قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مسایل و مشکلات مربوط به گیربکس و متعلقات مگان

sherhood
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 25 اسفند 1392, 6:58 am
نوع خودرو: مگان

پست یک‌شنبه 29 مرداد 1396, 8:02 pm

neshat_2000 نوشته شده:دسته موتور ها رو همه رو یک بار توی تعمیرگاه در آوردم و چک کردم و ظاهرا هیچ مشکلی نداشتن...

دسته موتور بالا رو که سه بار از سه جنس مختلف عوض کردم... اولی بدتر شد! دومی و سومی بدتر نشد اما فرقی هم نکرد!
دسته موتور دنبلی بغل دسته موتور بالا ظاهرا سالم بود...
دسته موتور پایین رو هم باز کردیم و ظاهرا مشکلی نداشت...
دسته موتور گیربکس که زیر باطری هست رو هم باز کردیم و در آوردیم و ظاهرا سالم بود...
بست لاستیکی اگزوز رو هم یکیش رو عوض کردم و ظاهرا اون یکی سالم بود...

واقعا نمیدونم دیگه چی رو باید چک کرد!
باسلام
ماشین مگان بنده نیز دردورموتور1500تا2000هنگام تعویض دنده لرزش داشت که اقدام به تعویض کلیه دسته موتورها نموده ونتیجه ای نداشت وپس ارتعویض دوتا بست اگزوز مشکل لرزش برطرف شد
sherhood
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 25 اسفند 1392, 6:58 am
نوع خودرو: مگان

پست یک‌شنبه 29 مرداد 1396, 8:05 pm

hamidrainboy نوشته شده:مگان 2000 مدل 90 60000 تا کارکرد
رو حالت N ماشین لرزشی نداره اما وقتی رو D باشه بین دور موتور 1500 تا 2000 کامل اتاق میلرزه
دسته موتور بالا راست(که بزرکه) عوض کردم ولی تغییری ایجاد نشده
به نظرتون از چی میتونه باشه؟
باتعویض دوتا بست اگزوز مشکل لرزش برطرف میشه .پلاستیک بست های اگزوز به مرورزمان خشک وسفت میشه ولرزش اگزوز را به اتاق منتقل میکنه
نمایه کاربر
Arash_Geran
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 151
تاریخ عضویت: شنبه 29 فروردین 1388, 2:20 pm
نوع خودرو: suzuki vitara 2.0
محل اقامت: تبریز

پست یک‌شنبه 5 شهریور 1396, 8:20 am

سلام
دوستان من قبلا تجربه رانندگی با رنو ساندرو اتوماتیک رو داشتم و واقعا عملکرد گیربکس ساندرو عالیه
احتمالا من یه مگان بخرم از یکی از اقوام نزدیک و تجربه رانندگی با ساندرو جرقه این تصمیم رو زده چون اولین چیزی که به ذهنم رسید اینه که مگان حتما بهتره اللخصوص عملکرد گیربکسش چون موتورش قوی تره و به هر حال از نظر برند معتبر تره
مگان مشکی مدل ۲۰۰۸ با کارکرد ۳۸ هزارتا
ول مسئله ای که هست این ماشین از یک به دو تقه داره و این تقه همیشه است و اینجوری نیست که بعضا باشه و بعضا قطع شه و اِرور گیربکس چک میده
بردم پیش یه تعمیرکار گیربکس اتو که بهم معرفی کرده بودن و گویا بهترین تعمیر کار گیربکسه تبریز هست به اسم محمد
ایشون با دیاگ نگاه کرد و گفت سنسوری که دور توربین رو می خونه خرابه و باید عوض بشه و روغن گیربکست هم باید عوض شه
من پرسیدم برا تعویض روغن ساکشن دارید که گفت ساکشن روغن به گیربکس آسیب میزنه و کار غلطیه و حدود قیمت اون سنسور رو ۱۵۰ و تعویض روغن رو ۵۰ تا ۷۰ برای هر لیتر روغن و ۵۰ تومن اجرت انجام کار که مجموعا میشه ۴۰۰ تومن
حالا سوالم اینه که
۱_آیا گیربکس مگان با ساندرو یکیه؟
۲_با این کارا و این هزینه گیربکس درست میشه و تقه یک به دو بر طرف میشه؟
۳_اصلا تو این کیلومتر نیازی به تعویض روغن گیربکس هست یا نه؟
۴_برا تعویض روغن گیربکس ساکشن بهتره یا تعویض همون ۳ لیتر کافیه؟
۵_آیا تجربه سواری گیربکس اتو مگان و ساندرو نزدیکه یا فاصله داره؟
چون حقیقتش یکم گیربکس مگان منو نا امید کرده با این تقه زدنش تو این کیلومتر کم
امیر-
يار همراه
پست: 773
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 دی 1394, 12:35 am
نوع خودرو: لوگان - پرایدو
Like شده: 2 بار

