قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مسائل مربوط به سیستم تهویه مطبوع مگان

Ali Eskandarzadeh
شروع حركت
پست: 47
تاریخ عضویت: دوشنبه 14 بهمن 1392, 6:55 pm
نوع خودرو: مگان٢٠٠٠
محل اقامت: تهران

پست دوشنبه 17 آذر 1393, 6:06 pm

سلام این عیب مگان نیست این حالت بخاطراین اینکه هوای داخل کابین حتما عوض بشه که معمولا دراثر تابش نور خورشید به داخل گاز سمی تشکیل میشه وسرطانزا هستش در اصل رنو به فکر سلامتی شما بوده .خودمونیم چه تبلیغی واسه رنو کردیم
نمایه کاربر
arashtak
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: شنبه 29 اسفند 1388, 9:54 pm
محل اقامت: تهران

پست شنبه 22 آذر 1393, 8:03 am

ممنون از پاسخ جناب اسكندر زاده در كل درست ميفرماييد ولي گاهي بوي ترمز،(ازبست)،،گازوييل ،،، يا ماشين جلويي كه روغن سوزي داره

بد جوري رو اعصابم،،،،و ترجيح ميدم همون هواي مونده داخل نفس بكشم،،،،با تشكر از شما ممنون ميشم دوستان ديگه راهي سراغ داشتن بفرمايند،،،،،درود
نمایه کاربر
mehrdad_ghin
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 116
تاریخ عضویت: شنبه 12 آبان 1386, 7:14 pm
نوع خودرو: مزدا+سراتو+L90+ix55
محل اقامت: تهران-اردبیل

پست شنبه 15 فروردین 1394, 10:04 am

اخیرا وقتی ماشین رو روشن می کنم ، هنگامی که کولر فعال می شه یک صدای تقه می ده و لوله کولر(بالای دسته موتور سمت شاگرد) یک لحظه تقه می خوره(یک لحظه می لرزه)، دوستان ایرادش چی می تونه باشه؟ این اتفاق هر دفعه با فعال شدن کولر رخ نمیده و معمولا بعد از روشن کردن ماشین وقتی کولر برای بار اول می خواد به کار بیوفته رخ می ده.
آیا کس دیگه ای هم این مشکل رو داشته؟ در ضمن مدل ماشین 91 ، اتوماتیک 2000 ، 51000 کارکرد، بدون تصادف و ضربه هست.
فیلتر اتاق هم یکبار در 30000 و بار دوم 49000 کیلومتر تعویض شده، قدرت خنک کنندگی کولر هم مناسب هست و خوب خنک می کنه.
دسته موتور ها و جلوبندی هم کاملا سالم هست و موتور هیچ لرزش و تکون اضافی نداره
اگر دوستان کمک کنن ممنون می شم. خیلی رو مخمه!
ما با گذشت زمان تغییر می کنیم،
زمان وظیفه خود را شرافتمندانه انجام می دهد.

- چارلز دیکنز
نمایه کاربر
mobtadi
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 102
تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 آذر 1388, 7:09 pm
نوع خودرو: renualt megane
محل اقامت: تهران

پست شنبه 15 فروردین 1394, 2:20 pm

کمپرسور کولر یه سیستم کلاچ داره که بصورت الکتریکی با زدن دکمه کولر درگیر میشه این صدای تقه مربوط به درگیر شدن اونه
هر کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند
Ali Eskandarzadeh
شروع حركت
پست: 47
تاریخ عضویت: دوشنبه 14 بهمن 1392, 6:55 pm
نوع خودرو: مگان٢٠٠٠
محل اقامت: تهران

پست شنبه 22 فروردین 1394, 6:10 pm

سلام دوستان گاز کولر ماشین ممکنه خود به خود کم بشه یکی دو روزه وقتی که کولر میگیرم احساس میکنم مثل همیشه خنک نمیکنه وحتی حس میکنم کمپرسور کولر دائم درگیره وقطع نمی کنه ماشینم 2000 مدل 91 38000کارکرد ممنون میشم اگه کسی اطلاعاتی داره راهنمائی کنه :old:
farhad_k
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: دوشنبه 5 خرداد 1393, 4:32 am
نوع خودرو: megane 1.6 e2
محل اقامت: تهران

پست شنبه 29 فروردین 1394, 9:31 pm

با سلام.
علت بوی بد بعد از استفاده از کولر چیه؟
بعد از تعویض فیلتر اتاقم چند روز پیش که هوا گرم شده بود از کولر استفاده کردم ولی به محض اینکه کولر رو قطع میکردم بوی بدی کل فضای داخلی رو میگرفت.
سال قبل که فیلتر تعویض نشده بود اینطور بوی بد نمیومد. حتی زمستان هم که مجبور بودم استفاده میکردم اینطوری نبود.
ایا ربطی به فیلتر اتاق تعویضی داره؟
چاره کار چیه؟
ممنون میشم اگر کسی میدونه راهنمایی کنه.
Armin_mgs2012
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 321
تاریخ عضویت: جمعه 13 مرداد 1391, 11:11 am
نوع خودرو: رنو مگان-206تیپ 5
محل اقامت: شیراز

پست یک‌شنبه 14 تیر 1394, 1:59 pm

سلام دوستان
1:کولر ماشینم رو حالت دستی خنک کنندگی خوبی نداره(یعنی وقتی بصورت دستی کولرو روشن میکنم اونقدر خنک نیست و سرنشین های عقب ناراضی هستن که گرمه)به صورت اتفاقی دیروز گذاشتم رو auto دیدم خنکی کولر خیلی بیشتر شد و رضایت بخش بود به نظرتون جایی مشکل داره که اینجوریه؟ :sad:
اگر دوستان لطف کنند ماشین خودشون رو چک کنند ببین ماشین شماهم به همین صورت هست یانه ممنون میشم :o

2:نمایندگی کولرو چک کرد گفت بدون گاز دادن فشارش 19.6(rpm800)هست وقتی گاز میدی(rpm2750تا3500) رو 25 6 هست و این یعنی تنظیم نیست کولرت برای تنظیم و بهتر شدن کولر باید سپر باز بشه و هزینه اش حدود 250 هست ارزش داره هزینه کنم؟کسی تجربه ای داشته؟ :lol:
مگان 2000 اتومات مدل 90 کارکرد135000
://////////
نمایه کاربر
amin.405
دنده 3
پست: 3229
تاریخ عضویت: جمعه 12 مهر 1387, 6:05 pm
نوع خودرو: MEGANE2.0,pulse135LS
محل اقامت: تهران

پست یک‌شنبه 14 تیر 1394, 2:43 pm

امروز این اس ام اس برای من اومد :

مالكين محترم خودروهاي گروه رنو، نيسان، سيتروئن و كيا؛ طرح بازديد رايگان سيستم تهويه مطبوع كولر در تعميرگاه مركزي شماره 1 بدون وقت قبلي انجام مي گردد.
آدرس: ضلع غرب به شرق خيابان دماوند بعد از سه راه تهرانپارس جنب كيميدارو
تلفن: 77963661
تلفن همراه: 09016717211
امور مشتريان گروه خودرو سازي سايپا

دوستان میتونن مراجعه کنن
farhad_k
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: دوشنبه 5 خرداد 1393, 4:32 am
نوع خودرو: megane 1.6 e2
محل اقامت: تهران

پست دوشنبه 15 تیر 1394, 3:18 pm

با سلام
یک سوال داشتم دیدم کسی راجع به اون صحبت نکرده.
جدیدا هنگامی که کولر روشن میکنم توی دور 1 یه صدایی میده انگار به یه چیز گیر کرده ولی توی دور 2 و 3 این صدا نیست.
چه طوری میشه به فن کولر دسترسی پیدا کرد و علت رو پیدا کرد؟
نمایه کاربر
shahrokh-2006
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 425
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 تیر 1391, 7:41 pm
نوع خودرو: Megane2.0 & Mk3
محل اقامت: کرج

پست دوشنبه 15 تیر 1394, 4:30 pm

farhad_k نوشته شده:با سلام
یک سوال داشتم دیدم کسی راجع به اون صحبت نکرده.
جدیدا هنگامی که کولر روشن میکنم توی دور 1 یه صدایی میده انگار به یه چیز گیر کرده ولی توی دور 2 و 3 این صدا نیست.
چه طوری میشه به فن کولر دسترسی پیدا کرد و علت رو پیدا کرد؟
سلام سمت راننده پدال گاز رو باز کنید فن کولر مشخص هست شاید فیلتر روش نبوده آشغال رفته داخلش شاید هم زغال هاش در ایراد پیدا کرده...

بازگشت به “مگان نسل 2 - MEGANE 2ND GEN”