آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

مباحث مربوط به تمامي محصولات شركت خودروسازی جگوار
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Mehran.h
پست: 3
تاریخ عضویت: 20 سپتامبر 2009, 01:19
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: اهواز

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط Mehran.h » 20 سپتامبر 2009, 17:44

مرسی خیلی مفید بود
kazem1979
متخصص فنی خودرو
پست: 7066
تاریخ عضویت: 04 مارس 2009, 19:42
محل اقامت: مشهد

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط kazem1979 » 02 اکتبر 2009, 10:15

سلام دوستان
یه جگوار دیدم رنگشو از خردلی به مشکی تغییر داده
بعد موتور آریا روش گذاشته و دنده اتوماته
بدنه اش معمولیه ولی شاسیش سالمه
لوازم تزئینیشم کامله
ولی تودوزی و ایناش کلا عوض شده و با چرم ایرانی نو شده
میگه 1.500 میارزه خریدش؟
موتور و گیربکس خود جگوار چنده قیمتش گیر میاد؟
حالا برسم برم جاش حتما عکسشو میزارم
لوازمش چی گیر میاد یا بد لوازمه؟
راستش قیمتش وسوسه کنندس یه کم

راستی یکی از دوستام گفت دو سه تا موتور 12 سیلندرشو سراغ داره
میشه رو این 6 سیلندرا بست؟
جواز میدن؟
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: 16 ژوئن 2009, 11:59

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط - JAGUAR - » 03 اکتبر 2009, 23:48

.
.
چند وقت پیش این تاپیک رو ایجاد کردم و کم کم شروع به گذاشتن مطلب در اون کردم اما بعدا تصمیم به ادامه ندادن ان گرفتم . . .
و یک چیزی باعث خوشحالیم شد و اون اینکه با اینکه این تاپیک رو ادامه ندادم اما عده ای با خواندن این تاپیک که در کل فقط 1 محصول جاگوار اون هم به طور ناقص در اون معرفی شد . . . افرادی رو به این ماشین علاقمند کرد و یا افرادی که از قبل به ان علاقه داشتند و مطالب براشون جالب بود و حالا بیشتر دنبال مشخصات و تاریخچه این ماشین افتادند . . .
اما علت گذاشتن این پست من دلیل دیگری دارد که عرض میکنم . . .

مدتی بعد از ایجاد این تاپیک کسانی در پیغام خصوصی درخواست راهنمایی میکردند و بنده هم تا جایی که اطلاعاتم کمکم کند راهنمایی میکنم . . .

اما یک موضوع رو ترجیح میدم اینجا عنوان کنم که سوال عده ای پاسخ داده بشه . . .

بحث در مورد جاگوار XJ هست . . .
عده ای از افراد گاها یک XJ رو در وضعیت بسیار نا مناسب پیدا میکنند و پس از دیدن ماشین و خواندن چند صفحه از اطلاعات ناقص این تاپیک تصمیم به خرید و باز سازی و . . . میگیرند . . .
دوستان عزیز مطالبی میگم که امیدوارم کمکتون کنه :

1- جاگوار از لحاظ لوازم و قطعات در ایران بسیار فقیر هست . . .
2- قیمت لوازم استوک و فابریک هم به علت کم یابی و در مواردی نا یابی گران است . . .
3-این ماشین پر مصرف و پر خرج هست و میشه گفت کلکسیونی و بدرد استفاده مصرفی و . . . نمیخوره . . .
4-مکانیک و باطری ساز و کلا تعمیر کار کم داره یعنی تخصصی در تهران 2-3 نفر . . . در نتیجه دستمزد بالایی در ازای کاری که انجام میدهند میگیرند . . .
5-این ماشین لوکس هست و لوازم تزیینی خاصی دارد و نگهداری و محافظت از لوازم تزیینی کرومی و مارکها و قسمتهای چوبی داخل اتاق و . . . نیازمند نگهداری خوب و استفاده از پارکینگ خصوصی و مراقبت خاص است . . .
6- ماشینهای لوکس انگلیسی کلا سواری و حس خاصی دارند که منحصر به فرد هست و این سواری و حس خاص تنها در صورتی نمایان میشه که قطعات و قسمتهای مختلف سیستم تعلیق دارای لوازم فابریک و سالم باشند و در غیر این صورت شما اصلا لذتی از سواری و داشتن انگلیسی ها نخواهید برد . . .
7-سیستم برقی جاگوار بسیار پیچیده و گیج کننده هست واین ماشین مملو از کلیدهایی هست که به صورت برقی وظیفه ای رو به عهده دارند ودر حال حاضر در تهران تنها کسی که به طور تخصصی کار برقی جاگوار رو انجام میدهد یک پیرمرد 70 و خورده ای ساله هست . . .
8-...
...........................................
خوب حالا این مسائل رو در نظر داشته باشید . . .
به عنوان یک توصیه یا پیشنهاد :
اصلا و ابدا و به هییییچ وجه به دنبال XJ های خراب و ناسالم و اوراق نروید . . .
اگه نظر من رو میخواهید حتی دنبال نمونه های معمولی هم نرید . . . چرا ؟

