آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

مباحث مربوط به تمامي محصولات شركت خودروسازی جگوار
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
همايون8 اتومات
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 497
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 1 مرداد 1387, 1:50 pm
نوع خودرو: chevrolet camaro

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط همايون8 اتومات » سه‌شنبه 3 شهریور 1388, 3:15 pm

بسیار عالی . ممنون برای اینهمه اطلاعات مفید و دقیقی که ارایه کردید.
منم جز شیفتگان این زیبای انگلیسی هستم.
روح کمال گرایی تو استایل کلی اتاق و تزیینات و جزییات این ماشین کاملا نمایان هست.
دو تا سوال از علیرضای عزیز و بقیه دوستان:
1 روی صفحه سرعت سنج تا جایی که من دیدم عموما عدد 220 یا 240 درج شده ؛ تازگی یه نمونه از همین xj ها دیدم که 260 درج شده بود . این میتونه دلیلی بر نوع موتور باشه یعنی اگه صفحه کیلومتر 260 تایی باشه اونوقت موتور 12 سیلندر باشه ؟
2 راجع تعلیقات این ماشین خیلی شنیدم یکی اینکه در صورت سلامت یکی از راحت ترین و بهترین تعلیق هاست دیگه اینکه اگه خراب بشه به سادگی قابل تعمیر نیست ، اگه اطلاعاتی راجع سیستم تعلیق و جلوبندی این ماشین دارید محبت کنید.


نمایه کاربر
ميميكس1
متخصص کلاسیکهای ایتالیایی
پست: 1228
تاریخ عضویت: جمعه 10 تیر 1384, 11:10 am
نوع خودرو: Lancia-subaru
محل اقامت: تهران

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط ميميكس1 » سه‌شنبه 3 شهریور 1388, 5:43 pm

علی رضاجان خیلی از مطالبت استفاده کردم واقعا شاهکاره خیلی خوب توضیح میدی.....
تو سری 1 من این رنگ رو واقعا می پسندم......عجب رنگ خاصی هست
تصویر
واقعا عالیه!
اون موتوریهم که 3 نا کاربراتور داشت واقعا برامجالببود.اینجوریش رو ندیده بودم!


نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 خرداد 1388, 11:59 am

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط - JAGUAR - » چهارشنبه 4 شهریور 1388, 1:34 am

ممنونم مهدی . . . رنگی که خودم دوست دارم (این رنگ : تصویر ) حیف که رو سری 1 نبود به نظر من این رنگ هم قشنگ هست . . .

از شما هم جناب (همايون8 اتومات ) تشکر میکنم در مورد سوال هاتون :

نه تنها کیلومتر شمار بلکه دور شمار موتور هم در نمونه های 6 و 12 سیلندر متفاوت هست . . . با عکس توضیح میدم :

عکس پایین مربوط به xj سری 2 با موتور6 سیلندر 4.2 لیتری هست :
تصویر

عکس پایین مربوط به xj سری 2 با موتور 12 سیلندر 5.3 لیتری هست :
تصویر


همونطور که تو عکس های بالا دیدید دور شمار موتور 4.2 تا 5500 دور اما موتور 5.3 تا 7000 دور درجه بندی شده . . .
کیلومتر شمار موتور 4.2 تا 220 کیلومتر (یا 140 مایل) و کیلومتر شمار موتور 5.3 تا 260 کیلومتر (یا 160 مایل) درجه بندی شده . . .
(عدد 240 کیلومتر را در نشان دهنده کیلومتر هم که گفتید در جاگوارهای مارک x و چند مدل دیگر دیدم اما در xj سری 2 نه)
در عکس پایین قسمتی که با فلش قرمز مشخص کردم رو ببینید :
تصویر
خیلی کوچک نوشته شده cyl12 که معلومه این دور شمار مربوط به مدل 12 سیلندر هست . . .

