مشکلات مربوط به سیستم گاز سوز "CNG" سمند (EF7 ، XU7)

تصویر بحث و بررسی در مورد انواع مدلهای خودروی سمند

مدیر انجمن: milad IV

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
snooop doggg
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 390
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 10 بهمن 1391, 9:54 am
نوع خودرو: پایه گاز EF7
محل اقامت: ایران 86

Re: مشکلات مربوط به سیستم گاز سوز "CNG" سمند (EF7 ، XU7)

پست توسط snooop doggg » شنبه 14 دی 1398, 1:35 pm

2740015569 نوشته شده:
شنبه 14 دی 1398, 12:41 pm
با سلام
سمند موتورملی دوگانه کارحانه مدل 95 دارم . وقتی رو گاز خاموش میکنم بعد 5 دقیقه میخام روشن کنم دو الی سه بار استارت میزنم روشن میشهذ . مثل اینکه خفه شده موتور . بردم نشون دادم میگن از سوزن های گازت نشتی داره ؟ نیمدونم درست میگن یا نه
ی جا هم گفتن احتمالا رگلاتور گازت نشتی داره
حالا موندم چیکار کنم ؟
مدل زیمنس هست کلاس 10
ماشین رو بنزین روشن میشه روگاز روشن نمیشه
مشکل از بنزین رسانیه
اگه سیستم گاز ایرادی داشته باشه اصلا روگاز نمیره
این دوموردی که بهت گفتن اشتباهه
ماشین خودم روگاز نمیرفت بردم چندجا که تعمیرات سی ان جی دارن نشون دادم گفتن رگلاتور مشکل داره باید سرویس شه 250 هزینه داره
و زمانیکه دستگاه زد خطاشو بهم نگفت
خودم بردم جای دیگه دستگاه زدم خطای سنسور دمای آب داد عوض کردم الحمداله همه چیش درست شد
کلا 40تومن هزینه کردم


نمایه کاربر
eman-206
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 830
تاریخ عضویت: دوشنبه 22 شهریور 1389, 1:53 pm
نوع خودرو: سمند EF7
محل اقامت: اصفهان

Re: مشکلات مربوط به سیستم گاز سوز "CNG" سمند (EF7 ، XU7)

پست توسط eman-206 » دوشنبه 16 دی 1398, 1:23 pm

ممل-امریکایی نوشته شده:
یک‌شنبه 8 دی 1398, 7:33 am
باسلام
ماشین رو به یک مرکز معتبر سی ان جی ببرید و درخواست کنید کل سیستم رو بررسی و سرویس کنند.
سلام
مشکل من با گذاشتن واشر پلاستیکی حل شد.. اول زیر دوتا پایه پایینی گذاشتم که اوضاع بدتر شد.. تو مرحله بعد پیچ بالایی رو از زیر و رو(داخل گلگیر)دوتا واشر ضخیم گذاشتم مشکب کاملا برطرف شد...

واسه خودم جالب بود که وقتی رو گاز میرفتم صدا زرر زرر میداد و روی بنزین اصلا صدا نبود

امیدوارم دوستان هم به واشر حل بشه


تاپیک معرفی و مشکلات مربوط به ECU انواع دوو
viewtopic.php?f=84&t=97697
نمایه کاربر
lmfmfcb
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 199
تاریخ عضویت: جمعه 1 اسفند 1393, 5:41 pm
نوع خودرو: سمند lx xu7 بنزینی91
محل اقامت: تالش
اینستاگرام: farzam_sharbati
Like شده: 1 بار

Re: مشکلات مربوط به سیستم گاز سوز "CNG" سمند (EF7 ، XU7)

پست توسط lmfmfcb » چهارشنبه 18 دی 1398, 9:43 pm

سلام دوستان . دنبال گاز سوز کردن ماشینم . فعلا چه cng و چه lpg به این نتیجه رسیدم که اگه سیستم سکوئنشال باشه بهتره . حتی با وجود هزینه خیلی بیشتر ...
ولی در کل بنظر شما lpg بهتره یا cng ؟؟؟ از لحاظ عملکرد و صرفه اقتصادی . Cng که در برابر بنزین مفته ولی Lpg از بنزین ارزونتر در میاد ؟
جدیدا میگن جایگاه هایی که با پمپ. Lpg میزنن رو تعطیل کردن . و صرفا باید با کپسول گاز زد که اونم بسختی گیر میاد ... این وضعیت حقیقت داره ؟ و اینکه تا کی اینطوریه ؟ امکانش هست درست شه ؟
موتور xu7 هستش . تقریبا در بهترین وضعیت فنی با ۱۲۰ هزار کارکرد .


