قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

مدیر انجمن: کیهان مالکی

فرجام
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 119
تاریخ عضویت: دوشنبه 14 تیر 1395, 3:45 pm
نوع خودرو: سمندlx88

جمعه 8 تیر 1397, 11:37 pm

باسلام خدمت دوستان
خدمت دوستان محترم عرض كنم كه فشنگيهاي اب كه جديداًواردبازارشده امپروچنددرجه بالاترنشان ميده وفنهاهم دورتراستارت ميخورن.
درضمن رادياتورهم بدنيست سالي يكبارسيخ زده بشه،كاره سختي هم نيست اگركمي دست به آچارباشيديكساعته كارشوانجام ميديد.رادياتوخارج ميكنيد،پرسهاي دوطرف رادياتوبانوك پيچ گوشتي بلندميكنيدتادرپوش پلاستيكيهاآزادبشن،بعديكمترازفنربرقكشي ساختمان پيدانوكشوباسوهان ياسنگ جت نيم دايره كرده كه تيزي نداشته باشه،شيلنگ اب رودستتون ميگيريدوشروع به سيخ زدن ميكنيد.جازدنش هم چسب مزدابه لبه پلاستيك درپوش زده جاميزاريدولبه هايي كه باپيچ گوشتي بالازده بوديدباانبردست جاي اولش باكمي فشاربرميگردونيد.
موتوره فنهاهم خرابيشون فقط زغال وبوشهاشونه كه ميشه بلبرينگيشون كردكه عمري بشه روشش هم ساده هست اگردوستان مايل به انجام بودن روش وعكس ميزارم حالشوببريد.باسپاس
gara443
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 9 تیر 1397, 11:10 am
نوع خودرو: سمندای اف سون

شنبه 9 تیر 1397, 12:10 pm

سلام . یه سمند ای اف سون دوگانه مالتی پلاس صفر گرفتم از روز اول دو تا مشکل داره . اول اینکه وقتی دمای اب بالا میره همزمان با فن چراغ استپ روشن میشه و با خاموش شدن فن چراغ استپ هم خاموش میشه . ایراد بعدی و اصلی اینه که با روشن کردن کولر فن شروع بکار نمیکنه و با زدن دیاگ به ای سی یو خطای فن میده وقتی پاک میکنی مشکل حل میشه کولر فنش کار میکنه ولی همین که ماشین رو خاموش میکنی ایراد برمیگرده و دیگه فن روشن نمیشه و ای سی یو همون خطای قبل رو نشون میده . ایران خودرو ای سی یو رو عوض کرد . موتور فن ها رو عوض کرد با کلی کار دیگه ولی اش همون اشه و کاسه همون . اگه کسی هست اطلاعاتی داره لطفا راهنمایی بفرمایید . با تشکر
hojat32566
پست: 2
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 7 آبان 1398, 3:03 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

سه‌شنبه 7 آبان 1398, 6:35 pm

این کاهنده دمای سرسیلندر ک جدیدا وارد بازار شده و میگن ک باعث زودتر روشن شدن فن ها میشن بهتره استفاده کنیم یا با استفاده از ریمپ کردن ای سی یو دمای ابو پایین بیاریم ؟
نمایه کاربر
delfi
دنده 1
پست: 1393
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1388, 8:06 pm
Like شده: 13 بار

چهارشنبه 8 آبان 1398, 7:45 am

hojat32566 نوشته شده:
سه‌شنبه 7 آبان 1398, 6:35 pm
این کاهنده دمای سرسیلندر ک جدیدا وارد بازار شده و میگن ک باعث زودتر روشن شدن فن ها میشن بهتره استفاده کنیم یا با استفاده از ریمپ کردن ای سی یو دمای ابو پایین بیاریم ؟
اول اینکه فن دور کندت الان روی چند درجه روشن میشه؟
اگه مثل قدیمیا روی 97 میزنه با ریمپ میتونی بیاریش روی 90 روشن و 86 خاموش. پایین تر از 90 به هیچ وجه توصیه نمیشه. تمام xu7های ایران خودرو از سال 87 به بعد استارت دور کندشون روی 90 درجس.
hojat32566
پست: 2
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 7 آبان 1398, 3:03 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

چهارشنبه 8 آبان 1398, 1:14 pm

delfi نوشته شده:
چهارشنبه 8 آبان 1398, 7:45 am
hojat32566 نوشته شده:
سه‌شنبه 7 آبان 1398, 6:35 pm
این کاهنده دمای سرسیلندر ک جدیدا وارد بازار شده و میگن ک باعث زودتر روشن شدن فن ها میشن بهتره استفاده کنیم یا با استفاده از ریمپ کردن ای سی یو دمای ابو پایین بیاریم ؟
اول اینکه فن دور کندت الان روی چند درجه روشن میشه؟
اگه مثل قدیمیا روی 97 میزنه با ریمپ میتونی بیاریش روی 90 روشن و 86 خاموش. پایین تر از 90 به هیچ وجه توصیه نمیشه. تمام xu7های ایران خودرو از سال 87 به بعد استارت دور کندشون روی 90 درجس.
درجه شو نمیدونم ماشین مدل ۸۴ امپر از وسط فن روشن و یخورده ک از وسط پایین تر میاد خاموش میشه اگه بزنم روی مثلا ۸۷ روشن تا ۸۰ چون منطقه گرمسیرهم زندگی میکنیم بهتر نیست ؟
همیشه استرس واشر سوزندن داریم
نمایه کاربر
delfi
دنده 1
پست: 1393
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1388, 8:06 pm
Like شده: 13 بار

