قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مسابقه درگ اذر ٩٢ (شهر ورزش)

نمایه کاربر
YOUSEF M
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 174
تاریخ عضویت: شنبه 28 شهریور 1388, 4:12 pm
نوع خودرو: maxima&bmw E21
محل اقامت: کرج

پست پنج‌شنبه 28 آذر 1392, 5:29 pm

صحیح. من فکر کردم b3 هست... در کل ماشین کوکی بود و امیدوارم بهتر هم بشه. . .
.
بله متاسفانه بنزین باعث اتش سوزی شد ولی خوب چون یکی از شلنگ های آب هم سوخته و پاره شده و با ریختن آب رو موتور باعث شده آتش سریع خاموش بشه!! (سیستم اطفاء حریق سر خود! :cool: )
.
این عکس موقع برگشت از آخر مسیر هست...
.
.
و این هم عکس موتور بعد از اون مشکل. . .
.
تصویر
let's burning tires!!
BOSS

پست پنج‌شنبه 28 آذر 1392, 6:48 pm

عجب صحنه ای
البته بهتره که پلاکش رو....
اون عکس رو حذف کنید اینو بذارید جاش این پست منم حذف کنید بعدش
تصویر
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 تیر 1389, 6:50 am
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ

پست پنج‌شنبه 28 آذر 1392, 10:42 pm

El Camino نوشته شده:درهرصورت بی احترامی به برندی که خودرو سوار شدنمونو در حال حاضر مدیون اون هستیم(فورد) و برندهای آمریکایی که صاحب بسیاری از تکنولوژی های امروزی هستند از قبیل سوپرشارژر،توربوشارژر،گیربکس اتومات،سیستم برف پاک کن،ترمز دیسکی،بنزین,...نه بنده بلکه هیچ خودرو دوستی نمیپذیره!
اون مکوان 1500 کیلویی هم موقعی تا دندون مسلحه که یه سوپرشارژر ببنده تا 600 اسب تولید کنه.
جناب DareDevil اولا که iroc-z سال 83 هم تولید شده اینم لینکش:http://www.autoclasico.com.mx/site/?p=1 ... 013454.jpg
دوما شما هنوز فرق حجم موتور رو با توان موتور نمیدونی منظور من از 450 توان بود نه حجم موتور
سوما فیلم مربوطه به یه آمریکایی هست مگر غیر اینه حالا شما داری رو کن؟
درضمن عزیز جان این مسابقه داخل آمریکاست و آمریکا هم واحد سرعتش کیلومتربرساعت نیست اون 202 مایل یا 323 کیلومتر بر ساعت در 400 متر هست :mrgr:
ما شاید تو شتاب از یه 4 سیلندر بخوریم ولی جایی که مربوط به مهارت راننده باشه داخل میدون سوکس میکنیم،مرد و حرفش!!!
تو فقط یه رینگ انتخاب کن!!!با یه خودرو مشابه تایم میگیریم!!! حاضری داداش؟
دود از کنده بلند میشه :mrgr:
دوست عزيز،البته من بايد جواب پاراگراف اول رو بدم و بقيه پاراگرافها رو بقيه دوستان كه منظور شما با اونها بوده،ولى كلى عرض كنم،حالا،امريكايي،صاحب سبك و مخترع خيلى چيزها است،جاى خود،ولى برادر،اولاً بنده با ماشين اتمسفر ٢٧٠٠ سي سي با مك وان انداختم،اون وقت اون بايد سوپرشارژ داشته باشه با٦٠٠ اسب تا با يه ماشين ٢٢٠ اسبي اتمسفر اون موقع بندازهيعنى ما انقدر قوى هستيم؟؟؟...ماشين بنده اون موقع، ١٣٠٠ كيلو بود،با ٦سيلندر و٢٢٠ اسب ،مك وان ١٥٠٠ كيلويي،با ٨سيلندرو٣٧٠،٨٠اسب،حالا چى شد ٢٠ متر عقب افتاد،پيدا كنيد پرتقال فروش رو
دوماً،شناختى از جنابعالى ندارم،تو اين فروم،بيا سوسك كنيم و .....نداريم و بى معنى است،هر كى ادعا داره لب خط استارت،بعد چراغ سبز معلوم ميشه،باد تو خالى بوده يا طوفان
اخوى،بنده براى همه كلاس ماشين،احترام قاىل هستم،ولى وقتى شما به عنوان يه دوستدار امريكايي اينجورى پست ميديد،بايد منتظر پاسخ باشيد،دوست من،بيش از ١٥ تا امريكايي،كه به جرات،بيش از ١٠ تاى اونا،بالاى ٤٥٠ اسب قدرت دارن با موتور هاى ٨،چرا نميتونند،از پس يه ب ام و ٦سيلندر،٣٨٠ اسبى،يا يه پرايد ٤سيلندر،اتمسفر ٢٠٠٠ سي سي بر بيان،؟؟؟؟اين سوال مهمى است،تايمهاى مسابقه تو صفحه قبل است،مراجعه و بخونيد،همه هم مدعى هستند،و كسى براى تفريح نمياد،كه مسخره كنه خودشو،دليلى داره اين عدم نتيجه گيرى،به قولى زور موتور نمياد رو چرخ و تمام،حالا از اين ضعف رقبا استفاده ميكنند،
به عنوان يه برادر كه عمرى تو اين رشته هستم،نصيحت ميكنم بهت،هميشه وقتى مطمىن بودى به ماشينت،و تايم زدى و رو سكو بودى،اون موقع به ديگران فخر بفروش....نه مثل كسانى كه تو fb يا جاهاى ديگه،سلطان شتاب ايران هستند،ولى بعد مسابقه،دست از پا درازتر بر ميگردند....
ركورد شتاب ايران شكست...viewtopic.php?f=351&t=94134
عكسهاى مسابقات درگ در اينستا گرام http://instagram.com/persian_drag_race
نمایه کاربر
DareDevil
دنده 2
پست: 2774
تاریخ عضویت: دوشنبه 14 آذر 1390, 7:50 pm
نوع خودرو: ۶ سیلندرز
محل اقامت: شمرون سُفلی

