قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مسایل و مشکلات مربوط به موتور مگان

megane 2000
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 136
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 آذر 1390, 10:11 am
نوع خودرو: مگان 2000- تیبا 2

پست جمعه 26 خرداد 1396, 2:39 pm

ffadar نوشته شده:
megane 2000 نوشته شده:اگر كه جاي واترپمپ رو هم بگيد ممنونتون مي شم
تصویر
خيلي ممنون دوست عزيز
واقعاً لطف كرديد
ماشينو حقيقتش مي ترسم ببرم مكانيكي از بابت اينكه آب رادياتورش تموم شه و واشر سرسيلندر بسوزونه ولي آب الان هم داره چكه چكه مي ره
حالا يا بست سر شلنگ رادياتورش در اومده يا شلنگش پاره ده احتمالاً
megane 2000
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 136
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 آذر 1390, 10:11 am
نوع خودرو: مگان 2000- تیبا 2

پست شنبه 27 خرداد 1396, 7:15 am

سلام
من امروز رفتم نمايندگي گفتم وضعيت ماشين اينجوريه بيارم مشكلي نيستش؟ گفتن نه
گفتن به احتمال زياد رادياتوره و معمولاً هر ٥-٤ سال يكبار خراب مي شه ولي حقيقتش براي من هضم اين قضيه سخت بود
براي دوستان تاحالا اتفاق افتاده اين مسأله؟
قيمتشم مثل اينكه اصليش ٣٥٠، تركش ٢٥٠، ايراني هم ٢٠٠ هستش
و اينكه اگه رادياتور بود تركش خوبه بندازم؟
mohsenvaez
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: جمعه 7 آذر 1393, 6:03 am
نوع خودرو: مگان ۲۰۰۰ اتومات

پست سه‌شنبه 13 تیر 1396, 7:21 pm

سلام
ماشین من ۲۰۰۰ اتومات هست و متاسفانه ماشین من بعد از چند ساعت رانندگی که خاموش میشه دوباره به راحتی با استارت اول روشن نمیشه و باید پا رو از ترمز بردازم و استارت دوم به راحتی روشن میشه. مشکل از پمپ بنزین هست یا چیز دیگه؟
sarbaz63
پست: 6
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 18 فروردین 1394, 8:42 am
نوع خودرو: Rio

پست یک‌شنبه 8 مرداد 1396, 5:47 am

neshat_2000 نوشته شده:
Kwshoj نوشته شده: دسته موتور بالا رو چند خریدید؟
لرزشی که میگید بنظرم واسه دسته موتور نباشه. دریچه گاز رو چک کردی؟؟
دریچه گاز رو دقیقا نمیدونم چک کردن یا نه اما بار اول شمع ها رو هم عوض کردن و توی فاکتور یه شتشوی دریچه گاز یا همچین چیزی هم فکر کنم زده بودن...
در ضمن من مشکل ریپ زدن موتور یا کم بودن شتاب و .... رو اصلا ندارم...

