آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

مباحث مربوط به تمامي محصولات شركت خودروسازی جگوار
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
arsalan102002
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 51
تاریخ عضویت: 12 می 2010, 14:46
نوع خودرو: 206
محل اقامت: کرمان

عکس های ملاقات با جگوار XJ6L استثنایی ایران

پست توسط arsalan102002 » 18 نوامبر 2011, 18:23

جگوار کارز شرکت تولید کننده ماشینهای لوکس می‌باشد که دفتر مرکزی آن در کاونتری انگلستان قرار دارد. این شرکت به نام سوالو سایدکار کمپانی (Swallow Sidecar Company )در سال ۱۹۲۲ تاسیس شد، سپس در سال ۱۹۳۴ به اس اس کارز (SS Cars Ltd) تغییر نام داد و سرانجام در سال ۱۹۴۵ به نام کنونی یعنی جگوار کارز (Jaguar Cars) به ثبت رسید.

امروز فرصتی شد تا با یک جگوار انگلیسی ملاقاتی داشته باشیم ،این جگوار XJ6L در سال ۱۹۷۵ با موتور ۴۲۰۰cc شش سیلندر با آرایش خطی تولید شد که در بازه زمانی خود یکی از خودروهای لوکس محسوب میشد که با اتاق سدان لوکس خود وزنی معادل ۲۲۰۰کیلوگرم رو دارا بود که وزن سنگین و اتاق بزرگ به نظر میاد که موتور ضعیفی برای اون در نظر گرفته شده بود اما این کمی بر خلاف حقیقت قضیه اس چرا که XJ6L با نیروی گشتاور ۲۵۰نیوتن متر و ۱۷۰اسب بخار قدرت قادر است تا سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر رو در عرض ۷.۲ ثانیه طی کنه، مصرف سوخت این خودرو هر ۱۰۰کیلومتر ۱۸ لیتر اعلام شده ،اما این پایان داستان نیست، جگوار XJ6L زیر نظر آقای مهندس ارجمندی در کلینیک ماندگار کرمان به صورت کاملا علمی تقویت شده که قدرت آن به ۱۹۲ اسب بخار رسیده و جالب اینجاست که سوخت این خودرو به ۱۰۰کیلومتر ۱۵ لیتر رسیده و این یک افتخار برای کمپانی مهندس ارجمندی، موسس کلینیک ماندگار است.

به صحبت های مهندس ارجمندی در رابطه با مراحل بازسازی اشاره میکنیم که بازسازی این خودرو ۳سال طول کشید و تمام قطعات به صورت فابریک نصب که تعدادی از تهران و بخش دیگر از دوبی تامین شده است.

در پایان صحبت نتیجه گیری میکنیم که این خودرو یک جگوار استثنایی بود که به جرات میتوان گفت در هیچ جای ایران جگوار به این زیبایی و با همان اصالت دیرینه نمیتوان پیدا کرد، نکته ای که باید اشاره کرد این است که این جگوار تنها ۸۲۰۰۰کیلومتر کار کرده که این خود تنها یکی از وجه تمایز این جگوار از سایر جگوار های دیگر ایران است!
تصویرتصویرتصویرتصویرتصویر
تصویرتصویرتصویرتصویر
در پایان از آقای مهندس ارجمندی مالک محترم این خودرو تشکر میکنیم که چند ساعتی وقتشون رو به ما دادن و با صحبت هاشون اطلاعات زیادی نصیب ما شد، و جا داره از دوست خوبم سورج رکن آبادی تشکر کنم که زحمت عکس برداری از این ملاقات رو بر عهده گرفت و همچنین تشکری بکنیم از آقای پوریا توفیق که در طول ملاقات نهایت همکاری رو با ما داشت.
نمایه کاربر
E.H
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 497
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2010, 21:38

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط E.H » 19 نوامبر 2011, 13:11

