قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مسابقه شتاب ٤٠٠ متر تهران تير ماه ٩٣

نمایه کاربر
amirecm
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 550
تاریخ عضویت: دوشنبه 30 اردیبهشت 1392, 5:34 pm
نوع خودرو: xantia 2L
محل اقامت: 50% world

پست سه‌شنبه 17 تیر 1393, 3:17 pm

آقا ما له مرام همتونیم
این جور که معلومه ماشالله همه رفیق فاب همدیگه هستید- ولی ی ذره زیادی با هم جدی بحث می کنید
من کوچیک کوچیکه تو این سایت هستم وقتی مطالب این سه چهار صفحتون رو خوندم حسابی قلبم به تاپ تاپ افتاد ولی چون تایم مشخصی این مسابقات نداره و از قبل هم اطلاع رسانی نمیشه هنوز نتونستم بیام مسابقات رو از نزدیک ببینم
دوستان میشه کمی اطلاعات درباره شماره یک درگ بهم بدید.خودش و ماشینش -خیلی دوست دارم بدونم استراتژیش برای تقویت ماشینش چی بوده .خیلی گشتم چیزی درباره محسن فرهمند و سبک تقویت ماشینش نتونستم پیدا کنم
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 تیر 1389, 6:50 am
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ

پست سه‌شنبه 17 تیر 1393, 5:53 pm

akherat نوشته شده:آقا پژمان همچنان منتظر توضیح شما برای ارتقای کلاس بهنام هستیم
دوست عزيز،خود بهنام قبول كرده كه تو اين كلاس نميتونه شركت كنه،بقيه نه،ماشين بهنام،اولاً سبك شده است،دوماً رول بار اون داخل اتاق نيست،يعنى چى،يهنى مانند ماشينهاى مسابقات ريس كلاس ازاد خودمون،رول بار سراسرى و از سر شاسى كشييده شده است،اين يعنى يك شاسى قوى شده،يعنى مانند اسپيس فرم شده،نه در اون حد ،فقط از بالا،چرا،براى تقويت شاسى كه اون موتور رو به راحتى نگاه داره،براى استارت زدن خوب با اون موتور و .....

تصویر
سبك كردن ماشين هم به جاى خودش .....


مصطفى جان،حرفات قشنگه،ولى نه براى ايران،اينجا ايران است ....ما مثل كشورهاى با سابقه ٣٠،٤٠ سال درگ نيستيم،ما مثل اونا كه فقط ٢٠٠ تا سوپر اسپرت تو يه شهرمياد دم خط نيستيم،مثل اونا كه ١٠٠٠ اسب،بچه بازى شده براشون و تايم بالاى ١١افت داره نيستيم،
ما كل مملكت رو جمع كنيم١٠٠ تا ماشين درگ نداريم.
ديگه براى همين ماشينها هم اين قوانين كفايت داره،و لازم به ذكر اندازه و وزن كمك و نوع پاشش سوخت نيستيم
اين حرفا براى جايي است كه ٢٠ تا gtr ١٠٠٠ اسبى مياد دم خط استارت مثل روسيه،اونا اين حرفا براشون مهم است
قانون هاى ما هم كامل است و شما ميخواى با بعضى كلامات بازى كنى،دوست من قانون روشن است(البته بى نقص نيست)
، فقط در صورتی میشه شهری بودن رو تشریح کرد که ریز به ریز نکته ها در قانون وجود داشته باشه ، مثلآ نداشتن یکی از چراغها آزاد نداشتن دیاق سپر ممنوع ، جوشکاری شاسی آزاد اضافه کردن ورق به شاسی ممنوع و .....
اين هم قانون
2-حفظ ظاهر کارخانه ای ماشین اجباریست.

11- هرگونه تغییر برای کاهش وزن ازقبیل باز کردن : سینی جلو قسمت بالا و پائین - شاسی های جلو - سینی پشت

