: 15 اکتبر 2014, 15:24
نوع خودرو: SUV 2.4GDI

Re: مقایسه ، تست شتاب و تجربه ی رانندگی با انواع سمند و سورن ( XU7،EF7،EF7TC )

پست توسط persian_man » 25 آپریل 2018, 08:47

 
به نظرم چند نکته در مورد این نمودار بالا باید مد نظر قرار بگیره :

نمودار اصلی xu7jp4 LFY این هست :

تصویر


نمودار قرمز بعد از دور حدود 2500 دچار افت میشه که به نظر غیر طبیعی هست . در نمودار اصلی ، گشتاور xu7jp4 از دور 2500 تا 4250 کاملا صعودی هست و از حدود دور 3000 به 150 میرسه و تا دور 4250 به 155 میرسه و در این بازه ها هم هیچ افتی نداره.


مورد بعدی مربوط به گشتاور ef7 هست . قبلا ایرانخودرو برای ef7 ماگزیمم گشتاور رو برابر 155 در دور 5000 اعلام کرده بود . حالا نمیدونم چی شد که یک شبه اطلاعاتش به 155 در دور 3500 تا 4500 تغییر کرد !!!
متاسفانه این موتور بعد از ده سال هنوز یک نمودار گشتاور رسمی که منطقی و بی نقص باشه نداره . چیزی که خود ایرانخودرو برای ef7 ادعا میکنه به نظرم کاملا اغراق شده است . در عمل ef7 ضعیف تر از چیزی هست که ایرانخودرو میگه و مخصوصا در دورهای پایین عملکرد اصلا دلچسبی نداره و در دورهای میانی هم یک موتور با رفتار کاملا معمولی رو به پایین داره و صرفا در دورهای بالای 4000 و 4500 موتور قدرتمندی هست . اگر ادعای ایرانخودرو درست می بود و واقعا ef7 میتونست در بازه 3500 تا 4500 گشتاور 155 بده باید عملکرد خیلی بهتری از ef7 می دیدیم و حتی در این بازه باید از xu7jp4L4‌ هم بهتر می بود . ولی بدیهی هست که در عمل چنین چیزی صحت نداره و L4 به طرز قابل توجهی در دور زیر 4500 بهتر از ef7 عمل میکنه .
متاسفانه نمودار رسمی و بی نقصی برای ef7 وجود نداره و دید ایرانخودرو نسبت به این موتور هم صرفا تبلیغاتی و همراه با اغراق هست و خیلی از آمار و اطلاعات ارایه شده برای این موتور دارای تناقض هست مثل همین حجم روغن موتور و همچنین نمودار گشتاور و میزان حداکثر گشتاور.
از نظر تجربی و همچنین مقایسه با سایر موتورها ، بدون شک ef7 در دورهای بالا موتور قدرتمندی هست ولی اینکه در دور 3500 بتونه 155 نیوتن متر بده و تازه تا 4500 هم این گشتاور رو حفظ کنه کاملا اغراق آمیز و غیر واقعی هست . به نظر من همون چیزی که اول ایرانخودرو برای این موتور گفته بود منطقی تر هست . یعنی حداکثر گشتاور 155 در دور 5000 اون هم صرفا با بنزین با اکتان بسیار بالا که لازمه نسبت تراکم بالای این موتور هست .
    No Replacement for Displacement

HorsePower sells car but Torque wins race

دشمن دانش ، جهل نیست بلکه توهم دانستن است
نمایه کاربر
__Pontiac__
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 448
تاریخ عضویت: 18 دسامبر 2008, 06:21
نوع خودرو: PARS ELX

Re: مقایسه ، تست شتاب و تجربه ی رانندگی با انواع سمند و سورن ( XU7،EF7،EF7TC )

پست توسط __Pontiac__ » 25 آپریل 2018, 12:25

یک نمودار دیگه مربوط به XU7JPL4 LFY رو هم پیدا کردم مربوط به یک سایت امریکایی هست که شمع های مسابقه ای میفروشه
تصویر