فرض کنیم تنها هدفی که موجب میشه یک شخص جاگوار 2-3 میلیونی بخره نداشتن پول و عشق داشتن این ماشین کلاسیک باشه و میخواد با حد اقل هزینه به خواستش برسه . . .
این ماشین در ایران اگه بگم باز سازیش دیوانه کنندست و با کمی اغراق ناشدنی و غیر ممکن دروغ نگفتم . . .
افرادی نمونه های بسیار نا سالم رو نشان میکنند و به خیال باز سازی نمونه هایی که بقیمت 1 یا 2 یا 3 میلیون در گوشه کنار شهر افتاده اند از من درخواست راهنمایی و معرفی تعمیرکار دارند . . .
من خودم به عینه شاهد بودم افرای که وسط کار بازسازی ماشین های دیگه (نه جاگوار) کم اوردن و وسط کار ماشین رو به همون تعمیر کار به قیمت کمتر حتی فروختن . . .
نمونش که شاید برای امریکایی دوستان جالب باشه برای خودم و سپس دوستم که 1-2 سال پیش با داشتن پول و وقت کافی در باز سازی فورد موستانگ 69 کم اورد و اون رو به قیمت نهصد (900) هزار تومن به همون تعمیر کار فروخت . . .
فرض کنید همه چیز بر منوال درست پیش بره و شما فرضا مثل افرادی که من میشناسم 6 ماه تا 1 سال منتظر یک طلق چراغ یا یک مارک یا یک کلید و . . . و . . و. . . .و . . .نباشید. . .
ببینید تعمیر کار از پول بدش نمیاد و ممکنه که کار شما رو به قیمت گزاف انجام بده و فرضا کارای موتور و زیر بندی اون XJ رو انجام بده. . . . ولی باور کنید هزینه ای که ازتون میگیره بعلاوه هزینه تهیه لوازم از خارج +لوازم تزئینی +صافکاری و نقاشیو +تو دوزی و . . . خیلی بیشتر از تهیه یک جاگوار سالم و تر و تمیز در میاد . . . فقط گیربکس استوک این ماشین با نصب حدود 2 میلیون خرج داره(نو اگر پیدا بشه 4-5 میلیون) اون وقت شما خودتون حساب کنید اون ماشینی که روش 2 میلیون قیمت گذاشتن چی ازش مونده ...

و این مطلب رو بازم تکرار میکنم این ماشین لوکس انگلیسی فوت و فن و خصوصیاتی داره که فقط در حالت فابریک بودن اون خصوصیات رو نمایش میده و مطمئن باشید XJ های ارزون و کثیف اکثر این مشخصه ها رو از دست دادن . . . و با باز سازی هم مانند نمونه تمیز و فابریک نمیشن . . .