باز سازي تميزي انجام داده

اما دو تا قسمتش عوض بشه خيلي بهتر ميشه! يكي اون نويشگيشن، كه اميدوارم به داشبرد پيچ نشده باشه، يكي هم اون پخشش
Alone
ميميكس1
متخصص کلاسیکهای ایتالیایی
پست: 1227
تاریخ عضویت: 01 ژولای 2005, 11:10
نوع خودرو: Lancia,BMW E46
محل اقامت: تهران

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط ميميكس1 » 19 نوامبر 2011, 13:53

در پایان صحبت نتیجه گیری میکنیم که این خودرو یک جگوار استثنایی بود که به جرات میتوان گفت در هیچ جای ایران جگوار به این زیبایی و با همان اصالت دیرینه نمیتوان پیدا کرد، نکته ای که باید اشاره کرد این است که این جگوار تنها ۸۲۰۰۰کیلومتر کار کرده که این خود تنها یکی از وجه تمایز این جگوار از سایر جگوار های دیگر ایران است!
این ماشین یه جاگواری هست که عکسشو ببینی و یا کنارخیابون ببینی به زعم اینکه یک جاگوار هست و رنگ و روش نو هست،جلب توجه میکنه.
اما این فرمایش جنابعالی که میفرمایید به جرات میتونید بگید در هیچ جای ایران نمیشه جاگواری به این اصالت و زیبایی پیداکرد باید خدمتتون عرض کنم جاگوار تمیزتر از این ماشین بسیار زیادند،تازه نمونه های کلکسیونی و کم کار و رنگ فابریک و به اصطلاح بکربه کنار.
مدیر کلوپ تاپیک های زیادی در مورد معرفی جاگوار باز کردند و هیچ جایی تو نت بهتر از این تاپیک ها برای جاگوار پیدا نمیکنید واقعا مرجع هست.
با مراجعه به اونها خودتون خیلی بهتر میتونید مشاهده و قضاوت کنید که جاگوار با اصالت و بکر چگونه هست.
اما هنر عکاسی شما ستودنیست.
arsalan102002
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 51
تاریخ عضویت: 12 می 2010, 14:46
نوع خودرو: 206
محل اقامت: کرمان

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط arsalan102002 » 19 نوامبر 2011, 15:30

ميميكس1 نوشته شده:
در پایان صحبت نتیجه گیری میکنیم که این خودرو یک جگوار استثنایی بود که به جرات میتوان گفت در هیچ جای ایران جگوار به این زیبایی و با همان اصالت دیرینه نمیتوان پیدا کرد، نکته ای که باید اشاره کرد این است که این جگوار تنها ۸۲۰۰۰کیلومتر کار کرده که این خود تنها یکی از وجه تمایز این جگوار از سایر جگوار های دیگر ایران است!
این ماشین یه جاگواری هست که عکسشو ببینی و یا کنارخیابون ببینی به زعم اینکه یک جاگوار هست و رنگ و روش نو هست،جلب توجه میکنه.
اما این فرمایش جنابعالی که میفرمایید به جرات میتونید بگید در هیچ جای ایران نمیشه جاگواری به این اصالت و زیبایی پیداکرد باید خدمتتون عرض کنم جاگوار تمیزتر از این ماشین بسیار زیادند،تازه نمونه های کلکسیونی و کم کار و رنگ فابریک و به اصطلاح بکربه کنار.
مدیر کلوپ تاپیک های زیادی در مورد معرفی جاگوار باز کردند و هیچ جایی تو نت بهتر از این تاپیک ها برای جاگوار پیدا نمیکنید واقعا مرجع هست.
با مراجعه به اونها خودتون خیلی بهتر میتونید مشاهده و قضاوت کنید که جاگوار با اصالت و بکر چگونه هست.
اما هنر عکاسی شما ستودنیست.
دوست عزیزم، این فرمایشات مالک ماشین بوده که من نوشتم، ایشون توی نمایشگاه های مختلفی شرکت کردن، اما به گفته خودشون هیچ جگواری رو ندیدم که 100% قطعاتش فابریک باشه!
من که خودم به راحتی این مسائل رو قبول نمیکنم، این مورد برام ثابت شد!
اما در رابطه با عکس ها، نظر لطف شماست قربان، عکسها کار یکی از دوستان است و نزدیک به 3سال در این زمینه فعالیت داره
نمایه کاربر
jaguar-xj
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: 21 آپریل 2011, 14:24
نوع خودرو: jaguar