داشبورد - دیاق سپر - چراغ - جلوپنجره و استفاده کردن از بدنه وقطعات فایبر ممنوع میباشد.
خوب همه چيز رو گفتيم،ماشينى يك چراغ هم نداشته باشه،همه ميدونند براى چيست و ما او رو تو ماشينش قرار ميديم،يا صندوق يا اتاق،و اين با قانون حفظ ظاهر كارخانه مقايرت نداره،ولى اونى كه سينى رو ميبره،رول رو مثل ماشين ريس ميكشه ،داشبورت نداره،و....نقض مشخص قانون است
حالا بيايم بنويسيم،جوش به محل x ممنوع،باز كردن yممنوع و.....
بازى با كلمات ميشه،حفظ ظاهر كارخانه اى و عدم سبك سازى،همه هم مىدونند يعنى چى،اونى كه ميگه من نميدونم،شك نكن دنبال دور زدن قانون است....
من یکی که نمیدونم بعد از توضیح شما هم توجیه نشدم چون هنوز قانون رده بندی کلاسها پشت سر هم وجود نداره
دوست من،تو تاپيك قوانين درگ،كلاسها مرتب پشت هم است،حالا يا به غلط يا صحيح،ما هم تنها تصميم نميگيريم،قديميهايي چون،اقاى وطن دوست مسول مسابقات فدراسيون،اقاى مرادى،حسين صدوقيان (قديم) خودم كه بلاخره ١٥ سال خاك اين ورزش رو خوردم و كلى از شركت كنندگان قديمى ،كه دستى تو كار دارن نه هر كى كه ٤تا مسابقه داده.
دلیل شما برداشت شخصی شما از قانون است ، 4 سیلندر توربو ضعیف و قوی ، هر چی که میخواد باشه ، ارتفاع تهران هر چقدر که میخواد باشه ، وقتی تو قانون گفتین که این کلاس باید 4 سیلندر باشه پس حتمآ باید 4 سیلندر باشه وقتی گفتین توربو و سوپر شارژ الزامیه پس حتمآ باید توربو یا سوپر شارژ داشته باشه
براى خود اين كلاس بله،درسته بايد تمام شرايط رو داشته باشه،ولى ماشينى كه از كلاس پايينتر مياد،كارى به قوانين خود كلاس نداره،
الان هم ميگى كدوم قوانين كلاسها رو ضعيف و قوى اون رو معلوم ميكنه،تايم ،تايم ، تايم
سالها داره مسابقه انجام ميشه و تايمها معلوم است،تو ايران هيچ ماشين ريس استريت تايم نفر اول ٦،٨ رو نزده،هيچ ماشين استريت توربو يا همون جى تى سابق تايم نفر اول سوپر جى تى رو نزده،اين خودش رده بندى كلاسها رو تو ايران معلوم كرده،حالا تو كشور xيكى با ٤سيلندر اتمسفر ٩ بزنه،به ما كه تو ايران مجبور به استفاده از قوانين لكال خودمون هستيم ربطى نداره.
تو خارج كشور براى شركت تو مسابقه از دو ماه قبل جا پيدا نميشه،ما اينجا بعد از اصرار زياد رانندگان ريس،براى تشكيل كلاس ريسينگ كار ،اين كار رو كرديم،و قوانينش رو نوشتيم،جهت رضاى خدا يه ماشين نيومد....پرسجو كردم،ديدم چون با هم كرى دارن،ميترسن اونى كه تو ريس همه رو ميزنه بياد تو شتاب بخوره و ....از اين داستانها،كه هيچ كدومشون نيومد،بعد ما بشينيم ٥٠ صفحه قانون بنويسيم!!!!برادر خودت مسابقات اون ور بودى،من هم بودم و هستم،خيلى تفاوت هست تا برسيم به اونها،چه تو ماشينهامون،كه تايم ١٠ افسانه است براى ما،براى اونا خاطره،چه پيست هايمان،چه قوانين ما
درگ هاى اونور و ماشيناشون
تصویر

تصویر

تصویر

اينام مسابقات ما و ته ماشيناى تو ايران از نظر قرت تو هر كلاس

تصویر

تصویر

تصویر

يه ذره منطقى باشيم و ببينيم چيمون با اونور يكى است،كه فقط توقع داريم برگزار كننده و فانونش مثل اونور و كامل و ريز به ريز باشه...
پس تو قوانین 6و8 بنویسید از 4 تا 8
ميگم بازى با كلمات است....اصلاً بكيم از ١ تا ٨ ،مهم،تهش است،نه كمتره،كدوم ٤سيلندرى ميتونه تو ايران بياد ٦،٨ ما رو بزنه؟با بقيه دنيا كارى نداريم،داريم راجب ايران حرف ميزنيم،ماشين چهار سيلندرى كه تايمش نزديك پايين ترين تايم شش و هشت است رو بياريم تو شش و هشت چكار كنه،ولى نفر اول كلاس چهار بايد به كلاس بالاتر بياد،تو ريس هم مىتونند بيان كلاس بالا.
کلاس قوی و ضعیف نداریم ما ، قوی و ضعیف بودن کلآ برداشت شخصی هست و برگذاری نمیتونه تشخیص بده ، الان تو دنیا ماشین 4 سیلندر اتمسفری شهری وجود داره که تایم 7 ثانیه میزنه و طبق قانون شما اگه وارد درگ ایران بشه میتونه از اول شرکت کنه همه رو جارو کنه تا کلاس آخر ، البته که از نظر من هیچ ایرادی نداره
از نظر ما هم اشكالى نداره،يه ٤اتمسفر بياد بزنه ١٠ نه ٦،همين جورى هم بره بالا همه رو بزنه،چه اشكالى داره؟؟ما از خدامونه
قوانین رو درست کنید کامل و جامع ، این درگ مشکل نباشه بعدی مشکل درست میشه قوانین nhra هر سال عوض نمیشه فقط ریزه کاریهاش درست میشه adrl الان نزدیک 6-7 سال که تو کشورهای gcc برگذار میشه و 1 بار هم نشده چیزی توش عوض بشه چون ریزه کاری توش نوشته شده
من هم عرض كردم،اينجا ايران است،و چند سال است كه ما داريم درگ رو با چراغ درست و ريكشن تايم برگزار ميكنيم،دو سه سال،پس ما هم نميگيم كامل هستيم،قانون اساسى يه كشور نو پا ،چند بار نوشته،تغيير و تصويب ميشه،ما كه يه مسابقه داريم ،اون هم نو پا تو ايران،،ولى داريم با همين داشتمون و ماشينهاى موجود تو ايران،تلاش ميكنيم كه به بهترين شكل مسابقه برگزار بشه،و هر سال هم حتماً كاملتر ميشيم و روزى خواهد شد كه قانون ما هم كامل باشه و ساليان سال بى تغيير بمونه
نمایه کاربر
akherat
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 28 تیر 1391, 4:24 am
نوع خودرو: Bio Car
محل اقامت: پاییتخت

