قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

درگ...

rouzbex
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 544
تاریخ عضویت: شنبه 2 مرداد 1389, 4:24 pm
نوع خودرو: Pars LX،TIBA
محل اقامت: کرج-جهانشهر

پست دوشنبه 7 آذر 1390, 5:58 am

VP110 اکتان 107 رنگ بنفش، C12 اکتان 108 رنگ بنفش، C14 اکتان 114 رنگ زرد، C16 اکتان 117 رنگ آبی، C23 اکتان +120 رنگ آبی،VP113 اکتان 109 رنگ سبز، Q16 اکتان 116 رنگ زرد ،VP100 اکتان 96 رنگ نارنجی مخصوص سیستم نایتروس ، MOTORSPORT109 اکتان 101 بی رنگ،SV05 اکتان 98 بیرنگ،
متانول فیول :M1, M3, M5
Motor sport105L اکتان 101 رنگ نارنجی،C11 اکتان 104 رنگ بنفش یا نارنجی،VP sportsman اکتان107 رنگ آبی روشن،C14 plus اکتان 115 بیرنگ، C15 اکتان 115 رنگ سبز،NO2 اکتان +120 بیرنگ،C19 اکتان 116 رنگ زرد،C25 اکتان 113 رنگ زرد، C44 اکتان 99 رنگ بنفش، VP Import اکتان +120 بیرنگ،C10 اکتان 96 بیرنگ، MOTORSPORT 109E اکتان 99 رنگ زرد،A5 اکتان 90 رنگ قرمز ،


علاوه بر مهم بودن عدد اکتان برای سوختهای با اکتان 100 عدد پرفورمانس هم تعریف میشه و وزن مخصوص هم عامل مهمی هست ، همچنین مقاومت سوخت در برابر اکسید شدن و وابستگی دمایی سوخت و صمغی شدن و همچنین ارزش حرارتی و افزایش حجم محصولات احتراق عواملی مهم هستند ،
دقت کنید که شناخت فرآیند احتراق و بهینه سازی سوخت و ایجاد حالتی که بشه بیشترین بازده رو از سوخت گرفت باعث شد تا آودی بتونه با خودروهای دیزلی خودش قهرمان مسابقات لمانز بشه ،
این یعنی استفاده از نایتروس و سوپرچارجر و سوپرتوربو چارجر به تنهایی و بدون شناخت فرایند احتراق اقدامی اگر نگوییم بی حاصل حداقل آنطوری که باید و شاید پاسخگوی نیاز نخواهد بود !

نیترو پروپان هم سوخت دیگری هست که تو مسابقات درگ استفاده میشه و علاوه بر اون هیدرازین که موشکهای فضاپیما با سوخت مایع از این نوع سوخت استفاده میکنن !
خدا را شاکرم که سعه ی صدر داده تا بر عنودان تنگ نظر فائق آیم،هم آنان که انگشت مبارکشان بر موشواره نمی رود جز به نیت حذف نوشته های ما

در تنگنای حیرتم از نخوت رقیب*یا رب مباد آن که گدا معتبر شود(حافظ)
s2009
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 276
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 اردیبهشت 1390, 6:50 pm
نوع خودرو: sd+tu5 82
محل اقامت: صندوق عقب!

پست دوشنبه 7 آذر 1390, 7:19 am

rouzbex نوشته شده:VP110 اکتان 107 رنگ بنفش، C12 اکتان 108 رنگ بنفش، C14 اکتان 114 رنگ زرد، C16 اکتان 117 رنگ آبی، C23 اکتان +120 رنگ آبی،VP113 اکتان 109 رنگ سبز، Q16 اکتان 116 رنگ زرد ،VP100 اکتان 96 رنگ نارنجی مخصوص سیستم نایتروس ، MOTORSPORT109 اکتان 101 بی رنگ،SV05 اکتان 98 بیرنگ،
متانول فیول :M1, M3, M5
Motor sport105L اکتان 101 رنگ نارنجی،C11 اکتان 104 رنگ بنفش یا نارنجی،VP sportsman اکتان107 رنگ آبی روشن،C14 plus اکتان 115 بیرنگ، C15 اکتان 115 رنگ سبز،NO2 اکتان +120 بیرنگ،C19 اکتان 116 رنگ زرد،C25 اکتان 113 رنگ زرد، C44 اکتان 99 رنگ بنفش، VP Import اکتان +120 بیرنگ،C10 اکتان 96 بیرنگ، MOTORSPORT 109E اکتان 99 رنگ زرد،A5 اکتان 90 رنگ قرمز ،