پست یک‌شنبه 5 شهریور 1396, 9:40 am

Arash_Geran نوشته شده:سلام
دوستان من قبلا تجربه رانندگی با رنو ساندرو اتوماتیک رو داشتم و واقعا عملکرد گیربکس ساندرو عالیه
احتمالا من یه مگان بخرم از یکی از اقوام نزدیک و تجربه رانندگی با ساندرو جرقه این تصمیم رو زده چون اولین چیزی که به ذهنم رسید اینه که مگان حتما بهتره اللخصوص عملکرد گیربکسش چون موتورش قوی تره و به هر حال از نظر برند معتبر تره
مگان مشکی مدل ۲۰۰۸ با کارکرد ۳۸ هزارتا
ول مسئله ای که هست این ماشین از یک به دو تقه داره و این تقه همیشه است و اینجوری نیست که بعضا باشه و بعضا قطع شه و اِرور گیربکس چک میده
بردم پیش یه تعمیرکار گیربکس اتو که بهم معرفی کرده بودن و گویا بهترین تعمیر کار گیربکسه تبریز هست به اسم محمد
ایشون با دیاگ نگاه کرد و گفت سنسوری که دور توربین رو می خونه خرابه و باید عوض بشه و روغن گیربکست هم باید عوض شه
من پرسیدم برا تعویض روغن ساکشن دارید که گفت ساکشن روغن به گیربکس آسیب میزنه و کار غلطیه و حدود قیمت اون سنسور رو ۱۵۰ و تعویض روغن رو ۵۰ تا ۷۰ برای هر لیتر روغن و ۵۰ تومن اجرت انجام کار که مجموعا میشه ۴۰۰ تومن
حالا سوالم اینه که
۱_آیا گیربکس مگان با ساندرو یکیه؟
۲_با این کارا و این هزینه گیربکس درست میشه و تقه یک به دو بر طرف میشه؟
۳_اصلا تو این کیلومتر نیازی به تعویض روغن گیربکس هست یا نه؟
۴_برا تعویض روغن گیربکس ساکشن بهتره یا تعویض همون ۳ لیتر کافیه؟
۵_آیا تجربه سواری گیربکس اتو مگان و ساندرو نزدیکه یا فاصله داره؟
چون حقیقتش یکم گیربکس مگان منو نا امید کرده با این تقه زدنش تو این کیلومتر کم
1- گیربکس ها تقریبا یکی هستند اما از لحاظ نرم افزاری گیربکس ساندرو بهتر عمل میکنه
گیربکس مگان یکم خنگه اما نه مثل 206 اتومات- خنگیش از 206 اتومات کمتره
2-گیربکس مگان نباید تقه داشته باشه به غیراز روغن گیربکس میتونه از شیر برقی هم باشه که قیمت واقعیش دونه ای 90 تومنه اما 180 حتی 400 هم به آدم ناوارد غالب کردن.
3- اصل تعویضش بین 60 الی 80 هست
شاید برای شمارو بخاطر مدت زمانی هست که مونده میگه تعویض کن.
شما میتونی از زیر پیچ زیر گیربکس رو باز کنید و یه مقدار خیلی کم روغن رو توی ظرفی شفاف بریزید و ببینید آیا روغن بوی سوختگی می‌دهد یا رنگش کدر شده یا نه.
چون کیفیت خود روغن هم یکی از عوامل تقه زدن هست.
4-در زمانیکه دفترچه مگان چاپ شده دستگاه تعویض روغن گیربکس اتومات نبود.
با روش دستی باید دوبار با فاصله زمانی کوتاه روغن رو تعویض کنید که هر بار 3 لیتر هست
و در این روش عیبش اینکه روغن جدید با روغن آلوده قبلی ترکیب میشه و از بین میره
در تهران الان اکثرا با دستگاه انجام میدن و عیبی پیش نیومده.حجم کل روغن گیربکس اتومات مگان 6 لیتر هست.
هر لیتر روغن گیربکس اتومات elf که فابریکشه و همین رو اگه خواستی بخری ، بخر . قیمتش لیتری 18 تا حداکثر 25 هزار تومنه.
اجرت تعویض با دستگاه تمام اتومات اکثر جاهای تهران 80 هزار تومن حد بالاش 100.
5- از لحاظ کیفیت سواری نرمی صندلی ها و کلاس ماشین ، مگان اتومات یک چیز دیگس
فقط توی شتاب 0 تا 100 کنده مثل سمنده اما توی شتاب ثانویه به نسبت قیمتش عالیه و تا 220 پر میکنه راحت
هندلینگ ماشین فوق العادس - اما مثلا خار روکش موتورش الکی گرون چون تولید نمیشه و سایر لوازم مصرفیش مثل کمک و کیت تسمه تایم و پولی سر میلنگ و دسته موتور، زیاد از ساندرو گرون‌تر نیست.

