صفحه 2 از 12

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

ارسال شده: یک‌شنبه 25 مرداد 1388, 9:44 pm
توسط - JAGUAR -
تو این کامنت یک سری اطلاعات مختصر راجع به موتورهای قرار گرفته بر روی xj سری یک براتون قرار میدم . . .

تصویر

همونطور که قبلا گفتم 3 نوع موتور روی این اتاق قابل سفارش بود :

از ابتدا موتور 2.8 لیتری قابل سفارش بود که ضعیفترین موتور بود
که با حجم دقیق 2792 سی سی تو سال 1968 این موتور 140 اسب نیرو تولید میکرد
این موتور رو اتاق لانگ این سری سوار نشد و نسبت به موتور 4.2 لیتری خیلی کمتر تولید شد . . .
و بعدها جای خودشو به موتور 3.4 لیتری داد . . .
من تو ایران خودم تا حالا این موتور رو روی جاگواری ندیدم
و اکثر سری 1 هایی که وارد ایران شدن موتور 4.2 و 5.3 سوارشون بود . . .

و اما موتور 4.2 لیتری :
این موتور بیشتر از بقیه فروش رفت نزدیک سه برابر موتور 2.8 لیتری و 20 برابر موتور 5.3 لیتری . . .

تصویر

این هم شماتیکی از این موتور :
تصویر
این پیشرانه که بیس اون در محصولات قبلی از چندین دهه قبل استفاده میشد معروف بود به عمر بالا و ریلایبیلیتی فوق العاده ،
طوری که از اون در محصولات نظامی مثل تانک ها و نفر بر های نظامی استفاده میشد ، مضاف بر این در دهه 50 جاگوار با این پیشرانه روی
نمونه های مسابقه ای سی و دی تایپ بارها به مقام نخست مسابقات لمان رسید ...
حجم دقیق این موتور خطی 4235 سی سی هست و همونطور که میدونید موتورهای خطی 6 سیلندر (و خورجینی 8 و 12 ) جزو ارام ترین موتورها به حساب میان ...

این موتور از این حجم 245 اسب نیرو در 5600 دور میگرفت . . . (از موتور 12 سیلندر 5.3 لیتری فقط 20 اسب کمتر . . . )
موتور 4.2 DOHC و موتور 5.3 SOHC بودند . . .
DOHC : موتورهایی با دو میل بادامک در بالا برای بیش از دو سوپاپ در ازای هر سیلندر مخففه Double overhead camshafts
SOHC : موتورهايي با يک ميل بادامک در بالا براي تعداد بيش از دو سوپاپ در ازای هر سيلندر مخففه Single overhead camshaft

برای سری یک حد اکثر سرعت اون 120 مایل یعنی حدود 200 کیلومتر بر ساعت ذکر شده و همچنین
شتاب 0 تا 60 مایل 9.8 ثانیه ذکر شده که برای ماشین لوکس دهه 60 ای در این سگمنت با وزن نزدیک 2 تن این اعداد قابل توجه هست . . .
(منبع http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/951/)

این اعداد و ارقام برای سری 2 که از سال 1973 اومد اندکی تغییر کرد
که برای موتور 4.2 لیتری حداکثر سرعت به 125 مایل (حدود 210 کیلومتر بر ساعت) رسید و
شتاب 0 تا 60 مایل به 8.6 ثانیه رسید . . .
(منبع http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/-1716326187/ )

البته این رو یاد اوری کنم که مدلهای سفارش اروپا و امریکا تفاوتهایی در مشخصات فنی دارند . . . و اگه تفاوتی تو رقم ها دیدید مربوط به این موارد هست و بخاطر تفاوت خصوصیات هست(186HPبرای 4.2 و 244HPبرای 5.3). . . (این تفاوت در شتاب و قدرت و ... بیشتر به خاطر وزن بیشتر نمونه های سفارش امریکا و کاتالیزور و کلاً قوانین امنیتی و زیست محیطی که گاهاً حتی کمپانی های اروپایی مجبور به کاهش ظرایب تراکم هم میشدن ، هست)
...............................................