علاوه بر مهم بودن عدد اکتان برای سوختهای با اکتان 100 عدد پرفورمانس هم تعریف میشه و وزن مخصوص هم عامل مهمی هست ، همچنین مقاومت سوخت در برابر اکسید شدن و وابستگی دمایی سوخت و صمغی شدن و همچنین ارزش حرارتی و افزایش حجم محصولات احتراق عواملی مهم هستند ،
دقت کنید که شناخت فرآیند احتراق و بهینه سازی سوخت و ایجاد حالتی که بشه بیشترین بازده رو از سوخت گرفت باعث شد تا آودی بتونه با خودروهای دیزلی خودش قهرمان مسابقات لمانز بشه ،
این یعنی استفاده از نایتروس و سوپرچارجر و سوپرتوربو چارجر به تنهایی و بدون شناخت فرایند احتراق اقدامی اگر نگوییم بی حاصل حداقل آنطوری که باید و شاید پاسخگوی نیاز نخواهد بود !

نیترو پروپان هم سوخت دیگری هست که تو مسابقات درگ استفاده میشه و علاوه بر اون هیدرازین که موشکهای فضاپیما با سوخت مایع از این نوع سوخت استفاده میکنن !
ممون اقا اطلاعات خوبی بود!
خریدار هدرز engine art تیپ 5 دست 2
نمایه کاربر
sepehrz999
فعال Formula1
پست: 4633
تاریخ عضویت: شنبه 28 فروردین 1389, 10:44 am
نوع خودرو: e12
محل اقامت: کرج-مهرشهر

پست دوشنبه 7 آذر 1390, 7:57 am

بله اطلاعات خیلی خوبی بود...

ولی کلا مقایسه موفقیت های ائودی و پژو توی مسابقات لمانز با سوخت دیزل، رو نمیشه مستقیما به مسابقات درگ ربط داد، یعنی اصولا به دلیل دوام بالاتر و مصرف سوخت کمتر هم بود که اونا توی لمانز با دیزل موفق شدند...همینطور ب ام و ایکس 5 با موتور دیزل توی ماسبقات رالی داکار و ....
....

به طور کلی شرکت های نفتی که اسپانسر مسابقات و تیم های حرفه ای اتومبیل رانی میشن، وظیقه تامین بهترین سوخت ممکن رو مطابق با قوانین برای تیم ها به عهده میگیرن و خیلی هم قوانین سفت و سختی در این رابطه توی مسابقات حرفه ای اعمال میشه و زیاد جای مانورشیطنت آمیز ندارن.. :smile:
راه در جهان یکیست ...و آن راه راستی ست
rouzbex
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 544
تاریخ عضویت: شنبه 2 مرداد 1389, 4:24 pm
نوع خودرو: Pars LX،TIBA
محل اقامت: کرج-جهانشهر

پست دوشنبه 7 آذر 1390, 11:33 am

شما لطف دارید، منظور بنده مقایسه لمانز با درگ نبود بلکه هدف نشان دادن اهمیت شناخت و بهینه سازی احتراق بود ، و اینکه در تیم طراح خودروهای مسابقه ای علاوه بر حضور متخصصین آیرودینامیک ،طراحی اجزا،شیمیست، یک متخصص فرآیند احتراق هم اضافه شده، زیرا یک شیمیست در حالت استاتیک و بسیار ساده میتواند ارزش حرارتی ، و سایر خواص را اندازه گیری و بازگو کند در حالیکه این فرآیند پیچیده نیازمند علم و دانش در چند زمینه دیگر میباشد.
به نظر بنده در ایران ما بهتر خواهد شد اگر بصورت تیمی این مسابقات و سایر مسابقات برگزار شود و این میسر نمیشود مگر با قرار دادن جوایزی که جوابگوی اینهمه هزینه باشد و تیم ها شامل یک راننده +اسپانسر+تیونر انجین +تیونر ساسپنشن+تیونر ترنزمیشن+ شیمیست + مربی + چند کارگر فنی+ مهندس مکانیک باشند.