عکس قسمت کنسول وسط و دسته دنده رو به این دلیل لا به لای عکس موتور 5.3 گذاشتم که اینو بگم :
اگه توجه کنید پایین دسته دنده مزین به یک علامت v که داخل اون عدد 12 نوشته شده هست که این هم یکی دیگه از مشخصه های موتور 12 سیلندر هست . . .

حالا که اینا رو گفتم بد نیست در مورد وظایف کلید های این قسمت هم بگم که در عکس بالا مشخص هست :
سمت چپ علامت v12 کلید قفل مرکزی هست و سمت راست اون فندک . . .
و روی اون قسمت شیب دار هم 4 کلید مربوط به شیشه بالا بر های برقی و کلید پنجم هم برای قفل کودک شیشه ها هست . . .

دلم نمیاد عکس از کیلومتر شمار زیبای سری 1 نذارم :
ببنید عقربه کیلومتر شمار و دور شمار موتور رو که فقط نیمی از عقربه اون مشخص هست و فونت کلاسیک و ظاهر زیبای نشان دهنده ها رو . . .
اعداد هم 10 تا 10 تا نوشته شدن که در سری 2 20 تا 20 تا نوشته میشده . . .
تصویر

..................
در مورد سیستم تعلیق مستقل جاگوار هم درست گفتید بسیار راحت و نرم هست به هر حال xj بزرگترین سدان لوکس از برند لوکس جاگوار هست . . .
تو طراحی این سیستم خیلی به نرمی و راحتی سرنشینان توجه شده ولی از طرف دیگه طراحی ،تولید و نگهداری این سیستم پیچیده و پر هزینه بود و هست ، مزیت این سیستم تعلیق این هست که چون مستقل هست نوسان و تکان های هر چرخ نه به چرخ دیگه (عیب سیستم های تعلیق ثابت) و نه به شاسی منتقل میشه در نتیجه مخصوصاً تو جاده های ایران که دست انداز های ریز زیاد هست و یا آسفالت جاده مرغوب نیست نویز و صدا کمتر احساس میشه و آسایش تو خودرو بیشتر ، ضمناً تو این سیستم همونطور که عکسش رو دیدید دفرنسیال و مجموعه ترمز جزو قطعات فنر بندی شده (Sprung Weight) هستن (دیسک های ترمز پشت چرخ ها نیست و کنار دفرنسیال هست) در نتیجه وزن فنر بندی نشده (Sprung Weight) هم کمتر هست و تو طراحی این امکان محیا شده که از فنر های نرم تری استفاده کنن که این باز هم به نرمی و راحتی خودرو اضافه میکنه ، مضاف بر این ایمنی و هندلینگ نسبتاً خوبی با توجه به وزن و جثه اش داره چون هر چرخ مستقل هست سر پیچ چرخ های داخل و خارج روی هم کمتر اثر میگذارن و سطح اتکا و اصطحکاک بیشتر هست و ماشین سخت تر کنترلش خارج میشه (تو تعلیق ثابت هر دو چرخ به یک محور واحد وصل هستن و روی هم اثر دارن)
اگر این مجموعه خراب بشه به دلیل کمبود قطعات یدکی ممکن هست مشکل ساز بشه وگرنه مکانیک ماهر فعلاً که تهران هست که اونو خوب سرویس کنه . . .
و یه مقدار هم نیاز به نگهداری خوب داره مثلا قسمتهایی هست که هر سالی چند بار باید گیریس خوری بشه و . . .
این سیستم تعلیق حاصل 5 سال توسعه قبل از معرفی نسل اولش هست و با یک سری تغییرات رو تمام جاگوار های اون زمان قرار میگرفت ...
قسمت عقب اون 4تا کمک داره ( هر طرف 2 تا که تو عکس پایین با فلش قرمز مشخصه) و در اتاق لانگها عقب نشستن تو این لوکس انگلیسی لذت بخشه . . .
که اون کمکها نا یاب هست فابریکش (پارت نامبر cac9091). . . البته تمام این قطعات در خارج از کشور یافت میشه اما باید کسی رو بشناسن که بتونه براتون بیاره این قطعات رو . . .
به همین دلایل هست که میگم اگر قصد خرید جاگوار xj دارید هیچ وقت سراغ نمونه های نا سالم و کثیف نرید . . .
چون تهیه لوازم فابریک براش کار اسونی نیست . . . و تهیه این جزئیات زمان بر و هزینه بر هست ... و نمونه های کاردار علاوه بر اینکه درست شدنشون سخت هست هیچ وقت حس یه ماشین بکر و سالم رو ندارن ....
تو عکس های پایین ساسپنشن قسمت عقب رو ببنید :
تصویر
تصویر
در باره نوع ساسپنشن و بقه جزئیات میتونین این صفحه از کاتالوگ رو بخونید :
تصویر
این هم دیسک های ترمز :
تصویر

