قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مسایل و مشکلات مربوط به گیربکس و متعلقات مگان

نمایه کاربر
amin.405
دنده 3
پست: 3229
تاریخ عضویت: جمعه 12 مهر 1387, 6:05 pm
نوع خودرو: MEGANE2.0,pulse135LS
محل اقامت: تهران

پست پنج‌شنبه 22 بهمن 1394, 12:25 pm

مال ما که حدود ۵۰هزارتا رفته و این مورد رو نداره
تعویض ۱به ۲رو احساس میکنی ولی نه اون جوری که تقه بزنه و رو مخ باشه!!
به نظر من تو ۳۷هزارتا اشتباهه تعویض روغن اونم تازه ۳لیتر؟؟؟؟
(اتفاقا اون نمایندگی مرکزی و بقیه خیلی سطح دانش و اطلاعاتی پایینی دارن ۸۰درصدشون)
نمایه کاربر
korglp350
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 318
تاریخ عضویت: شنبه 16 اسفند 1393, 10:39 am
نوع خودرو: تندر ،اپتیما،استپ وی
محل اقامت: تهران

پست پنج‌شنبه 22 بهمن 1394, 4:00 pm

اگر دوستان لطف کنند و روش چک کردن روغن گیربکس را بفرمایند ممنون میشم.

فرستاده شده از LG-D855ِ من با Tapatalk
الهی در شب فقرم بسوزان ... ولی محتاج نامردان مگردان
amin.farokhpay
پست: 4
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 18 شهریور 1393, 8:22 am
نوع خودرو: فلوئنس

پست جمعه 23 بهمن 1394, 7:41 pm

korglp350 نوشته شده:اگر دوستان لطف کنند و روش چک کردن روغن گیربکس را بفرمایند ممنون میشم.

فرستاده شده از LG-D855ِ من با Tapatalk

چك كردن روغن گيربكس كار تو خونه نيست
سيني موتور كه باز كردي، زير گيربكس يه پيچ هست فكر كنم با آچار ال باز ميشه
قبل باز كردن يه ظرف شفاف و بسيار تميز و خشك در دسترس داشته باش ، اون پيچ رو كه باز كردي بطور طبيعي بايد تقريبا نيم ليتر روغن براق بريزه رنگش تيره هست ولي تو نور بايد جلا داشته باشه هيچ نوع براده يا قطعات ريز و سياه نباد توش باشه در اينصورت روغنت خوبه البته ميزان چرب بودنش هم مهمه
ه
amin.farokhpay
پست: 4
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 18 شهریور 1393, 8:22 am
نوع خودرو: فلوئنس

پست جمعه 23 بهمن 1394, 7:42 pm

korglp350 نوشته شده:اگر دوستان لطف کنند و روش چک کردن روغن گیربکس را بفرمایند ممنون میشم.

فرستاده شده از LG-D855ِ من با Tapatalk

چك كردن روغن گيربكس كار تو خونه نيست
سيني موتور كه باز كردي، زير گيربكس يه پيچ هست فكر كنم با آچار ال باز ميشه
قبل باز كردن يه ظرف شفاف و بسيار تميز و خشك در دسترس داشته باش ، اون پيچ رو كه باز كردي بطور طبيعي بايد تقريبا نيم ليتر روغن براق بريزه رنگش تيره هست ولي تو نور بايد جلا داشته باشه هيچ نوع براده يا قطعات ريز و سياه نباد توش باشه در اينصورت روغنت خوبه البته ميزان چرب بودنش هم مهمه
ه
hamedalz
پست: 4
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 6 اسفند 1394, 8:22 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست پنج‌شنبه 6 اسفند 1394, 8:36 am

دوستان من يه ٢٠٧ دنده دارم به نظرتون بدم بره يه مگان اتومات بگيرم ؟ مشكلات رايج مگان چيه ؟ موتور گيربكسش زياد خرج وا ميكنه ؟ اينيكه ميخوام بگيرم ٩١ با ٣٠٠٠٠ تا كاركرده
به چيا خوب دقت كنم اكجا بفهمم كه كيلومترو دستكاري نكردن ممنون ميشم توضيح بدين
NAVID350
شروع حركت
پست: 32
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 بهمن 1392, 4:51 pm
نوع خودرو: ACCENT