و آنزمان شاهد پیشرفت واقعی در این عرصه خواهیم بود و دیگر هر فرد ثروتمندی که سودای شتاب در سر دارد با خرید یک خودروی گرانقیمت و اسپرت اجر کسانی را که در این راه عرق ریخته و گاهی از نان شب خود گذشته و بر قطعات خودروی خود افزوده اند به یکباره بر باد نخواهند داد و صد البته با جان دیگران نیز بازی نخواهند کرد،
خطر حضور چنین افرادی بارها و بارها از استفاده نیترومتان و نایتروس و هیدرازین خطرناکتر است زیرا که اغلب این افراد فاقد هرگونه تجربه و مهارت در امر رانندگی حرفه ای هستند و متاسفانه فقط به صرف دارا بودن گواهینامه رانندگی به آنان مجوز حضور در مسابقات داده میشود ،حال آنکه از دید این حقیر فدراسیون اتومبیل رانی باید برای شرکت در مسابقات امتحانی اختصاصی و گواهینامه ای اختصاصی داشته باشد.
به امید روزی که این اصلاحات در اتومبیلرانی کشور عزیزمان ایجاد شود.
خدا را شاکرم که سعه ی صدر داده تا بر عنودان تنگ نظر فائق آیم،هم آنان که انگشت مبارکشان بر موشواره نمی رود جز به نیت حذف نوشته های ما

در تنگنای حیرتم از نخوت رقیب*یا رب مباد آن که گدا معتبر شود(حافظ)
نمایه کاربر
M3HD! HB
دنده 1
پست: 1115
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 تیر 1388, 7:27 pm
نوع خودرو: MazMaz+HB BPT RWD
محل اقامت: زیر آسمون خدا

پست دوشنبه 7 آذر 1390, 5:06 pm

:-) :hb:
نمایه کاربر
amirata71
مدیر کلوپ کیا و هیوندای و سانگ یانگ
پست: 2620
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 9 شهریور 1389, 5:34 pm
محل اقامت: تهران
اینستاگرام: amiratafekri__
Like شده: 2 بار

پست دوشنبه 7 آذر 1390, 8:17 pm

rouzbex نوشته شده:شما لطف دارید، منظور بنده مقایسه لمانز با درگ نبود بلکه هدف نشان دادن اهمیت شناخت و بهینه سازی احتراق بود ، و اینکه در تیم طراح خودروهای مسابقه ای علاوه بر حضور متخصصین آیرودینامیک ،طراحی اجزا،شیمیست، یک متخصص فرآیند احتراق هم اضافه شده، زیرا یک شیمیست در حالت استاتیک و بسیار ساده میتواند ارزش حرارتی ، و سایر خواص را اندازه گیری و بازگو کند در حالیکه این فرآیند پیچیده نیازمند علم و دانش در چند زمینه دیگر میباشد.
به نظر بنده در ایران ما بهتر خواهد شد اگر بصورت تیمی این مسابقات و سایر مسابقات برگزار شود و این میسر نمیشود مگر با قرار دادن جوایزی که جوابگوی اینهمه هزینه باشد و تیم ها شامل یک راننده +اسپانسر+تیونر انجین +تیونر ساسپنشن+تیونر ترنزمیشن+ شیمیست + مربی + چند کارگر فنی+ مهندس مکانیک باشند.

