قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مسایل و مشکلات مربوط به موتور مگان

نمایه کاربر
phyniks
شروع حركت
پست: 29
تاریخ عضویت: شنبه 11 اردیبهشت 1389, 5:44 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست چهارشنبه 30 فروردین 1396, 4:42 am

سلام و ارادت خدمت دوستان مگان سوار
من به تازگی یک مگان ۲۰۰۶ خریدم با کارکرد ۱۱۴۰۰۰
همه سرویسهاش رو انجام دادم (تعویض روغن موتور و ATF)و خدا رو شکر ماشین خوبی از آب در اومده
تنها مشکلی که فعلا باهاش دارم اینه که گهگاه(معمولا بعد از خاموشی طولانی) بعد از استارت زدن و روشن شدن دور موتور افت میکنه و ماشین ریپ میزنه....یکی دوبار هم خاموش شده...انگار بنزین به میزان کافی به موتور نمیرسه
همه کاری کردم و مشکل حل نشده
تعویض باطری با مدل دلکور ۷۵آمپر....تعویض شمع با نوع اصلی...تعویض صافی بنزین...شستشوی دریچه گاز....همگی در نمایندگی نیلی اصفهان انجام شده ...
ولی متاسفانه مشکل همچنان باقی ست....کارشناس نمایندگی میگفت اگه بازم مشکل حل نشد احتمالا ایراد از پمپ بنزینه که قیمتش یکم زیاده....میترسم اون رو هم عوض کنم ولی بازم فرقی نکنه
لطفا راهنمایی بفرمایید
متشکرم
farhad_k
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: دوشنبه 5 خرداد 1393, 4:32 am
نوع خودرو: megane 1.6 e2
محل اقامت: تهران

پست چهارشنبه 30 فروردین 1396, 7:32 am

احتمالا بنزین سوپر که نمیزنید؟
نمایه کاربر
phyniks
شروع حركت
پست: 29
تاریخ عضویت: شنبه 11 اردیبهشت 1389, 5:44 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست چهارشنبه 30 فروردین 1396, 8:47 am

نه تا حالا نزدم
ویرایش:
البته اینو هم بگم ... ماشین قبلیم که یک ۲۰۶ وی۹ بود یه مدت همین مشکل رو داشت که حتی کار بجایی رسید که میکانیک میگفت شاید واشر سر سیلندر نشتی کوچیکی داره و وقتی طولالی مدت ماشین کار نمیکنه شمعها یکم نم میگیرن و با استارت اول روشن نمیشه(نمیدونم این حرف چقدر پایه علمی داره...ولی میگفت از سرشمعها میشه فهمید....زنگ روشون هست)
اون موقع اتفاقا در نهایت دوسه بار پشت سر هم از بنزین سوپر استفاده کردم و مشکل حل شد
در مورد مگان هم میتونم امتحان کنم ولی انگار مگان با بنزیین سوپر میونه خوبی نداره
نمایه کاربر
Potra
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 258
تاریخ عضویت: جمعه 9 دی 1390, 10:12 am
نوع خودرو: Megane & Logan
محل اقامت: اروپا
Like شده: 1 بار

پست پنج‌شنبه 31 فروردین 1396, 6:39 pm

سلام:
معمولا اگر بخار اب یا رطوبت در محفظه کویل (به دلیل خرابی O رینگ کویل) باشد در اثر توقف طولانی به آب تبدیل میشود که میتواند این مشکلات ریپ زدن را بوجود اورد. سعی کنید با باد در ان محل محفظه رطوبت زدایی کنید شاید کمک کند. منظور مگان 1600 یا 2000 است؟
با سپاس
نمایه کاربر
phyniks
شروع حركت
پست: 29
تاریخ عضویت: شنبه 11 اردیبهشت 1389, 5:44 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست جمعه 1 اردیبهشت 1396, 3:35 pm

ممنون از شما
مگان ۲۰۰۶ اتومات ۲۰۰۰ هست
اینکه فرمودید با یک بار رطوبت زایی حل میشه؟
neshat_2000
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: دوشنبه 16 اسفند 1395, 6:08 pm
نوع خودرو: مگان 2000
محل اقامت: تهران

پست یک‌شنبه 3 اردیبهشت 1396, 10:01 am

سلام به دوستان عزیز

پیرو اون مشکل لرزش موتور و انتقالش به فرمان مگان اتومات ،
دیروز به تعمیرگاه شماره 3 رفتم و دسته موتور راست بالا رو به اضافه بست لاستيكي نگهدارنده لوله اگزوز رو تعویض کردن...
بعد از تحویل ماشین ، لرزش به نسبت قبل 20 درصد کمتر شده اما کامل برطرف نشده و لرزش اصلی پابرجاست!
مشکل اصلی اینه که در زمان حرکت خودرو وقتی فرمون رو دست میگیری ،
بر اساس دور موتور و کم و زیاد شدنش ، این ویبره به فرمون منتقل میشه...
و همین طور تنش های جاده و دست اندازها هم خیلی راحت فرمون رو تحت تاثیر قرار میده و به فرمون منتقل میشه...