پنج‌شنبه 9 آبان 1398, 8:12 am

hojat32566 نوشته شده:
چهارشنبه 8 آبان 1398, 1:14 pm
delfi نوشته شده:
چهارشنبه 8 آبان 1398, 7:45 am
hojat32566 نوشته شده:
سه‌شنبه 7 آبان 1398, 6:35 pm
این کاهنده دمای سرسیلندر ک جدیدا وارد بازار شده و میگن ک باعث زودتر روشن شدن فن ها میشن بهتره استفاده کنیم یا با استفاده از ریمپ کردن ای سی یو دمای ابو پایین بیاریم ؟
اول اینکه فن دور کندت الان روی چند درجه روشن میشه؟
اگه مثل قدیمیا روی 97 میزنه با ریمپ میتونی بیاریش روی 90 روشن و 86 خاموش. پایین تر از 90 به هیچ وجه توصیه نمیشه. تمام xu7های ایران خودرو از سال 87 به بعد استارت دور کندشون روی 90 درجس.
درجه شو نمیدونم ماشین مدل ۸۴ امپر از وسط فن روشن و یخورده ک از وسط پایین تر میاد خاموش میشه اگه بزنم روی مثلا ۸۷ روشن تا ۸۰ چون منطقه گرمسیرهم زندگی میکنیم بهتر نیست ؟
همیشه استرس واشر سوزندن داریم
شما باید دوتا نکته رو مدنظر داشته باشی:
1-ترموستات فابریک (درجه پایین تر انداختنش کار درستی نیست) 83 درجس، تازه رو 83 درجه هنوز کامل باز نیست
2-دمایی که فن استارت میخوره باید حداقل 8-7 درجه از باز شدن کامل ترموستات گذشته باشه و درجه خاموش شدنش هم حتما بالاتر از درجه باز شدن کامل ترموستات باشه.
اگه ماشینت یونیت فن داره که با تعویضش مشکلت حل میشه (فکر کنم باید یونیت زرد بگیری)
اگه یونیت فن نداره که با ریمپ و همون دماهایی که تو پست قبلیم گفتم.
نمایه کاربر
tiam666
دنده 1
پست: 1665
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 خرداد 1390, 1:37 am
نوع خودرو: \o_o/

سه‌شنبه 1 بهمن 1398, 10:44 pm

سلام.
به.خاطر.اتصالی.سیمای.فشنکی.اب.سه.تا.سوکتو.دراوردم.و.لنت.پیچیدم
حالا.دقت.که.میکنم.دو.تا.سوکت.سبزه.
حالا.نمیدونم.کدوم.مال.ابیه.کدوم.مال.سبز
کسی.اطلاعی.داره.بی.زحمت.راهنمایی.کنه
نمایه کاربر
کیهان مالکی
فعال خودروهای داخلی
پست: 2587
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 10:53 am
نوع خودرو: 405GTI
Like شده: 34 بار

یک‌شنبه 6 بهمن 1398, 1:45 pm

سنسور آبی تک سیمه
سنسور سبز دو سیم
Mjtbya459
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 19 آذر 1398, 10:57 pm
نوع خودرو: پژو ۴۰۵ مدل ۸ف

پنج‌شنبه 24 بهمن 1398, 5:09 am

پژو 84دارم شش ماه پیش دمای آب تو آی سیو 80 درجه آوردم تو این شش ماه کوچکترین مشکلی نداشتم حال جدیدا تو شهر ترافیک دما بالا میاد یک لحظه فن تند یک دقیقه کار میکنه بعد فن کند کار میکنه حال همون الحظه از ترافیک رد بشم با دنده 4 دما آب نرمال میشه لطفا راهنمایی فرمایید عیب از چه هست
و در آخر من از چه
درجه ترموستات استفاده کنم که دمای آی سیو 80درجه هست
GM.1
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 625
تاریخ عضویت: چهارشنبه 26 آذر 1393, 12:13 am
نوع خودرو: 405...2000
Like شده: 39 بار

پنج‌شنبه 24 بهمن 1398, 11:45 pm

Mjtbya459 نوشته شده:
پنج‌شنبه 24 بهمن 1398, 5:09 am
پژو 84دارم شش ماه پیش دمای آب تو آی سیو 80 درجه آوردم تو این شش ماه کوچکترین مشکلی نداشتم حال جدیدا تو شهر ترافیک دما بالا میاد یک لحظه فن تند یک دقیقه کار میکنه بعد فن کند کار میکنه حال همون الحظه از ترافیک رد بشم با دنده 4 دما آب نرمال میشه لطفا راهنمایی فرمایید عیب از چه هست
و در آخر من از چه
درجه ترموستات استفاده کنم که دمای آی سیو 80درجه هست
سلام
رادیاتور گرفتگی داره
زندگی زیباست
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی برق خودرو”