و آنزمان شاهد پیشرفت واقعی در این عرصه خواهیم بود و دیگر هر فرد ثروتمندی که سودای شتاب در سر دارد با خرید یک خودروی گرانقیمت و اسپرت اجر کسانی را که در این راه عرق ریخته و گاهی از نان شب خود گذشته و بر قطعات خودروی خود افزوده اند به یکباره بر باد نخواهند داد و صد البته با جان دیگران نیز بازی نخواهند کرد،
خطر حضور چنین افرادی بارها و بارها از استفاده نیترومتان و نایتروس و هیدرازین خطرناکتر است زیرا که اغلب این افراد فاقد هرگونه تجربه و مهارت در امر رانندگی حرفه ای هستند و متاسفانه فقط به صرف دارا بودن گواهینامه رانندگی به آنان مجوز حضور در مسابقات داده میشود ،حال آنکه از دید این حقیر فدراسیون اتومبیل رانی باید برای شرکت در مسابقات امتحانی اختصاصی و گواهینامه ای اختصاصی داشته باشد.
به امید روزی که این اصلاحات در اتومبیلرانی کشور عزیزمان ایجاد شود.
:-) :-)
همه ی اینا نیاز به بودجه داره همونطور که خودتونم گفتید :wink:
و متاسفانه لازمه ی بودجه هم اتحاده *girl*
دوستان لطفا از تبلیغ شبکه های اجتماعی و ارسال پست های متوالی و تکراری خودداری کنید

خوشحال از بازگشت TT
نمایه کاربر
شاهين 13
مدیر پیشین
پست: 5831
تاریخ عضویت: جمعه 13 آبان 1384, 8:11 pm
نوع خودرو: 206TU5
محل اقامت: همين نزديكي

پست سه‌شنبه 8 آذر 1390, 9:38 am

بحث جالبی در جریانه و از دوستان متشکرم :grin:
rouzbex نوشته شده: خطر حضور چنین افرادی بارها و بارها از استفاده نیترومتان و نایتروس و هیدرازین خطرناکتر است زیرا که اغلب این افراد فاقد هرگونه تجربه و مهارت در امر رانندگی حرفه ای هستند و متاسفانه فقط به صرف دارا بودن گواهینامه رانندگی به آنان مجوز حضور در مسابقات داده میشود ،حال آنکه از دید این حقیر فدراسیون اتومبیل رانی باید برای شرکت در مسابقات امتحانی اختصاصی و گواهینامه ای اختصاصی داشته باشد.
به امید روزی که این اصلاحات در اتومبیلرانی کشور عزیزمان ایجاد شود.
این صحبت شما هم صحیحه و البته باید متذکر بشم در مسابقات ریس، فدراسیون یه آزمون کوچکی از رانندگان جدید میگیره توسط آقای خسرو مخزنی که مهارتشون تا حدی سنجیده بشه
این امر باید به باقی مسابقات هم تسری پیدا کنه تا بتونیم به قول شما فاکتورهای دیگه ای مثل مهارت و بالطبع ایمنی بیشتر رو داشته باشیم
در کنار همه اینها نباید فراموش کرد که باید به رانندگان جدید هم برای کسب تجربه میدون داد

موفق باشید
مرگ درست از لحظه یی آغاز می شود که در برابر آن چه مهم است، سکوت می کنی!
مارتین لوتر کینگ
نمایه کاربر
Mamad4D
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 22 دی 1390, 1:53 pm
نوع خودرو: dodge

پست سه‌شنبه 4 بهمن 1390, 1:10 pm

rouzbex تشكر
ولي سوخت ديگه حالا هر چقدر اوكتانش بالا تر باشه يا قدرت احتراقش بحث خنك كاري پيش نميكشه موتورو ممكنه زوب كنه بهد تازه با اون نسبتي كه شما گفتيد 1 و 7 دهم به يك اگه بخوايم هوا كمتري وارد كنيم پيستون كلي بيشتر بايد بره بالا كه كلي انرژي و اصطكاك داره تازه پدر رينگم در مياد اگه پايين تر بره كه بازم اصطكاك كلا فك كنم شمشير دو لبه است استفاده هم اگه بشه فك نكنم لزومن بهتر باشه بحثش خيلي طولانيه اينايي كه گفتم تغريبا شرو ور ولي اگه بخوايد بحث خيلي خوبيه
Mamad4444444444444444444444444444444444444444DDDDDDDDDDDDDDDDD
نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4558
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389, 1:31 pm
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)