فرزام هستم
نمایه کاربر
lmfmfcb
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 199
تاریخ عضویت: جمعه 1 اسفند 1393, 5:41 pm
نوع خودرو: سمند lx xu7 بنزینی91
محل اقامت: تالش
اینستاگرام: farzam_sharbati
Like شده: 1 بار

Re: مشکلات مربوط به سیستم گاز سوز "CNG" سمند (EF7 ، XU7)

پست توسط lmfmfcb » سه‌شنبه 8 بهمن 1398, 10:48 pm

lmfmfcb نوشته شده:
چهارشنبه 18 دی 1398, 9:43 pm
سلام دوستان . دنبال گاز سوز کردن ماشینم . فعلا چه cng و چه lpg به این نتیجه رسیدم که اگه سیستم سکوئنشال باشه بهتره . حتی با وجود هزینه خیلی بیشتر ...
ولی در کل بنظر شما lpg بهتره یا cng ؟؟؟ از لحاظ عملکرد و صرفه اقتصادی . Cng که در برابر بنزین مفته ولی Lpg از بنزین ارزونتر در میاد ؟
جدیدا میگن جایگاه هایی که با پمپ. Lpg میزنن رو تعطیل کردن . و صرفا باید با کپسول گاز زد که اونم بسختی گیر میاد ... این وضعیت حقیقت داره ؟ و اینکه تا کی اینطوریه ؟ امکانش هست درست شه ؟
موتور xu7 هستش . تقریبا در بهترین وضعیت فنی با ۱۲۰ هزار کارکرد .
دوستان جوابی نبود ؟


فرزام هستم
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2456
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 6:02 pm
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 8 بار
تماس:

Re: مشکلات مربوط به سیستم گاز سوز "CNG" سمند (EF7 ، XU7)

پست توسط ممل-امریکایی » چهارشنبه 9 بهمن 1398, 1:10 am

سلام
Cngاز نظر راحتی سوختگیری،ارزان بودن،دردسترس بودن در تمام فصول ،بیمه و...بهتر از lpgهست ولی lpgمصافت بیشتری با یک مخزن میره و دردسرهای خاص خودش رو داره.
اما در کل موتور xu7بدرد دوگانه سوز کردن نمیخوره خودس ضعف واشر داره و روغن هم کسر میکنه دوگانه که بکنید بسیار بدتر میشه و بعد دوسال چندین برابر هزینه سوخت باید صرف تعمیرات کنید اگر برای کار کردن میخای دوگانه کنی بهتره ای اف سون پایه گازسوز اونهم صفر بخری یا حداکثر شش ماه کارکرده باشع.موفق باشید.


سوالی در صفحه آخر تایپیک نگهداری کابین سمند مطرح کردم اگر اطلاع دارید پاسخ دهید.
clint
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 60
تاریخ عضویت: چهارشنبه 28 مهر 1389, 3:07 pm
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: تبریز

Re: مشکلات مربوط به سیستم گاز سوز "CNG" سمند (EF7 ، XU7)

پست توسط clint » چهارشنبه 9 بهمن 1398, 10:18 am

سلام دوستان
من سمند EF7 دوگانه سوز مدل 95 دارم ( سیستم زیمنس ) . امسال از وقتی هوا سرد شد ، توی حالت گاز مدام خاموش میشد . باید یکم رانندگی میکرد تا گرم بشه و بعد توی سرازیری بزنی روی گاز . همه جا هم بردم . یکی میگه باید سوزن ها عوض بشه ، یکی میگه رله سوخت اش باید عوض بشه و...
آخرین بررسی دقیقی که روش انجام شد ، به این نتیجه رسید که گاز تا سر سوزن ها که میرسه و اونجا وارد موتور نمیشه
اخیرا هم صبح ها چراغ چک روشن میشه و چراغ گاز چشمک میزنه که باید ببری خطا اش رو پاک کنن

ممنون میشم راهنمائی بفرمائید


نمایه کاربر
lmfmfcb
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 199
تاریخ عضویت: جمعه 1 اسفند 1393, 5:41 pm
نوع خودرو: سمند lx xu7 بنزینی91
محل اقامت: تالش
اینستاگرام: farzam_sharbati
Like شده: 1 بار

Re: مشکلات مربوط به سیستم گاز سوز "CNG" سمند (EF7 ، XU7)