نمودار سمت راست گشتاور و نمودار سمت چپ اسب بخارش هست
منحنی پایین اسب بخار و گشتاور این موتور هست و منحنی بالای افزایش اسب بخار و گشتاور پس از نصب شمع مسابقه ای (RACE)

منبع https://www.magnumtuning.com/en/detail/ ... serial-nr-

جالب این هست 175 نیتون گشتاور !! در این نمودار و 100 اسب بخار قدرت داره :smile:
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
نمایه کاربر
persian_man
پاي ثابت
پست: 2295
تاریخ عضویت: 15 اکتبر 2014, 15:24
نوع خودرو: SUV 2.4GDI

Re: مقایسه ، تست شتاب و تجربه ی رانندگی با انواع سمند و سورن ( XU7،EF7،EF7TC )

پست توسط persian_man » 25 آپریل 2018, 12:38

__Pontiac__ نوشته شده:
25 آپریل 2018, 12:25
یک نمودار دیگه مربوط به XU7JPL4 LFY رو هم پیدا کردم مربوط به یک سایت امریکایی هست که شمع های مسابقه ای میفروشه
تصویر

نمودار سمت راست گشتاور و نمودار سمت چپ اسب بخارش هست
منحنی پایین اسب بخار و گشتاور این موتور هست و منحنی بالای افزایش اسب بخار و گشتاور پس از نصب شمع مسابقه ای (RACE)

منبع https://www.magnumtuning.com/en/detail/ ... serial-nr-

جالب این هست 175 نیتون گشتاور !! در این نمودار و 100 اسب بخار قدرت داره :smile:
 

سلام
این نمودار گشتاور نقص داره . گشتاور 175 نیوتن متر به نظرم قابل قبول نیست مگر اینکه تقویت و تیونینگ روی این موتور انجام شده باشه . حالت فابریک ، حداکثر گشتاور xu7jp4L4 LFY برابر 155 نیوتن متر در دور 4250 هست و با توجه به تجربه و عملکرد این موتور هم این مقدار قابل قبول تر هست . حداکثر گشتاور موتور xu10j4 روی زانتیا 2000 حدود 187 نیوتن متر در دور 4250 هست و به طور چشمگیری در عمل قوی تر از xu7jp4 هست .

اگر طبق این نمودار ، xu7jp4 بتونه در دور 5000 گشتاور 175 بده پس توانش باید در این دور برابر 91.5 کیلووات یا حدود 123 اسب بخار باشه که با نمودار توان همخوانی نداره . پس بدون شک این نمودار دارای نقص هست .
    No Replacement for Displacement

HorsePower sells car but Torque wins race

دشمن دانش ، جهل نیست بلکه توهم دانستن است
نمایه کاربر
Mamad Viper
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 243
تاریخ عضویت: 20 سپتامبر 2015, 10:09
نوع خودرو: Samand LX
محل اقامت: اصفهان.......تهران
اینستاگرام: mnmnmamad1999

Re: مقایسه ، تست شتاب و تجربه ی رانندگی با انواع سمند و سورن ( XU7،EF7،EF7TC )

پست توسط Mamad Viper » 03 دسامبر 2019, 00:53

سلام
خیلی وقته که احساس میکنم این پیرمرده ما کم جون شده.
اینم توضیحات:
کارکرد:۱۹۰ تا مدل ۸۹ موتور xu7
سرسیلندر یه بار تراش خورده با واشر تعمیر۱ میلور(پارسال همین وقتا)
کاتالیزور نداره(لوله مستقیم)
یه مکش هوای دست سازم درست کردم براش با باکس و فیلتر هوای پیکانی و لوله مستقیم که به ورودی بالای جلو پنجره وصله
شمع ها هم ۱۵ تایی کار کردن و خیلی وقته که دریچه گازو مپ سنسورو... نشستم

مشکلم هم اینه که تو کفی یا یکم شیب موافق ماشین نسبتا خوب میره مثلا،بچه های اصفهان میدونن از مسیر برگشت از کوه صفه به اتوبان خرازی بعد از روگذر ۱۸۵ تا رو با شیشه های باز پر کرد(مسیرش یکم شیب موافق).
ولی تو سربالایی ها خیلی سنگین میشه و پراید معمولی کاملا راحت جلو میافته ازم(اینم تست شده،دور بالای ۴.۵ و گاز تخته)
قاعدتا نباید به این راحتی از پراید بخوره با این تغییرات جزئی که من دادم