پست سه‌شنبه 17 تیر 1393, 8:43 pm

خود بهنام قبول كرده كه تو اين كلاس نميتونه شركت كنه،بقيه نه،م
از لحنت اینطوری متوجه شدم
برات سخت بود انگاری توضیح دادنش

ببینم مگه چاره دیگه ای هم داشت؟

آره داداش من قبول نکردم
من نه بهنام و میشناسم نه دیدمش

بهنام مثتاق هست

شما داری به نمایندگی تیم برگزار کننده صحبت می کنی
یکم لحنت رو درست کن

داریم دوستانه صحبت می کنیم
دوست من ما با هم دشمن نیستیم
نمایه کاربر
M3HD! HB
دنده 1
پست: 1115
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 تیر 1388, 7:27 pm
نوع خودرو: MazMaz+HB BPT RWD
محل اقامت: زیر آسمون خدا

پست سه‌شنبه 17 تیر 1393, 10:07 pm

پژمان جان تا یکم آتش درون ما فروکش میکنه شما باز بنزین میریزی
این جایی که علامت زدم همون جاییه که بهنام اون لوله کذایی بیست سانتی یا بقول شما اسپیس فریم رو جوش داده:

تصویر

اینم دقیقا نمای پشت همونجاس که کاملا متوجه بشین اونجا هیچ ربطی به شاسی و سرشاسی و استارت خوب و چسبندگی نداره

تصویر

خیلی راحت میتونست ازون سوراخ زیر بیارش که لاقل به جایی وصلش کنه که به یه دردی بخوره من به شخصه متعجبم اونجا چه تاثیری توی استارت و تقویت شاسی داشته

تصویر

تصویر

شاسی پراید و دار و ندار پراید اینه و اون بالا مالاها با یه لوله هیچ تاثیری روی این بخش نداره

تصویر

در مورد سبک سازی هم من سر جفت کلیه هام شرط میبندم ماشین بهنام رو ببرین روی باسکول از پراید استاندارد سنگینتر نباشه سبکتر نیست حتی اگر باطری و صندلیهاشو کلا در بیارید

ارتباط اون عکسی که گذاشتین رو هم با ماشین بهنام متوجه نشدم
اینی که شما گذاشتی جای بستن و سوار شدن گلگیر و کاپوت و ... هم روش نمونده :دی

گیریم که اون تیکه لوله هم دقیقا همین کاری که شما میگید رو میکنه
درگه، خاله بازی که نیست هر کسی هر کاری میتونه باید بکنه که ماشینش بیشتر راه بره که بهتر بچسبه به زمین که تایمش رو بیاره پایین
متاسفانه یا خوشبختانه بهنام به قدری با شخصیته که سر همچین مسائلی هیچ وقت اعتراض نمیکنه و هیچ وقت بحث نمیکنه بخصوص وقتی میبینه یه عده ناراضی هستن و دل چرکین بخاطر همونام که شده سر فروتنی پایین میاره
سر ظهر دقیقا 43 دقیقه جناب دلجو تماس گرفته بودن و داشتیم راجب این مسائل صحبت میکردیم اونم نه برای توجیح یا از سر باز کردن بلکه ایشون در مقام یک دوست داشتن توضیح میدادن که قضیه از اون قرار که من نوعی برداشت کردم نبوده اما صحبتهای شما کلا هیچ ربطی به حرفای ایشون نداره و شما تاکیدا دارین اینو تخمیل میکنید به همه که وقتی ما میگیم پس درست میگیم
بنظر من یک هماهنگی با آقای دلجو بکنید و صحبتاتون رو با ایشون یکی کنید حداقل
نکته دیگه ای که دوست دارم علنن هم اینجا اعلام کنم اینه که اگر بنا به تغییرات توی شاسی باشه و اینکار شخص رو به این کلاس منتقل میکنه پس بد نیست یه نگاهی به زیر کاپوت PK علمایی بندازین و ببینین موتور با چک و لگد زیر اون کاپوت جا شده و اگر شاسی تغییر کرده باشه یا تقویت شده باشه یا از استاندارد خارج شده باشه شاسی اون ماشینه نه ماشین بهنام مرادی
به جرات میتونم بگم بهنام مرادی حتی ممکنه کلا اون ماشین و اون کلاس رو ببوسه بزاره کنار فقط بخاطر اینکه یک عده ای که بهنام واقعا باید همرده و تو کلاس همونا میبود سرخورده نشن از اینکه یه پراید میاد تایم اول رو میزنه و میره چون متاسفانه هیچ کدوم از شرکت کننده های اون کلاس انقدر جنبه ندارن که ببینم همچین ماشینی همچین تایمی بزنه و به هر طریقی هست میخوان جلوشو بگیرن حتی اگر شده انتهای 400 متر با آجر بزارن وسط شیشه ماشینش :-(
مطمئن هم باشین اون موتور و اون ماشین تا جایی تایمش پایین میاد که هیچ دف جلو و توربو و همکلاسی قادر به زدن تایمش نخواهد بود
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 تیر 1389, 6:50 am
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ

پست سه‌شنبه 17 تیر 1393, 10:25 pm

Akherat عزيز،من هم شما رو نميشناسم،و حتماً شك نكن،لحن من دوستانه است،ما با همه دوستيم و مشكلى هم نداريم،شما بد برداشت كرديد از حرفهاى من.بهنام هم از دوستان ما است و مشكلى بت هيچ كس نيست،نه بهنام،نه ٨٠ تا شركت كننده ديگه،همه مثل برادر و خواهر هاى ما هستند و خواهند بود
مهدى جان،شما خدا رو شكر با دلجو صحبت كرديد،مطمىن باش ما هماهنگ هستيم،سالها در كنار هم بوديم،و عمرى باشه باز هم به عنوان يه عضو اين خانواده كمك خواهم كرد به اين رشته.
شما حرفات درست،چرا رول بار تا توى كاپوت اومده،اگه قصد ديگه اى نبوده،چرا مثل ماشينهاى ديگه تو اتاق بسته نيست،بيكار بوده يا اهن اضافى داشته،؟خير،ايشون خودش كننده است و بلده كارش رو،بى جهت كارى نميكنه،ما هم بلديم كارمون رو و با كسى مشكلى نداشتيم
مسابقه قبلش من اولين نفرى بودم كه بعد از قهرمانى اون بهش تبريك گفتم،با وجود اينكه خودم اول سوپر جى تى بودم،و ميشناسى ماشين بازارو ،كه كسى كه تو بالاترين كلاس اول بوده،نميره به به بقيه راننده هاى كلاس هاى پايينتر تبريك بگه،ولى من اخلاقم اينجورى است كه هر كى تو هر كلاسى،كه ميبينم واقعاً زحمت ميكشه،دست مريزاد و تبريك ميگم بهش.
همه براى ما دوست و قابل احترامند.
نمایه کاربر
M3HD! HB
دنده 1
پست: 1115
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 تیر 1388, 7:27 pm
نوع خودرو: MazMaz+HB BPT RWD
محل اقامت: زیر آسمون خدا

پست چهارشنبه 18 تیر 1393, 12:27 am

اینکه کنندس و میدونه چیکار کرده و میکنه شکی توش نیست ولی این حرفتون کمی طنز آلود بنظر میرسه
اگه قصد ديگه اى نبوده،چرا مثل ماشينهاى ديگه تو اتاق بسته نيست
همه بنزین معمولی میزنن چرا شما تو ماشینت بنزین سوپر میزنی
ازین چرا پرسیدنتون آدم به شک میفته که نکنه دلیلتون واقعا زمزمه های شیطان در گوشتون بوده که گفته این بیست سانت لوله حتما یه کاری میکنه که خیلی تاثیر داره پس حتما یکاری باید در مقابلش انجام داد :d:
آقای دلجو حرف جالبی زدن :hb:
گفتن یه عده اعتراض کردن که اگر اینجوریه ما بریم از شوش اتاق بخریم جرواجرش کنیم بیایم وایسیم
در جواب اون دوستان باید بگم ماشین بهنام از شوش خریداری نشده چشمشم به دهن و دست بقیه نیست که ببینه کی چیکار کرده کی چیکار نکرده که مثلا بره رول رو تا دم داشبورد بیاره که مثلا یه وقت داشبورد اوخ نشه یا خدایی نکرده موقع فروش نگن این لوله چیه اینجا جوش دادی
ماشینش بوده دوس داشته سوراخش کنه دوس داره هفته ای یه سپر آب کنه باز یدونه نوشو ببنده تو فکرش یه چیزی بوده که اون تیکه لوله رو تا اونجا آورده ولی مطمئن باشین اگر نیتهای شیطانی در سر داشت خیلی راحت میتونست اون لوله رو یا دقیقا سر کمک سوار کنه یا از پشت همون ورق و محوطه توخالی زیر گلگیر همونجایی که پشت لوله فعلی هست بیاره و بجای لوله تیرآهن جوش بده هیچ کس هم نفهمه

متاسفانه با این سوالی که پرسیدین من مجددا فکرم رفت سمت اینکه دستهای پشت پرده انقدر چنگ زدن و بعضیا انقدر زمزمه کردن که بلاخره از این دست دراز و پای کوتاه و دم کج یه ایرادی در بیارن که بشه بهونه ای برای حذف بهنام از کلاس مذکور :-)
این آخرین پست من در این مورده چونکه گوش شنوا وجود نداره و متاسفانه هرچی بگیم جوابی نمیگیریم
پس بیشتر ازین وقت تلف نکنیم بهتره هرکی هرکاری بلده بکنه واسه اینکه خودشو بالا بکشه ایرادی هم نداره
نوبت ما هم که شد میدونیم کجا چکار کنیم و با کیا چطور رفتار کنیم و جلوی چه چیزایی و چه حرفها و حرکتهایی چطور دربیایم :jang:
بهنام هم اگر بخواد خودش بلده چطور حقش رو بگیره ولی الان تن داده به طرز تفکرات بیمار گونه که یک وقت کسی از کسی نرنجه ولی خب متاسفانه من اگر باشم ازین اخلاقا ندارم و به موقش کاری که باید بکنم رو میکنم حتی گاهی وقتا کاری که نباید بکنمم میکنم :P
نمایه کاربر
Arsam Driver
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 900
تاریخ عضویت: دوشنبه 5 دی 1390, 8:29 pm

پست چهارشنبه 18 تیر 1393, 12:35 am

اقا pejman قانون یکم گنگ یه بخش رو توضیح داده .

