قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

75GMC Sierra Classic re-build project

مباحث مربوط به بلیزر Blazer , سابربن Suburban , هامر Hummer , تاهو Tahoe

مدیران انجمن: علي هافكلاچ, آرمين

نمایه کاربر
Saeed Darvish
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 863
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 آبان 1386, 2:48 pm
نوع خودرو: GMC Sierra Classic
محل اقامت: North America
Like شده: 7 بار

پست شنبه 9 بهمن 1395, 2:26 pm

shahab tavakoli نوشته شده:واقعا این تایپک حیف نبود؟اقا سعید بقیه کارایی که انجام شده رو بزارید خواهشا
دوست عزیز
کار خاصی رو ماشین انجام نشده،و ماشین مدتهاست خوابیده
ولی در کنارش داریم روی زیر بندی و دفرانسیل و اکسل کار میکنیم، که به محض اتمام ،کل جریان رو آپ میکنم
At least Try to Buy An AMERICAN
تصویر
We Are Professional Grade
نمایه کاربر
رضامولوی پور1361
کاربر ويژه
پست: 5589
تاریخ عضویت: دوشنبه 16 اسفند 1389, 11:56 am
نوع خودرو: خط 11
محل اقامت: مشهد
Like شده: 2 بار

پست شنبه 9 بهمن 1395, 2:52 pm

سلام
منتظر ادامه پروژه هستیم داداش
نصف عقل آدمی اظهار دوستی ومحبت به عموم مردم است.
نمایه کاربر
Saeed Darvish
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 863
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 آبان 1386, 2:48 pm
نوع خودرو: GMC Sierra Classic
محل اقامت: North America
Like شده: 7 بار

پست سه‌شنبه 17 دی 1398, 12:10 am

باز برگشتیم
از آخرین پست من تقریبا 2 سال میگذره و توی این دو سال خیلی اتفاقات افتاد که اگر این فروم باز به فنا نره با شرح کامل ادامه خواهم داد
از اینجا شروع شد که ماشین از شیراز به مکانی کاملا سری و محرمانه انتقال داده شد به منظور منحرف کردن اذهان یه سری آدم بیمار و دزد صفت

تصویر

اگه یادتون باشه یه انجین استروکر با متعلقات کامل خریداری کرده بودم که بعد از یه سری محاسبات و مشورت با اهل فن به این نتیجه رسیدیم که پلن رو کلی عوض کنیم
انجین استروک و گیرباکس و کل لوازم رو فروختم و به جاش یه انجین LS و گیر باکس 4L60e متعلق به پونتیاک GTO خریداری بسته بندی و ارسال شد و بعد از تشریفات گمرکی وارد خاک وطن شد

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

بعد از رسیدن انجین رو شستشوی کامل کردیم و یه ارزیابی کامل انجام دادیم که آیا چیزی لازم داریم یا نه
البته انجین بسیار کم کار بود و تمیز

تصویر

تصویر


تنها مشکل این بود که کلید استارت نداشت و قسمتی از سیم کشی موجود نبود و همینطور پدال هم نداشت
به همین منظور مجبور شدیم که دریچه گاز رو که اصطلاحا (DBW (drive by wire هست عوض کنیم به (DBC (drive by cable که برای اینکار باید سنسور ها رو هم عوض میکردیم

تصویر

تصویر

تصویر
At least Try to Buy An AMERICAN
تصویر
We Are Professional Grade
آلکامی
يار همراه
پست: 3685
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 13 مهر 1393, 1:00 pm
نوع خودرو: عشق رنجرور ولی ندارم
محل اقامت: شهرک چوکا-بندرانزلی
اینستاگرام: mohsen_moradi_alkam@
Like شده: 2 بار

پست جمعه 20 دی 1398, 5:50 pm

سلام
به به
یکی‌ از بهترین پروژه ها دوباره فعال شد
بازسازی و نگهداری لندرور 9 نفره 1978
viewtopic.php?f=195&t=101992
_____________________
محسن مرادی آلکامی
نمایه کاربر
Saeed Darvish
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 863
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 آبان 1386, 2:48 pm
نوع خودرو: GMC Sierra Classic
محل اقامت: North America
Like شده: 7 بار

پست شنبه 21 دی 1398, 6:39 pm

اطلاع رسانی به اعضا قدیمی صورت نمیگیره
اکثر فرومها آپ نشدن
سایت باگ داره
نمیدونم چطوری از مرحله توسعه(development) بدون تست سایت رو آپ میکنین و میفرستین لایو برای پروداکشن
نمیدونم اصن ارزشی داره که باز وقت بذارم بنویسم و به روز رسانی کنم یا نه؟
به هر حال من چن وقت سعی خودم رو میکنم و سهم خودم رو اجرا میکنم ببینیم چی میشه

