آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

مباحث مربوط به تمامي محصولات شركت خودروسازی جگوار
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
ميميكس1
متخصص کلاسیکهای ایتالیایی
پست: 1228
تاریخ عضویت: جمعه 10 تیر 1384, 11:10 am
نوع خودرو: Lancia-subaru
محل اقامت: تهران

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط ميميكس1 » چهارشنبه 28 مرداد 1388, 1:50 pm

این جاگواری که عکسشو گذاشتی وقتی داشتم می دیدم دنبال یه چیز بدرد بخور میگشتم توش . . . ولی خیلی جاگوار فقیری به نظر میرسه . . .
دقیقا من هم که کلا از ماشین نا امید شده بودم....داشتم میگشتم ببینم چه چیزیش بدرد بخوره!که هیچی پیدا نشد توش!که بدرد یه ماشینه دیگه بخوره...
موتورش هم که معلوم نیس چی به چیه!حالا واضح هم نیس تو عکس اما کاربراتورش یه جوریه مثله اینکه با یه چیز دیگه تعویض شده!
خلاصه این مجانی هم بهقول علیرضا نمیرزه!!!!!آخه هیچی نداره که آدم دل خوش کنه بهش.....
وای وای وای سقفشو!!!!!


نمایه کاربر
Alireza SEC
Rebuilder
پست: 1323
تاریخ عضویت: جمعه 27 دی 1387, 8:35 pm
نوع خودرو: Patrol/W211/Pars ELX
محل اقامت: مازندران - بابل

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط Alireza SEC » چهارشنبه 28 مرداد 1388, 3:41 pm

ميميكس1 نوشته شده:به نظر من اصلا بازسازیش منطقی نیست البته نظره من هست.....مقرون به صرفه نیست....هیچیش سالم به نظر نمیرسه!
اون لانچیا قهوه ای هم که میگی چه مدل و در چه شرایطی هست.برامون تو قسمت تاپیک های ایتالیایی زحمت بکش عکسشو بزار.....
البته پلاک داره، سفیده، سندشم مشکلی نداره، تازه همینو قیمت گذاشته 3تومن، خودش که میگه همچیزش سالمه و به شرط، ولی همونطور که خودتون گفتین تو موتورش بهم ریختس، منم قصد قطعی نداشتم، دیدم کنار جاده افتاده گفتیم ثواب کنیم!!!
ولی کلا از جاگوار خوشم اومد، یکی از گزینه های خریدم از این به بعد جاگواره.

لانچیارو دیدم، اون خیلی سالمه، زیر چادر بود فقط از بغل چادر رو بالا زدم دیدم داخلش خیلی تمیزه و همچیز سر جاشه، مال یه آدم حسابیه، در موردش با شما مشورت می کنم.

این ماشینی که عکسشو گذاشتی به نظر من برای باز سازی . . . دردسر زیاد داره ...
معلومه سختی های زیادی کشیده تو زندگیش این جاگوار . . .
اتفاقا یکی از دلایل اصلی من برای خریدش همین بود که از این وضعیت درش بیارم، آخه حیفه ماشین تکی مثله جاگوار اینطوری باشه، اگر زیاد بود اشکالی نداشت. توضیحات کامل شما منو جذب جاگوار کرد :-) ، وگرنه بنز کجا و جاگوار کجا. پس میگردم دنبال یدونه سالمش.


غیرممکن, ممکن است...
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 خرداد 1388, 11:59 am

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط - JAGUAR - » چهارشنبه 28 مرداد 1388, 9:18 pm

و اما کابین

میخوام با گذاشتن یه سری عکس هم با کابین xj سری 1 و 2 بیشتر اشنا شیم هم مقایسشون کنیم و تغییرات سری 2 نسبت به سری 1 در کابین رو هم بفهمیم :

ابتدا چند تا عکس از داخل کابین xj سری 1 :

تصویر

همونطور که تو عکس بالا میبینید کابین جاداری هست و وقتی توش بشینید ارتفاع از سطح زمین کم هست . . .
کابین مملو از چرم و داشبرد کاملا چوب هست . . .
کابین بسیار کلاسیک هست و ارتفاع کوتاهی داره . . .
صندلی هاش رو ببینید . . .ارتفاعشون تا زیر شیشه های کناری هست . . .
کنسول وسط عریضی هم داره . . .
عکسهای بالا مربوط به سری 1 هست و همونطور که گفتم صندلیهای جلو سری 1 پشت سری نداره . . .
و شیشه بالا بر ها هم تو سری 1 دستی بود . . .
طرح رو دری ها هم در سری 2 تغییر میکنه . . .
تصویر

دریچه کولر و بخاری مجزا برای سرنشینان عقب رو ببینید که دورش کرومی هست . . .
تو سری 2 این کرم ها جاشو با پلاستیک عوض میکنه . . .

تصویر
تصویر

داشبرد بسیار زیبایی داره سری یک . . .
البته اینی که عکسشو گذاشتم دنده دستی هست و اگه اتومات بود با کابین خلبان اشتباه میگرفتینش . . . !
چون سر دنده اتومات ها کمی شبیه اون دسته تو اتاق خلبان هواپیما هاست . . .
اون دو تا قطعه کرومی دو طرف دسته دنده جاسیگاری هست و جاسیگاری راننده و سرنشین کناری جداست . . .
وسط داشبرد اون 5 تا نشان دهنده گرد به ترتیب از راست به چپ :
- نشان دهنده میزان سوخت که با زدن یکی از کلید های پایینی مقدار سوخت باک سمت چپ و راست رو جدا گانه نشون میده . . .
- نشان دهند دمای اب
- ساعت انالوگ زیبا که سوییسی و بعدها المانی شد . . .
- نشان دهنده فشار روغن
- و نشان دهنده ولتاژ

نور پشت این نشان دهنده ها هم سبز ملایمی هست . . .

کلید های پایین این نشان دهنده ها هم مربوط به
چراغ داخلی (روی ستون میانی)
چراغ مطالعه (یا map )
انتخاب باک ها
گرمکن شیشه عقب
و . . .

ترمز دستی پایین داشبرد هست و طرح غربیلک فرمان هم در سری 2 عوض میشه . . .


تصویر
شیشه جلو کوتاه هست و جذاب . . .
وقسمتهای کرومی اینه وسط هم بعدها پلاستیکی میشه . . .

تصویر
فضا برای قرار دادن وسایل مختلف هم زیاد هست . . .
اینه برای سرنشین کنار راننده هم جای جالبی داره که سری بعد هم به همین صورت هست . . .

.......................
در انتهای این پست هم این عکس کلاسیک سیاه و سفید( مربوط به سال 1969) از کابینه این ماشین کلاسیک :

تصویر
.......................

داخل سری 2 تو پستهای بعدی . . .


- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 خرداد 1388, 11:59 am

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط - JAGUAR - » شنبه 31 مرداد 1388, 9:11 pm

چون هنوز از بحث xj سری 1 دور نشدیم این مطلب رو میذارم :

معمولا کم دیده میشه موتور xj دستکاری بشه ولی این عکسارو ببینید . . .

تصویر


تصویر

کاربراتور ها رو با نمونه فابریک مقایسه کنید . . .
البته تغییرات زیاد نیست ولی چون روی موتور 6 سیلندر سری 1 بود
گفتم بد نیست ببینید . . .
که از این موتور نزدیک به 300 اسب گرفته با این تغییرات . . .

عکسهای موتور فابریک رو ببینید :
بالایی 6 سیلندر و پایینی 12 سیلندر . . .
تصویر


- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 خرداد 1388, 11:59 am

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط - JAGUAR - » شنبه 31 مرداد 1388, 10:28 pm

تصویر
خب حالا بد نیست از رنگهای قابل سفارس xj سری 1 هم بگم :

1- british racing green : که همون رنگ سبز معروف هست که اکثرا هم همین رنگی هستند . . . تصویر

2- dark blue : تصویر

3-Ascot Fawn sur MK2 :تصویر

4-Willow Green : تصویر

5-Old English White :تصویر

6-Regency Red : تصویر

7-Signal Red : تصویر

8-Pale Primrose : تصویر

9-Opalescent Silver Grey :تصویر

10-Azure Blue : تصویر

11-Sable Brown : تصویر

12-Fern Grey : تصویر

13-Lavender : تصویر

14-Turquoise : تصویر

15-Heather (!) : تصویر

16-Black : تصویر


..................
این هم جدول گرافیکی رنگها :

تصویر
.................

این هم رنگهای قابل سفارش برای چرم داخل کابین (و همچنین رنگ بدنه ):

تصویر


- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 خرداد 1388, 11:59 am

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط - JAGUAR - » شنبه 31 مرداد 1388, 11:24 pm

تصویر
xj سدان لوکس سایز بزرگ کمپانی جاگوار هست و
اگه بخوام از رقبای xj سری 1 که اشنا باشه به چشم ایرانی ها بگم
مرسدس بنز کلاس W108/W109 sشاید جز شناخته شده ها باشه که در اون زمان با 3 نوع موتور خطی
6 سیلندر و 3 نوع موتور v شکل 8 سیلندر قابل سفارش بود که همانند xj سری 1 خودمون تا سال 1972 رو خط تولید بود . . .
این هم عکسش که ظاهرش یاد اوری بشه : تصویر


المانی های دیگه مثل بی ام و و ائودی در اواخر دهه 60 هنوز رقیب هم کلاس xj نداشته اند . . .
بی ام و سری 7 که بعدها از رقبای xj شد از سال 1977 (e23 ) وارد این صحنه شد . . .

امریکایی ها هم تو این رده ماشین های زیادی داشتن . . .
به هر حال انواع و اقسام امریکایی ها اون زمان وارد ایران شد که تعدادشون هم کم نیست . . .

این هم چند تا عکس دیگه از xj سری 1 :

تصویر

تصویر

تصویر


- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 خرداد 1388, 11:59 am

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط - JAGUAR - » دوشنبه 2 شهریور 1388, 9:17 pm

- JAGUAR - نوشته شده:چون هنوز از بحث xj سری 1 دور نشدیم این مطلب رو میذارم :

معمولا کم دیده میشه موتور xj دستکاری بشه ولی این عکسارو ببینید . . .



کاربراتور ها رو با نمونه فابریک مقایسه کنید . . .
البته تغییرات زیاد نیست ولی چون روی موتور 6 سیلندر سری 1 بود
گفتم بد نیست ببینید . . .
که از این موتور نزدیک به 300 اسب گرفته با این تغییرات . . .

عکسهای موتور فابریک رو ببینید :
بالایی 6 سیلندر و پایینی 12 سیلندر . . .
[]
در مورد این موتوری که کارب فابریک رو عوض کرده بود ...

کاربرات ها مربوط به موتور 3.8 جاگوار هست که روی e-type و مارک 10 و چند مدل دیگه نصب میشد :

تصویر


- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 خرداد 1388, 11:59 am

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط - JAGUAR - » دوشنبه 2 شهریور 1388, 10:23 pm

خب . . .

چون اکثر قسمتهای فنی xj سری 2 با سری 1 مشترک هست کار من تو توضیح کلی مشخصات فنی سری 2 کمتر میشه . . .

یه سری توضیحات کلی در ابتدا بگم :

همونطور که قبلا هم گفتم سری 2 جاگوار xj از سال 1973 رونمایی و تا سال 1979 و در بعضی جاها تا سال 1981 عرضه شد . . .

از سال 1973 تا 1975 موتور 2.8 لیتری 6 سیلندری که قبلا توضیحاتشو دادم روی این سری قابل سفارش بود . . .

و در سال 1975 این موتور جای خودشو به موتور 3.4 لیتری 6 سیلندر داد که حالا با عکس مشخصاتی میدم . . .

موتور 4.2 و 5.3 لیتری هم که قبلا روی سری 1 بود و با اونها قبلا اشنا شدید هم از ابتدا روی این سری قابل سفارش بود . . .

مدل با ارزش xjc هم روی همین اتاق سری 2 طراحی و فقط از سال 1975 تا 1978 عرضه شد . . .

xjc فقط با موتورهای 4.2 و 5.3 لیتری عرضه شد :

در xjc مدل هایی که موتور 4.2 لیتری روشون بود با این دو نام شناخته میشدن که قبلا کمی درباره دایملر گفتم:
XJ6-C و Daimler Sovereign Coupe
و مدل 12 سیلندر 5.3 لیتری هم با مدلهایی به نام : XJ12-c و Daimler Double-Six Coupe
عرضه میشدند . . .
البته گاهی به جای نوشتن تعداد سیلندر بعد xj حجم موتور نوشته میشد (xj 4.2c و xj 5.3c )

در نام گذاری سدان هم حرف c یا کوپه حذف میشود . . . و به همان صورتی که در سری یک نام گذاری میشد . . .

تغییرات در hp و شتاب و . . . سری 2 و سری 1 رو هم تو توضیحات قبلی گفتم . . .


- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 خرداد 1388, 11:59 am

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط - JAGUAR - » سه‌شنبه 3 شهریور 1388, 12:02 am

موتور 3.4 لیتری :

تصویر

که همونطور که گفتم از سال 1975 روی xj سری 2 عرضه شد . . .

حجم دقیقش 3442 سی سی هست و 6 سیلندر خطی هست . . .

161 اسب بخار هست در 5000 دور در دقیقه و ماکسیمم تورک 256 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه . . . و همانند بقیه 6 سیلندرهای اون زمان جاگوار DOHC هست . . .

0 تا 60 مایل در 11.2 ثانیه و ماکسیمم سرعت 113 مایل هست . . .

تو این لینک میتونید بقیه مشخصات ریز مربوط به این موتور رو بخونید . . . http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=28292

تو این لینک هم درباره موتور 2.8 لیتری که قبلا عرضه میشد بخونید که 180 اسب در 6000 دور با ماکسیمم تورک 247 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه ارائه میداد . . . http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=58080

موتورهای 2.8 و 3.4 لیتری روی مدل های با برند دایملر قرار نگرفت . . .

از این مدل تو ایران خیلی کم وارد شد . . . از اون تعداد کم شاید الان اصلا دیگه پیدا نشه . . .

اکثر سری 2 ها تو ایران موتور 4.2 لیتری و 5.3 لیتری هستن . . .


- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 خرداد 1388, 11:59 am

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط - JAGUAR - » سه‌شنبه 3 شهریور 1388, 1:51 pm

درباره موتورها و مشخصات کلی فنی اونها براتون نوشتمو لینکهایی هم گذاشتم . . .

اما شاید براتون جالب باشه شنیدن صدای دو موتور 4.2 و 5.3 که تقریبا میشه گفت تو ایران این 2 تا فقط هست . . . البته از نزدیک چیز دیگریست . . .

ولی چون تو ایران جاگوار ماشین کم یابی هست احتمالا خیلی هاتون از نزدیک ملاقاتش نکردید . . .

این صدای موتور 6 سیلدر خطی 4.2 لیتری 245 اسبی :

http://uplud.co.cc/16/1322767267.mp3

.................
این هم صدای موتور 12 سیلندر v شکل 5.3 لیتری 265 اسبی
(که تو این سایت( http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=58014 ) عدد 295 اسب هم براش اومده) :

http://uplud.co.cc/16/1348193408.mp3


- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “جگوار Jaguar”