عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

تصویر Radio Control Car

مدیر انجمن: Nima Mojiz

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
mard_khasteh
فعال کلوپ پیکان
پست: 1320
تاریخ عضویت: 23 نوامبر 2009, 02:58
نوع خودرو: پیکان55 - فورد1932
محل اقامت: تهران

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط mard_khasteh » 05 ژوئن 2018, 06:46

mard_khasteh نوشته شده:
05 ژوئن 2018, 01:46
سلام. یکی از ماشین های دوست داشتنی ، زیبا و نسبتا کمیاب و خاص بنز w111/112 کوپه هستش. یک کوپه اروپایی لوکس و فول سایز که ماکت 1:18 اش توسط اتوآرت و نورو ساخته شده و مایستو هم اخیرا تولیدش کرد.

البته دوستان هم قبلا نقدهایی از ماکت اتوآرت این ماشین در همین تاپیک کرده بودند. اما چون در سایت دایکست اکسچنج یه مقایسه تصویری خوبی بین اتوآرت(مشکی) و نورو(شامپاینی/بژ) شده بود، گفتم اینجا هم قرارش بدم تا برای دوستانی که مشاهد نکرده اند مفید باشه.

قبل از هرچیز لازم به توضیح هستش که این دو تفاوت بسیار جزئی مقیاسی در قطعاتشون دارند که باعث میشه بعضی افراد تصور کنند که یکی از این دو شرکت بعضی قسمت های این ماکت رو با کمی اشتباه مقیاسی تولید کرده. (مثلا کوتاهی و بلندی جلوپنجره، و به طبع اون تفاوت کاپوت، تفاوت تیزی و پخی انتهای گلگیر عقب و ...) اما در واقع اشتباه مقیاسی در کار نیست. ماکت نورور مربوط به بنز های مدل های 1961 تا حدود 1967 و ماکت اتوآرت نمونه مدرن تر با فیس لیفت بسیار اندک بوده که مربوط به مدل های 1967 تا 1971 بنز های w111/w112 هستش و این تفاوت های بسیار جزیی در این دو ماکت به همین علت هستش.

مثل بقیه بنزها تفاوت چراغ های جلو و رنگ چراغ های عقب هم که بخاطر سفارش اروپا و آمریکا بودن این ماشین هستش. که ماکت نورو ورژن آمریکایی و ماکت اتوآرت ورژن اروپایی هستش.

و اما عکس ها :

تصویر

تصویر

تصویر

بقیه رو لینک کردم که صفحه سنگین نشه :

http://up.vbiran.ir/uploads/10230152814 ... 80SE04.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/34519152814 ... 80SE05.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/28581152814 ... 80SE06.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/11449152814 ... 80SE07.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/27505152814 ... 80SE08.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/13914152814 ... 80SE09.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/24515152814 ... 80SE10.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/41904152814 ... 80SE11.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/31864152814 ... 80SE12.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/10188152814 ... 80SE13.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/16364152814 ... 80SE14.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/28764152814 ... 80SE15.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/37127152814 ... 80SE16.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/58141528146 ... 80SE17.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/36451528146 ... 80SE18.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/41703152814 ... 80SE19.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/18076152814 ... 80SE20.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/22819152814 ... 80SE21.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/43425152814 ... 80SE22.jpg
http://up.vbiran.ir/uploads/55241528146 ... 80SE23.jpg

در کل هر دو ماکت های خوب و تقریبا بدون ایرادی هستند و ایراد خاصی توشون دیده نمیشه. اما یه سری از نقاط مثبت و منفی شون رو در ادامه ذکر میکنم. اتوآرت در کل دقیق و با جزییات بالاست. و نورو همانطور که از عکس ها پیداست خوبه، اما جزییات اش از اتوآرت کمتره. البته قیمتش هم که کمتره.

اتوآرت :
-مثبت:
دقت و جزییات بیشتر
کیفیت رنگ بالا
-منفی:
آرم بنز روی جلوپنجره زیادی بزرگ است. در حالی که توی w108 اتوآرت(300SEL) که تقریبا با همین استایل و قالب(اما 4 درب) تولید شده این نقطه ضعف وجود نداره


نورو :
-مثبت:
قیمت پایین نسبت به اتوآرت (در حال حاضر بیش از نصف قیمت اتوآرت)
تنوع رنگ و مدل (هم در مدل کانورتیل و هم کوپه عرضه شده)
منفی:
مثل بعضی دیگر از کارهای دیگر نورو، لاستیک یک کمی بزرگ شده
در مورد چراغ عقب، فرم و مقیاس چراغ عقب صحیحه، اما رنگ قسمت راهنما نباید انقدر بزرگ باشه.
نمایه کاربر
Nima Mojiz
مدیر کلوپ خودروهای مدل
پست: 1859
تاریخ عضویت: 19 ژوئن 2009, 14:23
نوع خودرو: Subaru Forester
محل اقامت: Nevada

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط Nima Mojiz » 09 ژوئن 2018, 16:46

خیلی خیلی ممنون بابت مقایسه مرسدس ها!
من خودم اتوآرت رو واقعا ترجیح میدم. یادش بخیر سری آخری که وارد شد قیمتش حوالی 355 تومن بود!
مجله ماشین
هفته نامه خودرو امروز
نمایه کاربر
mard_khasteh
فعال کلوپ پیکان
پست: 1320
تاریخ عضویت: 23 نوامبر 2009, 02:58
نوع خودرو: پیکان55 - فورد1932
محل اقامت: تهران