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط jaguar-xj » 20 نوامبر 2011, 17:05

یه سلام گرم خدمت دوستان عزیزم این جگوار نقرهای زیباست و خوب بازسازی شده اما به نظرمیاد این چراغ های موجود روی درب صندوق عقب اضافی هستن چون که این یه جگوار سری 3 هستش و در این مدل چراغ های دنده عقب به کاسه های چراغ ها اضافه شده و استیل دور پلاک هم ساده شد لطفا در این مورد توضیح بدین ممنونم http://upload.tuningtalk.com/upload/TN_jaguar_xj_coupe[ http://upload.tuningtalk.com/upload/12957_3.jpg
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: 16 ژوئن 2009, 11:59

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط - JAGUAR - » 22 نوامبر 2011, 01:43

سلام ،

- دوستان پاسخ اکثر سوالاتتون رو میتونید با جستجو در مطالبی که در صفحات ابتدایی این تاپیک و تاپیک جاگوار XJ کوپه نوشتم به دست بیارید ...
با این حال در مورد سوألات بالا توضیحاتی قرار میدم که امیدوارم مفید باشه ...

- در مورد جاگوار xj اتاق لانگ سری 2 (نسل اول) نقره ای که در بالا تصاویرش قرار گرفته ، به صاحبش تبریک میگم به جز چند قسمت، بقیۀ قسمت ها با نمونه فابریک کمپانی همسان هست و من این رو خیلی دوست دارم اما جاگوار تمیز تر و بکر تر از این و البته "بازسازی نشده" که خیلی با ارزش تر هست زیاد دیدم ، متاسفانه باید بگم کارهایی مثل تقویت موتور و مسایل اینچنینی و استفاده از تجهیزات روز الکترونیکی و ... کمتر سنخیت با ماهیت این خودرو دارد و از ارزش کلاسیکی آن میکاهد ، عکاسی خوب بوده اما نمیدانم داشبرد زیبای چوبی با افکت عکاسی به این شکل در آمده یا نه ... اگر افکت عکاسی هست شاید عکاس از کلاسیک ها یا کلاسیک های انگلیسی زیاد سر رشته ندارد ... ضمناً لوازم یدکی مخصوصاً تزئینی در دوبی برای جاگوار تا بحال ندیدم ، عمده لوازم تزئینی و فنی جاگوار از اروپا و امریکا قابل تأمین هست .