از نظر وزنی هم ۵۰ تا ۶۰ کیلو سیستمه و ۲۰ تا ۳۰ کیلو هم وسایلایی که همیشه تو صندوقه

چه کنم باهاش؟
نمایه کاربر
Masoud Valiei
يار همراه
پست: 2944
تاریخ عضویت: 14 ژوئن 2005, 10:09
نوع خودرو: سمند LX چند سال پیش
محل اقامت: کرج
اینستاگرام: masoudvaliei
تماس:

Re: مقایسه ، تست شتاب و تجربه ی رانندگی با انواع سمند و سورن ( XU7،EF7،EF7TC )

پست توسط Masoud Valiei » 03 دسامبر 2019, 09:14

Mamad Viper نوشته شده:
03 دسامبر 2019, 00:53
سلام
خیلی وقته که احساس میکنم این پیرمرده ما کم جون شده.
اینم توضیحات:
کارکرد:۱۹۰ تا مدل ۸۹ موتور xu7
سرسیلندر یه بار تراش خورده با واشر تعمیر۱ میلور(پارسال همین وقتا)
کاتالیزور نداره(لوله مستقیم)
یه مکش هوای دست سازم درست کردم براش با باکس و فیلتر هوای پیکانی و لوله مستقیم که به ورودی بالای جلو پنجره وصله
شمع ها هم ۱۵ تایی کار کردن و خیلی وقته که دریچه گازو مپ سنسورو... نشستم

مشکلم هم اینه که تو کفی یا یکم شیب موافق ماشین نسبتا خوب میره مثلا،بچه های اصفهان میدونن از مسیر برگشت از کوه صفه به اتوبان خرازی بعد از روگذر ۱۸۵ تا رو با شیشه های باز پر کرد(مسیرش یکم شیب موافق).
ولی تو سربالایی ها خیلی سنگین میشه و پراید معمولی کاملا راحت جلو میافته ازم(اینم تست شده،دور بالای ۴.۵ و گاز تخته)
قاعدتا نباید به این راحتی از پراید بخوره با این تغییرات جزئی که من دادم

از نظر وزنی هم ۵۰ تا ۶۰ کیلو سیستمه و ۲۰ تا ۳۰ کیلو هم وسایلایی که همیشه تو صندوقه

چه کنم باهاش؟
شستشوی سوزن انژکتور ها و - احیانا یکیشون مشکل داره -
برق مرتب شامل چک کردن وایر - چک کردن سر باطری - بررسی شمع ها
نمایه کاربر
persian_man
پاي ثابت
پست: 2295
تاریخ عضویت: 15 اکتبر 2014, 15:24
نوع خودرو: SUV 2.4GDI

Re: مقایسه ، تست شتاب و تجربه ی رانندگی با انواع سمند و سورن ( XU7،EF7،EF7TC )

پست توسط persian_man » دیروز, 08:01

Mamad Viper نوشته شده:
03 دسامبر 2019, 00:53
سلام
خیلی وقته که احساس میکنم این پیرمرده ما کم جون شده.
اینم توضیحات:
کارکرد:۱۹۰ تا مدل ۸۹ موتور xu7
سرسیلندر یه بار تراش خورده با واشر تعمیر۱ میلور(پارسال همین وقتا)
کاتالیزور نداره(لوله مستقیم)
یه مکش هوای دست سازم درست کردم براش با باکس و فیلتر هوای پیکانی و لوله مستقیم که به ورودی بالای جلو پنجره وصله
شمع ها هم ۱۵ تایی کار کردن و خیلی وقته که دریچه گازو مپ سنسورو... نشستم