(حفظ ظاهر کارخانه ای ماشین اجباریست.)
این ظاهر فقط شامل ظاهر ماشین که مثلا از حالت ایرودینامیکی کارخونه خارج نشده باشه و یا فایبر و چراغو.... هست یا شامل ظاهر شاسی ماشین هم میشه که جوش دادن یه تیکه لوله در قسمتی از ماشین که اصلا تو دید نیست ؟
قانون اینو درست توضیح نداده .
قانون داره میگه فقط ظاهر باید فابریک باشه اما شما داری میگی شاسی هم باید فابریک کارخونه باشه !
خب اینا با هم همخونی ندارن
الان مشکل دوستان هم اینجاست که رو حساب قانون ظاهر ماشین رو دست نزدن و حالا به فرض شاسیو تقویت کردن که در واقع نکردن حالا اومدن توی
مسابقه میگن تقویت شاسی ممنوعه .
خب این ممنوع بودن کجای ایئن نامه ذکر شده ؟
به نظر منی که از بیرون دارم به قضیه نگاه میکنم و به عنوان یه ادم بی طرف قضاوت میکنم این حرف 100% بهونه بوده برای شرکت نکردن اون شخص چون وقتی چیزی توی ائین نامه ذکر نشده کسی نمیتونه از راه برسه بگه نه از الان همینه که من میگم تو ایئین نامه هم ذکر نمیشه !
منم با مصطفی موافقم و به نظرم باید یکم قوانین واضح تر شکافته بشن حالا نه 100% مثل اونطرف ولی حداقلی که الان شرکت کننده ها نیاز دارن و واجبه و امکاناتش موجوده رو باید مشخص بشه تا یه عده از گمراهی در بیان و تکلیف شرکت کننده مشخص بشه .
همین داستان هم توی ریس کلاس استاندارد ایران هست . قوانین کلی گفته شدن و به جزئیات اشاره نشده یا حالا بهش فکر نکردن هی چی بوده بنده خدا کلی هزینه و زمان روی قسمتایی که توی ائین نامه ذکر نشده صرف کرده رو حساب اینکه خب چون تو ایئین نامه نمیومده پس حتما ازاده و مهم نیست که اگر ماشینش خوب راه بره اون جزئیات میشه یه سری بهونه برای همون افراد سودجو یا حسود که راه اون شخص رو ببندن !
که هممون هم زیاد با این داستانا مواجه شدیم و نمیشه انکارش کرد
نمایه کاربر
پایونیر
يار همراه
پست: 3596
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 8 خرداد 1390, 1:34 pm
Like شده: 1 بار

پست چهارشنبه 18 تیر 1393, 2:38 am

بنظرم من قانون اینور و اونور آب نداره . حداقل قانون رو درست کنن(مثل درگ های سراسر دنیا) تا طرف بر مبنای اون قانون ماشینشو آماده کنه نه اینکه بره اونجا بگن به دلایل فلان شما نمیتونی. قانون یجور باشه بدون تبصره بهتره . علت همینه که همه گمان بر سیاست دارن تو مسابقات. شکی نیست که بهنام قانون رو بلد بوده و هست . اولین بارش نبوده که . حالا فکرشو بکن یکی از اونور آب بیاد اینجا(بفرض خیال) یهو اینجور شه! یکم جای دقت بیشتر داره
نمایه کاربر
آرمين
متخصص آمریکایی
پست: 3400
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 17 آبان 1384, 7:00 pm
محل اقامت: مشهد
Like شده: 1 بار

پست چهارشنبه 18 تیر 1393, 5:09 am

سلام
ببخشید میپرم وسط بحثتون.
ماشین شهری دقیقا چه مشخصاتی باید داشته باشه؟ حالا توربو یا اتمسفریک.
نمایه کاربر
Mostafa
مدير كل سايت
پست: 2912
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 11 تیر 1383, 10:57 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
Like شده: 44 بار