پست توسط lmfmfcb » چهارشنبه 9 بهمن 1398, 7:35 pm

ممل-امریکایی نوشته شده:
چهارشنبه 9 بهمن 1398, 1:10 am
سلام
Cngاز نظر راحتی سوختگیری،ارزان بودن،دردسترس بودن در تمام فصول ،بیمه و...بهتر از lpgهست ولی lpgمصافت بیشتری با یک مخزن میره و دردسرهای خاص خودش رو داره.
اما در کل موتور xu7بدرد دوگانه سوز کردن نمیخوره خودس ضعف واشر داره و روغن هم کسر میکنه دوگانه که بکنید بسیار بدتر میشه و بعد دوسال چندین برابر هزینه سوخت باید صرف تعمیرات کنید اگر برای کار کردن میخای دوگانه کنی بهتره ای اف سون پایه گازسوز اونهم صفر بخری یا حداکثر شش ماه کارکرده باشع.موفق باشید.
خیلی ممنون از پاسختون . والا از بعضیا که lpg بستن شنیدم اغلبشون راضین . بخصوص میگن lpg کارخونه یا سکوئنشال عالیه . فقط مشکل کمبود پمپ گاز lpg هست که بعد از گرونی بنزین خیلی هاشونم مثل اینکه بخاطر غیر مجاز بودن بستن . یا اینکه باید با کپسول گاز زد که خب هم بی کلاسه و هم خطرناک . واس همین فعلا موندم چکار کنم .


فرزام هستم
android
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 162
تاریخ عضویت: شنبه 15 آبان 1389, 3:12 pm
Like شده: 5 بار

Re: مشکلات مربوط به سیستم گاز سوز "CNG" سمند (EF7 ، XU7)

پست توسط android » جمعه 25 بهمن 1398, 3:51 am

lmfmfcb نوشته شده:
چهارشنبه 9 بهمن 1398, 7:35 pm
ممل-امریکایی نوشته شده:
چهارشنبه 9 بهمن 1398, 1:10 am
سلام
Cngاز نظر راحتی سوختگیری،ارزان بودن،دردسترس بودن در تمام فصول ،بیمه و...بهتر از lpgهست ولی lpgمصافت بیشتری با یک مخزن میره و دردسرهای خاص خودش رو داره.
اما در کل موتور xu7بدرد دوگانه سوز کردن نمیخوره خودس ضعف واشر داره و روغن هم کسر میکنه دوگانه که بکنید بسیار بدتر میشه و بعد دوسال چندین برابر هزینه سوخت باید صرف تعمیرات کنید اگر برای کار کردن میخای دوگانه کنی بهتره ای اف سون پایه گازسوز اونهم صفر بخری یا حداکثر شش ماه کارکرده باشع.موفق باشید.
خیلی ممنون از پاسختون . والا از بعضیا که lpg بستن شنیدم اغلبشون راضین . بخصوص میگن lpg کارخونه یا سکوئنشال عالیه . فقط مشکل کمبود پمپ گاز lpg هست که بعد از گرونی بنزین خیلی هاشونم مثل اینکه بخاطر غیر مجاز بودن بستن . یا اینکه باید با کپسول گاز زد که خب هم بی کلاسه و هم خطرناک . واس همین فعلا موندم چکار کنم .
ال پی جی که اصلا قابل مقایسه با سی ان جی نیست و اگه سکونشیال بسته بشه از بنزین فعلی ایران قدرت و شتاب و نرمی کارکرد و عمر موتور بیشتری بهتون میده
از لحاظ امنیت هم قابل مقایسه نیستن و ال پی جی از بنزین هم امن تره
ولی خوب مشکل سوختگیری داری و زمستونا هم تقریبا باید قیدشو بزنی چون گازش سخت گیر میاد
با این وضعیت بنزین و کسری بودجه دولت (گاز مایع میفروشن به کشورهای همسایه)معلوم نیست چه بلایی سر گاز مایع بیارن


نمایه کاربر
delfi
دنده 1
پست: 1377
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1388, 8:06 pm
Like شده: 4 بار

Re: مشکلات مربوط به سیستم گاز سوز "CNG" سمند (EF7 ، XU7)