- در مورد چراغ های عقب :
چراغ های عقب سری 2 از نسل اول xj که حد فاصل سال های 1973 تا 1979 تولید میشد مثل اکثر لوازم دیگر این محصول و سایر انگلیسی ها ساخت کمپانی لوکاس هست که طلق های اون با پارت نامبر L801 شناخته میشه ، این طلق ها به صورت فابریک به صورت دو رنگ (نارنجی و قرمز ) هستند اما نمونه های یک رنگ (فقط قرمز یا فقط نارنجی) اونها هم موجود هست ، چراغ دنده عقب در این سری در دو قسمت مابین جاپلاکی و این چراغ ها هست ، نمونه نو (new) طلق و کلاً کاسه این چراغ ها خیلی کم برای فروش دیده ام اما نمونه استوک به راحتی یافت میشه ... قیمت یک جفت طلق چراغ عقب (فقط طلق بدون کاسه و قسمت کرومی دور اون و ...) استوک تمیز حدوداً 100 دلار هزینه در بر داره و برای نمونه نو حدوداً 3-4 برابر بیشتر از این مبلغ باید بپردازید (نمونه آگهی طلق استوک در ای بی ) ، البته اگر بتونید این طلق هارو در ایران پیدا کنید قیمت مناسب تری از انگلیس و کلاً اروپا داره ... بر خلاف طلق چراغ های xj سری 3 اکثر نمونه های این طلق ها اصلی و ساخت لوکاس هست و نمونه تقلبی من کمتر دیدم ... تصاویر پایین را برای آشنایی بیشتر قرار میدم :
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
اما چراغ های عقب سری سوم از نسل اول xj که حد فاصل سال های 79 تا 92 میلادی عرضه میشد با توجه به قوانین ایمنی و تغییرات در دهۀ 70 بر این قوانین در امریکا و اروپا ، و همچنین بروز سازی چهرۀ برای سری جدید تغییر کرد . مطمئن نیستم اما فکر میکنم جیورجتو جیوجیارو و ایتالدیزاین همکاری داشتن برای این تغییرات ریز ... به هر حال حاصل این تغییرات را در عکس های پایین میبینید ، طلق این چراغ ها نیز همانند گذشته ساخت کمپانی لوکاس انگلیس هست که با پارت نامبر L942 مشخص میشن ، چراغ دنده عقب بر خلاف گذشته در این سری در همین مجموعه قرار میگیره و مجزا نیست ، نتیجتاً اون دوقسمت که مابین جاپلاکی و چراغ عقب در سری یک و دو بود حذف میشن و فرم سپر و گل سپر های عقب تغییر میکنند ... خرید یک جفت طلق اصلی و نوی این نمونه چراغ عقب (تنها طلق بدونِ کاسه و ...) بیشتر از 300 دلار در میاد و نمونه استوک تمیز کمتر از این مقدار هست و احتملاً پیدا کردن و خرید از ایران باز هم کمتر هزینه خواهد داشت ... (نمونه آگهی فروش) ، این چراغ عقب در ایران معروف به چراغ L هستن که یک سری از صاحبان xj سری 2و1 نسل اول اون رو به جای چراغ های عقب خودشون میندازن ، مثل همین جاگوار نقره ای که در کامنت های بالا عکس هاش هست ... تصاویر پایین هم برای آشنایی بیشتر :
تصویر
تصویر
تصویر
- مورد دیگه ای که در این جاگوار xj سری 2 نقره ای دیدم غیر فابریک هست طلق چراغ های راهنمای زیر سپر های جلو هست که این چراغ ها مربوط به سری قبلی یعنی سری 1 میشن ... البته این موضوع بر میگرده به نایاب بودن این طلق ها مضافاً این که به جهت محل قرار گیریشون زود از بین میرفتن ، چند مدت پیش یک مقدار لوازم که مربوط به نمایندگی قبل انقلاب جاگوار در ایران بود پیدا شد که توسط یکی از تعمیر کارهای قدیمی جاگوار خریداری و برای فروش