پست جمعه 29 آذر 1392, 8:37 am

سوار شدن خودرو که مربوط به کارل بنز هست، سوپرچارجر اول رو دایملر تست شده بعد رنو توربوچارجر هم دقیــــــــــقا به همین ترتیب
اولین گیرباکس اتوماتیک قابل استفاده (روغنی) مال جی ام بود روی الدزمبیل تست شد بعدم که جنگ، نیای بگی فورد هم مال جی امه...
برف پاک کن دیگه معلوم نیست از کجا اومده توی پست آخه غیر از ماشین هم شیشه جلو بوده رو وسایل دیگه بزرگترین تولید کنندشم بوشه، کسی که به فورد ایده برف پاک کنو داد خودش هم فورد سوار بوده، همین
اولین ترمز دیسکی تو انگلستان بوده رو ماشینای کمپانی لنچستر که چون مسی بوده زود میرفته همه گیر نشد، اولیش تو آمریکا هم مال کرایسلر بوده که رو پلیموت تست شد
بنزیــــــن؟؟؟؟؟؟ اولین موتورای احتراق داخلی ماشین مربوط به آلمان هستند که با گاز ذغال کاربو راه مینداختن، بخاطر ناک و آلودگی و بازدهی اکتان آروم آروم شد اینی که میبینیم
ادامه دار میشد به چرخ و چراغ و صندلی اینام میرسید، اول فورد بوده بعد آمریکا... :smile:

مکوان آگاه از این که با اون کار کلاس ماشین عوض میشه و شاید مجبور شه کنار یه آلتیما پشت خط قرار بگیره... من بودم نمیکردم، حالا شما بگو 1000 اسب... حرکتش برداری نیست، اول یه مقدار دورانیه :viol:

بله تو همین ایران هم ماشین کاستوم داریم (هی میخواستم تو این بحث نریم) m3 چهار در حتی هست، کمپانی اون سال تولید نکرده، ملاک اونه، وگرنه هیچکس به طور قطع از گاراژ بقیه خبر نداره