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط mard_khasteh » 10 ژوئن 2018, 02:05

Nima Mojiz نوشته شده:
09 ژوئن 2018, 16:46
خیلی خیلی ممنون بابت مقایسه مرسدس ها!
من خودم اتوآرت رو واقعا ترجیح میدم. یادش بخیر سری آخری که وارد شد قیمتش حوالی 355 تومن بود!
خواهش میکنم، اتفاقا من هم همین ماکت اتوآرت اش رو به همون حدود قیمت خریدم، یادش بخیر این ماکت و چند تا دیگه شون آخرین سری ماکت های 300 تومنی اتوآرت بودند. :smile:

حالا که بحثش شد پس فرصت رو غنیمت شمرده و یه نکته دیگه هم حیفم میاد در مورد ماکت اتوآرت در دنیای واقعی نگم
جالب اینجاست که بنزی با شرایط ماکت نورو (طلایی 61 تا 67) در دنیای واقعی زیاد وجود داره، اما با شرایط اتوآرت (همون رنگ مشکی، مدل 67 تا 71، تایپ(280SE Automatic)، همون تودوزی، مارکت اروپایی(European market) ، همون تزیینات (نداشتن زه بغل و زه دورگلگیر، داشتن سانروف و قالپاق) و ...) به سختی پیدا میشه.
اما یه نمونه بنزی توی نت دیدم که عین ماکت اتوآرت هست که دیدنش لذت بخش میتونه باشه :smile: قشنگ میشه با ماکت اتوآرت مقایسه اش کرد!!

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
نمایه کاربر
mard_khasteh
فعال کلوپ پیکان
پست: 1320
تاریخ عضویت: 23 نوامبر 2009, 02:58
نوع خودرو: پیکان55 - فورد1932
محل اقامت: تهران

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط mard_khasteh » 13 ژوئن 2018, 02:09

یکی از موارد لذت بخشی که باعث شد از گذشته من به این تاپیک علاقه مند شم نقد ماکت ها و در کنار اون مقایسه ماکت ها با هم توسط دوستان مون در تاپیک بود که واسم خیلی جالب بود، همچنین هر چند وقت یکبار مقایسه های سایت های خارجی هم مرور میکردم و برام خیلی جالب بود. واسه همین سعی میکنم تعدادی از اونها رو اینجا هم قرار بدم و امیدوارم مفید باشه.

مقایسه بنز 1966 600 Pullman اتوآرت و سان استار :
البته ماکت سان استار نمونه جعبه قدیم این ماکت هست که بنظر میرسه این جعبه جدیدها کیفیت بالاتری دارند. حداقل در کیفیت رنگشون که این مورد مشهوده.

و ای کاش سان استار این ماشین رو با کیفیت بالاتر (مثلا پلاتونیوم) تولید میکرد. مثلا با کیفیتی شبیه بنز معماری اش.

بنظرم با کمی جزییات بیشتر مثل لولایی شدن درب ها، حذف تزریق چراغ جلو، کمتر شدن درز درب ها و کمی تغییرات تریم داخلی میتونست به یه ماکت خیلی موفق در قیمت پایین تبدیل شه.


تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
تصویر

تصویر
تصویر

منبع : freewebs.com
نمایه کاربر
Nima Mojiz
مدیر کلوپ خودروهای مدل
پست: 1859
تاریخ عضویت: 19 ژوئن 2009, 14:23
نوع خودرو: Subaru Forester
محل اقامت: Nevada

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط Nima Mojiz » 10 نوامبر 2019, 08:22

سلام دوستان!
خداروشکر که تیونینگ تاک برگشته. می‌دونم خیلی‌هاتون احتمالا کوچ کردین بقیه شبکه‌ها اجتماعی، ولی بد نیست یه سری به اینجا هم بزنیم.
مجله ماشین
هفته نامه خودرو امروز
نمایه کاربر
Nima Mojiz
مدیر کلوپ خودروهای مدل
پست: 1859
تاریخ عضویت: 19 ژوئن 2009, 14:23
نوع خودرو: Subaru Forester
محل اقامت: Nevada

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط Nima Mojiz » 11 نوامبر 2019, 04:46

این مدتی که من نبودم یه سری تغییرات اساسی توی کلکسیونم ایجاد کردم. اولیش این بود به خاطر مهاجرت مجبور شدم بخشی از کلکسیونم رو بفروشم و یه سری رو اینجا مجددا تهیه کردم و بقیه رو بیخیال شدم چون یا خیلی دنبالشون نبودم یا این که گرون بودن و فعلا برنامه ای برای خریدشون ندارم. این وسط بگم که از فروش 3-4 تا از مدلهامم پشیمون شدم که خوشبختانه دوتاشون رو تونستم مجددا تهیه کنم ولی دوتا شون فعلا حرصمو درمیارن! :D
علاوه بر اون یه سری مدل 1:64 هم خریدم که منو دارن کم کم به این مقیاس معتاد میکنن!
اول از همه دوتا عکس از چندتا از این مدلها داشته باشین تا بعد!

تصویر

تصویر
مجله ماشین
هفته نامه خودرو امروز
ارسال پست

بازگشت به “کلوپ خودروهای مدل و کلکسیونی و RC CAR”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 5 مهمان