اما در مورد دسته موتور ،
اولش رفتم یه نمایندگی متفرقه اما رسمی!
عین همین دسته موتور رو با قیمت حدود 220 با همین ظاهر رو واسم عوض کردن که اساسا افتضاح بود و لرزش ها خیلی خیلی بیشتر شد!
که پشیمون شدم و درآوردنش و همون فابریک قبلی رو گذاشتن که انصافا نسبت به اون خیلی بهتر بود! و مشکل اصلیم یادم رفت اصلا!
چون با اون دسته موتوری که اونا انداختن علاوه بر فرمون خود بدنه هم به شدت لرزش پیدا کرده بود!
جالب اینجا بود که ادعا هم میکردن که این دسته موتور اصلیه و کیفتش خوبه!
البته من موفق نشدم مارک پشتش رو ببینم... هر چند ظاهرش مثل مال خودم بود اما باطنش...!!!
بعدش رفتم تعمیرگاه مرکزی...
و اونا یه دسته موتور باز به قول خودشون اصلی انداختن که اونم ظاهرش شبیه فابریک خودش بود و هزینه خرید دسته موتور هم حدود 220 تومن شد...
بعد که توی یه تعمیرگاه دیگه ، دسته موتور جدید رو باز کردیم دیدم پشتش زده تولید فرانسه!
با چند نفر تعمیرکار که صحبت کردم اونا معتقد بودن اکثر قطعاتی که الان تو بازار هست به دلایل مختلف جنس فابریک فرانسه و اروپا نیست...
و احتمالا به خاطر تحریم ها یا ارزونی یا دلایل دیگه از ترکیه میاد و در نتیجه این قطعات یا اساسا تولید خود ترکیه هست که متاسفانه کیفیتشون خوب نیست...
و یا اگر هم تولید اروپا باشه به سفارش ترکیه تولید شده و به خاطر ارزونی ، کیفیت واقعی قطعه اروپایی و فرانسوی رو نداره و به پای فابریکش نمیرسه...
نمیدونم شایدم این نظر درست و دقیقی نباشه...
خلاصه فعلا شکم به کیفیت پایین دسته موتور هست که شاید ،
لرزش رو به بدنه و فرمون منتقل میکنه که چون دست روی فرمون هست بیشتر این لرزش حس میشه...
البته لرزش در سرعت های کم ، خیلی بیشتر حس میشه و قشنگ در انگشتان دست ، لمس و حس میشه ...
هر چند در سرعت بالاتر هم هست اما کمتر...

شک دومم هم به سیستم فرمان برقی هست که شاید اون مشکلی پیدا کرده...
و یا جایی و قسمتی از این سیستم ، شل شده یا مشکلی پیدا کرده و لرزش رو به فرمون منتقل میکنه...
البته شنیدم خرابی فرمان برقی به این شکل هست که موقع پیچیدن فرمون ،
فرمون به شدت سفت میشه که نشانه خرابی سیستم فرمان برقی هست...
اما من فعلا همچین مشکلی ندارم و نرمی فرمون مثل قبله...

ممنونم از توجهتون...
سلام دوست عزیز
ماشین من هم مگان 2000 هست و من هم دقیقا همین مشکل رو دارم. دو بار هم دسته موتور بالا رو عوض کردم ولی دقیقا مثل شما تو سرعت های پایین مخصوصاً وقتی توقف کامل داری فرمون میلرزه. منم خیلی گشتم تا مشکل رو حل کنم ولی هنوز موفق نشدم :cry: :cry: :cry:
نمیدونم واقعا چجوری میشه اسن مشکل رو برطرف کرد. حس آرامش رانندگی رو در سرعت پایین اصلا احساس نمیکنه آدم
babak GM
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 383
تاریخ عضویت: جمعه 27 اردیبهشت 1392, 7:50 pm
نوع خودرو: megan.espero
محل اقامت: کرمان

پست دوشنبه 9 مرداد 1396, 5:50 am

بقیه دسته موتورها و همچنین بست نگهدارنده اگزوز که ۲ تا هست یکی وسط و یکی انتهای اگزوز رو هم چک کنید
neshat_2000
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: دوشنبه 16 اسفند 1395, 6:08 pm
نوع خودرو: مگان 2000
محل اقامت: تهران

پست دوشنبه 9 مرداد 1396, 7:17 am

sarbaz63 نوشته شده: سلام دوست عزیز
ماشین من هم مگان 2000 هست و من هم دقیقا همین مشکل رو دارم. دو بار هم دسته موتور بالا رو عوض کردم ولی دقیقا مثل شما تو سرعت های پایین مخصوصاً وقتی توقف کامل داری فرمون میلرزه. منم خیلی گشتم تا مشکل رو حل کنم ولی هنوز موفق نشدم :cry: :cry: :cry:
نمیدونم واقعا چجوری میشه اسن مشکل رو برطرف کرد. حس آرامش رانندگی رو در سرعت پایین اصلا احساس نمیکنه آدم
سلام به شما...
خدا رو شکر که بالاخره با یه نفر مواجه شدم که تایید کرد همچین مشکلی وجود داره! :o
عجیبش اینه که خود تعمیرکارا میگن عادی و طبیعیه!
من هم واقعا تا حالا نفهمیدم مشکل از چیه...
تازه جدیدا لرزش پدال گاز هم به لرزش فرمون اضافه شده! که از اون بیشتر هم هست...
شما ماشین تون چند کیلومتر راه رفته؟ تسمه تایم و متعلقاتش روی ماشین تون تا حالا تعویض شده؟
در مورد کولر چطور؟ با دور تند فن ، زمانی که کولر روشنه مشکلی ندارین؟ و لرزش رو بیشتر نمیکنه؟

اگر ان شا الله به نتیجه رسیدین و راه حل مشکل رو پیدا کردین لطفا حتما خبر بدین...
که من و افراد احتمالی دیگه که این مشکل رو دارن ازش استفاده کنیم...
نمایه کاربر
Potra
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 258
تاریخ عضویت: جمعه 9 دی 1390, 10:12 am
نوع خودرو: Megane & Logan
محل اقامت: اروپا
Like شده: 1 بار

پست چهارشنبه 11 مرداد 1396, 8:02 pm

با درود
مگانها 2 در اروپا همگی مشکل خراب شدن سیبک قورقوری فرمان( Inner Tie Rod Joint ) را دارند و همین میله میتواند در سرعتی باعث لرزش فرمان شود. خودروی من هم همین مشکل را داشت و با سخنی متوجه لقی یسیار کم سیبک قورقوری فرمان شدیم. بهتره قبل ار هر کاری لقی این میله ها را توسط نمایندگی رنو کنترل کنید.
تصویر
با سپاس :hb:
neshat_2000
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: دوشنبه 16 اسفند 1395, 6:08 pm
نوع خودرو: مگان 2000
محل اقامت: تهران

پست یک‌شنبه 15 مرداد 1396, 7:10 am

Potra نوشته شده:با درود
مگانها 2 در اروپا همگی مشکل خراب شدن سیبک قورقوری فرمان( Inner Tie Rod Joint ) را دارند و همین میله میتواند در سرعتی باعث لرزش فرمان شود. خودروی من هم همین مشکل را داشت و با سخنی متوجه لقی یسیار کم سیبک قورقوری فرمان شدیم. بهتره قبل ار هر کاری لقی این میله ها را توسط نمایندگی رنو کنترل کنید.
تصویر
با سپاس :hb:
سلام دوست عزیز
اولا خیلی خیلی ممنونم که تجربه تون رو با دوستان دیگه در میون میگذارید...
در صورتی که سیبک قورقوری فرمان ، لقی داشته باشه آیا قابل تعمیر هست و مثلا با سفت کردن پیچی و ... قابل حل هست یا اینکه باید حتما تعویض بشه؟
و اساسا اگر یک مدل نوی اون رو تعویض کنیم باز ممکنه توی قطعه نو هم همین مشکل وجود داشته باشه؟
و سئوال آخرم اینکه آیا چک کردن لقی قورقوری ، توسط خودمون هم امکان پذیره و یا حتما باید قطعاتی باز بشه و نیاز به تجهیزات داره؟
و آیا این لقی داخل خود ماشین زیر فرمون چک میشه یا اینکه باید زیر چال و از زیر چرخ ها چکش کرد؟
و آیا این لرزشی که شما داشتین روی پدال گاز و ترمز هم حسش میکردین؟ و بعد از تعویض قورقوری ، کل این لرزش ها برطرف شد؟
شرمنده که این قدر سئوال کردم...
خدا خیرتون بده که راهنمایی کردید...
ممنونم از توجهتون...
neshat_2000
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: دوشنبه 16 اسفند 1395, 6:08 pm
نوع خودرو: مگان 2000
محل اقامت: تهران

پست چهارشنبه 15 شهریور 1396, 10:41 am

با سلام
من جهت اطمینان ،
اول هر دو بست لاستیکی اگزوز رو عوض کردم اما تفاوتی در لرزش ایجاد نشد...
بعد از اون با تعمیرکار رفتیم سراغ قورقوری و سیبک های فرمان... با دست که چک کردیم مشکلی مشاهده نشد ،
اما جهت اطمینان ، هم دو تا سیبک و هم دو تا قورقوری فرمان رو هم عوض کردیم و بعد هم که میزان فرمان انجام شد ...
و متاسفانه همچنان باز هم هیچ تفاوتی مشاهده نشد که نشد!
دیگه تا حالا خیلی چیزها رو چک کردیم از دسته موتورها بگیر تا بست اگزوز و سیبک و قورقوری .... و خلاصه این مشکل حل بشو نیست...
حالا واقعا چه عاملی هست که این لرزش خقیف رو در حال حرکت ، روی فرمان و همین طور پدال ها ایجاد میکنه فقط خدا عالمه!
اینها رو نوشتم که دوستان دیگه ، هزینه های من رو مجدد متحمل نشن و لااقل تجارب شکست خورده! خودم رو به دیگران انتقال داده باشم...
اساسا نتیجه گیری که من تا حالا داشتم اینه که لرزش های خیلی خیلی شدید بدنه و فرمان میتونه به دسته موتور و همین طور بست اگزوز مربوط باشه ،
اما در مورد لرزش های خفیف ، ربطی به این قطعات نداره و احتمالا عامل مزاحم دیگه ای وجود داره که من تا حالا نتونستم کشفش کنم!
موفق باشید...
نمایه کاربر
dr_mehry
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 725
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 16 اسفند 1386, 6:22 am
نوع خودرو: 206 تیپ 5 مدل 85

پست دوشنبه 27 شهریور 1396, 5:23 am

neshat_2000 نوشته شده:با سلام
من جهت اطمینان ،
اول هر دو بست لاستیکی اگزوز رو عوض کردم اما تفاوتی در لرزش ایجاد نشد...
بعد از اون با تعمیرکار رفتیم سراغ قورقوری و سیبک های فرمان... با دست که چک کردیم مشکلی مشاهده نشد ،
اما جهت اطمینان ، هم دو تا سیبک و هم دو تا قورقوری فرمان رو هم عوض کردیم و بعد هم که میزان فرمان انجام شد ...
و متاسفانه همچنان باز هم هیچ تفاوتی مشاهده نشد که نشد!
دیگه تا حالا خیلی چیزها رو چک کردیم از دسته موتورها بگیر تا بست اگزوز و سیبک و قورقوری .... و خلاصه این مشکل حل بشو نیست...
حالا واقعا چه عاملی هست که این لرزش خقیف رو در حال حرکت ، روی فرمان و همین طور پدال ها ایجاد میکنه فقط خدا عالمه!
اینها رو نوشتم که دوستان دیگه ، هزینه های من رو مجدد متحمل نشن و لااقل تجارب شکست خورده! خودم رو به دیگران انتقال داده باشم...
اساسا نتیجه گیری که من تا حالا داشتم اینه که لرزش های خیلی خیلی شدید بدنه و فرمان میتونه به دسته موتور و همین طور بست اگزوز مربوط باشه ،
اما در مورد لرزش های خفیف ، ربطی به این قطعات نداره و احتمالا عامل مزاحم دیگه ای وجود داره که من تا حالا نتونستم کشفش کنم!
موفق باشید...
سالم بودن منبع اگزوز وسط را هم بررسی کنید.
اگر این لرزش فقط در حال حرکت پیش میاد، میتونه مشکل از پله پله شدن لاستیک هم باشه.
プジョー206の車、私の美しい!

بازگشت به “مگان نسل 2 - MEGANE 2ND GEN”