نمیدونم واقعا چرا باید این جوری باشه و مشکل از چیه؟ در حالی که در گذشته اصلا این طوری نبود...
آیا نباید یه قطعه ای جلوی این ویبره و انتقالش به فرمون رو بگیره؟

البته ویبره اون قدری شدید نیست که دست رو کامل تکون بده!
و تعمیرکارا وقتی سریع میشینن تو ماشین و 2 دقیقه ای باهاش راه میرن میگن چیزی نیست ،
اما وقتی در حین رانندگی و به خصوص توی ترافیک ، یه ساعت دستت رو فرمونه این ویبره اذیت کننده است!
واقعا نمیدونم دیگه باید چی کار کنم و مستاصل شدم!

نمیدونم ایراد از کیفیت دسته موتوره یا به قطعه دیگه ای مربوط میشه که این تعمیرکارا حالیشون نیست یا ... ؟

کاش دوستان کسی رو میشناختن که وارد باشه و بتونه مشکل رو حل کنه و بهم معرفی میکردن و یا
کاش دوستان مگان سوار تاپیک فرصتی داشتن و من ماشین رو بهشون نشون میدادم
که ببینن آیا اونها هم همین مشکل رو دارن یا نه؟

کاش کسی میتونست کمکی کنه....

ممنونم از توجهتون...
نمایه کاربر
vazgen
شروع حركت
پست: 37
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 23 فروردین 1388, 7:36 am
نوع خودرو: مگان 2000
محل اقامت: تهران

پست دوشنبه 18 اردیبهشت 1396, 10:22 am

phyniks نوشته شده:سلام و ارادت خدمت دوستان مگان سوار
من به تازگی یک مگان ۲۰۰۶ خریدم با کارکرد ۱۱۴۰۰۰
همه سرویسهاش رو انجام دادم (تعویض روغن موتور و ATF)و خدا رو شکر ماشین خوبی از آب در اومده
تنها مشکلی که فعلا باهاش دارم اینه که گهگاه(معمولا بعد از خاموشی طولانی) بعد از استارت زدن و روشن شدن دور موتور افت میکنه و ماشین ریپ میزنه....یکی دوبار هم خاموش شده...انگار بنزین به میزان کافی به موتور نمیرسه
همه کاری کردم و مشکل حل نشده
تعویض باطری با مدل دلکور ۷۵آمپر....تعویض شمع با نوع اصلی...تعویض صافی بنزین...شستشوی دریچه گاز....همگی در نمایندگی نیلی اصفهان انجام شده ...
ولی متاسفانه مشکل همچنان باقی ست....کارشناس نمایندگی میگفت اگه بازم مشکل حل نشد احتمالا ایراد از پمپ بنزینه که قیمتش یکم زیاده....میترسم اون رو هم عوض کنم ولی بازم فرقی نکنه
لطفا راهنمایی بفرمایید
متشکرم
دوست عزیز من هم تقریبا مشکلی مثل شما داشتم ولی ماشین ریپ نمیزد یا خیلی استارت میخورد وروشن نمیشد یا حین حرکت اونم در دور موتور پایین خاموش میکرد ...نمایندگی بردم گفتند مشکل از UPC هست و200 هزار گرفتند ومثلا درست کردن ولی همون آش وهمون کاسه تا یکی از دوستان مکانیک که تجربه خیلی کمی هم از مگان داشت سنسور دور موتور را بازکرد وبا اسپری شست هم خودشو هم سوکت برقشو ماشین 10 روز بدون درد سر کار کرد ولی بعد از اون دوباره همین داستان داشتم ...آخر سر گفتش برو یک سنسور دور موتور بخر ...سنسور فرانسوی خریدم 180هزار تومن والان حدود 20 روزه هیچ مشکلی ندارم ....
نمایه کاربر
Potra
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 258
تاریخ عضویت: جمعه 9 دی 1390, 10:12 am
نوع خودرو: Megane & Logan
محل اقامت: اروپا
Like شده: 1 بار

پست دوشنبه 18 اردیبهشت 1396, 11:49 pm

با درود
اینکه دور موتور رنو مگان بالا و پایین میرود میتواند از کثیفی دریچه گاز (وجود کربن) باشد یا نشتی! ولی اول دریچه گاز را تمیز کنید تا قدم بعدی.
با سپاس
نمایه کاربر
phyniks
شروع حركت
پست: 29
تاریخ عضویت: شنبه 11 اردیبهشت 1389, 5:44 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1396, 7:09 am

دریچه گاز رو تمیز کردم
دو باک تا الان بنزین سوپر زدم...گهگاه موقع استارت دور موتور میفته و ریپ میزنه ولی دیگه خاموش نشده....یکم دیگه صبر میکنم یه بار دیگه هم دریچه گاز رو با اسپری تمیز میکنم اگه جواب نداد میرم دنبال همون راهنمایی دوست عزیزمون در خصوص تعویض سنسور دور موتور و بعد نتیجه رو همینجا اعلام میکنم
متشکرم
نمایه کاربر
amirata71
مدیر کلوپ کیا و هیوندای و سانگ یانگ
پست: 2620
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 9 شهریور 1389, 5:34 pm
محل اقامت: تهران
اینستاگرام: amiratafekri__
Like شده: 2 بار

پست سه‌شنبه 2 خرداد 1396, 4:48 am

دوستان کسی اینجا هست که دقیقا بتونه راجب تفاوت های دقیق تندر با مگان 1600 دنده ای توضیحاتی بده؟
تفاوت تو موتور و انتقال قدرت مد نظر هست فقط
دوستان لطفا از تبلیغ شبکه های اجتماعی و ارسال پست های متوالی و تکراری خودداری کنید

خوشحال از بازگشت TT

بازگشت به “مگان نسل 2 - MEGANE 2ND GEN”