گذاشته شد ... در بین این لوازم طلق راهنمای جلو نو درون جعبه برای xj سری 2 فقط یک یا دو عدد بود به گمانم که یکی از اون ها رو من خریدم ، اما طلق راهنمای سری 1 خیلی بیشتر بود ، به همین دلیل یک سری از صاحبان xj سری 2 از این طلق های سری یکی استفاده کردن من جمله همین خودروی درون عکس ... عکس های پایین را برای آشنایی شما قرار میدم و توضیح اینکه طلق سری یکی تخت و بزرگ و پهن تر و بالای سپر جلو قرار میگرفته و طلق سری 2 پف دار تر و کم عرض تر و زیر سپر جلو قرار میگرفته ، و نمونه های سفارش آمریکا یک رنگ (نارنجی) بوده و سفارش اروپا 2 رنگ (سفید و نارنجی) :
XJ Series I
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
XJ Series II
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
شاید یک سری از دوستان از حساسیت زیاد من بر روی فابریک و همسان بودن با نمونه عرضه شده از سوی کمپانی جاگوار متعجب بشن ، اما باید عرض کنم xj نسل اول که در 3 سری عرضه شده یکی از ماندگار ترین سدان های دنیا میباشد که جزو معدود خودرو ها با فرم سدان میباشد که در بالای لیست زیبا ترین خودرو های قرن در بین گونه های جذاب تری از فرم اتاق من جمله کوپه های اون دوران و gt های هیجان انگیز اون زمان و کلاً اسپرت های زیبای دهۀ 60 و 70 از xj هم یاد میشه و در برخی رنکینگ ها چه از سوی طراحان مطرح و چه از طریق رای گیری بین مردم در لیست 10 تای اول دیده شده و کمتر سدانی را شما میتوانید در این رتبه ببینید ، مضافاً در همان زمان عرضه قیمت آن از رقبا کمی بیشتر بوده برای مثال در سال 1976 رقیب مستقیم جاگوار xjL شش سیلندر ، از آلمان مرسدس s کلاس w116 (شش سیلندر) بوده که قیمتی پایه آن(بدون هیچ آپشنی) 13000 دلار بوده ، و رقیب آمریکایی آن یعنی کادیلاک سویل (هشت سیلندر) ٫ 12479 دلار قیمت داشته ، و قیمت پایۀ جاگوار XJL شش سیلندر 14000 دلار بوده (بدون هیچ آپشن اضافه ای) ...
تصویر
امروز هم این محصول ماندگار در ردۀ خود جزو کلاسیک های ارزشمند به حساب می آید خصوصاً نمونۀ کوپه که تعداد تولید کمتری دارد ... اما این ارزش در صورت فابریک و بکر بودن وجود دارد و کوچکترین نقص باعث کاهش ارزش کلاسیکی و طبعاً ارزش مادی خواهد شد ... سطح بندی برای قیمت به این صورت هست که نمونۀ باز سازی نشدۀ تمیز و بکر گرانترین میباشد و بعد از آن نمونۀ باز سازی نشده خوب و سپس نمونه باز سازی شده قرار میگیرد ...
امروز نمونه های خیلی تمیز و بکر باز سازی نشده برای 12 سیلندر ها حدود 60000 دلار و 6 سیلندر ها حدود 50000 دلار قیمت دارند و نمونه های باز سازی شده عموماً کمتر از این مقدار و نمونه های کثیف تا 1000 دلار هم موجود هستند ... ضمناً چیزی که به روی قیمت کلاسیک ها خیلی تاثیر گذار است شناسنامه خودرو در گذشته است ... این که چه صاحبانی داشته و چند صاحب داشته و داشتن برگه های خرید و سرویس های کامل دوره ایه کمپانی و فاکتور های تعمیر یا نوسازی قطعات و حضور در شو های معتبر و کلاً گذشتۀ خوب و ثبت شدۀ موثق از مواردی هست که بر روی قیمت این خودروها بسیار تاثیر گذار است.

نمونه آگهی :
- جاگوار xj دوازده سیلندر مدل 74 کارکرد 7700 مایل ، قیمت حدود 62 هزار دلار :
تصویر
تصویر
- جاگوار xj کوپه مدل 77 ، 6 سیلندر ، قیمت حدود 44 هزار دلار :
تصویر
تصویر
- دایملر دابل سیکس کوپه یکی از 27 دستگاه فرمان چپ تولید شده ، مدل 1976 ، 12 سیلندر ، پیشرانه بازسازی شده ، رنگ و تودوزی فابریک ، قیمت حدود 55 هزار دلار :
تصویر
تصویر
تصویر

و با دیدن آگهی های این سایت میبینید که نمونه های کثیف قیمتی در حدود 6000 -5000 دلار دارند ، و البته با این توضیح که با توجه به مطلع بودن و آشنایی بیشتر خارجی ها نسبت به ما ایرانی ها در مورد خودروهای کلاسیک و ارزش آنها و چگونگی نگهداری و دسترسی راحت تر به لوازم یدکی و تعمیر کار متخصص ،و مراکز نگهداری و سرویس مختص خودرو های کلاسیک کمتر قسمت های غیر فابریک در آنها میبینید و فقط شرایط خودرو و گذشته اونها و شناسنامه خودرو و وضعیت فعلی آنها روی قیمت اینطور تاثیر داشته ، با این اوصاف با توجه به شرایط کشورمون و سختی تهیه و نایابی لوازم ، یک طلق چراغ شاید خیلی مهم نباشه اما تصور کنید نمونه هایی که در ایران بجای رنگ زیبای بریتیش اُلد وایت ، سفید صدفی میزنند و رنگ با اصالت بریتیش ریسینگ گرین رو تغییر میدن و تریم اینتریور رو به سلیقۀ خودشون میکنند و کلاً تغییرات بزرگِ غیر فابریک به این شکل میدن، خودروشون چه اوضاعی از لحاظ ارزش کلاسیکی پیدا میکنه ، با وجودی که امکان همسان کردن در این مورد مثل نمونه خارج شده از کمپانی میسر هست ، و وارد کردن سلیقه و میل شخصی دقیقاً عین خدشه وارد کردن به ارزش کلاسیکی این خودروی با ارزش هست ...
- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
نمایه کاربر
1362
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 251
تاریخ عضویت: 16 ژوئن 2005, 04:24
نوع خودرو: Camaro 77 V8
محل اقامت: تهران

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط 1362 » 23 نوامبر 2011, 21:24

دوستان این ماشین احتمالا واسه فروش باشه

تصویر

تصویر
شاد و پیروز باشید
علي ميرزايي
نمایه کاربر
ALI-GT
دنده 1
پست: 1204
تاریخ عضویت: 29 اکتبر 2008, 08:11
نوع خودرو: نیوpkوسورن
محل اقامت: 021

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط ALI-GT » 01 دسامبر 2011, 11:27

با سلام (- JAGUAR -)در مورد این جگوار نقره ای لانگ. این درب صندوق عقب و چراغ دنده عقب برای این مدل جگوار نیست.ویژه سری 2 هست(اتاق 2). درب صندوق عقب تعویض شده. در عکس خطوط درب صندوق عقب با اتاق میزان نیست.
به عنوان مثال xj6 بازسازی شده در همین tt خودمون.
تصویر
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: 16 ژوئن 2009, 11:59

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط - JAGUAR - » 02 دسامبر 2011, 18:45

دوستان عزیزم لطفاْ قبل از گذاشتن کامنت ٫ وقت بگذارید و مطالب قبلی را مطالعه بفرمایید .
کامنت قبلی بنده کاملا به این موضوع اختصاص دارد ٫با کمی حوصله و خواندن دقیق آن پاسختان را بدست می اورید و اطلاعات نادرست به اشتراک گذاشته نمیشود .
به هر حال درباره نوشته های دوست گرامیمون در بالا باید باز هم علاوه مطالب کامل گفته شده در کامنت قبلی ٫خلاصه عرض کنم ٫ جاگوار مورد بحث ٫ یک xj سری ۲نسل اول میباشد که تنها چراغ های عقب خود را با xj سری ۳ نسل اول تعویض نموده ٫ و ارتباطی با درب صنوق عقب و چراغ دنده عقب و ... ندارد ٫ ‌تا جایی که به یاد دارم این موضوع از گذشته(۲۰ و اندی سال پیش) شایع بود و صاحبان برای به روز سازی و زیبایی این کار را انجام میدادند ٫ درست همانند امروز که صاحبان برای مثال چراغ های جدید مثلا با led را جایگزین چراغ های قدیمی میکنند و...
- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
همايون8 اتومات
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 497
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2008, 13:50
نوع خودرو: chevrolet camaro

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط همايون8 اتومات » 03 ژانویه 2012, 12:28

درود
دوستان به دنبال یک جگوار کوپه جهت تهیه گزارش برای یکی از نشریات خودرویی هستیم
چنانچه موردی میشناسید لطف کنید معرفی بفرمایید
دوستی در صفحات قبل با آیدی alireza.aber ظاهرا یکی از این گربه های اشرافی داره ، اگر شماره یا آدرسی از ایشان دارید ممنون میشم بفرمایید.
ارسال پست

بازگشت به “جگوار Jaguar”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان