قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

نمایه کاربر
کیهان مالکی
فعال خودروهای داخلی
پست: 2691
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 7:23 am
نوع خودرو: 405GTI
Like شده: 129 بار

پست جمعه 25 بهمن 1398, 5:44 am

بهتره واتر پمپ و رادیاتور رو بررسی کنین
اول تست از فشار آب واتر پمپ بگیرین اگه اوکی بود برین سراغ رادیاتور بعد از اولین باز شدن ترموستات و ورود آب گرم به رادیاتور با دست بررسی کنین و ببینین آب داغ به صورت یک نواخت داخل رادیاتور پخش میشه یا نه .

با توجه به دمایی که برای فن ها تعریف کردین ترموستات 75 درجه نصب کنین

هر چند که دمای کاری ایده آل این موتور 90-95 درجه هست .
amsane
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 29 تیر 1392, 12:20 am
نوع خودرو: Peugeot 405

پست چهارشنبه 30 بهمن 1398, 10:52 am

با سلام
پژو 3
405 من مدل 89 هست دوعد فشنگی اب داره یکی تک سیم و دیگری دوسیم تو یکی از تایپیکها عنوان شده بود مقاومت 220 یا 330 اهم بصورت سری نصب بشه فن زود تر روشن میشه امکان داره اساتید مشخص کنند مقاومت کجا وصل کنم
با تشکر فراوان
نمایه کاربر
کیهان مالکی
فعال خودروهای داخلی
پست: 2691
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 7:23 am
نوع خودرو: 405GTI
Like شده: 129 بار

پست جمعه 2 اسفند 1398, 7:43 am

دوست عزیز این روش شامل حال خودروی شما نمیشه و مربوط به مدلهای یونیت فن دار هست ( اونا 3 تا فشنگی دارن )
شما برای پایین آوردن دمای روشن شدن فنها میتونین به مراکز مربوط به تنظیم موتور مراجعه کنین و اونها نرم افزاری این کار رو براتون انجام میدن .
نمایه کاربر
a.m.i.n
دنده 1
پست: 1573
تاریخ عضویت: دوشنبه 13 دی 1389, 5:57 pm
نوع خودرو: 207i - اپتیما TF
Like شده: 10 بار

پست جمعه 23 اسفند 1398, 2:12 am

Kayhan3773 نوشته شده:
جمعه 2 اسفند 1398, 7:43 am
دوست عزیز این روش شامل حال خودروی شما نمیشه و مربوط به مدلهای یونیت فن دار هست ( اونا 3 تا فشنگی دارن )
شما برای پایین آوردن دمای روشن شدن فنها میتونین به مراکز مربوط به تنظیم موتور مراجعه کنین و اونها نرم افزاری این کار رو براتون انجام میدن .

سلام 
من برای شمند دوستم میخوام نصب کنم مدل 83 هست ماشینت یونیت فن داره 
میشه بگید دقیقا چند تا مقاومت نیاز هست ؟ چه اهمی بخریم ؟ روش نصب هم مخصتر توضیح میدید 
فنش خیلی دیر میزنه حتی یونیت اورجینال هم نصب شد بازم بالای 95 تا 100 میرسه فن کند میزنه 
GM.1
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 848
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 25 آذر 1393, 8:43 pm
نوع خودرو: 405...2000
Like شده: 175 بار

پست جمعه 23 اسفند 1398, 6:18 am

a.m.i.n نوشته شده:
جمعه 23 اسفند 1398, 2:12 am
Kayhan3773 نوشته شده:
جمعه 2 اسفند 1398, 7:43 am
دوست عزیز این روش شامل حال خودروی شما نمیشه و مربوط به مدلهای یونیت فن دار هست ( اونا 3 تا فشنگی دارن )
شما برای پایین آوردن دمای روشن شدن فنها میتونین به مراکز مربوط به تنظیم موتور مراجعه کنین و اونها نرم افزاری این کار رو براتون انجام میدن .
سلام
بهترین روش استفاده کردن از مولتی ترن( پتانسیومتر چند دوری) بجای مقاومت ثابت هست،با این قطعه بسیار ارزان
میتونید دمای روشن شدن فن بطور دقیق تعیین کنید
برای تهیه به فروشگاه های لوازم الکترونیکی مراجعه کنید
مولتی ترن ۵۰۰ اهم تا یک کیلو اهم مناسب هست
جمعا سه پایه دارد که دو پایه از آن استفاده میشود
بجای مقاومت و بصورت سری با سنسور قهوه ای بسته
میشود،امیدوارم نصب کنید و لذت ببرید