به نظر من یا این ماشین رو تمیز و فابریک خریداری کنید که عموما در نمونه سدان قیمتی بین 10 تا 20 میلیون دارند و در کوپه قیمت بالاتر از اینهاست . . .
و عموما نمونه سالم اون بسیار کمیاب هست پس باید صبور باشید و حوصله کنید تا شخصی قصد فروش XJ تمیزش رو پیدا کند . . .
و دیگه اینکه جاگواری که دست دلالها و فروشندگان ماشین افتاده باشه و یا جاگواری که باز سازی شده و دست چند نفر چرخیده اولا قیمت با ماشین هم خوانی ندارد و عموما به صورت ناصحیح و سمبل کاری بازسازی شده اند و از لوازم و قطعات امریکایی گرفته تا . . . در انها یافت میشود . . . و در نتیجه دیگر شما سوار ماشینی شده اید که احتمالا فقط یک ظاهری از XJ دارد . . .
تازه اگر موتور اریا و شورولت و کمک مزدا و رو بعلت نایابی لوازم و پیدا نکردن تعمیرکار مخصوص روش سوار نکرده باشن . . . که در این صورت این ماشین بیچاره تبدیل به سرطانی زیبا شده !

..............................................................

در کل به نظر من هدف از تهیه این ماشین برای سواری ماهی چند بار برای لذت بردن از یک کلاسیک دوست داشتنی است نه خورد کردن اعصاب شما و خالی کردن جیب شما و احتمالا زدگی شما از این کلاسیک زیبا و دوست داشتنی و بیاد ماندن یک خاطره بد از این تفریح . . . .
و مطمئنم هدف شما هم همین نوع استفاده و لذت بردن هست . . .
پس به توصیه دوستانه من توجه کنید لذت خود رو به خاطر نداشتن پول در موقعیت فعلی که هستید به رنج و عذاب تبدیل نکنید . . . و عجله نکنید . . .
مطمئن باشید برای شما که علاقمند هستید هم XJ سالم و تمیز هست هم خیلی فرصت های دیگر و وقت و شانس . . .
امیدوارم راهنماییم بدردتون بخوره و به کارتون بیاد . . .
.
.
.
- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
نمایه کاربر
behzad
دنده 1
پست: 1761
تاریخ عضویت: 26 دسامبر 2004, 17:52
نوع خودرو: Not Yet
محل اقامت: هرجا Adrenaline باشه ...
اینستاگرام: Amirx220

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط behzad » 05 اکتبر 2009, 00:01

دوست عزیز خیلی‌ ممنون از پستای پر محتوا و اطلاعات زیدتن که به اشتراک میذارید :-)

نتونستم دیگه چیزی نگم

اگه این تاپیک رو ادامه بدید حداقل من نوعی رو خیلی‌ خوشحال کردید

با تشکر
:-) :grin:
حدود بیست تا کلاسیک بدون تصادف اماده فروش 🏁
khashayar
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 788
تاریخ عضویت: 13 آگوست 2007, 13:24
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تهران -سعادت اباد

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط khashayar » 05 اکتبر 2009, 13:58

علیرضا جان من الان این تاپیکو کامل خوندم. دستت درد نکنه :-)

من همونطور که قبلا هم بهت گفتم 15-16 سال پیش یه جگوار دست اول تمیز که مال پدر دوستم بود دستم بود و باهاش آشنا هستم. سواری لوکس ودر عین حال کلاسیکش حرف نداره. داخل ماشین بسیار دلباز و جادار هستش. ترکیب چرو چوبش هم که دیگه نگو :-)

یه چیزی که بهش اشاره کردی و خیلی بهم حال داد (قبلا نمیدونستم) گیج دور موتور 12 سیلندرها بود. دختر عموم هم زمان شاه یه دونه آبی آسمانی صفر از انگلیس آورد ایران که دیگه همه کف کرده بودن. من که بچه بودم ولی با دکمه اوور درایوش که وسط سردنده بود خیلی حال میکردم. نمیدونم کی بهم گفته بود که این دکمه رو که بزنی ماشین یه دفعه شتاب میگیره و میره :-(
نمایه کاربر
بازسازی جاگوار
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 60
تاریخ عضویت: 03 نوامبر 2009, 15:52
نوع خودرو: xjc

تصاویر جاگوارهای سری 1 و2 و 3

پست توسط بازسازی جاگوار » 09 دسامبر 2009, 09:21

جاگوار SI(سری 1 ) که بین سالهای 1969 تا 1973 تولید شد:
تصویر
تصویر
تصویر
جاگوار SII(سری 2) که بین سالهای 1974 تا 1979 تولید شد:
تصویر
تصویر
تصویر
جاگوار SIII(سری 3) که بین سالهای 1979 به بعد تولید شد:
تصویر
تصویر
تصویر
نمایه کاربر
بازسازی جاگوار
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 60
تاریخ عضویت: 03 نوامبر 2009, 15:52
نوع خودرو: xjc