.......................
تا حالا سعی کردم یه مقدار کلی توضیح بدم و کمتر به جزئیات بپردازم تا حوصله خواننده ها سر نره و یه سری اطلاعات کلی مفید راجع به جاگوارهایی که معرفی میشن به دست بیارن اما اگه سوالاتی بود مثل سوال بالا در مورد اعداد مندرج در کیلومتر شمار و جزئیات انچنینی هم اگر اطلاعاتی داشته باشم به اشتراک میذارم ...
......................
اما یک سوال (که فکر کنم مثل دفعه قبل بازم مهدی فقط جواب بده):
تو عکسی که از قسمت ساسپنشن عقب گذاشتم در اطراف دیفرانسیل دو قطعه هست فکر میکنید اونها چی هستن ؟


- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
نمایه کاربر
ميميكس1
متخصص کلاسیکهای ایتالیایی
پست: 1228
تاریخ عضویت: جمعه 10 تیر 1384, 11:10 am
نوع خودرو: Lancia-subaru
محل اقامت: تهران

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط ميميكس1 » چهارشنبه 4 شهریور 1388, 2:01 pm

اما یک سوال (که فکر کنم مثل دفعه قبل بازم مهدی بتونه جواب بده):
تو عکسی که از قسمت ساسپنشن عقب گذاشتم در اطراف دیفرانسیل دو قطعه هست فکر میکنید اونها چی هستن ؟
این دوقطعه که کنار دیفرانسیل دیده میشه سیستم ترمز عقب جگوار هستند.دیسک ها و لنت های ترمز تو اون هستند همراه با پمپ ها.....سیستم ترمز خیلی جالبو پیشرفته داره.....یه جورایی لانچیا فولویا هم شبیه جاگوار میمونه البته دقیقا اینجوری نیست اما مکانیزم مشابهی دارن در سیستم ترمز چرخهای عقب........

یک سوال درمورددیسکهای ترمز که عکس گذاشتی!!؟ببینم اورجینالشون هم از برند برمبو هست!؟؟!
راستی یادم رفت بگم که دستت درد نکنه...خیلی زحمت میکشی و خوب توضیح میدی......
من خیلی دنبال یه عکس اینجوری از ساسپنشن جگوار میگشتم.....مرسی


نمایه کاربر
ميميكس1
متخصص کلاسیکهای ایتالیایی
پست: 1228
تاریخ عضویت: جمعه 10 تیر 1384, 11:10 am
نوع خودرو: Lancia-subaru
محل اقامت: تهران

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط ميميكس1 » چهارشنبه 4 شهریور 1388, 2:10 pm

الان داشتم اون عکس کنسول وسط رومیدیدم که یادم افناد فندک اورجینال جاگوار این بود.....مال عموی من و مال شما اورجینال نیست.....درسته!؟
اون قبلی که عموی من داشت فندکش اورجینال بود که الان تو پاسدارن هست.


همايون8 اتومات
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 497
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 1 مرداد 1387, 1:50 pm
نوع خودرو: chevrolet camaro

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط همايون8 اتومات » چهارشنبه 4 شهریور 1388, 2:57 pm

ممنون.
متاسفانه من عکسها رو نمیتونم ببینم اگه امکان داره از جایی دیگه آپلود کنید مثل :
http://www.gigaimage.com

میمیکس منظورت همون جاگواریه که سمت ساقدوشه توی یه فرعی پهن پارک میکنه؟


نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 خرداد 1388, 11:59 am

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط - JAGUAR - » سه‌شنبه 10 شهریور 1388, 3:42 pm

سلام . . .

یه مدتی هست که مطالبی تو این تاپیک نذاشتم . . .

راستش یه مقدار دلسرد شدم چون زیاد بحث و تبادل نظر و . . . ندیدم. . .

متاسفانه جدیدا بیشتر نظرات و بازدید ها و تاپیک های جدید در این سایت مربوط حاشیه های اتوموبیلها (ارتفاع و رینگو لاستیک و هر روز تقاضای فردی برای سیستم صوتی جدید برای ماشینش و . . . ) هست . . .

بعضی از تاپیک های قدیمیتر (که هنوز پست جدید پر بار دارن) رو که میخونم خیلی بهتر و پر بار تر هستن و افراد صاحب نظر و با اطلاع هم بیشتر شرکت میکردن تو بحث ها . . .
اما در مورد جاگوار و دیگر برندهای لوکس انگلیسی تاپیک خوب و پر بار کمتر دیدم تا بحال بر خلاف المانی ها و امریکایی ها که میشه از اونجاها یه چیزایی یاد گرفت که البته انگشت شمارن بازم اونجا افراد با اطلاع و تاپیک های مفید . . .

و دوست داشتم تو این تاپیک از اطلاعات مفید افراد اگاه بیشتر استفاده کنم . . . که اطلاعات ناقص خودم رو به کمک اونها کامل کنم . . .

اما تو کلوپ انگلیسی ها کم میبینم این افراد رو(به غیر از روور که اطلاعات خوب پیدا میشه اونجا) . . .

اصلا قصد توهین و بی احترامی به کسی رو ندارم و
مطمئنم که همه افراد اینجا با اطلاع هستن اما در زمینه های دیگر
و برندها و ماشینها و موارد دیگر اما منظور من به طور خاص جاگوار هست . . .


- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
نمایه کاربر
Alireza SEC
Rebuilder
پست: 1323
تاریخ عضویت: جمعه 27 دی 1387, 8:35 pm
نوع خودرو: Patrol/W211/Pars ELX
محل اقامت: مازندران - بابل

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط Alireza SEC » سه‌شنبه 10 شهریور 1388, 5:54 pm

سلام، کاملا درست می فرمائید، 60% مباحث فعال سایت مربوط میشه به همین چیزایی که گفتید، که نسبت به گذشته که بعنوان مهمان تو سایت حضور داشتم بیشتر شده!!

پستهای شما هم که راه هر ابهامی رو تو ذهن خواننده میبنده و بحثی نمی مونه :smile: ، من که تمامشو بعد از به روز شدن می خوندم. مسئله دیگه که باید توجه کرد تعداد محصول مورد نظر در داخل هستش و اینکه چقدر ساپرت میشه، یه آمار از تعداد مبحث در هر کلوپ:
آلمانی=931
فرانسوی=3165
امریکایی=641
کره ای=1649
ژاپنی=482
انگلیسی=375
ایتالیایی=97

بیشترین متعلق به فرانسه هست، بدلیل وجود 405 و 206 و پرشیا و ال90 و تعداد بسیار زیاد از هر کدوم و همینطور میزان دسترسی به لوازم یدکی و مکانیک و قیمت مناسب برای خرید.
المانی ها از امریکایی ها بیشترن، چون لوازمش راحتتر گیر میاد و تعداد ماشین المانی هر شهر از امریکاییش بیشتره. و هر دوی اینا بیشتر از انگلیسی هستن، چون تو هر شهر مکانیکشون کم نیست.

تو ایران 80% قشر جوون 20-30 سال که می تونن ماشین بازی کنن، ماشین 5-15 تومنی دارن، در صورتی که همین گروه تو ع ر ب ستان ماشینای 55-85 تومنی دارن و باهاش بازی می کنن :D ، همینطور که تو فروم های ع ر ب ی چیزی بنام بازسازی ماشینای 30سال به بالا نادره ولی اینجا از افتخارات ماست و واقعا هم هست.

پس مقصر بچه های TT نیستن، مقصر آب و هواست :smile: :x

ببخشید که نامربوط به موضوع بود.


غیرممکن, ممکن است...
نمایه کاربر
tartuffe
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 156
تاریخ عضویت: دوشنبه 10 فروردین 1388, 8:15 pm

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط tartuffe » سه‌شنبه 10 شهریور 1388, 6:45 pm

راستش یه مقدار دلسرد شدم چون زیاد بحث و تبادل نظر و . . . ندیدم. . .
من تا به حال هیچ وقت سوار یه جاگوار هم نشدم ولی 20 بار بیشتر ماشینم رو عوض کردم خوب طبیعی است که در مورد جگوار نظری نداشته باشم شما یه نظر سنجی بزارید ببیند چند نفر سوار جگوار شدن ! بعضی ماشین ها هم مثلا مثل پاژن ممکنه خیلی ها سوارش نشده باشند ولی خیلی در دسترس تر هست و قابل خرید تر


نمایه کاربر
ميميكس1
متخصص کلاسیکهای ایتالیایی
پست: 1228
تاریخ عضویت: جمعه 10 تیر 1384, 11:10 am
نوع خودرو: Lancia-subaru
محل اقامت: تهران

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط ميميكس1 » سه‌شنبه 10 شهریور 1388, 7:15 pm

tartuffe نوشته شده:
راستش یه مقدار دلسرد شدم چون زیاد بحث و تبادل نظر و . . . ندیدم. . .
من تا به حال هیچ وقت سوار یه جاگوار هم نشدم ولی 20 بار بیشتر ماشینم رو عوض کردم خوب طبیعی است که در مورد جگوار نظری نداشته باشم شما یه نظر سنجی بزارید ببیند چند نفر سوار جگوار شدن ! بعضی ماشین ها هم مثلا مثل پاژن ممکنه خیلی ها سوارش نشده باشند ولی خیلی در دسترس تر هست و قابل خرید تر
خوب معلومه که جگوار کم هست و خیلی ها سوارنشدن،چون یه ماشینه خاصه اگه قرار بود که همه سوار شده بودن دیگه جگوار نبود که میشد پیکان!
این مطالب هم برای همینه که کسایی که سوار نشدن و نمیشناسن،شناخت پیدا کنن و الا اونایی که سوار شدن و میشناسن که به دردشون نمیخوره......این ممکنه شما رو تحریک کنه برای 1 بار هم که شده این ماشین رو بری و سوار شی.....درسته کمه اما اگه کسی بخواد سوار شه میتونه سوار شه یا یکیشو بخره....فقط علاقه میخواد.....
من موندم کسی براش سیستم تعلیق این ماشین تو چرخ های عقب براش جالب نبود که یه سوال کنه!البته ممکنه ما اشتباه فکر میکنیم علیرضا جان و از مرحله پرت باشیم......
من خودم هم یه تاپیک در مورد معرفی لانچیا میخواستم بزنم اما با خودم فکر کردم و این روز رو میدیدم که به جز چند نفری برا کسی جالب نیس....و به همین دلیل نزدم تاپیک رو........
من جای علی رضا بودم این تاپیک رو نمیزدم......به نظرم جای این بحث های ماشینهای خاص تو فروم های خارجی مختص ماشینا بهتره و خیلی اطلاعات خوبی رد و بدل میشه.......
علی رضا پیشنهاد میکنم یا کارت رو ادامه بده و برات مهم نباشه یا دیگه ولش کن......اگه ادامه بدی ممکنه برای چند نفری مفید باشه و بتونی کمک کرده باشی......


موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “جگوار Jaguar”