پست سه‌شنبه 31 فروردین 1395, 4:37 pm

با سلام خدمت دوستان
بالاخره بعد از 115000 کیلومتر تصمیم به تعویض روغن گریبکس گرفتم، بعد از بررسی فراوان و مطالعه صفحات سایت در بخش گریبکس اتومات مگان و 206 روغن (PRO(ESS0 از قرار لیتری 50 تومن 3 لیتر گرفتم و به مکانیک مورد اعتماد مراجعه کردم.
روغن تعویضی حسابی سیاه شده بود و کاملا معلوم بود که رنگ اصلیش قرمز نیست و همون رنگ روغن های مخصوص AL4 یعنی طلایی بوده
فیلتر را تعمیر کار میگفت نمیشه تعویض کرد که منم چون تحقیق نکرده بودم پذیرفتم، لطفا دوستان راهنمایی کنن!
بعد از تعویض روغن گریبکس متاسفانه تغییر ملموسی مشاهده نشد (شاید چون قبلش روان و بدون تقه یا بهتر بگم تقه های خیلی ریز کارمیکرد) شاید خیلی کم بشه گفت در معکوس کشیدن سریعتر عمل میکنه حالا الیته خیلی کم
بدترین بخشش این بود که در حالت درجا یه لرزش خفیفی ایجاد شده که قبلا نبود؟!
در خصوص لرزش ایجاد شده اگه دوستان تجربه ای دارن خوشحال میشم share کنن
به علاوه اینکه ممکنه مثل خیلی از خودروسازها که روغن گریبکس اتومات را بدون نیاز به تعویض اعلام میکنن بهتر باشه مگان سوارها هم تعویض نکنن
بازهم باید بررسی بشه توسط متخصصین البته
با تشکر
نمایه کاربر
ahmad1986
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 795
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 شهریور 1389, 3:15 pm
نوع خودرو: Cerato TD
محل اقامت: تهران - لواسان

پست چهارشنبه 1 اردیبهشت 1395, 4:26 am

به نظرم یا تعویض نمیکردید یا اگه قصد تعویض روغن گیربکس رو داشتین کل روغن رو تعویض میکردین یعنی اول کل روغن گیربکس باید تخلیه بشه بعد با روغن جدید شستشو داده بشه و بعد با روغن جدید پر بشه

در واقع شما روغن جدید رو با روغن قدیمی ترکیب کردین که کلا 8 لیتر روغن گیربکس داره مگان که شما از اون فقط 3 لیترو تعویض کردین که باعث این ایراداتی که گفتین شده
تو سرویس دوره ای مگان یکی از دوستان به تازگی اقدام به تعویض روغن گیربکس کردن که کلا 12 لیتر استفاده کردن که 4 لیتر بابت شستشو استفاده شده و 8 لیتر هم تعویض
Ali Eskandarzadeh
شروع حركت
پست: 47
تاریخ عضویت: دوشنبه 14 بهمن 1392, 6:55 pm
نوع خودرو: مگان٢٠٠٠
محل اقامت: تهران

پست دوشنبه 6 اردیبهشت 1395, 4:17 pm

سلام دوستان امروز من تو کیلومتر 59000 روغن گیربکس رو عوض کردم 3 لیتر تخلیه شد و روغن توتال AF3 dextron3 ریختم فوق العاده ماشین نرم شده و دندهها سریع تعویض میشه حتی اون تقه 1 به 2 رو خیلی کم احساس میکنم و در شروع حرکت که دنده رو در حالت dو یاr قرار میدم با لگد کمی شروع به حرکت میکنه .گفتم شاید به درد دوستان بخوره
smohammad.miri
پست: 7
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 2 تیر 1394, 8:42 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست شنبه 2 مرداد 1395, 7:39 am

سلام

نمی‌دونم قبلا مطرح شده یا نه.

اما مگان من مشکلی که پیدا کرده، اینه که در دنده‌های ۳ و ۴ به نیرو به اصطلاح به هرزگردی به چرخ‌ها منتقل می‌شه. نشانه‌ها (در دنده‌های ۳ و ۴):
۱- برای شتاب‌گیری دور موتور به ناگهان بالا میره، به طوری که انگار خلاصه،
۲- با برداشتن پا از روی پدال دور موتور حدود ۱۰۰۰ دور افت پیدا می‌کنه که کاملا غیر عادیه.

بعد از تحقیق فراوان، و یک بار هم تعویض روغن گیربرکس (۳ لیتر) توسط نمایندگی مرکزی غرب (آزادی)، مشکل هنوز سر جاشه و علتش رو تو موارد زیر میشه جستجو کرد:
۱- اتمام یا فرسودگی لنت‌های کلاچ قفل‌کن (برای فهمیدن عملکردش کمی باید تحقیق کنید،‌ ولی کلیت موضوع اینه که وظیفه این کلاچ قفل کردن تورک‌کانورتر برای جلوگیری از هدررفت گشتاور موتور توی سرعت‌های ثابت و بالاست، این عملکرد عموما تو دنده‌های ۲ و ۳ و ۴ کاربرد داره)
۲- خرابی و عدم عملکرد مناسب سنسورهای گیربکس، عملکرد کلاچ قفل‌کن ترکیبی از فرایندهای الکتریکی و هیدرولیکی‌ست، خرابی یکی از سنسورها می‌تونه منجر به خرابی عملکرد این مجموعه بشه.

سوال من و درخواست راهنمایی من از شما اینه،
۱- آیا اشکال از همین موارده؟ یا موارد دیگه‌ای هم می‌تونه منجر به این اشکال بشه؟
۲- دوستان کسی تجربه مشابه داشته و تونسته به طور موفقیت آمیز اون رو رفع کنه؟
۳- اصولا برای رفع مشکل چه باید کرد؟ راه‌حل شناسایی و رفع چیه؟

خیلی خیلی ممنون از همه
نمایه کاربر
fafar
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 168
تاریخ عضویت: چهارشنبه 13 شهریور 1392, 9:25 am

پست سه‌شنبه 5 مرداد 1395, 4:03 am

smohammad.miri نوشته شده:سلام

نمی‌دونم قبلا مطرح شده یا نه.

اما مگان من مشکلی که پیدا کرده، اینه که در دنده‌های ۳ و ۴ به نیرو به اصطلاح به هرزگردی به چرخ‌ها منتقل می‌شه. نشانه‌ها (در دنده‌های ۳ و ۴):
۱- برای شتاب‌گیری دور موتور به ناگهان بالا میره، به طوری که انگار خلاصه،
۲- با برداشتن پا از روی پدال دور موتور حدود ۱۰۰۰ دور افت پیدا می‌کنه که کاملا غیر عادیه.

بعد از تحقیق فراوان، و یک بار هم تعویض روغن گیربرکس (۳ لیتر) توسط نمایندگی مرکزی غرب (آزادی)، مشکل هنوز سر جاشه و علتش رو تو موارد زیر میشه جستجو کرد:
۱- اتمام یا فرسودگی لنت‌های کلاچ قفل‌کن (برای فهمیدن عملکردش کمی باید تحقیق کنید،‌ ولی کلیت موضوع اینه که وظیفه این کلاچ قفل کردن تورک‌کانورتر برای جلوگیری از هدررفت گشتاور موتور توی سرعت‌های ثابت و بالاست، این عملکرد عموما تو دنده‌های ۲ و ۳ و ۴ کاربرد داره)
۲- خرابی و عدم عملکرد مناسب سنسورهای گیربکس، عملکرد کلاچ قفل‌کن ترکیبی از فرایندهای الکتریکی و هیدرولیکی‌ست، خرابی یکی از سنسورها می‌تونه منجر به خرابی عملکرد این مجموعه بشه.

سوال من و درخواست راهنمایی من از شما اینه،
۱- آیا اشکال از همین موارده؟ یا موارد دیگه‌ای هم می‌تونه منجر به این اشکال بشه؟
۲- دوستان کسی تجربه مشابه داشته و تونسته به طور موفقیت آمیز اون رو رفع کنه؟
۳- اصولا برای رفع مشکل چه باید کرد؟ راه‌حل شناسایی و رفع چیه؟

خیلی خیلی ممنون از همه
سلام رفيق... شايد دقيقا متوجه منظورتون نشده باشم اما يه اتفاقي كه چند وقت پيش برام افتاد رو ميگم ،‌اگه مشكل شمام همين باشه يحتمل ميتونه كمك كنه بهتون

ما يه فاميل داريم كه هلند زندگي ميكنه و مگان داره... عيد اومده بود و ماشين من رو ديد و كلي در موردش با هم حرف زديم و يك نكته جالب گفت

ايشون گفت يك اپيدمي كه خيلي از مگان ها رو در كيلومتر هاي بالاي 80 - 90 هزار درگير خودش كرده بود تغيير دنده از 4 به 3 بود اونم درحاليكه ماشين داشت با سرعت بالا حركت ميكرد.... ميگفت بعد از كلي تحقيق و بررسي توسط خودِ رنو ،‌به اين نتيجه رسيدند كه ايراد از سنسورهاي گيربكس هستش و با تعويض اين سنسورها ( بدون دستكاري بقيه قطعات ) اين مشكل كامل برطرف شد و بعدش به تمام نمايندگي ها هم اين موضوع رو ابلاغ كردند كه نه مشتري هزينه اضافي متقبل بشه و نه نمايندگي ها در چنين مواردي سردرگم بشن....

خلاصه به من تاكيد كرد كه اگر يه روزي همچي مشكلي برات پيش اومد به احد و الناسي از مكانيك هاي ايراني اعتماد نكن و مصرانه بگو برات سنسور رو عوض كنن
هیچ کس مجبور نیست انسان بزرگی باشد ، تنها انسان بودن کافیست

بازگشت به “مگان نسل 2 - MEGANE 2ND GEN”