شما اگر رابطه قدرت با حجم همون موتورای آمریکاییو میدونستی متوجه منظور من میشدی، من کاملا پست شما رو درک کردم و جواب دادم، همین انتظار هم متقابلا دارم، اگر به این باشه که شما هم شاید دور موتور و کد اتاق و این چیزا رو کاملا مطلع نباشی، اما لحن من اینطور نبود

فیلم مربوط به آمریکایی هست که جواب نیست، توجیهه، واقعا توضیح بدم چرا نا مربوط بود؟ مختصرش میشه این که اون ماشین ترددش تو شهر مجاز نیست، حله یا ادامه بدم؟ باز وارد مبحث کاستوم اینا میشیم، بحث رو شدن باشه الان همه بمبارون میکنن اینجارو :P

متوجه شدم کجاست، از اون جایی که درگسترو حرفه ای دنبال نمیکنم چشمم به اون اعداد و ارقام غریب بود، آخه چیزیه که تو شرایط محیط اغراق آمیز میشه، تو خیابون نمیشه باهاش اونکارو کرد در عین فرمون پذیری در صورتی که مواردی هستن که میتونن اینکارو بکنن

این "ما" که شما میفرمایید مطمئنم شامل آمریکایی بازا نمیشه چون هم توشون بودم هم میشناسمشون که چطور آدمایی هستن و چطور ادعاهایی دارن، همه میدونن، همه، که آمریکایی فرمون پذیری و آیرودینامیکش به نسبه ضعیفه، دقیقا نقطه قوت آمریکایی تو خط صافه، شتابشم تو دور بدلیل تورک وحشتناکی که داره (اگه قدرت اسب باشه، تورک سم اسبه) معقوله
حالا مرده و حرفش منظور ترتیب مسابقه اسلالوم بود یا دریفت یا ریس، فکر ابعاد هم باید بود :-D

نشد دیگه بحثو این شاخه اون شاخه کنی، خودروی مشابه یعنی تفاوت در راننده، که این اصلا به آمریکایی یا هرجایی مربوط نیست... رینگ؟ الان بحث طریقه لانچیدنه یا توهین به آمریکایی یا تعصب یا چی؟ من متوجه نمیشم

دیگه دوتا ماشین کلاسیک نباید اینطوری به جون هم بیوفتن البته به نظرم شما فقط آمریکاییو کلاسیک بدونی

در آخرم میگم آمریکایی بدون موتور و پلاکم کاملا خواستنی و تو دل بروئه، سوابق آمریکایی شدیدی هم دارم ولی متعصب نیستم، کسی که ماشین دوست باشه به این شکل نمیگه این خوبه یا اون، دقیقا مصداق اوناییه که بعد یک و دو رفتار مناسبی ندارن (چه عقب باشن چه جلو) مهم احترامه... :git:
.:Volo pro veritas:.
نمایه کاربر
El Camino
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 85
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 آذر 1391, 4:35 pm
نوع خودرو: chevrolet

پست جمعه 29 آذر 1392, 7:10 pm

اولا که من از درگ اصلا خوشم نمیاد چون به نظر من اصلا ریس محسوب نمیشه چون مهارت راننده در اون دخیل نیس!
در ثانی اگه یه زمانی بخوام تو درگ شرکت کنم آمریکایی انتخاب نمیکنم نه تو درگ و نه GT(البته آمریکایی های داخل ایران) به چند دلیل:1-وزن بالا 2-ضریب دنده های غیر مناسب 3-شتاب G کم و...
، ولی برای من خودرو تو آمریکایی مفهوم پیدا میکنه و بس هرکی عشقی داره و عشق ما از 5 سالگی همین بوده!!!
شاید هم حق با شما باشه چون اول باید یه آمریکایی خوب رونده باشی تا درکش کنی:مثه zo6 , GT40 , viper srt10
اونم با قیمتایی به مراتب کمتر از رقبای اروپاییش ،
درضمن اون قدرتهایی رو که شما ذکر میکنید از کدوم فرمول حساب کردید؟ اول باید چرخای ماشینو بذاری رو Dynamometer بعد بگی 450 یا 270 اسب نه از رو قیافه موتور!!!
اگه اونجوری بخوایم قضاوت کنیم لابد اون جنسیس کوپه 1000 اسب تولید میکنه!!!قافل از اینکه شاید صفحی کلاچ مناسب نداشته!!!
طبق رابطه ساده F=ma با توان برابر جسمی شتاب سریع تر داره که وزن کمتری داشته باشه خوب وزن که مشخصه چند هست 1300 و 1500 میمونه تورک یا همون گشتاور که با توجه به زمانهای بدست اومده معلوم میشه که قدرت انجین های آمریکایی رو چرخهای عقب به مراتب کمتر از رقم مورد ادعای شماست.
باز هم میگم من هیچ وقت در رقابتی که نقش مهارت راننده در ریس شاید کمتر از 1% باشه شرکت نمیکنم چون برد و باختش به اسم ماشین تموم میشه!!! نه مهات های راننده!!!
اما...
شما ریس رینگ انتخاب کن اگه خواستی حتی nurburring با ماشین کاملا یکسان(شرایط برابر) اون موقع برنده واقعی رو میبینی!!!
جواب های ----------> هویه
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 تیر 1389, 6:50 am
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ

پست جمعه 29 آذر 1392, 8:15 pm

دوست عزيز،ما در مورد درگ،و ماشينهاى موجود تو ايران صحبت كرديم،كسى حرف از shelby gt و m6 coupe و GTR نزده،حرف ماشينهاى تو ايران است،و اينكه كى و چگونه تايم زده و ميزنه و برترى با كيه،بحث ماشين فلان كشور نيست كه تايم ٦ بزنه،ما داريم تو ايران زور ميزنيم،زير ١١ بزنيم و هنوز اندر خم يه كوچه ايم
در مورد روندن و رينگ و اينا ،بنده در خدمتتون هستم،با هر ماشينى،تو پيست ازادى در خدمتتون هستم،بعدش خواستيد بريم yasmarina يا همانnurburring كه شما ميگى....!!
ركورد شتاب ايران شكست...viewtopic.php?f=351&t=94134
عكسهاى مسابقات درگ در اينستا گرام http://instagram.com/persian_drag_race
BOSS

پست جمعه 29 آذر 1392, 9:25 pm

من فقط یک سوال ازتون دارم تاحالا پشت فرمون یه ماشیم مخصوص درگ نشستین که میفرمایید درگ مهارت راننده توش نقشی نداره؟ یه ماشین دست سه نفر بدی هرکدوم یه تایمی میزنن، تاپفیولر هایی که تایماشون هزارم ثانیه باهم فرق داره و فقط یه پدال گازش دست رانندس و حتی دنده هم ندارن واسه عوض کردن همون هزارم ثانیه هارو با مهارت راننده بدست میارن وگرنه تمامشون مثل همن تو همه موارد حتی موتور و لاستیک و تسمه و بوست و سوخت و...
نمایه کاربر
Arsam Driver
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 899
تاریخ عضویت: دوشنبه 5 دی 1390, 8:29 pm
Like شده: 1 بار

پست یک‌شنبه 1 دی 1392, 9:05 pm

راستی چرا برنارد شرکت نکرد؟
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 تیر 1389, 6:50 am
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ

پست سه‌شنبه 3 دی 1392, 1:35 pm

Arsam Driver نوشته شده:راستی چرا برنارد شرکت نکرد؟
فعلاً ماشينى كه زير ١٢ بزنه نيست،و با اين هزينه ها ،برنارد زياد مشتاق نيست بياد،اگر تايم ها زير ١٢ رسيد،سرو كله اونم پيدا ميشه...
ركورد شتاب ايران شكست...viewtopic.php?f=351&t=94134
عكسهاى مسابقات درگ در اينستا گرام http://instagram.com/persian_drag_race
نمایه کاربر
Arsam Driver
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 899
تاریخ عضویت: دوشنبه 5 دی 1390, 8:29 pm
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 3 دی 1392, 3:41 pm

پس با این حساب چشم امید همه به مصطفی میمونه چون انجینش خیلی جا داره تا فول تیونینگ
کارن چی ؟ ماشین اون جا داره یا خونه پرش همینقدره ؟

بازگشت به “DRAG درگ”