Re: تصاویر جاگوارهای سری 1 و2 و 3

پست توسط بازسازی جاگوار » 09 دسامبر 2009, 09:40

موتور 6 و 12 سیلندر جاگوار که روی مدلهای بالا نصب میشد:
تصویر
اینم یه تصویر قدیمی از خط تولید جاگوار:البته توضیح بدم که نصب قطعات فنی بصورت کلی تو یک خط و به یکصورت انجام میشد.ولی حتما شنیدید که جاگوارو سفارشی تولید میکردن و این موضوع مربوط به مراحل بعد از این بود یعنی رنگ تودوزی و یا آپشنهای مختلفی که به در خواست مشتری نصب میشد و..........
تصویر
تو این تصویر بصورت کامل میبینید که برای تودوزی جاگوار کلا از طاقه های چرم واقعی استفاده میشده و بازم یه گوشه از تصویر میبینید که کلیه کارها با دست و بصورت سفارشی و نه ماشینی انجام میشده.تو قسمت دیگه ای از تصویر دیده میشه که چطور پوست ریشه درخت که امروزه تو کارای آنتیک مبلمان با قیمتهای فضائی کار میکنن روی چوبهای داشبورد پرس میشده و بعد کار برش محل قرار گرفتن آمپرها با حضور شخص صورت میگیره.همه و همه کارائیه که امروزه رو کمتر ماشینهائی مثل رولزرویس هنوزم انجام میشه ولی با قیمتهائیکه خودتون بهتر میدونید.....
تصویر
براتون عکسها با توضیحات بیشتری میذارم منتظر باشید :arrow:
نمایه کاربر
بازسازی جاگوار
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 60
تاریخ عضویت: 03 نوامبر 2009, 15:52
نوع خودرو: xjc

Re: تصاویر جاگوارهای سری 1 و2 و 3

پست توسط بازسازی جاگوار » 13 دسامبر 2009, 08:54

اینم یه ابتکار جالب که تصویرشو گذاشتم ببینید.ساخت موتوری که فرم بدنه اون از آرم جاگوار الهام گرفته شده و جالبتر کنجکاویه گربه نسبت به موتوره!!!!!
تصویر :hah:
mir3m
پست: 6
تاریخ عضویت: 17 نوامبر 2009, 22:55

کمک اطلاعتی درباره تعمیرات جگوار سری ا و اا

پست توسط mir3m » 27 دسامبر 2009, 19:12

سلام در باره تعمیرات جگوار سری اا اگر کسی سوال داره میتونم تا حدودی جواب بدم
امیدوارم بتونم کمک کنم
نمایه کاربر
ehsansan
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 151
تاریخ عضویت: 04 ژوئن 2008, 17:05
نوع خودرو: mazda3 - 206
محل اقامت: كرج

Re: اشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

پست توسط ehsansan » 24 سپتامبر 2010, 00:17

سلام
من اطلاعات فنی زیادی راجع به جگوار نداشتم و بواسطه تجربیات شخصیم و صحبت یکی از دوستان که تخصصش اتوموبیلهای کلاسیک هست کمی در مورد xj هایی که ایران موجوده میدونستم. اما الان تمام این صفحات رو مطالعه کردم و انصافاً دوستان سنگ تموم گذاشتند. فقط یه سوالی دارم خدمت علما و اونم اینه که آیا رولزرویس با این اطاق تولیدی داشته که به ایران هم وارد شده باشه؟
به این خاطر میپرسم که همون بنده خدا یکی داشت، تقریباً شبیه همین جگوارها بود ولی میگفت رولزرویسه و خیلی از جگوار کم دردسر تره. اشاره هم کرد به تعداد قسمتهای گریس خور شاسیش که گفت مال این 8 تاست و جگوار 16 تا گریس خور داره! :-o
ارسال پست

بازگشت به “جگوار Jaguar”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان