قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مسابقه درگ آبان 92 (شهر ورزش)

نمایه کاربر
homam613
يار همراه
پست: 912
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 19 تیر 1384, 8:45 pm
محل اقامت: شهرک غرب

پست یک‌شنبه 3 آذر 1392, 8:07 pm

درود بر مصطفی و مرتضی عزیز،افتخار مایید
نمایه کاربر
Mostafa
مدير كل سايت
پست: 2912
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 11 تیر 1383, 10:57 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
Like شده: 45 بار

پست جمعه 15 آذر 1392, 5:06 pm

اومدم پست تبریک واسه شرکت کنندگان مسابقه دریفت بزارم دیدم دست آقا شاهین دردنکنه تاپیکها رو چند قفله کرده نمیشه چیزی گفت :cool: یه وقت فکر نکین من اینقدر گیجم و امروز مسابقه دریفت بوده اومدم دارم تو درگ پست میزارم

جهت اطلاع دوستانی که میخواستن بدونن صدا چیه
در اصل 3 تا صدای مختلف از ماشین در می اومد که هر 3 تا رو توضیح میدم صداهایی که از ماشین در می اومد واسه شو نبود واسه بوست درست کردن در جا و قویتر شدن موتور ،بهتر استارت گرفتن ، بهتر دنده عوض کردن
به زبان ساده مرحله 1 : این ماشین رول کنترل نداره که بتونه چرخهای جلو رو قفل کنه و عقب رو آزاد نگه داره پس وقتی ترمز ماشین فشرده میشه ترمزهای جلو و عقب کار میکنه و ماشین رو زمین قفل میشه .
سوال : اگه 4 چرخ قفل بشه چطوری میشه چرخهای عفب رو به هرزگردی در آورد
جواب : آنتی لگ مرحله اول برای به حد اکثر رساندن بوست و بیشترین مقدار گشتاوری که موتور میتونه تولید کنه ، بمب های اولیه قبل از برن آوت ، بعد از این سر و صدا (آنتی لگ ) کلاچ رو ول میکنیم ماشین به هرزگردی در میاد ترمز میگیریم و ماشین ترمز میگیره موتور گاز میده ، این میگیره اون میچرخونه ، این سفت تر میگیره اون قوی تر میچرخونه ، در نهایت رقابت بین موتور و ترمز ، موتور برنده میشه و ماشین میره تو حالت برن آوت و لاستیک گرم میشه :) قابل توجه ماشین ضعیفهای چوچک که ترمز عقب رو از مدار خارج میکنن تا بتونن ماشین رو به هرز گردی دربیارین :grin:
حالت دوم لانج کنترل هست پشت خط استارت که گشتاور و قدرت رو بیشترین مقدار و در عین حال کمتر از خط هرزگردی نگه داره تا ماشین بتونه خوب استارت بگیره
حالت سوم فلت شیفت هست که بین دنده ها با تنطیمات خاص باعث میشه دنده درست جا بره
در نهایت باید بگم که تمامی لوازم این ماشین استاندارده درگ اول شلنگ مپ در اومده بود و دور موتور بیشتر از 3500 نمیرفت و تا 3500 هم زور نداشت :cool: درگ دوم که همین تاپیکش هست واشر ویست گیت سوخته بود و بوست پدر مادر دار درست نمیکرد هر چی هم که درست میکرد واسه شادی دل دوستان بود و الان هم کم کم داره ستاپ میشه ، آهسته و پیوسته این هفته یک جفت میل سوپاپ tms روش بستم بوستش هم فعلآ نمیاریم بالا ، پیستون و شاتون هم دارم براش میسازم ، بعد از اون احتمالآ بوستش رو میاریم بالا
یه نکنه مهم هم باید به دوستان بگم که این ماشین فعلآ در حد استاندارد شهری هست و هر تایمی که داره میزنه اول کارش هست تا بهتر شدن و بهتر بودن خیلی فاصله داره
این هم نیز بگذرد
نمایه کاربر
.:کامران:.
دنده 2
پست: 2100
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 10 اسفند 1389, 6:45 am
نوع خودرو: 205gl-celica 1st
محل اقامت: منظومه شمسی-کره زمین-خاورمیانه-ایران-خوزستان-آبادان-هلال بریم-پلاک1243

پست جمعه 15 آذر 1392, 11:36 pm

در انتظار تایم های بهتر از این آلتیمای هیولا.
آقا مصطفی عالی توضیح دادی :-)
پروژه بهینه سازی پژو 205
viewtopic.php?f=28&t=86025
پروژه بازسازی تویوتا سلیکا نسل 1

viewtopic.php?f=174&t=98428
نمایه کاربر
homam613
يار همراه
پست: 912
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 19 تیر 1384, 8:45 pm
محل اقامت: شهرک غرب

پست شنبه 16 آذر 1392, 7:23 pm

ها مصطفی اینا که گفتی یعنی چه؟!!!
نمایه کاربر
garfild
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 701
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 5 تیر 1390, 10:50 am
نوع خودرو: BMW e21 ,BMW 2-2
محل اقامت: دیار کریمان.................کرمان

پست یک‌شنبه 17 آذر 1392, 7:44 pm

قطعا شما قابلیت بهترین شدن رو دارین مصطفی خان
نمایه کاربر
YOUSEF M
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 174
تاریخ عضویت: شنبه 28 شهریور 1388, 4:12 pm
نوع خودرو: maxima&bmw E21
محل اقامت: کرج

پست پنج‌شنبه 21 آذر 1392, 6:46 pm

Mostafa نوشته شده:اومدم پست تبریک واسه شرکت کنندگان مسابقه دریفت بزارم دیدم دست آقا شاهین دردنکنه تاپیکها رو چند قفله کرده نمیشه چیزی گفت :cool: یه وقت فکر نکین من اینقدر گیجم و امروز مسابقه دریفت بوده اومدم دارم تو درگ پست میزارم

جهت اطلاع دوستانی که میخواستن بدونن صدا چیه
در اصل 3 تا صدای مختلف از ماشین در می اومد که هر 3 تا رو توضیح میدم صداهایی که از ماشین در می اومد واسه شو نبود واسه بوست درست کردن در جا و قویتر شدن موتور ،بهتر استارت گرفتن ، بهتر دنده عوض کردن
به زبان ساده مرحله 1 : این ماشین رول کنترل نداره که بتونه چرخهای جلو رو قفل کنه و عقب رو آزاد نگه داره پس وقتی ترمز ماشین فشرده میشه ترمزهای جلو و عقب کار میکنه و ماشین رو زمین قفل میشه .
سوال : اگه 4 چرخ قفل بشه چطوری میشه چرخهای عفب رو به هرزگردی در آورد
جواب : آنتی لگ مرحله اول برای به حد اکثر رساندن بوست و بیشترین مقدار گشتاوری که موتور میتونه تولید کنه ، بمب های اولیه قبل از برن آوت ، بعد از این سر و صدا (آنتی لگ ) کلاچ رو ول میکنیم ماشین به هرزگردی در میاد ترمز میگیریم و ماشین ترمز میگیره موتور گاز میده ، این میگیره اون میچرخونه ، این سفت تر میگیره اون قوی تر میچرخونه ، در نهایت رقابت بین موتور و ترمز ، موتور برنده میشه و ماشین میره تو حالت برن آوت و لاستیک گرم میشه :) قابل توجه ماشین ضعیفهای چوچک که ترمز عقب رو از مدار خارج میکنن تا بتونن ماشین رو به هرز گردی دربیارین :grin:
حالت دوم لانج کنترل هست پشت خط استارت که گشتاور و قدرت رو بیشترین مقدار و در عین حال کمتر از خط هرزگردی نگه داره تا ماشین بتونه خوب استارت بگیره
حالت سوم فلت شیفت هست که بین دنده ها با تنطیمات خاص باعث میشه دنده درست جا بره
در نهایت باید بگم که تمامی لوازم این ماشین استاندارده درگ اول شلنگ مپ در اومده بود و دور موتور بیشتر از 3500 نمیرفت و تا 3500 هم زور نداشت :cool: درگ دوم که همین تاپیکش هست واشر ویست گیت سوخته بود و بوست پدر مادر دار درست نمیکرد هر چی هم که درست میکرد واسه شادی دل دوستان بود و الان هم کم کم داره ستاپ میشه ، آهسته و پیوسته این هفته یک جفت میل سوپاپ tms روش بستم بوستش هم فعلآ نمیاریم بالا ، پیستون و شاتون هم دارم براش میسازم ، بعد از اون احتمالآ بوستش رو میاریم بالا
یه نکنه مهم هم باید به دوستان بگم که این ماشین فعلآ در حد استاندارد شهری هست و هر تایمی که داره میزنه اول کارش هست تا بهتر شدن و بهتر بودن خیلی فاصله داره
به زبون ساده تر حرفای مصطفی این هست که سیستم آنتی لگ (antilag) باعث این میشه که مقداری سوخت وارد منیفولد اگزوز میشه و باعث ایجاد احتراق های سبک حدفاصل موتور و توربین توربو میشه...(علت ایجاد اون صدا) این احتراق ها باعث میشن بدون اینکه موتور دور بخوره توربو به گردش در بیاد و بوست کافی برای شروع برن اوت و یا استارت سر خط رو درست کنه. . .البته یک کیت silencer یا خفه کن هست که میشه نصب کرد و دیگه این صدا رو نداشت.( برای ماشین های شهری).
let's burning tires!!
2silent
شروع حركت
پست: 36
تاریخ عضویت: جمعه 6 دی 1392, 10:57 am
نوع خودرو: BMW2002FJ40FZJ80fj80
محل اقامت: ایران 17

پست چهارشنبه 11 دی 1392, 12:48 pm

مصطفی خان خسسته نباشین کارتون همونطور که ایلرام جان گفته بود حرف نداره منم به کارتون شک ندارم :-) :-) . ولی میخوام تو این دادگاه شمارو محکوم کنم. حکم دادگاه:شما محکوم به موفقیت شدید همراه با اعمال شاقه روی ماشین :eek:
شیر نر بایری لقبیه که 2 دنیا با اون میشناسنش. او ؟
نمایه کاربر
امین شکوهی
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 204
تاریخ عضویت: شنبه 7 فروردین 1389, 10:46 am
نوع خودرو: مگان2000-پژو5tip206

پست شنبه 14 دی 1392, 3:07 pm

کسی میدونه در حال حاظر تو تمام مسابقات درگی که از اول تو کشور انجام شده سریعترین زمان چقدر بوده؟ و متعلق به چه خودرویی بوده؟ و رانندش کی بوده؟
نمایه کاربر
sepehrz999
فعال Formula1
پست: 4633
تاریخ عضویت: شنبه 28 فروردین 1389, 10:44 am
نوع خودرو: e12
محل اقامت: کرج-مهرشهر

پست شنبه 14 دی 1392, 3:57 pm

فکر نمیکنم تایم بهتر از 11.23 برناد عیوضی ثبت شده باشه...میتسوبیشی EVO
راه در جهان یکیست ...و آن راه راستی ست

بازگشت به “DRAG درگ”