پست شنبه 23 اسفند 1393, 10:10 am

خوب دوستان ی بحثی توی یکی از تاپیک ها شروع شده که صاحب تاپیک صلاح دید توی تاپیک خودش باشه اینجا به نظر بهترین جا هست هرچند که اینجا یکم خاک خورده هست .

viewtopic.php?f=351&t=94134&start=150
melting.snowman نوشته شده:
demon_hunter نوشته شده:
لانچ در تمام درگها ازاد است،ماشينهايي كه سيستم لانچ كنترل دارن در تمام درگها مجاز به استفاده هستند،الان هم تمام ماشينهاي پر قدرت اين سيستم رو دارن،حيف كه من ندارم،مگر نه تايم زير ١١ ميشد.
منبع این حرف شما کجاست ؟ بعید میدونم توی مسابقات اصلی لانچ آزاد باشه . آجر بزاری روی گاز چه فرقی داره که پا باشه ..
اونقدرم تاثیر نداره لانچ که بخواد تایمو بیاره زیر 11 چون شما لانچتون خوبه .
البته بهتر که نداری درگ یعنی مهارت راننده توی دنده دادن نحویه لانچ کردن نحویه فشردن پدال گاز . اونا با لانچ هنر نمیکنن :o
نه دیگه برادر!پس اگه اینجوریه که شما میگی کلا بیان بگن ما به همه ماشینای عین هم میدیم ببینیم کی بهتر لانچ میکنه کی بهتر دنده میده همون اول بشه دیگه!
اول باید ماشین حرفی برای گفتن داشته باشه و هرچی که میشه اونو ارتقا داد در کنارش مهارت راننده هم نقش خودشو ایفا کنه!
بعدم شما وقتی رفتی تو هرزگردی دیگه نمیتونی گاز ندی که!تازه اونم با این قدرتا!باید سیستم لانچ کنترل باشه که تاجایی که میتونه این قدرتو مهار کنه بلکه جلو هرزگردی رو بگیره
نه دوست عزیز مثل این میمونه بگیم که تاپفیلو ها چجوری لانچ میکنن
دقیقا" این همون بحثی است که چرا شوماخر تونست 10 یا 12 بار (دقیق یادم نیست ) پشت سر هم توی هر مسابقه اول بشه . درضمن فرموال وان ها با اون وزن کم و قدرت زیادشون هیچ نوع سیستمی برای کنترل ترکشن یا کلا" هیچ نوع سیستمی که بهشون کمک کنه توی پیچ شروع حرکت و .... قدرت موتور مهار بشه ندارن . چون این رانندس که حرف اول رو میزنه .
اگه مهارت راننده نباشه قدرت بدونه کنترل راننده یعنی هیچی .
کسانی هستن که با بالای 2 3 هزار اسب و ماشین هایی که g های وحشتناکی تولید میکنن کمترین هرزگردی رو دارن . راننده های تاپ فیلو پس چجوری میتونن اون قول های سرعت و شتاب رو کنترل کنن .
همیشه این نیست که بدونه هرزگردی بشه تایم بهری زد . هرچند که بدونه هرزگردی میشه تا اپتیموم فشار رو روی لاستیک داشته باشیم . اگه مهار کردن قدرت موتور وظیفه لانچ کنترل هست پس وظیفه راننده چیه ؟ فقط تخته کردن پدال گاز ؟ ماشین ها نیستن که قهرمان میشن بلکه راننده ها هستن که روی سکو میرن . ماشین وسیله این قهرمانیه ولی راننده کسیه که این وسیله رو کنترل و مهار میکنه .
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر

بازگشت به “DRAG درگ”