پست توسط delfi » جمعه 25 بهمن 1398, 11:48 am

android نوشته شده:
جمعه 25 بهمن 1398, 3:51 am
lmfmfcb نوشته شده:
چهارشنبه 9 بهمن 1398, 7:35 pm
ممل-امریکایی نوشته شده:
چهارشنبه 9 بهمن 1398, 1:10 am
سلام
Cngاز نظر راحتی سوختگیری،ارزان بودن،دردسترس بودن در تمام فصول ،بیمه و...بهتر از lpgهست ولی lpgمصافت بیشتری با یک مخزن میره و دردسرهای خاص خودش رو داره.
اما در کل موتور xu7بدرد دوگانه سوز کردن نمیخوره خودس ضعف واشر داره و روغن هم کسر میکنه دوگانه که بکنید بسیار بدتر میشه و بعد دوسال چندین برابر هزینه سوخت باید صرف تعمیرات کنید اگر برای کار کردن میخای دوگانه کنی بهتره ای اف سون پایه گازسوز اونهم صفر بخری یا حداکثر شش ماه کارکرده باشع.موفق باشید.
خیلی ممنون از پاسختون . والا از بعضیا که lpg بستن شنیدم اغلبشون راضین . بخصوص میگن lpg کارخونه یا سکوئنشال عالیه . فقط مشکل کمبود پمپ گاز lpg هست که بعد از گرونی بنزین خیلی هاشونم مثل اینکه بخاطر غیر مجاز بودن بستن . یا اینکه باید با کپسول گاز زد که خب هم بی کلاسه و هم خطرناک . واس همین فعلا موندم چکار کنم .
ال پی جی که اصلا قابل مقایسه با سی ان جی نیست و اگه سکونشیال بسته بشه از بنزین فعلی ایران قدرت و شتاب و نرمی کارکرد و عمر موتور بیشتری بهتون میده
از لحاظ امنیت هم قابل مقایسه نیستن و ال پی جی از بنزین هم امن تره
ولی خوب مشکل سوختگیری داری و زمستونا هم تقریبا باید قیدشو بزنی چون گازش سخت گیر میاد
با این وضعیت بنزین و کسری بودجه دولت (گاز مایع میفروشن به کشورهای همسایه)معلوم نیست چه بلایی سر گاز مایع بیارن
LPG از بنزین امن تر نیست، تجهیزات غیر استاندارد رو اگه کنار بذاریم، خطر بیشتر LPG به خاطر ماهیت خودشه که اول جاری میشه و همزمان به سرعت هم شروع میکنه به تبدیل به گاز شدن


android
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 162
تاریخ عضویت: شنبه 15 آبان 1389, 3:12 pm
Like شده: 5 بار

Re: مشکلات مربوط به سیستم گاز سوز "CNG" سمند (EF7 ، XU7)

پست توسط android » شنبه 26 بهمن 1398, 1:09 am

delfi نوشته شده:
جمعه 25 بهمن 1398, 11:48 am
android نوشته شده:
جمعه 25 بهمن 1398, 3:51 am
lmfmfcb نوشته شده:
چهارشنبه 9 بهمن 1398, 7:35 pm
ممل-امریکایی نوشته شده:
چهارشنبه 9 بهمن 1398, 1:10 am
سلام
Cngاز نظر راحتی سوختگیری،ارزان بودن،دردسترس بودن در تمام فصول ،بیمه و...بهتر از lpgهست ولی lpgمصافت بیشتری با یک مخزن میره و دردسرهای خاص خودش رو داره.
اما در کل موتور xu7بدرد دوگانه سوز کردن نمیخوره خودس ضعف واشر داره و روغن هم کسر میکنه دوگانه که بکنید بسیار بدتر میشه و بعد دوسال چندین برابر هزینه سوخت باید صرف تعمیرات کنید اگر برای کار کردن میخای دوگانه کنی بهتره ای اف سون پایه گازسوز اونهم صفر بخری یا حداکثر شش ماه کارکرده باشع.موفق باشید.
خیلی ممنون از پاسختون . والا از بعضیا که lpg بستن شنیدم اغلبشون راضین . بخصوص میگن lpg کارخونه یا سکوئنشال عالیه . فقط مشکل کمبود پمپ گاز lpg هست که بعد از گرونی بنزین خیلی هاشونم مثل اینکه بخاطر غیر مجاز بودن بستن . یا اینکه باید با کپسول گاز زد که خب هم بی کلاسه و هم خطرناک . واس همین فعلا موندم چکار کنم .
ال پی جی که اصلا قابل مقایسه با سی ان جی نیست و اگه سکونشیال بسته بشه از بنزین فعلی ایران قدرت و شتاب و نرمی کارکرد و عمر موتور بیشتری بهتون میده
از لحاظ امنیت هم قابل مقایسه نیستن و ال پی جی از بنزین هم امن تره
ولی خوب مشکل سوختگیری داری و زمستونا هم تقریبا باید قیدشو بزنی چون گازش سخت گیر میاد
با این وضعیت بنزین و کسری بودجه دولت (گاز مایع میفروشن به کشورهای همسایه)معلوم نیست چه بلایی سر گاز مایع بیارن
LPG از بنزین امن تر نیست، تجهیزات غیر استاندارد رو اگه کنار بذاریم، خطر بیشتر LPG به خاطر ماهیت خودشه که اول جاری میشه و همزمان به سرعت هم شروع میکنه به تبدیل به گاز شدن
دمای خود آتش گیری گاز کمتر از بنزینه
تجهیزات استاندارد موجوده حالا کسی نخواد استفاده کنه تقصیر خودشه!
اینم یه تست عملی از گروه دنده پنج


موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “کلوپ سمند Samand”