اما همه این حرفام برای مگانی هست که سرحال و تمیز و بدون تصادف باشه ها
مرگ عده اي از انسان ها مثل كاه سبك و مرگ پاره اي ديگر مثل كوه سنگين
dawood_61
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 51
تاریخ عضویت: شنبه 27 مهر 1392, 2:22 pm
نوع خودرو: Santa Fe 2012
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 21 شهریور 1396, 6:32 pm

M R5 نوشته شده:سلام دوستان

امروز بعد از 80000 هزار کیلومتر کارکرد روغن گیربکس رو عوض کردم
البته مشکل خاصی تو عملکرد گیربکس نبود و به موقع معکوس اینارو میداد

بعد از کلی پرسوجو رفتم تعویض روغنی که بهم تعریفش رو کرده بودن که با دستگاه کل روغن رو عوض کرد

چند نوع روغن اتومات معرفی کرد که من گفتم همون اسو فرانسه بریز که تو قوطی های 1/5 لیتری بود

کارش به این صورت بود که اول جک زد سمت راننده و لاستیک رو باز کرد بعد اویل ماژور رو باز کرد داد بالا و لوله های ورود خروج دستگاه رو به ورودی و خروجی اویل ماژور وصل کرد و دستگاه رو روشن کرد تو منوی دستگاه از بین ماشینهای مختلف رفت تو رنو بعد رنو مگان رو انتخاب کرد که اونجا ماشین رو درجا گذاست تو N یه چند دقیقه ای کار کرد که روغن میومد از داخل دستگاه میگذشت و اونجا دمای حرارت روغن رو نشون میداد بعد دستگاه تو نشانگرش نوشت 6/5 لیتر روغن تو مخزنش بریزه بعد که رسید به 6/5 لیتر نوشت شروع کن به تعویض روغن که بعد از استارت کردن نمایشگر نشود میداد که مخزن روغن کهنه دستگاه در حال پر شدن بود و مخزن روغن جدید در حال خالی شدن بعد چند دقیقه تموم شد و دستگاه یه رسید کاغذی مثل همونی که عابر بانکها میدن داد بیرون که اونجا نام اوپراطور ، شماره تلفنش ، مقدار روغن و نوع روغن ، و ساعت و تاریخ تعویض رو نوشته بود، بعد هم روغن کارکرده رو از دستگاهش تخلیه کرد که شدیدا سیاه شده بود

هزینش 450 تومن شد و بعد از تعویض احساس میکنم شتابش تو دنده یک و شروع حرکت خیلی بهتر شده.
سلام

میشه لطفا آدرس این تعویض روغنی رو به من بدید. برنامه دارم روغن گیربکس رو عوض کنم.

مچکر
Ramintalaneh
پست: 2
تاریخ عضویت: دوشنبه 4 بهمن 1395, 3:20 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست جمعه 19 آبان 1396, 9:59 pm

سلام به دوستان عزیز
مگان ۲۰۰۰ مدل ۹۱ کارکرد ۹۰۰۰۰
مدتی است خودرو در زمان تعویض دنده از یک به دو زمانی که گاز کم میدم بعد از تعویض دنده به دو با افت شدید دور موتور همراه هست
کسی میتونه راهنمایی کنه
ممنون
Ramintalaneh
پست: 2
تاریخ عضویت: دوشنبه 4 بهمن 1395, 3:20 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست جمعه 19 آبان 1396, 10:02 pm

تعویض روغن گیربکس مگان ۲۰۰۰ ۶ لیتر میباشد
که البته تعویض کامل با ۱۲ لیتر انجام میشه
زمانی که موتور روشن هست با ۶ لیتر روغن گیربکس رو شست و شو میدن و بعد ۶ لیتر اضافه میکنن
نمایه کاربر
دينگاليگا
مدیر کلوپ خودروهای چینی
پست: 5321
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 3 آبان 1384, 12:54 pm
نوع خودرو: 207,L90,ChanganCS35
محل اقامت: تهران
Like شده: 21 بار

پست شنبه 4 فروردین 1397, 10:26 am

ضامن گیربکس مگان کجاس؟ توی حالت پارک گیر کرده و هیچ‌رقمه در نمیاد
You laugh at us we're different.. & we laugh 'cause you're all the same

بازگشت به “مگان نسل 2 - MEGANE 2ND GEN”