مشکلم هم اینه که تو کفی یا یکم شیب موافق ماشین نسبتا خوب میره مثلا،بچه های اصفهان میدونن از مسیر برگشت از کوه صفه به اتوبان خرازی بعد از روگذر ۱۸۵ تا رو با شیشه های باز پر کرد(مسیرش یکم شیب موافق).
ولی تو سربالایی ها خیلی سنگین میشه و پراید معمولی کاملا راحت جلو میافته ازم(اینم تست شده،دور بالای ۴.۵ و گاز تخته)
قاعدتا نباید به این راحتی از پراید بخوره با این تغییرات جزئی که من دادم

از نظر وزنی هم ۵۰ تا ۶۰ کیلو سیستمه و ۲۰ تا ۳۰ کیلو هم وسایلایی که همیشه تو صندوقه

چه کنم باهاش؟

سلام

میزان کمپرس سیلندرها رو هم چک کنید . اگر رینگ های پیستون ها ضعیف شده باشند دقیقا بیش از هر جایی ضعف کشش ماشین در سربالایی ها حس میشه . در برخی موارد ، وقتی رینگ ها ضعیف میشه حتی ممکن هست که حرکت ماشین در مسیر کفی یا شیب موافق کمی بهتر هم بشه چون اصطکاک درونی موتور کمتر میشه ولی در جایی که موتور تحت فشار قرار میگیره مثل سربالایی ها دیگه موتور نمیتونه مثل گذشته گشتاور تولید کنه و ضعفش مشخص میشه .
    No Replacement for Displacement

HorsePower sells car but Torque wins race

دشمن دانش ، جهل نیست بلکه توهم دانستن است
نمایه کاربر
Mamad Viper
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 243
تاریخ عضویت: 20 سپتامبر 2015, 10:09
نوع خودرو: Samand LX
محل اقامت: اصفهان.......تهران
اینستاگرام: mnmnmamad1999

Re: مقایسه ، تست شتاب و تجربه ی رانندگی با انواع سمند و سورن ( XU7،EF7،EF7TC )

پست توسط Mamad Viper » امروز, 05:23

persian_man نوشته شده:
دیروز, 08:01
Mamad Viper نوشته شده:
03 دسامبر 2019, 00:53
سلام.....

سلام

میزان کمپرس سیلندرها رو هم چک کنید . اگر رینگ های پیستون ها ضعیف شده باشند دقیقا بیش از هر جایی ضعف کشش ماشین در سربالایی ها حس میشه . در برخی موارد ، وقتی رینگ ها ضعیف میشه حتی ممکن هست که حرکت ماشین در مسیر کفی یا شیب موافق کمی بهتر هم بشه چون اصطکاک درونی موتور کمتر میشه ولی در جایی که موتور تحت فشار قرار میگیره مثل سربالایی ها دیگه موتور نمیتونه مثل گذشته گشتاور تولید کنه و ضعفش مشخص میشه .
کمپرس رو پارسال گرفتم حدود ۱۶۰psi بود همه
حداقل باید چند باشه تا خیالم راحت شه ازش؟
Masoud Valiei نوشته شده:
03 دسامبر 2019, 09:14
Mamad Viper نوشته شده:
03 دسامبر 2019, 00:53
سلام....
شستشوی سوزن انژکتور ها و - احیانا یکیشون مشکل داره -
برق مرتب شامل چک کردن وایر - چک کردن سر باطری - بررسی شمع ها
ممنون
سوزنا ۲۰ پیش شستم،وایر هم با شمع عوض کردم پرتوناب ایساکویی،سرباتری هم اوکیه.

کلا خیلی وقته که اینجوریه
من خودم چون تهرانم کم سوارش میشم و در مقایسه با بقیه ماشینا(موتور xu7)هم صدای ماشین خیلی درشته و تو اتاق میاد که حالا یکمشم واسه کاتالیزوره ولی بازم خیلی بیشتره باقیشونه.