تو پست قبلی یادم رفت بگم که خرید انجین ال اس بر خلاف میل باطنی بود هر چند که از اول پروژه توی برنامه بود اما چندین بار به لحاظ اجرا منتفی شد
ضمن اینکه انجین قبلی استروکر رو بعد از دو سال تحقیقات و محاسبه ساختیم که اکثر قطعات داخلی برحسب محاسبات و نیاز ما به صورت سفارشی ساخته شده بودن
به اصطلاح اینجاییا این swap کردن کل سیستم ما رو عوض کرد
از گیر باکس هدرز و اگزوز گرفته تا سیستم ترمز و باک بنزین و دف و حتی رینگ و لاستیک

طبق بحثهای قبلی که با ارسلان و LOLA داشتیم به خاطر ریسکهایی که وجود داشت به این نتیجه رسیدیم دف رو به صورت کامل عوض کنیم و یک دف سیستم تعلیق مستقل پرفورمانس بگیریم ( دلیل اصلی خرید ال اس این بود که بودجه برای خرید دف مهیا بشه)

باز بعد از یه مدت تحقیقات ،محاسبات و مشاوره با اهل فن دست به ریسک و خرید زدیم و یک دف dana با ضریب 3.07 خریدیم و از این طرف دنیا به دبی
و بعد به سمت وطن ارسال شد

تصویر

توی صندوق چوبی مهار شد

تصویر

و بعد از رسیدن کنار ماشین آرام گرفت

تصویر
At least Try to Buy An AMERICAN
تصویر
We Are Professional Grade
نمایه کاربر
__Pontiac__
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 533
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 28 آذر 1387, 2:51 am
نوع خودرو: PARS ELX
Like شده: 78 بار

پست یک‌شنبه 22 دی 1398, 10:49 am

خیلی هم عالی
کدوم مدل از انجین های LS خریداری شده تقویت شده هست یا استاندارد ؟
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
نمایه کاربر
Saeed Darvish
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 863
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 آبان 1386, 2:48 pm
نوع خودرو: GMC Sierra Classic
محل اقامت: North America
Like شده: 7 بار

پست جمعه 27 دی 1398, 1:15 am

__Pontiac__ نوشته شده:
یک‌شنبه 22 دی 1398, 10:49 am
خیلی هم عالی
کدوم مدل از انجین های LS خریداری شده تقویت شده هست یا استاندارد ؟
خوب این از سری LS1 نسل 3 هست با 350 اسب و 365 پاوند تورک که استاندارد هست
البته براش برنامه داریم تا برسونیمش به همون 500 اسب که قدرت انجین استروکر بود
At least Try to Buy An AMERICAN
تصویر
We Are Professional Grade
نمایه کاربر
Saeed Darvish
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 863
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 آبان 1386, 2:48 pm
نوع خودرو: GMC Sierra Classic
محل اقامت: North America
Like شده: 7 بار

پست سه‌شنبه 1 بهمن 1398, 1:10 am

خوب برگردیم سر انجین دوباره
از اونجایی که این انجین برای پونتیاک بود oil pan به رام ماشین میگرفت و مجبور بودیم عوضش کنیم
یه oil pan جدید آلومینیومی پرفورمانس خریدیم مخصوص ls1 وانتی که اصطلاحا بهش میگن rear sump

تصویر

تصویر

قدیمی رو باز کردیم و جدید روی انجین نصب شد

تصویر

تصویر

تصویر

البته مشکل فقط این نبود و متوجه شدیم که از هدرز فابریک نمیتونیم استفاده کنیم چون میگیره به شاسی و همینطور کمپرسور کولر و جای دسته موتور که باید اداپتر میگرفتیم براش

مجبور شدیم یه دونه آداپتر کمپرسور بخریم که بیاریمش بالا ،حالا داستان این بود که کمپرسور فابریکی جای پیچش به آداپتور نمیخورد و مجبور شدیم یه کمپرسور نو هم بخریم

تصویر

تصویر

و اینم آداپتور

تصویر

و نتیجه این شد

تصویر

تصویر

اینم آداپتور دسته موتور

تصویر

پیدا کردن هدرز LS1 وانتی آسون نبود و خیلی زود فروش میرفت برای همین زمان برد تا پیدا کردیم

تصویر

و سرانجام روی انجین نصب شد

تصویر
At least Try to Buy An AMERICAN
تصویر
We Are Professional Grade
نمایه کاربر
Arsalan
خودروساز
پست: 4514
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 6 فروردین 1388, 8:13 pm
نوع خودرو: شورولت کامارو زد28
محل اقامت: کرج-مهرشهر
اینستاگرام: arsalanyf
Like شده: 1 بار

پست شنبه 9 فروردین 1399, 10:58 pm

خسته نباشی سعید در مورد تعویض موتور و خریدن دیفرانسیل بهترین کار رو کردی  :-)
برای گیربکست هم پیشنهاد میکنم اگر تونستی یه کیت شیفت براش بگیری که توی عمرش خیلی تاثیر داره 
فکر نمیکردم ماشین تو هم مثل من از اون موقع تموم نشده باشه !! با این وضعیت قطعات و تحریم ها و ... موندیم توش  :eek:
 
پیج اینستاگرام: Arsalanyf

chevy camaro z28 1997
chevy caprice coupe 1977
toyota celica 1991
hyundai sonata 2010
نمایه کاربر
Saeed Darvish
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 863
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 آبان 1386, 2:48 pm
نوع خودرو: GMC Sierra Classic
محل اقامت: North America
Like شده: 7 بار

پست پنج‌شنبه 14 فروردین 1399, 2:08 pm

Arsalan نوشته شده:
شنبه 9 فروردین 1399, 10:58 pm
خسته نباشی سعید در مورد تعویض موتور و خریدن دیفرانسیل بهترین کار رو کردی  :-)
برای گیربکست هم پیشنهاد میکنم اگر تونستی یه کیت شیفت براش بگیری که توی عمرش خیلی تاثیر داره 
فکر نمیکردم ماشین تو هم مثل من از اون موقع تموم نشده باشه !! با این وضعیت قطعات و تحریم ها و ... موندیم توش  :eek:
به به ببین کی سر زده به ما
بسیار خوشنود شدم
آره دیگه ارسلان جان پروژه کامل تغییر کرد و مجبور شدم که موتور و گیر باکس رو عوض کنم
این کیت شیفت رو که میگی اگه لینکی داری بده ببینم چیه

والا من با تامین قطعات و تحریم مشکلی نداشتم، مشکل زمان بود
بچه هایی که روی ماشین زحمت میکشن همه شاغل هستن و بسیار گرفتار و جسته گریخته روی ماشین کار میکنن
البته کمرش رو شکستن 
اگه این ویروس لعنتی نبود ماشین تا الان تو خیابون بود، یه سری قطعاتمون توی دبی به خاطر این داستان و نبود لنج گیر کرد و حسابی عقب افتادیم

به هر حال

دف رو کامل دیس اسمبل کردیم تا بوشهای پولی اورتان نصب کنیم و یه رنگ دیگه بزنیم تا زیر ماشین جلوه دیگه ای داشته باشه
توی همین حین هم یه سری خورده کاری دیگه انجام شد

سیستم اگزوز رو با مشورت اساتید اینجا به این نتیجه رسیدیم که SUPER 44 409 SS ببندیم به اضافه دو تا رزونیتور و X پایپ
این ترکیبی هست که اینجا خیلی معموله برای وانت ها و استفاده شهری داره که صدای بسیار زیبایی هم داره
در حالت معمولی صدای عمیقی داره و موقعی که دور موتور میره بالا صدا عمقش و خشونتش بیشتر میشه البته اصلا گوش خراش نیست و حتی برای مسافت دور هم اذیت نمیکنه
یه سری آداپتر هم براش از اینجا تهیه کردیم و فرستادیم
دوستان زحمت کشیدن و لوله استیل رو همونجا تهیه کردن و جوش دادن

تصویر


و پروی مافلر 

تصویر

داستان دیگه ما سر باک بنزین بود
روی پلن اول ما یه باک بلیزری داشتیم وسط شاسی، با تعویض دف این باک دیگه جا نمیشد و به خاطر انجین جدید هم باید از پمپ با فشار بیشتر و ساختار دیگه ای استفاده میکردیم که به این باک نمیخورد
دوستان شروع کردن به طراحی باک آلومینیوم برای همون وسط شاسی 

تصویر

یه پمپ مخصوص انجین ال اس هم با فشار مناسب هم که برای پونتیاک جی تی او بود خریداری شد تا مشکل سوخت رسانی نداشته باشیم

تصویر

ورق آلومینیوم خریداری و خم شد

تصویر


تصویر

تصویر

تصویر
At least Try to Buy An AMERICAN
تصویر
We Are Professional Grade

بازگشت به “وانت و شاسی بلند های جنرال موتورز GM”