و اما موتور 12 سیلندر 5.3 لیتری

این موتور هم به ایران وارد شد و هنوز نمونه های هست که سالم باشن . . . اما به خاطر سختی تعمیر و کمبود لوازم
نمونه هایی که این موتورها روشون سوار هست اکثرا تو پارکینگها خواب هستن و کمتر دیده میشن . . .
موتور رو ببینید :
تصویر
این موتور 5343 سی سی حجم داره و یرای نمونه های سال های اولیه تولید تو اکثر منابع عدد 265 اسب نیرو در 6000 دور براش ذکر شده . . .
این پیشرانه در ابتدا برای نمونه های مسابقه ای جاگوار (xj13) برای شرکت در مسابقاتی مثل 24 ساعته لمان توسعه یافته بود اما بعدها
با کمی متعادل کردن و قابل استفاده شدنش در محصولات خیابونی بازنگری هایی در اون شد و در محصولاتی مثل xj و e-type و xjs از اون استفاده شد ...
این موتور از سال 1972 برای سری 1 قابل سفارش بوده و از مدلXJ 12 سال 69 فقط 326 دستگاه ساخته شد . . .
برای سری 1
حد اکثر سرعت 145 مایل یا حدود 240 کیلومتر ذکر شده . . .
و شتاب 7.4 ثانیه
(منبع http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/336720283/)

تغییرات برای سری 2 زیاد نبود (منبع http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/-1716326187/)

ولی در سری سوم این موتور 285 اسب نیرو تولید میکرد و بعد ها تا 300 اسب هم رسید ( منبع http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/-1346430548/)

...........................
اگه بخوام از نکات مثبت جاگوار XJ6/XJ12 تولید شده در سالهای 1969-1973 بگیم این موارد قابل ذکر هست :

- ظرافت و خوش فرمی
-کابین لوکس و مجلل پوشیده شده از چرم و چوب
-موتور با کار کرد نرم
-عملکرد و کارایی خوب موتور (شتاب خوب نسبت به وزن)
-هندلینگ عالی برای یک سدان
-قدرت بالا
-کمیابی xj12 که باعث ارزشمند شدن اون میشه

(منبع مطالب اخرین قسمت، این سایت هست :
http://auto.howstuffworks.com/1969-1973 ... /printable )

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

ارسال شده: یک‌شنبه 25 مرداد 1388, 9:58 pm
توسط ميميكس1
جان این موتور 12 عجب چیزیه!!!!
وای کاربرات ها رو :?
ببینم علیرضا این موتورها کار خود جگوار هست یا مال بریتیش لیلاند هست ؟
نمیدونم این اتوبوس های لیلاند انگلیسیه قدیمی که تو ایران هم بود سابق دیدی یا نه،من شنیدم ازیه بابایی که موتور این اتوبوس هایه شباهت هایی داره با موتور جگوار!

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

ارسال شده: دوشنبه 26 مرداد 1388, 9:33 am
توسط - JAGUAR -
ميميكس1 نوشته شده:جان این موتور 12 عجب چیزیه!!!!
وای کاربرات ها رو :?
ببینم علیرضا این موتورها کار خود جگوار هست یا مال بریتیش لیلاند هست ؟
نمیدونم این اتوبوس های لیلاند انگلیسیه قدیمی که تو ایران هم بود سابق دیدی یا نه،من شنیدم ازیه بابایی که موتور این اتوبوس هایه شباهت هایی داره با موتور جگوار!
مهدی این 12 سیلندها خیلی دوست داشتنی و با ارزش هستن مخصوصاً نمونه های xj کوپۀ 12 سیلندر و از اون با ارزش تر نمونه های دایملر 12 سیلندر . . .
جالبه بدونی که از نمونه دایملر کوپه 12 سیلندر که با نام دایملر دابل سیکس کوپه شناخته میشه تنها 407 دستگاه تولید شده که این موضوع باعث با ارزش شدنش در امروز میشه به خاطر تولید کمش ...
نمیدونم صدای این 12 سیلندر هارو از نزدیک شنیدی یا سوارشون شدی یا نه ، یه صدای ریز و نازی داره و زود دور میگیره و تورک بالایی داره . . .
میبینی چقدر موتور شلوغه . . . مکانیکا میگن موقع تعمیرش اگه اچار کوچیک بیفته این تو به سختی میتونن ورش دارن ...

این موتور تو سال 1992 حجمش به 6 لیتر میرسه و بعدا دیگه از اون تولید نشد . . .
الانم جاگوارها حد اکثر 8 سیلندر هستن و از 5 لیتر 510 اسب میگیرن با سوپر شارژ . . .

این موتور رو xjs ها هم بود و روی xjs شناخته شده تر بود . . . الانم همه xjs های ایران همین موتور روشون هست چون از سری اولی های xjs هستن . . .
البته xjs با موتورهای دیگه ای هم عرضه میشده . . . ولی اکثر اونایی که تو ایرانن ماله 1975 تا 1980 هستن که به غیر 12 سیلندر 5.3 لیتری با موتور دیگه ای عرضه نمیشد . . .

یه مدل از این xjs هست که بهش میگن xjr-s موتورش تکامل یافته همین موتور هست . . .

این عکس خودش :

تصویر

و این موتورش :

تصویر

0 تا 60 مایل این 6 ثانیه
حداکثر سرعت 160 مایل
و 340 اسب نیرو داره. . . (عرضۀ این مدل مربوط به حدوداً 20 سال پیشه)

در مورد اینکه مهندسی موتور مال کجاست
اون زمانی که اون موتور 12 سیلندر روی سری یک xj قرار گرفت کمپانی مادر بریتیش لیلاند بوده
ولی مهندسی این موتور داخل جاگوار صورت گرفته برای نمونه های مسابقه ای و شرکت در مسابقات . . .
در مورد اتوبوسها هم جالبه نشنیده بودم . . .

این عکس از سری 1 رو ببینید ...
جلو پنجره رو ببینید و همچنین مارک D روی اون و قالپاقها . . . مقایسش کنید با عکسهای بالا که از سری 1 نشونتون دادم. . .
این همون دایملر سورین (Daimler sovereign) که گفته بودم هست . . . مدلش هم 1972 هست . . .

تصویر

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

ارسال شده: دوشنبه 26 مرداد 1388, 11:41 am
توسط - JAGUAR -
- JAGUAR - نوشته شده: این موتور از سال 1969 برای سری 1 قابل سفارش بوده و از مدلXJ 12 سال 69 فقط 326 دستگاه ساخته شد . . .
برای سری 1
تصحیح میکنم اشتباها به جای 1972 نوشتم 1969 . .

ولی قبلا بازم گفته بودم موتوره 12 سیلندر 5.3 لیتری از سال 1972 قابل سفارش بوده . . .

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

ارسال شده: سه‌شنبه 27 مرداد 1388, 12:16 am
توسط - JAGUAR -
تو تاپیک عکس از انگلیسیها زیاد از سری 1 عکس نیست چون زیاد نیست تو ایران . . .
تو صفحه 14 یه نفر زحمت کشیدن یه عکس گذاشتن از این مدل میتونید ببینید ( http://www.tuningtalk.com/forum/topic-t22224-195.html )

این 2 تا عکس رو هم از این سری ببینید :

تصویر

تصویر


اکثر جاگوارهای xj این سری که وارد ایران شد موتور 4.2 روش هست (و پشتشون بجت xj 4.2 یا xj 6 میبینید ، بسته به سفارش اروپا یا امریکا بودن )
و تعداد کمی هم 12 سیلندر 5.3 لیتری که پشتشون با بجت xj 5.3 یا xj12 مشخص هست ...
لوازم موتوریشون با سری 2 اکثرا یکی هست و لوازمشون که کم یابه تو ایران ولی کما بیش خارج از ایران پیدا میشه و بهترین جا برای پیدا کردن قطعات ایبی انگلیس هست . . .
مکانیک هم خیلی کم داره و از افراد باقی مونده از اتو رایزن یکیشون الان فقط تخصصی جاگوار کار میکنه . . .
اکثر مکانیکا سمت شرق تهران هستن . . . یه باطری ساز معروف هم داره که خیلی سنشون بالا هست و سخت هست براشون کار کردن . . .
از طرفی سیستم برقی جاگوار خیلی پیچیده هست و کار هر کسی نیست درست کردن اون به شکل فابریک . . .
لوازم تزئینیش گرون هست . . . و بسیار کم یاب . . . (تو مایه های نایاب )
قیمت مشخصی تو نمونه های خیلی تمیز و بکر نداره و قیمتش رو صاحبش تعیین میکنه . . .
خیلی تمیزش برای فروش کم یابه و اکثرا صاحبانشون قصد فروش پیدا نمیکنن . . . و معمولا دست
ماشین باز های قدیمی و افراد متمول بیشتر دیده میشه . . . که میلی به فروش ندارن . . .
اگه خیلی تمیزش پیدا شه برای دوستدارانش قیمت زیاد جلو دار شون نیست . . .
نمونه های معمولی قیمتشون کمتره ولی ماشین بازای حرفه ای و جاگوار بازا کم میرن سراغشون . . .
یه سریشونم که دیگه چیزی ازشون نمونده حتی قیمت 1-2 میلیونیم دارن که این ارزونی بی دلیل نیست چون احیای اونها غیر ممکن هست
و اگه بنا بر باز سازی باشه(که تو این سری جاگوار خیلی سخته . . . ) اگه 10 میلیونم هزینه کنید باز مثله اون نمونه فابریکِ نمیشه چون تعمیر کار برای تمام قسمت ها پیدا نمیشه ، قطعات فابریک گیر نمیارید و ... قسمت هایی مثل تودوزی که اصلاً هیچ وقت به شکل فابریک در نمیان . . . به همین دلیل نمونه های خیلی تمیز قیمت خیلی بالاتری دارن یا اینطور بگم که تفاوت قیمت بین نمونه های بکر و کثیف زیاد هست به دلایلی که عرض کردم ...
برای نمونه های معمولی و خوب با بدنۀ سالم هم برای باز سازی مشکلات زیاد هست ... مکانیک روش کار کنه . . . لوازمشو پیدا کنین . . . وقت ازاد زیاد داشته باشین . . . توانایی تعامل ! با مکانیکو و صافکارو نقاشو و باطری سازو . . . رو داشته باشین . . . و . . . و . . . و . . .
این ماشین دوست داشتنی دو تا باک مجزا داره با دو تا درب مجزا و یک کلید رو داشبرد برای انتخاب باک سمت راست و یا چپ . . .
که هر کدوم 45 و خورده ای بنزین میگیره و جمعا 91 لیتر . . . حدودا صدی 15 ~ 20 تا میسوزونه 6 سیلندر هاش . . .
همه اونها کولر اتومات دارن یعنی یک کلید temp (دما) دارن و کنترلش دست شماست و فنش هم حالت اتومات داره و برای سر نشینان عقب هم دریچه مجزا داره . . .
ترمز ها تو هر 4 چرخ دیسکی هست . . . و ... که به مرور در ادامه تاپیک خواهم گفت ...

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

ارسال شده: سه‌شنبه 27 مرداد 1388, 1:35 am
توسط - JAGUAR -
از مارک x (مارک 10) عکس کم گذاشتم و این ماشین به نظر من خیلی زیباست . . .
چند تا عکس ازش میذارم . . . که با ظاهرش بیشتر اشنا بشید . . .
تو ایران از نمونه هست ...

این هم جاگوار مارک x ( مارک 10) مدل 1966 :

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

ارسال شده: سه‌شنبه 27 مرداد 1388, 6:33 pm
توسط - JAGUAR -
خب قبل از اینکه شروع کنیم در مورد سری 2 از جاگوار xj صحبت کنیم میخوام یه چند تا عکس بذارم و xj سری 1 رو با سری 2 مقایسش کنم به چند دلیل :

یکی اینکه از سری 1 خیلی کم تو ایران دیده میشه و چون ظاهرش با سری 2 فرقهای جزئی داره معمولا افرادی که نمیشناسن
این 2 تا رو اشتباه میگیرن . . . مخصوصا از نمای عقب که کمتر برای افرادی که نمیشناسنش قابل تشخیصه که از کدوم سریه . . .
ولی داخل کابینش با سری 2 خیلی فرق داره و به راحتی قابل تشخیصه . . .
حالا این عکسهای " xj سری 1 " رو در مقابل " xj سری 2 " ببینید تا کم کم فرقها ( در واقع فیس لیفتی که سری 2 ازش درومد) رو بگم :
.......................
عکس از قسمت جلوی xj سری 1 : ( 2 تا پست بالا تر هم عکس از قسمت جلوی سری1 هست)
تصویر
.............
عکس از قسمت جلوی xj سری 2 :
تصویر
تصویر


همونطور که میبینید تو xj سری 2 سپر جلو بالاتر اومده و درست بین چراغ های جلو و راهنما قرار گرفته و
همچنین جلو پنجره کوچکتر شده و همچنین گل سپر های روی سپر جلو هم کوچکتر شده . . . و یه سری
تغییرات جزئی دیگه که تو عکسها مشخصه . . .

....................

با این تغییرات در جلو , در نمای بغل هم قسمت جلویی نازک تر به نظر میاد . . .

سری 1 :
تصویر

سری 2 :
تصویر

.................

قسمت پشت که انقدر طراحی قوی و زیبایی داره که در سری 2 در حد بدونه تغییر باقی موند حتی تا سری 3 هم تغییرات کلی نداشه
و فقط طرح چراغها عوض شد و گل سپر ها . . .
ولی یه تغییرات جزئی داره که بعد دیدن عکسا عرض میکنم :

عکس از پشت سری 1 :
تصویر


عکس از پشت سری 2 :
تصویر

همونطور که تو عکسا میبینید تغییرات کمه . . .
اما اگزوز ها رو ببینید . . . تو سری 2 اگزوز ها در انتها حالت s گرفتن ولی در نمونه های اولیه سری 1 انتهای اگزوز ها اینطور نبود . . .
و یک شبرنگ کوچیک در سری 1 روی طلق چراغ دنده عقب هست ولی در سری 2 اومده زیر چراغ عقب . . .
شکل قطعه کرومی وسط صندوق عقب هم تغییر داشته . . .
و دیگه اینکه طرح نوشته های عقب هم تغییر کرده . . .

قسمت های داخل کابین رو تو پست بعدی تفاوت ها رو عرض میکنم. . .

اما یه سوال فکر میکنید عکس پایین مربوط به xj سری 1 هست یا 2 ؟!

تصویر

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

ارسال شده: چهارشنبه 28 مرداد 1388, 9:25 am
توسط Alireza SEC
با سلام مجدد خدمت دوستان،
گفته بودم که یه جاگوار XJ پیدا کردم و قصد خرید و بازسازیشو دارم، چنتا عکس از ماشین گرفتم و آپلود کردم تا اساتید نظر بدن.
پاره ای توضیحات :smile: :
- تمامی لوازم رو همراه ماشین تحویل میده.
- پلاک قدیمه.
- میگه موتورش تازه تعمیره.
- پوشش سقف و مخمل روی ستون ها و داشبورد و رودری ها و تودوزی کاملا سالمه.
- پادریها فابریک و سالمن.
عکسها:

http://cid-4ff67691dc8a133e.skydrive.li ... C_2354.JPG

در نهایت، زمان خرید و تحویل ماشین برای چک کردن تمامی قسمت ها چیکار باید بکنم و کدوم قسمت ها رو باید چک کنم و چطوری؟؟

یه لانچیا هم پیدا کردم، قهوه ای متالیک، لوازم تکمیل :) .

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

ارسال شده: چهارشنبه 28 مرداد 1388, 10:32 am
توسط ميميكس1
سلام علیرضا کارت عالیه......حرف نداره خیلی کامل توضیح میدی و آدم واقعا لذت میبره......عکس هایی که میزاری خیلی خوب هست.
اما یه سوال فکر میکنید عکس پایین مربوط به xj سری 1 هست یا 2 ؟
در مورد این سوالت هم من فکر میکنمکه سری 1 هست یعنی 90درصد فکر میکنم که سری 1 باشه!؟!!!
آقای علیرضا اس ال سی هم خدمتت عرض کنم که این ماشین وحشتناک خرج داره و به نظر من اصلا بازسازیش منطقی نیست البته نظره من هست.....مقرون به صرفه نیست....هیچیش سالم به نظر نمیرسه!
اون لانچیا قهوه ای هم که میگی چه مدل و در چه شرایطی هست.برامون تو قسمت تاپیک های ایتالیایی زحمت بکش عکسشو بزار.....

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

ارسال شده: چهارشنبه 28 مرداد 1388, 12:49 pm
توسط - JAGUAR -
ميميكس1 نوشته شده:سلام علیرضا کارت عالیه......حرف نداره خیلی کامل توضیح میدی و آدم واقعا لذت میبره......عکس هایی که میزاری خیلی خوب هست.
اما یه سوال فکر میکنید عکس پایین مربوط به xj سری 1 هست یا 2 ؟
در مورد این سوالت هم من فکر میکنمکه سری 1 هست یعنی 90درصد فکر میکنم که سری 1 باشه!؟!!!
.....
بازم ممنون مهدی
اون عکس هم به نظر منم به احتمال زیاد سری یک باید باشه . . .
سر اگزوزش که صافه . . . سپرشو اگه ببینی وسطش یه بر امدگی داره که مال چراغ پلاک هست . . . که تو عکسای بالا سری 1 اینطوریه . . .
که بعدها اون چراغهای پلاک اومده زیره اون قطعه کرومی وسط در صندوق عقب . . .
ولی احتمالا صاحبش یه دستکاری هایی کرده . . . مثلا سری 1 تا اونجایی که من دیدم پشت سری نداره ولی این داره . . .


Alireza SLC نوشته شده:با سلام مجدد خدمت دوستان،
گفته بودم که یه جاگوار XJ پیدا کردم و قصد خرید و بازسازیشو دارم، چنتا عکس از ماشین گرفتم و آپلود کردم تا اساتید نظر بدن.
پاره ای توضیحات :smile: :
- تمامی لوازم رو همراه ماشین تحویل میده.
- پلاک قدیمه.
- میگه موتورش تازه تعمیره.
- پوشش سقف و مخمل روی ستون ها و داشبورد و رودری ها و تودوزی کاملا سالمه.
- پادریها فابریک و سالمن.
عکسها:

http://cid-4ff67691dc8a133e.skydrive.li ... C_2354.JPG

در نهایت، زمان خرید و تحویل ماشین برای چک کردن تمامی قسمت ها چیکار باید بکنم و کدوم قسمت ها رو باید چک کنم و چطوری؟؟
.....
این ماشینی که عکسشو گذاشتی به نظر من برای باز سازی . . . دردسر زیاد داره ...
معلومه سختی های زیادی کشیده تو زندگیش این جاگوار . . .