روغن هم تا قبلش بهران رانا ۱۰w40 میریختم که اینسری پارس سوپر‌پایا ریختم.
نمایه کاربر
persian_man
پاي ثابت
پست: 2295
تاریخ عضویت: 15 اکتبر 2014, 15:24
نوع خودرو: SUV 2.4GDI

Re: مقایسه ، تست شتاب و تجربه ی رانندگی با انواع سمند و سورن ( XU7،EF7،EF7TC )

پست توسط persian_man » امروز, 07:41

Mamad Viper نوشته شده:
امروز, 05:23
persian_man نوشته شده:
دیروز, 08:01
Mamad Viper نوشته شده:
03 دسامبر 2019, 00:53
سلام.....

سلام

میزان کمپرس سیلندرها رو هم چک کنید . اگر رینگ های پیستون ها ضعیف شده باشند دقیقا بیش از هر جایی ضعف کشش ماشین در سربالایی ها حس میشه . در برخی موارد ، وقتی رینگ ها ضعیف میشه حتی ممکن هست که حرکت ماشین در مسیر کفی یا شیب موافق کمی بهتر هم بشه چون اصطکاک درونی موتور کمتر میشه ولی در جایی که موتور تحت فشار قرار میگیره مثل سربالایی ها دیگه موتور نمیتونه مثل گذشته گشتاور تولید کنه و ضعفش مشخص میشه .
کمپرس رو پارسال گرفتم حدود ۱۶۰psi بود همه
حداقل باید چند باشه تا خیالم راحت شه ازش؟
Masoud Valiei نوشته شده:
03 دسامبر 2019, 09:14
Mamad Viper نوشته شده:
03 دسامبر 2019, 00:53
سلام....
 
شستشوی سوزن انژکتور ها و - احیانا یکیشون مشکل داره -
برق مرتب شامل چک کردن وایر - چک کردن سر باطری - بررسی شمع ها
ممنون
سوزنا ۲۰ پیش شستم،وایر هم با شمع عوض کردم پرتوناب ایساکویی،سرباتری هم اوکیه.

کلا خیلی وقته که اینجوریه
من خودم چون تهرانم کم سوارش میشم و در مقایسه با بقیه ماشینا(موتور xu7)هم صدای ماشین خیلی درشته و تو اتاق میاد که حالا یکمشم واسه کاتالیزوره ولی بازم خیلی بیشتره باقیشونه.

روغن هم تا قبلش بهران رانا ۱۰w40 میریختم که اینسری پارس سوپر‌پایا ریختم.
سلام
فکر میکنم عدد کمپرس سیلندر شما در میزان مجاز قرار داره . البته من مدرک مستندش رو ندارم ولی اکثرا میزان مجاز رو حدود 140 تا 170 psi میدونند . در این مورد مطمئن نیستم ولی به نظر میاد کمپرس سیلندرهای موتور شما نرمال هست ولی بهتر هست با فردی که در این زمینه اطلاعات دقیق تری داره هم مشورت کنید . وضعیت میزان فیلر سوپاپ ها ( برای xu7 در بین مکانیک ها مرسوم شده که میگن شیم گیری ) رو هم چک کنید . کویل رو هم چک کنید . اگر کویل ضعیف شده باشه به میزان قابل توجهی روی ضعف موتور موثر هست . با توجه به کیلومتر کارکرد ماشین شما ، احتمال ضعیف شدن کویل وجود داره . وضعیت تمیزی دریچه گاز و همچنین احتمال نشتی مانیفولد رو هم بررسی کنید .
    No Replacement for Displacement

HorsePower sells car but Torque wins race

دشمن دانش ، جهل نیست بلکه توهم دانستن است
نمایه کاربر
persian_man
پاي ثابت
پست: 2295
تاریخ عضویت: 15 اکتبر 2014, 15:24
نوع خودرو: SUV 2.4GDI

Re: مقایسه ، تست شتاب و تجربه ی رانندگی با انواع سمند و سورن ( XU7،EF7،EF7TC )

پست توسط persian_man » امروز, 08:23

 
من این جداول رو تو اینترنت پیدا کردم . البته نمیدونم چقدر مستند و دقیق هستند :

تصویر

تصویر
    No Replacement for Displacement

HorsePower sells car but Torque wins race

دشمن دانش ، جهل نیست بلکه توهم دانستن است
ارسال پست

بازگشت به “کلوپ سمند Samand”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 7 مهمان