پست چهارشنبه 18 تیر 1393, 8:13 am

NHRA Sports Compact rules
Hot Rod class
Four-cylinder, front-wheel-drive cars only
قوانین nhra مربوط به 4 سیلندر دف جلو
فقط این رو ترجمه میکنم تا متوجه بشین چطوری به دیتیل توجه شده و رمز موفقیت درگ در هر جای دنیا که باشه قوانین دقیق است ، نه برداشتهای شخصی
متاسفانه شما فقط برداشت شخصی از قانون دارید و به جای قبول کردن حقایق سعی در متهم کردن من به بازی با کلمات میکنید ، اما اصلآ اینطوری نیست ، تمام دنیا قانون رو درست و کامل و با دیتیل کامل مینویسند تا برداشت شخصی نداشته باشه ، اونوقت شما قوانینی رو که از بیس ایراد دارند و حتی حاظر نیستید جزئیات رو واردش کنید ، اینجا ایرانه نه تنها دلیل درستی برای فرار از نوشتن قانون درست حسابی نمیشه بلکه به خودی خود نشون میده که برگذاری میلی به درست کردن قانون نداره و هر وقت میرسیم به بحث قانون رو درست کنید ، جمله اینجا ایرانه بحث رو میبنده و صورت مساله پاک میشه
Tube chassis prohibited
تیوب شاسی یعنی همون شاسی اسپیس فرم هست که ممنوعه
Engine:
Maximum displacement 2.5-litres
موتور تا حجم 2500 سی سی
Engine swap permitted, but must be from same manufacturer as body
تعویض موتور آزاد است اما باید از خانواده همان شاسی باشد.
OEM block and head mandatory
استفاده از بلوک و سرسیلندر فابریک اجباریه
Maximum two power adders (turbocharger, nitrous oxide etc.) permitted.
استفاده از توربو یا سوپر شارژ یا نایتروس یا 2 تای آنها باهم مثل سوپر شارژ و نایتروس یا توربو شارژ و نایتروس یا سوپرشارژ و توربوشارژ آزاد است 2 عدد پاور ادر مجاز.
Dry sump permitted.
کارتل خشک آزاد است
All engine block and head castings must be available in a production car or truck from a
recognised OEM production assembly line, with a minimum production run of 5000 units
بلوک سیلندر و سرسیلندر باید تولید انبوه با تیراژ بالای 5000 تا باشد ، منظور : انتخاب موتور ماشینهای موجود در بازار با تیراژ بالای 5000 تا است
Fuel:
Only methanol, NHRA-accepted ethanol, or NHRA-accepted gasoline (petrol) permitted
سوخت فقط متانول یعنی الکل ، اتانول ، و بنزین آزاد است .
Nitrous Oxide:
Commercially available nitrous oxide permitted, including supercharged and turbocharged engine
نایتروسهای تجاری (منظور درست حسابی نه دست ساز) آزاد است
Supercharger:
Permitted (though screw-type supercharger prohibited)
سوپر شارژ آزاد است . سوپر شارژ توین اسکریو ممنوع است ، منظور فقط centrifugal و roots آزاد است
Liquid intercoolers limited to water and/or ice only
اینترکولرهای اب خنک آزاد است فقط جهت خنک کردن از آب و یخ استفاده شود . منظور : استفاه از یخ جامد co2 و نیتروژن کولینگ ممنوع است
Turbocharger:
Maximum turbo size: 78 mm, single configuration only
ماکزیم سایز کمپرسور توربو باید 78 میلمتر باشد .
Injection of any liquid, gas or any other substance into the inlet or exhaust housing prohibited
پاشش هر نوع مایع و گاز در اینتیک و اگزوز ممنوع است منظور : استفاده از واتر متانول در اینتیک ممنوع است ، استفاده از گاز نایتروس و بنزین در اینتیک پیش تر آزاد اعلام شده بود .
Turbocharger compressor wheel must be constructed of cast or billet aluminum (exotic material
wheels prohibited)
پره توربو باید از آلمینیوم ریخته گری یا بیلت شاخته شده باشد ، استفاده از پره های سرامیکی ، کربن فایبر و پلاستیک ممنوع است
Transmission, Automatic:
Non-original, OEM automatic transmission permitted, but will be assessed a weight penalty
گیربکس اتومات فابریک یا غیر فابریک آزاد است . در صورت انتخاب گیربکس اتومات پنالتی وزنی به شما اضافه خواهد شد
Transmission brake permitted
ترانس بریک آزاد است . توضیح : ترانس بریک دنده 1 و عقب رو با همدیگه درگیر میکنه تا موقع خط استارت راننده بتونه استال کنه
Transmission, Manual:
Aftermarket or non-original OEM transmission permitted
کیربکسهای دنده ای فابریک و غیر فابریک آزاد است .
Automated, timer-type, pneumatic, electric, electronic, hydraulic, etc. shifting mechanism prohibited
گیربکسهایی دنده ای که تعویض دنده اتومات دارند یا به صورت تایمی ، پنوماتیم الکترونیکی ، هیدرولیکی تعویض دنده صورت میگیره ممنوع ، گیربکسهای سکونشال ممنوع توضیح : فقط گیربکسهای دنده ای معمولی که یه گوشت کوب دست میگیرید و 1-2-3-4 رو به صورت بالا چپ پایین چپ بالا راست است برکعس آزاد است
individual shift must be a function of the driver and controlled manually
تعویض دنده ها باید توسط راننده انجام شود و آن هم به صورت جداگانه .
NHRA-accepted aftermarket clutchless transmission permitted with 150lb weight penalty
گیر بکسهای بدون کلاچ که توسط nhra تاییدیه دارند آزاد است ، استفاده از این گیربکسها 68 کیلو گرم پنالتی وزنی دارد .
Aftermarket transmission must be accepted by NHRA prior to use
گیربکسهای افتر مارکت و تقویتی باید بازه زمانی nhra جهت استفاده داشته باشد .
Suspension, front:
Upper mounting point for strut assemblies must be in a factory location
جایگاه قرار گرفتن سر کمک باید جای فابریک کارخانه سازنده ماشین باشد . منظور : جایگاه اون فقط باید در جای فابریکی از نظر اندازه و محل قرار گیری باشد
Adjustable camber/castor mounts are permitted
سر کمکی اجاستبل کمبر ، کستر آزد است
Lower control arm may be strengthened provided factory mounting points to chassis are maintained
تقویت طبق پایین آزاد است ، جایگاه فابریک فرار گرفتن طبق در شاسی نباید دست بخورد .
Aftermarket or fabricated lower control arms must use original mounting points
استفاده از طبق های افتر مارکت آزاد و باید در جایگاه فابریکی بسته شود .
Lower mounting point for strut assembly may be modified for improved castor or camber
تغییر در قسمت پایین مجموعه کمک فنر جهت تنظیم کمبر کستر آزاد است .
Strut tower braces, lower tie bars, sway bars and limit straps permitted
استفاده از استرس بار بالا و پایین و میل موج گیر و محدود کننده های طبق از نظر حرکت در قسمت جلوی ماشین آزاد است .
Traction bars/devices permitted – must be bolt-on only
Traction bars یا مندل فقط باید پیچ به پیچ بسته شود
All front suspensions must utilise one, and only one, working shock absorber/strut per wheel
برای سیستم تعلیق جلو فقط و فقط 1 کمک فنر در هر چرخ مجاز است
Shock/strut must attach to original OEM upper mount and maintain minimum 1in wheel travel
کمک فنر از طرف بالا فقط باید در قسمت سر کمکی که در جایگاه فابریک قرار دارد بسته شود و حد اقل باید 2.5 سانت جابه جایی چرخ در محور کمک فنر داشته باشد .
Suspension, Rear:
Factory independent suspension may be replaced with straight axle suspension, but must retain
original upper mounting points
سیستم مولتی لینک یا مستقل تعلیق عقب فابریک را میتوان با سیستم تعلیق سالید و یک تکه عوض کرد در صورتی که جایگاه سر کمکی ها عقب در جایگاه فابریک باشد.
Strut tower braces, lower tie bars, sway bars and limit straps permitted
استفاده از استرس بار بالا و پایین و میل موج گیر و محدود کننده های طبق از نظر حرکت در قسمت عقب ماشین آزاد است .
Rear suspension must maintain minimum shock travel of 1in
حرکت تعلیق عقب در محور کمک فنر باید حداقل 2.5 سانت باشد .
All rear suspensions must use at least one working shock absorber per wheel
سیستم تعلیق عقب باید حد اقل 1 کمک فنر برای هر چرخ داشته باشد . توضیح : یعنی میشه بیشتر از 1 کمک برای هر چرخ استفاده کرد
Strut must attach to original OEM upper mount
سیستم کمک فنر باید در سر کمکی که در جایگاه فابریک قرار دارد نصب شود .
Wheelie Bars:
شرح : میله هایی که از عقب ماشین زده بیرون جهت تنظیم ارتفاع و محدود کردن آنتی اسکواد و دایو خودرو در لانچ و حرکت
Permitted (maximum length 65in from rear bumper)
استفاده از وییلی بار آزاد حد اکثر طول میله 1.65 متر
May be adjustable, but must be fixed during run
ویلی بار میتونه تنظیم شونده باشه ولی در طول مسیر و موقع استارت باید ثابت باشه .
Pneumatics, hydraulics, electronics etc prohibited
سیستم ویلی بار پنوماتیک ، هیدرولیک و الکترونیک ممنوع است
Wheelie-bar wheels must spin free at the starting line – any preload prohibited
چرخ یا چرخهای ویلی بار قبل از استارت و در خط استارت باید از زمین جدا باشد و آزادانه بچرخد . توضیح : هر گونه فشار قبلی که باعث شود ویلی بار به زمین چسبیده باشد یا فشار بیاورد و باعث بیشتر شدن ترکشن در قسمت جلوی ماشین بشود ممنوع است .
Frame:
Centre driver position prohibited
قرار گرفتن صندلی و راننده در مرکز و وسط ماشن ممنوع است .
OEM chassis, with complete OEM firewall mandatory
شاسی فابریک و فایر وال فابریک اجباری است .
Wheel tubs, tube chassis etc prohibited
انواع تیوب شاسی (اسپیس فریم یا شاسی لوله ای ) و پالونیهای گلگیر دست ساز ممنوع است .
Non-OEM tubing in front of firewall prohibited, except to tie shock towers to rollcage
جلوی فایر وال هرگونه لوله کشی غیر فابریک ممنوع است ، فقط در قسمت استرس بار تا رول بار لولی کشی آزاد است
Must retain original wheelbase for body used, plus or minus 2in
ویل بیس ماشین باید به صورت فابریک تا مثبت و منفی 5 سانت باشد .
Maximum wheelbase variation left to right is one inch
نسبت اختلاف چپ و راست ویلبیس ماشین نباید بیشتر از 5 سانت باشد
Tyres:
Drive tyres maximum width of 10.5in
تایرهایی که ماشین رو به حرکت در می آروند ماکسیمم میتوانند تا 10.5 اینچ عرض داشته باشند (چرخ جلو در دف جلو )
Non-drive tyres must be for automotive use, with a minimum width of 3in
تایرهایی که ماشین رو به حرکت در نمی آورند مثل چرخ عقب در دف جلو ، باید برای اتومبیل ساخته شده باشند و حد اقل 76 سانت عرض آنها باش .
Body:
OEM ’shell must be retained, with original rear wheelwell opening, and must be readily accessible
for inspection
گلگیرها عقب باید فابریک باشد و جا برای بازدید کمیته فنی داشته باشه .
Other body panels may be replaced with lightweight replacement panels
تمامی قسمتهای دیگر بدنه رو میتوان با نوع سبک سازی شده عوض کرد .
One-piece, lift-off front ends permitted
کاپوت و گلگیر و جلو پنجره و کلآ قسمت جلوی ماشین رو میشه از نوع یک تیکه سبک سازی شده استفاده کرد
Front spoiler/lip permitted, maximum 1in
اسپویلر جلو و زیر سپری آزاد است و حد اکثر اندازه آن 2.5 میلیمتر به سمت جلو کشیده شده باشد
(NHRA is evaluating the use of non-OEM aerodynamic devices such as lips or wickers on wheel
openings, or wickers on rocker panels, side skirts, underbody diffusers etc and may prohibit such
items for 2005)
nhra در مورد قطعات آیروداینامیکی غیر فابریک روی بدنه ، چرخ و قسمتهای مختلف ماشین تصمیم میگیره و ممکنه هر کدام از اونها رو ممنوع اعلام کنه .
Data Recorder:
Permitted
Wheel speed sensors of any type on any wheel, including wheelie-bar wheels, prohibited
داتا رکوردر آزاد است سنسور اندازه گیری سرعت چرخ هر مدل و نوع روی هر چرخی حتی چرخ ویلی بار ممنوع است .

اینها قوانینی هستند که nhra برای دف جلوهای نزدیک به کلاسی که ما برگذار میکنیم گذاشته ، هدف از گذاشتن این قوانین این نیست که من بگم همه این ها رو رعایت کنیم ، یا ما هم بیایم از رو اینها کپی کنیم من هیچ وقت همچین حرفی نزدم ، هدف اینه که نشون بدم اونها قوانینی رو که میگذارند با دیتیل کامل بررسی میکنند و هر کسی خلاف داشته باشه با این قوانین میشه خلافش رو ثابت کرد یا هر کسی ماشینی رو که میخواد درست کنه میدونه از کجا شروع کنه و تا چه حد آزادی عمل داره ، اما متاسفانه قوانین دلجو نه تنها ایراد اساسی داره بلکه کامل و جامع نیست و برداشت شخصی داره ، و هر کسی هم بخواد تلاش کنه که قوانین رو درست کنه میره تو دیوار ،
من در پست قبلی گفتم که شهری بودن باید تعریف بشه شما جوابتون این هست :
بازى با كلمات ميشه،حفظ ظاهر كارخانه اى و عدم سبك سازى،همه هم مىدونند يعنى چى،اونى كه ميگه من نميدونم،شك نكن دنبال دور زدن قانون است....
بازی با کلمات موضوع و روش حرف زدن من نیست ، و اتفاقی هم که در اینجا افتاده بهنام قانون رو دور نزده ، یه سری افرادی که قدرت رقابت ندارند با استفاده از همین قوانین شما که کامل نیست و دیتیل هم نداره اومدن و از بهنام تقلب در آوردن به اسم اینکه رولبار رو جوش داده به کمک ، بحث من اینه که تو قوانین این مورد ذکر نشده بود ، گفتن فقط رولبار داشته باشه ، حالا به چه شکل و شمایلی رو نگفتن ، ظاهرآ مهم نبوده براشون ، اما موقعی که ماشین تایم خوب زده برای یک سری افراد مهم شده ، اگه از قبل این دیتیل وارد قانون شده بود بحثی ایجاد نمیشد اما الان بامبول شده . به نظر من مهم نیست هدف بهنام تقلب بوده یا قوی تر کردن استراکچر شاسی یا هر چیز دیگه ، مهم این بوده که این مورد تو قوانین نبوده و ذکر نشده بوده و بهنام این کار رو انجام داده و برای 2 سال شرکت میکرده تا موقعی که تایم زیر 13 زده بعد 1 دفعه شده تقلب :-) ، پژمان جان در مورد بازی با کلمات یکم بیشتر دقت کنید تا متوجه بشید کی و چطوری داره با کلمه ها بازی میکنه
هر قانونی نوشته شده باشه طرف شرکت کننده میتونه تا حد لیمیت اون قوانین ماشین درست کنه ، هر چه این قوانین و دقیق تر باشه شرکت کننده بهتر میدونه چی باید درست کنه و کسی که اعتراض میکنه میتونه رفرنس کنه به قانون ، اما کدوم قانون ؟ شما خودتون دارید میگید این قوانین برای ایران کافیه .

کافیه در چه حد ؟ در حدی که طرف به فکر شرکت در مسابقه و مقام باشه یا اینکه سطح اطلاعات ضعیف داشته باشه و با موفق شدن رقیب به دنبال ایراد گذاشتن و ایراد گرفتن از رقیب باشه ؟
به نظر شما کدامیک از این دو مورد بهتر است چه در ایران چه در همه جای دنیا ...
1. قوانین درست حسابی و با دیتیل کامل که هر کسی تقلب کرد رفرنس بشه به قانون ؟
2. قوانین ناقص و بدون دیتیل که هر کسی تقلب هم نداشت به دلیل ناقص بودن قانون بشه ازش تقلب در آرود ؟
به نظر من شما به جای اینکه بگی اینجا ایرانه و ما با خارجکیا فرق میکنیم بگی برگذاری ما این اجازه رو به همه میده که بتونن رو بقیه اعتراض در پیتی بگذارند و طرف رو از مسابقه حذف کنند ، پس چون اینجا ایرانه ما هم مثل ایرانی ها برخورد میکنیم
این هم نیز بگذرد

بازگشت به “DRAG درگ”