(((شما الان داری یه w116 باز سازی میکنی از شرایط باز سازی میدونی
ولی جاگوار بازسازیش تو ایران با w116 قابل قیاس نیست . . .
چون بنز زیاد داشتیم زیاد هم نا اشنا نیستم با بنز اینو عرض میکنم . . .
اون زمان (دهۀ 70 شمسی) یادمه یه پیر مردی بود به اسم اقای کاری تو میدون گلها مغازه داشت
هر چی لوازم میخواستیم با یه تلفن میفرستاد با پیک دم خونه . . .
یادمه خودمم هر وقت میرفتم پیشش یه کاتالوگ بهم جایزه میداد . . .
و یه مکانیک هم بود معروف به رضا مکانیک اونم تمام کارها رو میومد تو پارکینگ انجام میداد . . .
شما که شمال هستی چون بنز زیاد داشتیم حتی یه مکانیک تو شمال هم میشناسم که کارش خیلی خوبه یه پیر مردی بود که طرفای تنکابن بود فقط بنز کار میکرد . . . شمال که میرفتیم اگه به مشکل بر میخوردیم اون کمک میکرد . . . همیشه هم جلو تعمیرگاهش 2-3 تا 123 و 124 بود خودشم یادمه یه E داشت اتاق W 114 سورمه ای خیلی تمیز بود . . . ولی نمیدونم الانم هست یا نه . . .
خلاصه بنز چون زیاد هست ایران لوازم تا دلت بخواد هنوزم پیدا میشه . . . اصلیو و فرعیو و . . . از ترکیه ای تا آلمانی )))

منظورم از عنوان عرایض بالا این بود
که جاگوار به کل فرق داره داستانش . . . چون تجربشو دارم میگم . . . به نقل از کسی نمیگم . . .

این جاگواری که عکسشو گذاشتید وقتی داشتم می دیدم دنبال یه چیز بدرد بخور میگشتم توش . . . ولی خیلی جاگوار فقیری به نظر میرسه . . .
تقریبا هیچی نداره بدرد 2 تا یکی کردن هم زیاد نمیخوره تزئینیش و داخل اتاقش . . .
تو دوزی جاگوار تمیزو ببینی یه تیکه صاف توش پیدا نمیکنی . . . حالا بعدا که توضیح دادم با عکس میبینی . . .
چون پلاکم نداره اگه همینطوری زیره 500 هزار تومن بده لوازم موتوریش و . . . شاید بدرد 2 تا یکی کردن بخوره . . .
اگه اصرار به باز سازی داری
بهت پیشنهاد میکنم یه جاگوار معمولی پیدا کنی بعد اونو تمیز باز سازی کنی . . .
این که من میگم یعنی 5-6 میلیون فقط پوله رنگشه . . .
البته اینی که عکسشو گذاشتی سری 2 هست ، چند وقت پیش یه دونه نقره ای شو مدل 75 بود فکر کنم تو سایت ایران ماشین آگهی شده بود 20 میلیون که نسبتاً تمیز بود بنظرم . . .
ولی تمیزاش معمولا کم گیر میاد . . . اکثرا نمونه های کار دار و کثیف که قیمتشون بین 5 تا 10 میلیون میچرخه برای فروش گذاشته میشه که برای جاگوار بلعکسِ مثلاً آلمانی ها حتما باید به هزینه باز سازی فنی هم توجه کنید چون یه نوسازی قطعات و تعمیر موتور و گیربکس و زیر بندی شاید پول 2-3 تا جاگوار معمولی در بیاد ! . . . خرج باز سازی ظاهری مثل صافکاری و نقاشی و تو دوزی و قسمت های کرومی و چوبی و ... به جای خود ...