قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

قوانين مسابقات درگ(شتاب ٤٠٠ متر) تهران

نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 تیر 1389, 6:50 am
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ

پست جمعه 20 تیر 1393, 3:18 pm

alitman نوشته شده:آقای پژمان یه پیشنهاد براتون دارم . یه فراخوان تو همین سایت برای ارائه پیشنهادات دوستان در رابطه با قوانین هر کلاس بزارید . پیشنهادات رو جمع آوری کنید و بررسی فنی کنید ( حتما کمیته فنی دارید ولی پیشنهاد میکنم از نظر حداکثر کارشناسایی که تو بحث مسابقات سراغ دارید استفاده کنید ) و بعد بر اساس امکانات و داشته های پیست و محدودیت های فعلی و با نگاه به آینده نزدیک و دور قوانین رو باز نویسی کنید . اینطوری بیشتر نکاتی که ممکنه به ذهن شما نرسه رو میتونید جمع آوری کنید و در واقع یک Brain Storming درست و حسابی انجام میشه .

همه کسانی که میان و اعلام نظر و پیشنهاد می کنند لزوما نیاز نیست کارشناس این رشته باشند ولی ممکنه در این میان نکاتی حاصل بشه که مفید واقع بشه .
در ضمن میشه با در نظر گرفتن یه چارچوب کلی و روش برگزاری معتبر مثل قوانین NHRA قالبی کلی رو بسازید و پیشنهادات رو در اون قالب بگنجونید. ممکنه این پروسه قدری زمان بر بشه مثلا یکی دو ماه ولی در آخر قوانینی دارید که کامل، جامع و با جزئیات کافی هست و جلو خیلی از مشکلات آتی رو خواهد گرفت.
ما هميشه از از پيشنهادات استفاده ميكنيم،بارها هم شده كه خود من از پيشنهادات دوستان استفاده ميكنيم،ولى هر مسابقه و قوانينش،چارت خودش رو داره،اون موقع كه مسابقات رو هيات تهران برگزار مى كرد،خوب خود هيات تهران،قوانين رو با مشورت ما،ما هم قبل از مشورت،با بزرگان اين رشته مشورت ميكرديم،(مهرداد همتيان،حسين صدوقيان،ابولفضل مرادى و...)
الان هم داريم با همان قوانين ادامه ميديم،كمى بروزتر،از مدتى بعد كه مسابقات زير نظر فدراسيون باشد،اونجا هم چارت مخصوص خودش رو داره،ولى در هر حال،ما براى تصويب قانون سال بعد،يه نشست كلى خواهيم داشت،و از نظرات دوستان استفاده خواهيم كرد،
نمایه کاربر
alitman
يار همراه
پست: 96
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 24 آبان 1388, 5:14 pm
محل اقامت: تهران

پست جمعه 20 تیر 1393, 8:16 pm

ولى هر مسابقه و قوانينش،چارت خودش رو داره
میشه یکم فارسی تر بگید این چارت چیه و از کجا میاد ؟؟
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 تیر 1389, 6:50 am
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ

پست جمعه 20 تیر 1393, 10:04 pm

چارت سازمانى رو كه بلديد خدا روشكر،مسابقه اى كه زير نظر فدراسيون باشه،و برگزاريش با فدراسيون،قوانين و ضوابط ان هم از خود فدراسيون مياد،كه تيم و كميته مربوطه،مسول اون هستند،در مورد هيات ها هم به همين شكل است.ما هم قواننينى رو داشتيم،كه در هيات تهران داشت اجرا ميشد،شايد با اومدن فدراسيون قوانين كمى دست خوش تغييرات بشه،در سال بعد.
هنوز مشخص نيست و حتماً اعلام خواهد شد
نمایه کاربر
alitman
يار همراه
پست: 96
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 24 آبان 1388, 5:14 pm
محل اقامت: تهران

پست شنبه 21 تیر 1393, 3:55 pm

Reaction time رو چطور محاسبه میکنید؟ میشه روش کار رو توضیح بدید.
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 تیر 1389, 6:50 am
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ

پست شنبه 21 تیر 1393, 11:24 pm

alitman نوشته شده:Reaction time رو چطور محاسبه میکنید؟ میشه روش کار رو توضیح بدید.
خيلى ساده
راه افتادن ماشين +كل مسير و خط پايان= تايم ماشين (بى ريكشن يا تايم خود ماشين)
سبز شدن چراغ +كل مسير و خط پايان=تايم با ريكشن،تايم راننده)
تايم راننده-تايم خود ماشين=ريكشن تايم راننده
شما تايم مسابقت ميشه ١٣كه از لحظه سبز شدن چراغ حساب ميشه
تايم خود ماشين كه از لحظه حركت حساب ميشه ،ميشه١٢.٨٥
از هم كم كنى ميشه ٠/١٥ تايم ريكشن شما
تو مسابقه هم تايم راننده حساب ميشه،و فقط ريكشن رو جهت اطلاع راننده كه وضعش چطوره اعلام ميكنيم.
ركورد شتاب ايران شكست...viewtopic.php?f=351&t=94134
عكسهاى مسابقات درگ در اينستا گرام http://instagram.com/persian_drag_race
نمایه کاربر
tekrary
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 906
تاریخ عضویت: چهارشنبه 1 تیر 1390, 12:41 pm
نوع خودرو: Xu10j4rs T
محل اقامت: قــــم-اصــــفهان

پست چهارشنبه 5 آذر 1393, 4:14 pm

آقا پژمان برای کلاس ریس استریت استفاده از تراتل بادی مجاز هستش؟

در مورد سبک سازی،اگه چراغ رو بازکنیم ولی داخل ماشین بذاریم بازم مشکلی هست؟

خیلی خیلی ممنون
مهدی:)

بازگشت به “DRAG درگ”