سلام 
من برای شمند دوستم میخوام نصب کنم مدل 83 هست ماشینت یونیت فن داره 
میشه بگید دقیقا چند تا مقاومت نیاز هست ؟ چه اهمی بخریم ؟ روش نصب هم مخصتر توضیح میدید 
فنش خیلی دیر میزنه حتی یونیت اورجینال هم نصب شد بازم بالای 95 تا 100 میرسه فن کند میزنه 
زندگی زیباست
نمایه کاربر
کیهان مالکی
فعال خودروهای داخلی
پست: 2691
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 7:23 am
نوع خودرو: 405GTI
Like شده: 129 بار

پست جمعه 23 اسفند 1398, 2:42 pm

a.m.i.n نوشته شده:
جمعه 23 اسفند 1398, 2:12 am
سلام 
من برای شمند دوستم میخوام نصب کنم مدل 83 هست ماشینت یونیت فن داره 
میشه بگید دقیقا چند تا مقاومت نیاز هست ؟ چه اهمی بخریم ؟ روش نصب هم مخصتر توضیح میدید 
فنش خیلی دیر میزنه حتی یونیت اورجینال هم نصب شد بازم بالای 95 تا 100 میرسه فن کند میزنه 
همونطور که اشاره شد این سنسور باید در مسیر یکی از سیم های سنسور قهوه ای نصب بشه ( به صورت سری )
به ازای هر 5 درجه باید 100 اهم به مقاومت مسیر افزوده بشه . شما میتونین مقدار دلخواه رو با آزمایش و خطا به دست بیارین و یا از مولتی ترن یا پتانسیومتر استفاده کنین ( مولتی ترن خیلی دقیق تر از مقاومت هست به شرط این که گرمای اون فضا روش تاثیری نذاره .
و بهتره بیشتر از 200 اهم به مدار اضافه نشه چون باعث میشه فن بیش هست حد روشن بمونه و یا بعد از خاموش کردن موتور ، فن ها روشن بشن حتی زمانی که نیازی نیست .
 
GM.1
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 848
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 25 آذر 1393, 8:43 pm
نوع خودرو: 405...2000
Like شده: 175 بار

پست شنبه 24 اسفند 1398, 5:10 am

سلام
با خیال راحت از مولتی ترن استفاده کنید
به ازای هر۲۰درجه دمای محیط از یک کیلو اهم به ۹۸۰ اهم میرسه که کاملا قابل اغماض هست چون ما بقول مهندس فقط از حداکثر ۲۰۰ اهم استفاده میکنیم
زندگی زیباست
نمایه کاربر
delfi
دنده 1
پست: 1570
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1388, 3:36 pm
Like شده: 182 بار

پست شنبه 24 اسفند 1398, 8:46 am

کم کردن دمای فن (زیر 90 درجه) هیچ کمکی به بیشتر شدن طول عمر واشر سرسیلندر نمیکنه. ضمنا اضافه کردن مقاومت سر راه فشنگی آب باعث میشه ماشین ریچ تر از حد استاندارد کار کنه که علاوه بر مصرف سوخت بیشتر برای موتور هم مضره
نمایه کاربر
کیهان مالکی
فعال خودروهای داخلی
پست: 2691
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 7:23 am
نوع خودرو: 405GTI
Like شده: 129 بار

پست شنبه 24 اسفند 1398, 11:12 am

کاملا درسته و بهترین دما برای این موتور دمای 95 درجه هست .
نمایه کاربر
mehrdaad1985
شروع حركت
پست: 39
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 2 آبان 1391, 9:51 pm
نوع خودرو: RD 83
محل اقامت: khuzestaane delaavar

پست جمعه 15 فروردین 1399, 8:34 pm

با عرض سلام
یه آردی 83 دارم که یونیت فن داره و چون سیستم خنک کننده مشابه 405 هست مشکلم رو اینجا مطرح میکنم اگر دوستان سر رشته دارن ممنون میشم کمک کنند
چطور باید یونیت رو از نظر سلامت چک کنم؟
وقتی کولر روشن میشه فنها روی دور تند فعال نمیشه،درصورتی که سالهای گذشته چند ثانیه بعد از روشن کردن کولر فنها با دور تند فعال میشدند
بعضی وقتها هم توی دست اندازی چیزی که میزنم برای چند ثانیه روی دور تند فنها روشن و خاموش میشن و این مشکل چندینبار تکرار شده و هی تیک میزنه و خاموش روشن میشه ، حتی موقعی که موتور کاملا سرد هستش هم این مشکل رو دارم
ولی وقتی سوکت فشنگی آب روی رادیاتور رو میکشم با دور تند فنها روشن میشن ،از اینجا نتیجه گرفتم 3 رله روی سینی جلو سالم هستن ولی یونیت رو نمیدونم چطور چک کنم
اگر کسی میتونه برام توضیح بده ممنون میشم

بازگشت به “سیستم های برقی خودرو”